האם ניתן לכסות את הוצאות החתונה מהמתנות?

barel1231

New member
האם ניתן לכסות את הוצאות החתונה מהמתנות?

שלום וברכה
יש לי שאלה שמטרידה אותי די הרבה זמן
אני אולי מעוניין להציע נישואין לחברתי, אך מפאת שהנני סטודנט ויכולותיי הכלכליות אינן מרחיקות לכת בלשון המעטה אני די טרוד

אני לא מתכוון בכלל לעשות משהו גרנדיוזי, אלא משהו סטנדרטי ומשמח.
לגבי המתנות שאקבל - אני מניח שיהיו לי מתנות די יפות (בגלל כול מיני סיבות שאני יודע).. השאלה אם בד"כ אפשר לכסות ומכסים את ההוצאות ע"י מתנות? והאם צריך לחסוך? אם כן - אז כמה? ובשביל אילו דברים בדיוק?

אשמח לתשובות והמלצות

תודה מראש ושבוע טוב :)
 

justanotherme82

New member
אל תצפה מהאורחים שלך לכסות לך את החתונה

זה הגישה הכי מעצבנת של מתחתנים, אתה מזמין אנשים לחתונה שלך כדי שישמחו איתך, לא כדי שישלמו לך על האירוע.
אם אין לך הרבה כסף ואתם לא בונים על עזרה מההורים אז בהחלט צריך לחסוך. כמה? תלוי בכמה ראוותני תרצו את האירוע. בשביל אילו דברים? הכל. כל מה שתרצו שיהיה יעלה כסף.
 

iritki

New member
קודם מתכננים תקציב ואחר כך את החתונה על פי התקציב

אני חייבת לציין שלדעתי הצעת נישואין לא תריכה להיות קשרוה לזה שכרגע אין מימון לחתונה עצמה. אני מכירה זוגות שהיו מאורסים מעל לשמה כדי לחסוך יחד לאירוע עצמו. וגם כאלה שקודם התחתנו רישמית (ברבנות או החו"ל) ואת האירוע עשו הרבה יותר מאוחר - כשהיה להם כסף לזה.
&nbsp
כאשר תתכננו את האירוע קודם כל תתכננו תקציב:
א. אם יש עזרה מההורים - וכמה (אנחנו קיבלנו תקציב מסוים מההורים, תככנו לפיו וחרגנו ממנו במעט מאוד כ-5K)
ב. כמה כסף משלכם אתם מוכנים להוסיף לזה
ג. בטח ובטח במידה והשניים הקודמים נמוכים מאוד או לא קיימים, לעשות חישוב של 200 ש"ח לאורח כמתנה שהם יביאו. זה מאוד נמוך יחסית אבל אם תעמדו בתקציב הזה אז סיכוי מאוד גדול שתוכלו לכסות הכל מהמתנות.
&nbsp
אחרי שיש תקציב, ורשימת מוזמנים (זה חשוב מבחינת בחירת אולם ואופי אירוע, אירוע ל50\150\300\500 איש זה שונה) תשבו ותיראו מה הכי חשוב לכם: האוכל/המקום/היום בשבוע/העונה/ השמלה/ המוזיקה. זה הדבר שבו כנראה הכי פחות תתפשרו - בשאר הדברים יש הרבה מאוד דרכים להוזלת ההוצאות כמו:
1. חתונה בחורף, בתחילת שבוע, בספירת העומר. לחילופין סגירת אולם "מעכשיו לעכשיו" זה "סוגר חור" לאולם ולכן מחירים נמוכים יותר.
2. בעלי מקצוע מתחילים או בדילים - אם הם בתחילת דרכם הם ייקחו מחירים נמוכים יותר, ויש דילים לפעמים עם האולם ולפעמים גם לסטודנטים. שתי דוגמאות :
http://www.studentimnissaim.com/
http://engaged.co.il/
3. שמלה ממחירות חיסול/עונות קודמות, חליפת חתן ברשתות הרגילות.
4. לא ניסיתי אישית, אבל יש חברות כמו איזיווד ודומיהם שמארגנים כמעט הכל בתקציב שהוגדר מאש, יש להם כוח קנייה מול הספקים ולכן הטענה היא שזה יוצא זול יותר, מי שהולך על זה בדרך כלל גם מציין את הבונוס בזה שזה פחות התעסקות (וכפועל יוצא פחות הפסד של שעות עבודה וכדומה).
&nbsp
הטיפ האחרון, הוא גם כשרוצים את "הסטנדרט" לא ללכת אחרי "מה שמקובל" אלא לפי מה שאתם רוצים באירוע. אנחנו למשל לא עשינו מגנטים למרות ש"מקובל" (כספית זה לא הרבה כסף, אבל זה בכלל לא היה השיקול). התארגנות בבית ולא בבית מלון וכל מיני דברים כאלה. מהרגע באומרים חתונה כולם אומרים לך ש"חייבים את זה ואת זה ואת זה" ו"זה היום הכי חשוב/מיוחד בחיים". אז נכון זה יום מאוד מיוחד, הוא לא יחזור על עצמו, אבל זה יום אחד ואחרין יש לכם חיים שלמים יחד, לא שווה להתחיל את החיים עם חובות בשביל היום הזה.
&nbsp
בהצלחה :)
 

