האם פיתוח הרכבות השפיע על האוטובוס'

מצב
הנושא נעול.

wakshlak

New member
האם פיתוח הרכבות השפיע על האוטובוס'

האם פיתוח הרכבות השפיע על האוטובוס'
האם פיתוח הרכבת בשנים האחרונות השפיע לחיוב או לשלילה על מערכת האוטובוסים? האם ידוע על קוים שבוטלו לגמרי או שמינונם ירד בעקבות קווים חדשים של הרכבת? האם דווקא להפך, אנשים שהרכבת הייתה טובה להם, התרגלו לתחבורה ציבורית, נסעו יותר גם באוטובוסים ובעקבות זאת גדל מינון האוטובוסים בכבישים?
 

katzofir

New member
מה שאני ראיתי

האם פיתוח הרכבות השפיע על האוטובוס'
האם פיתוח הרכבת בשנים האחרונות השפיע לחיוב או לשלילה על מערכת האוטובוסים? האם ידוע על קוים שבוטלו לגמרי או שמינונם ירד בעקבות קווים חדשים של הרכבת? האם דווקא להפך, אנשים שהרכבת הייתה טובה להם, התרגלו לתחבורה ציבורית, נסעו יותר גם באוטובוסים ובעקבות זאת גדל מינון האוטובוסים בכבישים?
מה שאני ראיתי
(וכמובן לא מדובר במשהו שאמור לייצג) א) קו ערד-ת"א סבל קשות מהפעלת הרכבות מבאר-שבע לת"א (בעבר היו ביום א' 4-5 אוטובוסים בשעות הבוקר המוקדמות + 3 אוטובוסים ממש לא ריקים בשאר שעות היום. כיום יש רק 4 אוטובוסים ביום, ולא חסרים בהם מקומות פנויים). באופן חלקי מדובר בהשפעה של החיילים, שהמחיר לא חשוב להם. מצד שני, קווי האוטובוס מערד לב"ש שעוברים דרך תחנת הרכבת זוכים לעדנה ותיגבור. ב) אני זוכר שלפני 10-15 שנים היה אוטובוס מת"א לחיפה כל 10-15 דקות לפחות. היום יש אוטובוס כל חצי שעה בערך. ג) נראה לי שגם קו ב"ש-ת"א ספג מכה קלה בעקבות הפעלת הרכבות, וכנ"ל גם לגבי קו ת"א-נתניה.
 

אורי404

New member
לגבי נתניה. אני לא יודע אם הרכבת

מה שאני ראיתי
(וכמובן לא מדובר במשהו שאמור לייצג) א) קו ערד-ת"א סבל קשות מהפעלת הרכבות מבאר-שבע לת"א (בעבר היו ביום א' 4-5 אוטובוסים בשעות הבוקר המוקדמות + 3 אוטובוסים ממש לא ריקים בשאר שעות היום. כיום יש רק 4 אוטובוסים ביום, ולא חסרים בהם מקומות פנויים). באופן חלקי מדובר בהשפעה של החיילים, שהמחיר לא חשוב להם. מצד שני, קווי האוטובוס מערד לב"ש שעוברים דרך תחנת הרכבת זוכים לעדנה ותיגבור. ב) אני זוכר שלפני 10-15 שנים היה אוטובוס מת"א לחיפה כל 10-15 דקות לפחות. היום יש אוטובוס כל חצי שעה בערך. ג) נראה לי שגם קו ב"ש-ת"א ספג מכה קלה בעקבות הפעלת הרכבות, וכנ"ל גם לגבי קו ת"א-נתניה.
לגבי נתניה. אני לא יודע אם הרכבת
פגעה באגד. מה שכן מוניות השירות השונות שלה (קווים פנימיים וקווים של נתניה-תל אביב) פגעו באגד מאוד. הנסיעות האחרונות של קו 605, למשל, הוקדמו לעומת מה שהיה בעבר.
 

אורי404

New member
יש ויש.

