זה אינדיבידואלי לכל ילד
עודדי בגיל שנה וחצי הרכיב פאזל של 4 חלקים ובגיל שנה ו-9 חודשים 6 חלקים, ואח"כ 9 ומתחיל להרכיב 16 חלקים. יש ילדים שזה פחות מענין אותם - לדעתי לא ללחוץ, עד גיל שנתיים לפחות הם לפעמים בכלל לא מעונינים ולא קולטים את הקטע, יש כאלה שכן. עודדי עד גיל שנה וחצי בכלל לא התענין בפאזלים. אפשר לשבת עם 2 חלקים מתוך ה-4 ולהראות לו שזה מתחבר, והמשכיות לתמונה. לאט לאט הוא יבין את הענין וינסה לבד. קודם צריך לפתח את מיומנות החיבור הטכנית (חלק לחלק) ורק אז להבין לבד איזה חלק הולך לאן.