האם נצרת היא מטרופולין בישראל?

down under

New member
נרשמת לקורס אצל חן המלך2?


 

darkshadow1

New member
עכשיו הוא כבר חן המלך 5.

תמיד שואל מיליון שאלות בכל מיני פורומים שונים ובדרך כלל גם לא אומר תודה לאנשים שטרחו לענות לו. חוץ מלהטריד אנשים בשאלות שלו הוא לא תורם דבר.
 
בטח לא מטרופולין, אולי מרכז אזורי..

מטרופולינים נחשבים ערים גדולות ורצף יישובים כמו גוש דן, חיפה והקריות וכולי. נצרת עם 80-90,000 תושבים היא ב"מעגלים" של חיפה והקריות סך הכל ויש לה מתחרה צמודה, נצרת עילית. אבל כמו שיש שרשרת ערים שמוכתרות לבירות אזוריות (עפולה בירת עמק יזרעאל, צפת בירת הגליל העליון ואחרות) היא גם בירת הגליל התחתון או משהו דומה לזה בהגדרה ויש בה מוסדות של ממשל אזורי ובית משפט אזורי וכל זה.

חוץ מבירה אזורית היא מרכז עירוני חשוב לערביי הצפון ובטח שלערביי ישראל הנוצריים ונחשבת לעיר הערבית הגדולה בארץ. אבל היא לא היחידה במגזרי מיעוטים בארץ. למשל רהט נחשבת בירת הבדואים הדרומית, אום אל פאחם בירת המשולש, דליית אל כרמל בירת הדרוזים וטייבה העיר הערבית הגדולה בשרון.
 

Yaron Livne

New member
התכוונתי לכל הגוש

מה זאת אומרת מתחרה עם נצרת עילית? התכוונתי שנצרת עילית היא חלק מהמטרופולין הזה.
 

Rubim88

New member
זה עדיין לא אומר שהיא מטרופולין

הגוש הוא מרכז אזורי, וחלק ממטרופולין חיפה.
 
לדעתי לא

מי שגר מצפון וממזרח לחיפה יכול להעביר חודשים ארוכים בלי להגיע כלל לגוש דן.

מה שכן, האגף הדרומי של מטרופולין חיפה מקיים קשרים לא מעטים עם גוש דן, ולא נדיר שאנשים יגורו בזכרון יעקב (35 ק"מ מחיפה) וייסעו לעבוד בת"א (בסביבות 65 ק"מ) - כך שיש חפיפה בין מרחבי ההשפעה של שני המטרופולינים.
 

zahipan10

New member
האם באר שבע נחשבת למטרופולין?

אני כל הזמן שומע שאומרים שבאר שבע היא מטרופולין בהתהוות, מה צריך לקרות כדי שבאר שבע תהפוך למטרופולין?
 

ש מים

New member
ואכן שאלה טובה לגבי נצרת...

אין לי מספיק ידע על מערך הקשרים והזיקות באזור זה, אבל התחושה שלי היא שהזיקות לנצרת הינן "מלאכותיות", ונובעות ממיקום משרדי הממשלה בעיר, ולא מפעילויות כלכליות ואחרות (למשל, בכרמיאל ומגדל העמק יש לדעתי יותר פעילות כלכלית, המושכת יוממות, מאשר בנצרת, וגם גוש שגב וטבריה מתחרות על משיכת יוממים ופעילויות כלכליות).
ייתכן ובשל מבנה המחוז - דמוגרפי וטופוגרפי, כולל מערכי התחבורה, אין ממש מוקד ברור?
 
למעלה