האם פיתוח הרכבות השפיע על האוטובוס'
האם פיתוח הרכבת בשנים האחרונות השפיע לחיוב או לשלילה על מערכת האוטובוסים? האם ידוע על קוים שבוטלו לגמרי או שמינונם ירד בעקבות קווים חדשים של הרכבת? האם דווקא להפך, אנשים שהרכבת הייתה טובה להם, התרגלו לתחבורה ציבורית, נסעו יותר גם באוטובוסים ובעקבות זאת גדל מינון האוטובוסים בכבישים?
יש ויש.
- יש את מה שאופיר כתב למעלה. אכן, הקווים של אגד בנסיעות תל אביב-חיפה נפגעו. יש פחות נסיעות. בעבר היה את קו 980 ממסוף אלפים ישיר לחיפה שיצא בתדירות גבוהה ויותר מאוחר הוא בוטל. גם אין כמעט קווים מאיזור קריות-עכו-נהריה לתל אביב. בעבר אם אני לא טועה היתה חלופה של קו 900 שהתחילה בקרית מוצקין. לפני יותר משנתיים פתחו את קו 909 (מרכזית המפרץ-תל אביב) שהיו לו לא מעט נסיעות ועם הזמן רב הנסיעות בוטלו. - באר שבע - תל אביב. יש את קו הרכבת המצליח. יחד איתו יש את קווי אוטובוס של אגד אישי ומטרופולין שהם מצליחים. בנוסף לזה, במטרופולין פתחו את קו 369א למסוף 2000 מבאר שבע וחזרה. - אשדוד-תל אביב. כנ"ל. יש קו רכבת שנוסעים בו נוסעים רבים. יחד עם זאת יש את שירות קונקס, אשר נוסעים רבים (ולא רק חברים מהפורום אלא ציבור הנוסעים הרחב יותר) מרוצים מהם. דרך אגב, לגבי אשקלון-תל אביב - פה באמת מעניין האם קו הרכבת מצליח או לא והאם זה השפיע על אגד. - כפר סבא - תל אביב. למרות שהקו מצליח מאוד, לא צומצמו הנסיעות של קווי האוטובוס של אגד ודן. במלים אחרות, נוסעים רבים ברכבת שמשתמשים בקו, הם לא אנשים שעזבו את האוטובוס, אלא את המכונית. ראיה לכך, היא מגרש החניה המלא. אותו מקרה בהרצליה: מגרש החניה מלא. גם בפתח תקוה בתחנת סגולה יש משתמשים רבים. למרות זאת לא ירדו מספר הנסיעות של "דן" מפ"ת לת"א.
 

amirv

New member
זה בעצם תהליך טבעי של "התמחות"

