האם קיים שמן 20-50 מינרלי בדרגת SM

אני חושב שלא. אין שום סיבה שיהיה.

מנועים מודרניים, שדורשים דרגת SM, עובדים בצמיגויות נמוכות יותר.
 

jony stekino

New member
כך גם אני חשבתי

למרות שמנועים של קטנועי הונדה מאד מתקדמים( הזרקת דלק , הספק מאד גבוה יחסית לנפח שלהם ) בהונדה עידכנו אותי ששמן 20-50 מומלץ על שמן מדרגת צמיגות 15-50 ( גם בחורף ) איך אתה מסביר זאת ?
 
למה אני צריך להסביר זאת? שהם יסבירו.

גם אני לא מבין. זה יכול לנבוע מבורות, מאמונות טפלות היסטוריות, משיקולים מסחריים/עסקיים, לך תדע. אם מדובר על הצמיגות גרידא (שזו התכונה שמציינים המספרים האלה שציינת) - אין שום הבדל משמעותי בין 20-50 ל-15-50. בכל אופן לא כאשר טמפרטורת הסביבה גבוהה ממינוס 10 צלסיוס. יכול להיות שבז'רגון שלהם כשהם אומרים 20-50 או 15-50 הם מתכוונים לשמנים השונים גם בתכונות נוספות - כמו דרגת האיכות, יצרן או מינרלי/סינטטי. מה מאפייני השמן הנדרש על ידי "הונדה" (היצרן, לא היבואן) בספר האופנוע (צמיגות ודרגת איכות)?
 

jony stekino

New member
יש לי בדיוק את אותה טבלה

אני מעדיף להקשיב למוסך להם יש את הניסיון הכי טוב מכל המומחים לכן רוקנתי מיד את השמן הלא כל כך ישן ושמתי 20-50 SJ אני מקווה שהוא מספיק טוב נ.ב : לא לימדו אותך להשתמש במקרו
 
איזה מוסך?

ניסית לשאול אותם את השאלות שאתה שואל כאן? ניסית לראות את תגובתם לטבלה הזו?
 
מי שיש לו את הנסיון הכי טוב מכל המומחים, וגם

את המומחים הכי מומחים, הוא היצרן ולא המוסך. המוסך לא תמיד ממליץ על השמן הכי מתאים, בין מבורות, אמונות טפלות, או משיקולים מסחריים/עסקיים. למה התעניינת בשמן מדרגה SM? האם גם את זה המליץ לך המוסך, או שזה שיפור שלך? איזו דרגה מומלצת על ידי היצרן, בספר?
 

creth11

New member
אתה ראית מוסך שיש לו ספר ?

ראיתה אופנוען שקורא בספר הכלי שלו? מה אתה מתקיל אותו בספרים וכאלה כולה אופנוע לא עגנון, שואלים את החברה והם יודעים, שואלים איזה מכונאי מתחיל זה שרק יודע להחליף שמן והוא המומחה לשמנים לאופנוע ולכל סוגי הדו"ג בארץ. באמת שאלתי כמה מוסכים מטפלים רק בדגמים שייש להם ספר ? חוץ ממוסכי היבואן לגבי הכלים של אותו יבואן. כמה מוסכים בארץ הציעו ללקוח לעשות ניקוי וגירוז תקופתי למיסבי הסיכות במיתלה האחורי? (באופנועי כביש) כמה מוסכים בארץ בדקו את כיוון הקפיץ באופנוע ואמרו שהקפיץ אינו מכוון נכון ? דוגמא - קפיץ אחורי של KLE מגיע מהמיפעל מכוון ל רוכב 65 קילו (דרגה אחת מעל המינימום) זה גם לפי הספר. אפשר לימצוא KLE שעבר 6 ידים ומעלה ועדיין מכוון כמו שיצא מהמיפעל. גם ראיתי רוכבים שמישקלם מעל 100 קילו שKLE ברשותם תקופה לא קטנה והמוסך אפילו לא יודע שייש בספר הוראות כיוון והתאמה. המצב בנושא עיון ושימוש בספר הרכב בעיקר באופנועים הוא עצוב וראי לאיכות המוסכים גם הטובים שבהם.
 
למעלה