האם עזה חופשית?

האם עזה חופשית?

לפי צה"ל, כ300 פגזים ביום נורים על רצועת עזה על-ידי הצבא, בסמוך למגורי אזרחים, דבר שגם לדברי צה"ל יוביל לאבידות אזרחיות. אפשר לקחת לדוגמה את הרועה שנהרג ואת קרוביו שנפצעו בבית לאחיה בשבוע שעבר. הפגזות כבדות אלו באות כביכול על-מנת להכריח את הפלסטינים להפסיק את ירי הקאסמים, אך משום מה זה לא ממש עובד. זה לא מפתיע. ככל שמנסים לדכא עם, כך הוא מתקומם יותר ויותר. המטרה של ממשלת אולמרט היא ללא ספק לדחוף להמשך הטרור הפלסטיני. לממשלה הישראלית יש אינטרס במעשי הטרור הללו, משום שהניסיון מלמד אותם שבזמן ששפיכות הדמים הלאומנית נמשכת, העובדים הישראלים לא יוצאים למאבקים, וניתן להמשיך את הדיכוי המעמדי. הדרך לצאת מהבוץ הזה היא לאחד את העובדים היהודים והערבים במלחמה נגד הכיבוש ונגד הדיכוי המעמדי והלאומי, מלחמה שמטרתה לא רק רפורמות אלא מהפכה חברתית. לכן יש להתנגד לכניסת מפלגות השמאל לקואליציה עם קדימה, משום שברור שממשלה כזו יכולה רק להמשיך את הדיכוי לא רק של הפלסטינים, אלא גם של העובדים ושל מעמד הביניים הנמוך. כדאי, אגב, לשים לב, שבזמן שהממשלה מוציאה כסף על 300 פגזים ביום, תקציב הבריאות מקוצץ בצורה מחרידה. כרגע הוא עומד על מיליון שקל, שזהו סכום שהיה יכול להיות מצחיק אם הוא לא היה כל-כך טרגי. זהו הקשר הברור שבין מדיניות כלכלית וביטחונית ובין הדיכוי של הפלסטינים לדיכוי המעמדי.
 

ערב רב

New member
בדיחה - לירות פגזים על שטחים ריקים

בתגובה לטילים לעבר ריכוזי אוכלוסין, רק צג"ל מסוגל לכאלה שטויות.
 

yoni1967

New member
מוזר מאוד,

אני לא זוכר בדיוק לאחרונה קאסם פלסטיני הפגע בישראלי..
 

ערב רב

New member
לא, רק נפצע, אבל הזיכרון שלך קצר

היו כמה וכמה הרוגים מקסאמים.
 

ערב רב

New member
שדרות, אשקלון, הקיבוצים בסביבה

אינם "ריכוזי אוכלוסין"? כמה נהרגו מהפגזות על שטחים ריקים? לדעתי נהרגו המון נמלים, חקרים ושאר רמשים (ואני לא מזלזל בכך) אבל בני אדם?
 
הבעיה היא

שגם אם הקאסמים נורים על ריכוזי אוכלוסין, הם לא הרגו אף-אחד, וההפגזות אינן על שטחים ריקים כי נהרגו מהם אנשים רבים שלא כולם ולא רובם מחבלים.
 

ערב רב

New member
הם הרגו כמה וכמה אנשים

אני צריך להזכיר לך למשל את התינוקת האתיופית שנרצחה בשדרות? הם מכוונים תמיד לעבר ריכוזי אוכלוסין ויעדם לרצוח אזרחים (הם אפילו לא מכוונים לעבר בסיסי צבא). הפגזים של צג"ל, לעומת זאת ובגיחוך רב, מכוונים לעבר שטחים פתוחים, גם האיש שנהרג אתמול נסע לבדו בשטח הפתוח שצג"ל הודיע מראש שיופגז. בניגוד לאנשי הג'יהאד, לצג"ל יש אמצעי טיווח מתוחכמים ואם הוא היה רוצה להרוג אנשים בהפגזות היו נספרים כבר אלפי הרוגים.
 

ערב רב

New member
אני מניח שאם היה שינוי במדיניות אתה

היית בין הראשונים לדעת על כך, ואין לי ספק (לצערי הרב) שמדיניות הפגזת השטחים הריקים נמשכת ביתר שאת, יהא אשר יהא מקרה בודד כזה או אחר (לא הצלחתי לראות את הכתבה אז אשמח אם תספר לנו מה הייתה תגובת דובר צג"ל), אז די לדמגוגיה, לכולנו ברור שהקסאמים נורים על מנת להרוג והפגזים נוראים על מנת להפחיד את המחבלים כדי שלא יגיעו ל-"אזורי השיגור", בלי שום קשר לשאלה האם אנו תומכים במדיניות מגוחכת זו אם לאו.
 

ערב רב

New member
זה עניין אחר

כאן מדובר על ירי מיידי על משגרי קסאם מתוך שטח מאוכלס, זה ירי הכרחי הנגזר מזכות תושבי שדרות להגנה עצמית, זכותם המלאה, חוקית ומוסרית, להציל את חייהם גם במחיר חיי אזרחים בעזה.
 
אין מה לעשות

העובדה היא, שמספר הנהרגים מקאסמים הוא זניח, ומספר הנהרגים מפגזים של צה"ל הוא - ובכן, לא.
 

ערב רב

New member
א. יש לך סטט' מדוייקות בנושא

או שאתה סתם מדבר באוויר? ב. במשפט כמו גם במוסר, לכוונה יש חשיבות לא פחותה מהתוצאה, ולכולנו ברורות כוונות הצדדים כאן.
 
אני מסכים במאה אחוז

ולכן לעובדה שהצבא הישראלי הורג פחות פלסטינים משהוא מנסה אין שום חשיבות כלשהי.
 

ערב רב

New member
לא, העובדה שהצבא הישראלי שיש לו

אלפי מרגמות ממוחשבות ומדוייקות ומפגיז אלפי פגזים ביום, לא הורג אלפי תושבים ביום, מוכיחה מעל ומעבר לכל ספק סביר שלא רק שהוא לא מנסה להרוג תושבים, הוא מנסה להימנע מכך.
 

ערב רב

New member
לא, אף אחד לא נהרג מההפגזות

הרגילות על שטחים פתוחים, כאן מדובר במקרים ספוראדים בהם בזמן אמת נצפו נסיונות לשיגורי קסאם ומקומות השיגור הופגזו מיד. הייתי מאוד רוצה לומר לך שאני סומך על הצבא שיפגיז גם משגר קסאם שנמצא על גג בית ספר, אבל כידוע אי אפשר לסמוך עליו בעניין זה. בכל זאת, מסתבר שמדי פעם יש לצג"ל הבלחות של שפיות.
 
למעלה