יש ויש.
- יש את מה שאופיר כתב למעלה. אכן, הקווים של אגד בנסיעות תל אביב-חיפה נפגעו. יש פחות נסיעות. בעבר היה את קו 980 ממסוף אלפים ישיר לחיפה שיצא בתדירות גבוהה ויותר מאוחר הוא בוטל. גם אין כמעט קווים מאיזור קריות-עכו-נהריה לתל אביב. בעבר אם אני לא טועה היתה חלופה של קו 900 שהתחילה בקרית מוצקין. לפני יותר משנתיים פתחו את קו 909 (מרכזית המפרץ-תל אביב) שהיו לו לא מעט נסיעות ועם הזמן רב הנסיעות בוטלו. - באר שבע - תל אביב. יש את קו הרכבת המצליח. יחד איתו יש את קווי אוטובוס של אגד אישי ומטרופולין שהם מצליחים. בנוסף לזה, במטרופולין פתחו את קו 369א למסוף 2000 מבאר שבע וחזרה. - אשדוד-תל אביב. כנ"ל. יש קו רכבת שנוסעים בו נוסעים רבים. יחד עם זאת יש את שירות קונקס, אשר נוסעים רבים (ולא רק חברים מהפורום אלא ציבור הנוסעים הרחב יותר) מרוצים מהם. דרך אגב, לגבי אשקלון-תל אביב - פה באמת מעניין האם קו הרכבת מצליח או לא והאם זה השפיע על אגד. - כפר סבא - תל אביב. למרות שהקו מצליח מאוד, לא צומצמו הנסיעות של קווי האוטובוס של אגד ודן. במלים אחרות, נוסעים רבים ברכבת שמשתמשים בקו, הם לא אנשים שעזבו את האוטובוס, אלא את המכונית. ראיה לכך, היא מגרש החניה המלא. אותו מקרה בהרצליה: מגרש החניה מלא. גם בפתח תקוה בתחנת סגולה יש משתמשים רבים. למרות זאת לא ירדו מספר הנסיעות של "דן" מפ"ת לת"א.
זה בעצם תהליך טבעי של "התמחות"
הרכבת בין שתי ערים גדולות נותנת שירות טוב יותר מאשר אוטובוס באזורים עירוניים אוטובוס עדיף מרכבת (למעט מקרים בודדים בהם גם המוצא וגם היעד שלך צמודים לתחנת רכבת). בקווים אזוריים (פרברים) הם משלימים זה את זה כאשר הרכבת נותנת מענה טוב יותר לשעות העומס הפקוקות והאוטובוס נותן מענה טוב יותר לשעות השפל (עקב העובדה שהוא עושה סיבוב מאסף/מפזר ביישוב הפרברי המיועד ולעיתים גם בעיר היעד). בארץ גם רואים תופעה בה נהגים רבים נוסעים לתחנת הרכבת הפרברית וממשיכים בה לתל אביב, כאשר בעבר הם נסעו כל הדרך לת"א ברכב. בתןך ת"א חלקם צריכים להמשיך למקום העבודה באוטובוס וכך כל המערכת הרוויחה.
 

אוהד11

New member
צריך לבדוק עד כמה משפיע על כמות

זה בעצם תהליך טבעי של "התמחות"
הרכבת בין שתי ערים גדולות נותנת שירות טוב יותר מאשר אוטובוס באזורים עירוניים אוטובוס עדיף מרכבת (למעט מקרים בודדים בהם גם המוצא וגם היעד שלך צמודים לתחנת רכבת). בקווים אזוריים (פרברים) הם משלימים זה את זה כאשר הרכבת נותנת מענה טוב יותר לשעות העומס הפקוקות והאוטובוס נותן מענה טוב יותר לשעות השפל (עקב העובדה שהוא עושה סיבוב מאסף/מפזר ביישוב הפרברי המיועד ולעיתים גם בעיר היעד). בארץ גם רואים תופעה בה נהגים רבים נוסעים לתחנת הרכבת הפרברית וממשיכים בה לתל אביב, כאשר בעבר הם נסעו כל הדרך לת"א ברכב. בתןך ת"א חלקם צריכים להמשיך למקום העבודה באוטובוס וכך כל המערכת הרוויחה.
צריך לבדוק עד כמה משפיע על כמות
הנוסעים באוטובוס וברכבת מחיר הנסיעה בכל קו והפרש המחירים בין שני אמצעי התחבורה. לדוגמא - קו ת"א-ב"ש.
 

amirv

New member
ברור שזה משפיע

צריך לבדוק עד כמה משפיע על כמות
הנוסעים באוטובוס וברכבת מחיר הנסיעה בכל קו והפרש המחירים בין שני אמצעי התחבורה. לדוגמא - קו ת"א-ב"ש.
ברור שזה משפיע
אבל למרות זאת היום הרכבת לא עומדת בביקוש לקו בב"ש. לעומת זאת בגלל חוסר האטרקטיביות שלה, נסיעה לי-ם עולה כמו נסיעה באוטובוס כך שהרכבת היא לא בהגדרה יקרה יותר לנוסע.
 

urilei

New member
קווי נתב"ג

האם פיתוח הרכבות השפיע על האוטובוס'
האם פיתוח הרכבת בשנים האחרונות השפיע לחיוב או לשלילה על מערכת האוטובוסים? האם ידוע על קוים שבוטלו לגמרי או שמינונם ירד בעקבות קווים חדשים של הרכבת? האם דווקא להפך, אנשים שהרכבת הייתה טובה להם, התרגלו לתחבורה ציבורית, נסעו יותר גם באוטובוסים ובעקבות זאת גדל מינון האוטובוסים בכבישים?
קווי נתב"ג
נעלמו כמעט לגמרי כמעט אף קו כבר לא מגיע לנמל התעופה עצמו, ויש לצפות לדילול נוסף עם חיבור מסילת נתב"ג לדרום.
 

