האם קורסים ב Low Level קריטיים לדעתכם בתואר?

כשאני למדתי לתואר פעם מזמן, היו לנו שלושה קורסים שהתייחסו לחמשב ברמה ״נמוכה״.

אחד מהם היה קורס בתוך המחלקה למדעי המחשב - שבו למדנו על מבנה המחשב, כולל הבנה של איך עובד המעבד. במהלך הקורס למדנו תכנות אסמבלי, אחת החוויות הכי מרתקות בעיני שחוויתי במהלך התואר.

שניים אחרים היו קורסים שהעבירו לנו מרצים מהמחלקה להנדסת חשמל. אני זוכרת שהראשון ביניהם עסק במעגלים - איך הם בנויים ברמה של גייטים וכו׳. אני לא זוכרת במה עסק השני חוץ העובדה שהיו לנו במסגרתו ארבע מעבדות - שהיו חלק מהציון. אני כבר לא זוכרת האם הייתי באמת גרועה בהם כמו שחששתי שהייתי, או שהם פשוט הפחידו אותי והגעתי אליהם חסרת בטחון.

אבל ממה שהבנתי מבוגרי תואר כיום - הקורסים האלו כבר לא קיימים, לפחות לא כקורסי חובה בתואר. רוב הידע המתמטי התיאורטי נשאר - אבל בכל מה שקשור לחומרה הסטודנטים מקבלים רקע פחות מעמיק.

מה דעתכם על זה?
 

פולגאר

Well-known member
כשאני למדתי לתואר פעם מזמן, היו לנו שלושה קורסים שהתייחסו לחמשב ברמה ״נמוכה״.

אחד מהם היה קורס בתוך המחלקה למדעי המחשב - שבו למדנו על מבנה המחשב, כולל הבנה של איך עובד המעבד. במהלך הקורס למדנו תכנות אסמבלי, אחת החוויות הכי מרתקות בעיני שחוויתי במהלך התואר.

שניים אחרים היו קורסים שהעבירו לנו מרצים מהמחלקה להנדסת חשמל. אני זוכרת שהראשון ביניהם עסק במעגלים - איך הם בנויים ברמה של גייטים וכו׳. אני לא זוכרת במה עסק השני חוץ העובדה שהיו לנו במסגרתו ארבע מעבדות - שהיו חלק מהציון. אני כבר לא זוכרת האם הייתי באמת גרועה בהם כמו שחששתי שהייתי, או שהם פשוט הפחידו אותי והגעתי אליהם חסרת בטחון.

אבל ממה שהבנתי מבוגרי תואר כיום - הקורסים האלו כבר לא קיימים, לפחות לא כקורסי חובה בתואר. רוב הידע המתמטי התיאורטי נשאר - אבל בכל מה שקשור לחומרה הסטודנטים מקבלים רקע פחות מעמיק.

מה דעתכם על זה?
אין לי שמץ מהיכן הבנת, הקורסים האלו עדיין קיימים כגון מערכות ספרתיות, מבנה המחשב, מיקרו ועוד ...
 
הקורסים קיימים. ארגון המחשב (זה עם האסמבלר וסקירה של מערכות חשמליות), תכנות מערכות (זה עם C), ומערכות הפעלה (זה עם תכנות ברמה נמוכה וPOSIX) הם קורסי חובה באוניברסיטה הפתוחה.
מבוגרי אנויברסיטאות אחרות, וספציפית אוניברסיטת בן גוריון (שבה אני למדתי לתואר) נשמע שהם לא לומדים אסמבלר, וסקירה על מבנה המחשב הרבה יותר ״קלילה״ מאשר פעם.
 
למעלה