barel1231

New member
תשובות לאירית

היי מה שלומך? תודה על המענה וההתייחסות
ראשית חשוב לי לציין שאני לא מעוניין לעשות חתונה בקיץ, זה גם לא משנה לי אם זה אולם\גן, מעדיף להתחתן כשיש מזג אוויר טוב (לא איכפת לי גם בחורף)
לא מוכן להתחתן בספירת העומר או משהו.. זה בעייתי מבחינתי
לגבי היום - גם לא קריטי מבחינתי להתחתן בסוף שבוע.. אפשר להתפשר גם כאן
עזרה מההורים נראה לי יהיה קצת רק מהצד של הכלה (כי לי אין הורים :\)
על האוכל אני לא כ"כ רוצה להתפשר, מעדיף שיהיה אוכל סטנדרטי פלוס, אבל לא אוכל פלצני.. אני גר באיזור חדרה ואמרו לי שכדאי להתחתן בקריות כי שם מקבלים תמורה טובה יחסית למחיר אך איני יודע אם אני רוצה להסיע את האורחים שלי די רחוק מהבית (יש לי אולם בסביבה שלי שהוא מכר של המשפחה שיכול לתת מנה באיזור 180 ש"ח)
בנוגע לתלבושות - גם לא קריטי בכלל, אני מוכן לקנות חליפה לא בחנויות מיוחדות.. זה ממש לא משנה לנו, שמלת כלה - שתהיה סטנדרט
מגנטים - אני לא יודע עוד, תלוי כמה זה יעלה
בנוגע לדיג'יי - אני לא כ"כ יודע איך בוחרים, האם אני צריך לתת לו רשימת שירים? זה יוזיל או משהו..? החתונה נראה לי תהיה באיזור ה-300-400 מוזמנים (שואף ל-300)
 

iritki

New member
תגובה

לגבי להתחתן בסופ"ש אני לא בטוחה שאולמות, והבעיקר הרבנות, ייזרמו עם זה. יום שישי בצהריים (שאז אין בעיה לא לאולמות ולא לרבנות כמובן) לאו דווקא מוזיל למיטב ידיעתי.
&nbsp
180 ש"ח למנה לפי מה שאני יודעת זה מחיר מצוין. צריך לוודא מה הוא כולל בתוכו:
1. זה כבר עם מע"מ.
2. כולל בתוכו את השכרת האולם עצמו
3. עיצוב בסיסי של האולם
4. שכר מלצרים וברמנים מנקים מאבטחים וכו'.
זה בעיקרון הבסיס לפי מה שזכור לי, דברים שמוסיפים אליהם כסף: תאורה והגברה.
&nbsp
לגבי די-ג'י אני לא בקישה שצריך לתת רשימת שירים מלאה, אלא צריך למצוא דיג' שטוב בעבודה שלו ובעיקר מבין את הראש שלכם. לא נראה לי שזה מוזיל את העלות. יכול להיות שהאולם עובד עם דיג'י בהסכם ואז יש הנחה עם בוחרים בהם.
&nbsp
 

barel1231

New member
תגובה

היי אירית שוב
אמרתי שלא קריטי לי לא להתחתן בסוף שבוע (נגיד יום חמישי שהוא "נחשב")
מבחינתי אפשר להתחתן גם אמצ"ש..
 

דארש

New member
מצטרפת להוסיף ש

קודם כל אחלה שלתשובה, מאוד מפורטת ואיפורמטיבית. לגבי 4. אחותי ניסתה לבד ובסוף הגיעו לאיזיווד ורק בשביל לחסוך בריצות זה שווה. כמובן שהם עושים מחירים נוחים יותר בגלל שיש להם ניסיון מול ספקים ויש להם כמה שאחותי ממש אהבה. הלכתי איתה לפגישה והתרשמתי שהם משקיעים יחס אישי וזה היה נעים.
אני גם מסכימה לגבי הטיפ האחרון שלך פה, לא באמת חייבים את זה וההוא, יש הרבה אופציות לחתונות וכל אחד יכול לעשות חתונה בהתאם למה שהוא אוהב
 

דארש

New member
מה עם עזרה?

מההורים או משפחה? גם לא מבחינה כלכלית אולי יש דברים שהם יכולים לעזור לסדר, להביא
 
למעלה