אורי404

New member
איך שכחנו...../images/Emo2.gif כמובן, קו 222 שבוטל

קווי נתב"ג
נעלמו כמעט לגמרי כמעט אף קו כבר לא מגיע לנמל התעופה עצמו, ויש לצפות לדילול נוסף עם חיבור מסילת נתב"ג לדרום.
איך שכחנו...
כמובן, קו 222 שבוטל
 

david80

New member
נתב"ג נעלמה מאתר אגד, אלא מה שיש

קווי נתב"ג
נעלמו כמעט לגמרי כמעט אף קו כבר לא מגיע לנמל התעופה עצמו, ויש לצפות לדילול נוסף עם חיבור מסילת נתב"ג לדרום.
נתב"ג נעלמה מאתר אגד, אלא מה שיש
זה - נתב"ג קרית שדה התעופה.
 

mister K

New member
הפגיעה המשמעותית ביותר באגד

האם פיתוח הרכבות השפיע על האוטובוס'
האם פיתוח הרכבת בשנים האחרונות השפיע לחיוב או לשלילה על מערכת האוטובוסים? האם ידוע על קוים שבוטלו לגמרי או שמינונם ירד בעקבות קווים חדשים של הרכבת? האם דווקא להפך, אנשים שהרכבת הייתה טובה להם, התרגלו לתחבורה ציבורית, נסעו יותר גם באוטובוסים ובעקבות זאת גדל מינון האוטובוסים בכבישים?
הפגיעה המשמעותית ביותר באגד
היא בקו ת"א-חיפה, שבו צומצמה כמות הנסיעות בערך לחצי וגם הנסיעות האלה בדרך כלל לא מלאות (למעט ימי שישי ומוצ"ש).
 

wakshlak

New member
קווי ירושלים-ת"א יפגעו מאד בעתיד

האם פיתוח הרכבות השפיע על האוטובוס'
האם פיתוח הרכבת בשנים האחרונות השפיע לחיוב או לשלילה על מערכת האוטובוסים? האם ידוע על קוים שבוטלו לגמרי או שמינונם ירד בעקבות קווים חדשים של הרכבת? האם דווקא להפך, אנשים שהרכבת הייתה טובה להם, התרגלו לתחבורה ציבורית, נסעו יותר גם באוטובוסים ובעקבות זאת גדל מינון האוטובוסים בכבישים?
קווי ירושלים-ת"א יפגעו מאד בעתיד
בהנחה שהקו ירושלים-תל אביב יבנה ויהיה קצר מ - 40 דקות (קשה להאמין שהוא יהיה באמת 28-30 דקות כמו שטוענים, אני מניח שיהיה בסביבות ה - 36 דקות) הקווים של ירושלים-ת"א יהיה כמעט חסרי טעם. קו 480 יהיה ממש מיותר כמו הוא ממש מגיע כיום מארלוזרוב לתחנה המרכזית ששם תמוקם תחנת הרכבת בירושלים, כך שלאנשים לא תהייה סיבה אמיתית להשתמש באוטובוס (הרכבת תהייה מהירה יותר, נוחה יותר ומגיעה לאותם נקודות בדיוק). קו 405 גם יפגע, אך אולי מעט פחות כי הוא מגיע לתחנה המרכזית ולא כמו הרכבת "רק" עד לתחנת ההגנה. בוודאי גם הקווים לחיפה ולנתב"ג יפגעו.
 

