למרות שמנועים של קטנועי הונדה מאד מתקדמים( הזרקת דלק , הספק מאד גבוה יחסית לנפח שלהם ) בהונדה עידכנו אותי ששמן 20-50 מומלץ על שמן מדרגת צמיגות 15-50 ( גם בחורף ) איך אתה מסביר זאת ?
גם אני לא מבין. זה יכול לנבוע מבורות, מאמונות טפלות היסטוריות, משיקולים מסחריים/עסקיים, לך תדע. אם מדובר על הצמיגות גרידא (שזו התכונה שמציינים המספרים האלה שציינת) - אין שום הבדל משמעותי בין 20-50 ל-15-50. בכל אופן לא כאשר טמפרטורת הסביבה גבוהה ממינוס 10 צלסיוס. יכול להיות שבז'רגון שלהם כשהם אומרים 20-50 או 15-50 הם מתכוונים לשמנים השונים גם בתכונות נוספות - כמו דרגת האיכות, יצרן או מינרלי/סינטטי. מה מאפייני השמן הנדרש על ידי "הונדה" (היצרן, לא היבואן) בספר האופנוע (צמיגות ודרגת איכות)?
אני מעדיף להקשיב למוסך להם יש את הניסיון הכי טוב מכל המומחים לכן רוקנתי מיד את השמן הלא כל כך ישן ושמתי 20-50 SJ אני מקווה שהוא מספיק טוב נ.ב : לא לימדו אותך להשתמש במקרו
את המומחים הכי מומחים, הוא היצרן ולא המוסך. המוסך לא תמיד ממליץ על השמן הכי מתאים, בין מבורות, אמונות טפלות, או משיקולים מסחריים/עסקיים. למה התעניינת בשמן מדרגה SM? האם גם את זה המליץ לך המוסך, או שזה שיפור שלך? איזו דרגה מומלצת על ידי היצרן, בספר?
ראיתה אופנוען שקורא בספר הכלי שלו? מה אתה מתקיל אותו בספרים וכאלה כולה אופנוע לא עגנון, שואלים את החברה והם יודעים, שואלים איזה מכונאי מתחיל זה שרק יודע להחליף שמן והוא המומחה לשמנים לאופנוע ולכל סוגי הדו"ג בארץ. באמת שאלתי כמה מוסכים מטפלים רק בדגמים שייש להם ספר ? חוץ ממוסכי היבואן לגבי הכלים של אותו יבואן. כמה מוסכים בארץ הציעו ללקוח לעשות ניקוי וגירוז תקופתי למיסבי הסיכות במיתלה האחורי? (באופנועי כביש) כמה מוסכים בארץ בדקו את כיוון הקפיץ באופנוע ואמרו שהקפיץ אינו מכוון נכון ? דוגמא - קפיץ אחורי של KLE מגיע מהמיפעל מכוון ל רוכב 65 קילו (דרגה אחת מעל המינימום) זה גם לפי הספר. אפשר לימצוא KLE שעבר 6 ידים ומעלה ועדיין מכוון כמו שיצא מהמיפעל. גם ראיתי רוכבים שמישקלם מעל 100 קילו שKLE ברשותם תקופה לא קטנה והמוסך אפילו לא יודע שייש בספר הוראות כיוון והתאמה. המצב בנושא עיון ושימוש בספר הרכב בעיקר באופנועים הוא עצוב וראי לאיכות המוסכים גם הטובים שבהם.