האם סטריפינג מסוכן

האם סטריפינג מסוכן../images/Emo35.gif

אם לא אלד עד יום שלישי הבא, אני אמורה להתחיל מעקב הריון עודף . חשבתי לעצמי שאם יציעו לי סטריפינג אסכים, בתנאי שההליך לא מסוכן - ולכן אני שואלת : האם יש בו איזושהי סכנה?
 

rc11

New member
לא מסוכן

לפי מה שהסבירו לנו בקורס הכנה ללידה, זה רק כואב נורא לכמה שניות. אין סכנה. יש מי שאומר שזה סוג של זרוז שעלול לגרום התערבויות נוספות. הוא עלול לגרום דימום שלא יפסיק, ללא צירים ואז יתחילו להציק עם כל מיני התערבויות אחרות. לא יודעת כמה זה נכון. בכל מקרה, הבנתי שגם כאן, אם הגוף לא בשל ללידה זה לא עוזר בכלום. אני לא מתכוונת להסכים כי יש לי GBS וזה נראה ל בעייתי יותר. אולי עלול להכניס את החיידק לרחם. אף אחד לא ממש נותן תשובות חד משמעיות בעניין הזה אז אני לא מתעסקת.
 
כמו כל התערבות

ההעדפה שיש לעיתים לסטריפינג על פני התערבויות אחרות היא שמדובר בהתערבות מכנית ולא כימית. זה לא הופך אותה לטבעית אבל לפחות זה לא כולל הכנסת חומר כימי לגוף. חשוב לציין - לא ניתן לבצע סטריפינג באם אין פתיחה של לפחות אצבע (הרי אצבע צריכה להיכנס לצוואר על מנת להפריד את הקרומים מדופן הרחם) ואם עושים זאת ללא פתיחה זה גם כואב מאד וגם מגדיל סיכונים. וכמובן - אם אין פתיחה, הסיכויים להתקדמות של הלידה מלכתחילה קטנים יותר. זהר - דולה ומקימת אתר מידע ליולדות.
 

osnat2

New member
לא נראה לי שמסוכן אבל לא תמיד עוזר

בהריון השני שלי הייתי עם פתיחה של 2 וחצי הרופא עשה לי סטריפינג והמשכתי להסתובב ככה עוד שבוע וחצי עד ללידה. אז כנראה באמת שעד שהגוף לא מוכן ללידה, כלום אחר לא יעזור.
 

כרמית מ.

New member
יש סיכון מסוים

למשל - שיגרום לירידת מים מוקדמת, ללא התפתחות צירים, מה שמעלה את הסיכון לזיהום, ולכן משלב מסוים מזרזים / נותנים אנטיביוטיקה וכדומה. באופן נדיר גם עלול לגרום לדברים חמורים יותר (לא רוצה להפחיד). אישית, לא הייתי עושה סטריפינג, אלא אם כן הברירה העומדת בפני היא השראת לידה כימית, ואז הייתי מנסה קודם את זה. אין סיבה לעשות את זה לפני שבוע 42 (אם אין בעיה מיוחדת שדורשת זירוז).
 
מוקדמת כבר לא יהיה - אני בשבוע 40

ויש צירים - חזקים אבל לא סדירים. בשבוע שעבר בדקו פתיחה - אצבע בקושי. פשוט - עייפתי. אני רוצה כבר להיות אחרי....
 

rc11

New member
הפרדה של קרומי השפיר מהרחם

מי השפיר עטופים בקרום (שק מי השפיר). הפרדה ידנית של הקרומים האלה מהרחם נקראת סטריפינג.
 
לי עשו סטריפינג

במיון יולדות, לפני החדר לידה. אחרי יותר מיומיים של צירים עדיין הייתי בפתיחה של 1 סמ'. המיילדת עשתה לי סטירפינג (בהסכמתי) ומייד הפתיחה קפצה ל-4 סמ', מה שאיפשר לי להכנס לחדר לידה.
 
למעלה