קובי לו

New member
בשעות שיש בהן רכבת

קווי ירושלים-ת"א יפגעו מאד בעתיד
בהנחה שהקו ירושלים-תל אביב יבנה ויהיה קצר מ - 40 דקות (קשה להאמין שהוא יהיה באמת 28-30 דקות כמו שטוענים, אני מניח שיהיה בסביבות ה - 36 דקות) הקווים של ירושלים-ת"א יהיה כמעט חסרי טעם. קו 480 יהיה ממש מיותר כמו הוא ממש מגיע כיום מארלוזרוב לתחנה המרכזית ששם תמוקם תחנת הרכבת בירושלים, כך שלאנשים לא תהייה סיבה אמיתית להשתמש באוטובוס (הרכבת תהייה מהירה יותר, נוחה יותר ומגיעה לאותם נקודות בדיוק). קו 405 גם יפגע, אך אולי מעט פחות כי הוא מגיע לתחנה המרכזית ולא כמו הרכבת "רק" עד לתחנת ההגנה. בוודאי גם הקווים לחיפה ולנתב"ג יפגעו.
בשעות שיש בהן רכבת
המצב יהיה יותר גרוע (מבחינת אגד) מאשר המצב בקו חיפה-ת"א. אנשים שפויים לא יסעו באוטובוס, שכאשר אין לו פקקים לוקח לו 50 עד 55 דקות מי-ם לת"א (ובד"כ יש אחו שלוק של פקקים) ואילו ברכבת המהירה זה יהיה בין 28 ל-40 דקות (במקרה הגרוע 40 דקות י-ם עד ת"א השלום, או 43 דקות עד ארלוזורוב, במקרה הגרוע של הרכבת שתעצור גם במבואות מודיעין וגם בנתב"ג). לכן, אם אתה לא חבר אגד או בן משפחתו, שאז הנסיעה באוטובוס היא חינם, צריך להיות על גבול החוסר שפיות לסוע באוטובוס, שעם כל התאונות רכבת בחודש האחרון, הרכבת עדין יותר בטיחותית (תאונות דרכים ופיגועים) מאוטובוס פי כמה וכמה עשרות מונים, מאשר ברכבת, כאשר שניהם יוצאים מאותו נקודה ומגיעים לאותה נקודה. סליחה, הרכבת בת"א תגיע ל-4 נקודות (ההגנה, השלום, ארלוזורוב, אונ') בעוד שהאוטובוס מגיע רק לנקודה אחת (או מרכזית או ארלוזורוב). אז אני חוזר בי, צריך להיות לחלוטין לא שפוי בכדי להעדיף, בשעות שיש את שתי האלטרנטיבות, את האוטובוס על פני הרכבת (בהסתייגות אחת קטנה, שמחיר הרכבת יהיה זהה או דומה למחיר האוטובוס).
 

OMER G17

New member
כן אכן תהיה השפעה דרמטית על

בשעות שיש בהן רכבת
המצב יהיה יותר גרוע (מבחינת אגד) מאשר המצב בקו חיפה-ת"א. אנשים שפויים לא יסעו באוטובוס, שכאשר אין לו פקקים לוקח לו 50 עד 55 דקות מי-ם לת"א (ובד"כ יש אחו שלוק של פקקים) ואילו ברכבת המהירה זה יהיה בין 28 ל-40 דקות (במקרה הגרוע 40 דקות י-ם עד ת"א השלום, או 43 דקות עד ארלוזורוב, במקרה הגרוע של הרכבת שתעצור גם במבואות מודיעין וגם בנתב"ג). לכן, אם אתה לא חבר אגד או בן משפחתו, שאז הנסיעה באוטובוס היא חינם, צריך להיות על גבול החוסר שפיות לסוע באוטובוס, שעם כל התאונות רכבת בחודש האחרון, הרכבת עדין יותר בטיחותית (תאונות דרכים ופיגועים) מאוטובוס פי כמה וכמה עשרות מונים, מאשר ברכבת, כאשר שניהם יוצאים מאותו נקודה ומגיעים לאותה נקודה. סליחה, הרכבת בת"א תגיע ל-4 נקודות (ההגנה, השלום, ארלוזורוב, אונ') בעוד שהאוטובוס מגיע רק לנקודה אחת (או מרכזית או ארלוזורוב). אז אני חוזר בי, צריך להיות לחלוטין לא שפוי בכדי להעדיף, בשעות שיש את שתי האלטרנטיבות, את האוטובוס על פני הרכבת (בהסתייגות אחת קטנה, שמחיר הרכבת יהיה זהה או דומה למחיר האוטובוס).
כן אכן תהיה השפעה דרמטית על
קווי האוטובוסים בין ת"א לי-ם אגב הרכבת י-ם-ת"א לא תעבור בתחנת פאתי מודיעין...התחנה הזאת היא בקו הנפרד למודיעין! אגב כל הפרוייקט במרכז מודיעין שכולל גם את תחנת הרכבת נראה מאוד מאוד מרשים
 

אורי404

New member
הפיצול יהיה בתחנת דניאל. בינתיים

כן אכן תהיה השפעה דרמטית על
קווי האוטובוסים בין ת"א לי-ם אגב הרכבת י-ם-ת"א לא תעבור בתחנת פאתי מודיעין...התחנה הזאת היא בקו הנפרד למודיעין! אגב כל הפרוייקט במרכז מודיעין שכולל גם את תחנת הרכבת נראה מאוד מאוד מרשים
הפיצול יהיה בתחנת דניאל. בינתיים
התכנון הוא שהיא תהיה תחנה תפעולית, ממנה היא יהיה פיצול למודיעין ולבירת ישראל. מידע נוסף ניתן לראות באתר חדשות הרכבת, תחת קטגוריה מעקב וממנה מידע על הקו לנתב"ג, מודיעין וירושלים. אבל לגבי הקו המהיר לירושלים: בלי הביוקרטיות שלו יהיו שנים עד שהוא יופעל בשנת 2009 אולי. אם ימשיכו הביוקרטיות אז הוא יפתח ב...
 

אורי404

New member
ובמודיעין.

האם פיתוח הרכבות השפיע על האוטובוס'
האם פיתוח הרכבת בשנים האחרונות השפיע לחיוב או לשלילה על מערכת האוטובוסים? האם ידוע על קוים שבוטלו לגמרי או שמינונם ירד בעקבות קווים חדשים של הרכבת? האם דווקא להפך, אנשים שהרכבת הייתה טובה להם, התרגלו לתחבורה ציבורית, נסעו יותר גם באוטובוסים ובעקבות זאת גדל מינון האוטובוסים בכבישים?
ובמודיעין.
לפי שעה חברת "מרגלית" תמשיך לפעול במודיעין. מצד אחד, כאשריהיה קו הרכבת לתל אביב, כנראה שהקווים של מרגלית לתל אביב לא ממש יפגעו. המצב יהיה דומה בערים אחרות - משתמשי הרכבת יהיו אנשים שעברו מהמכונית הפרטית שלהם. יחד עם זאת, אם מרגלית (או חברה אחרת שתפעל) תדע להפעיל נכון את קווי האוטובוס שלה, היא עלולה להרוויח מתחנת הרכבת. זה תלוי אם יהיו קווי קישור מתחנות הרכבת (מודיעין מרכז ופאתי מודיעין) לשאר חלקי מודיעין (מודיעין עצמה, היא, כידוע, עיר ענקית) וליישובים הסמוכים (מכבים-רעות), ואז סביר להניח שזה יהיה לטובת חברת האוטובוסים (על אחת כמה וכמה אם יהיה כירטוס משותף).
 

OMER G17

New member
בטח שזה ייפגע באוטובוסים!!!

ובמודיעין.
לפי שעה חברת "מרגלית" תמשיך לפעול במודיעין. מצד אחד, כאשריהיה קו הרכבת לתל אביב, כנראה שהקווים של מרגלית לתל אביב לא ממש יפגעו. המצב יהיה דומה בערים אחרות - משתמשי הרכבת יהיו אנשים שעברו מהמכונית הפרטית שלהם. יחד עם זאת, אם מרגלית (או חברה אחרת שתפעל) תדע להפעיל נכון את קווי האוטובוס שלה, היא עלולה להרוויח מתחנת הרכבת. זה תלוי אם יהיו קווי קישור מתחנות הרכבת (מודיעין מרכז ופאתי מודיעין) לשאר חלקי מודיעין (מודיעין עצמה, היא, כידוע, עיר ענקית) וליישובים הסמוכים (מכבים-רעות), ואז סביר להניח שזה יהיה לטובת חברת האוטובוסים (על אחת כמה וכמה אם יהיה כירטוס משותף).
בטח שזה ייפגע באוטובוסים!!!
בקו לת"א....התחנה תמוקם במרכז העיר ובנגישות טובה לחלק גדול מהתושבים...ככה שיכול להיות מאוד שרוב תנועת התח"צ בין מודיעין לת"א (ובעתיד אולי גם לי-ם) תהיה ברכבת...מה שכן אתה צודק כמו בכל מקום חשוב שיהיו קווים פנימיים מתואמים עם הרכבת שיביאות את האנשים הביתה
 

אורי404

New member
לא בטוח. מודיעין היא עיר ענקית ואול

בטח שזה ייפגע באוטובוסים!!!
בקו לת"א....התחנה תמוקם במרכז העיר ובנגישות טובה לחלק גדול מהתושבים...ככה שיכול להיות מאוד שרוב תנועת התח"צ בין מודיעין לת"א (ובעתיד אולי גם לי-ם) תהיה ברכבת...מה שכן אתה צודק כמו בכל מקום חשוב שיהיו קווים פנימיים מתואמים עם הרכבת שיביאות את האנשים הביתה
לא בטוח. מודיעין היא עיר ענקית ואול
וסביר להניח שיהיו אנשים שיעדיפו לנסוע באוטובוס אחד שיוצא מצדדי העיר לתל אביב מאשר לנסוע במכונית או אוטובוס ואז להחליף לרכבת (כמו בלא מעט ערים אחרות). זה גם תלוי מה יהיו המחירים: האם יהיו הבדלי מחירים ובכמה.
 

amirv

New member
תהיה פגיעה

לא בטוח. מודיעין היא עיר ענקית ואול
וסביר להניח שיהיו אנשים שיעדיפו לנסוע באוטובוס אחד שיוצא מצדדי העיר לתל אביב מאשר לנסוע במכונית או אוטובוס ואז להחליף לרכבת (כמו בלא מעט ערים אחרות). זה גם תלוי מה יהיו המחירים: האם יהיו הבדלי מחירים ובכמה.
תהיה פגיעה
ולפי ההערכה שלי פגיעה של כ-50% בקווים ממודיעין לת"א כאשר מצד שני יהיו הרבה יותר נסיעות פנימיות מחלקי מודיעין השונים לתחנת הרכבת. שוב אני מדבר על תופעת ה"התמחות".
 

fireman

New member
ת"א - ב"ש

האם פיתוח הרכבות השפיע על האוטובוס'
האם פיתוח הרכבת בשנים האחרונות השפיע לחיוב או לשלילה על מערכת האוטובוסים? האם ידוע על קוים שבוטלו לגמרי או שמינונם ירד בעקבות קווים חדשים של הרכבת? האם דווקא להפך, אנשים שהרכבת הייתה טובה להם, התרגלו לתחבורה ציבורית, נסעו יותר גם באוטובוסים ובעקבות זאת גדל מינון האוטובוסים בכבישים?
ת"א - ב"ש
הצלחה מסחררת,גם באוטובוסים וגם ברכבות... אני מאמין שלאחר סיום הכפלת המסילה בין ב"ש לנען תחבורת האוטובוסים הולכת להיפגע באופן מאוד משמעותי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה