האם משבר הדסה עלול להשפיע על הלימודים בעברית?

taksis

New member
האם משבר הדסה עלול להשפיע על הלימודים בעברית?

שלום,

משיחות עם סטודנטים שמעתי שהיו שיבושים בלימודים השנה בהדסה.
האם לדעתכם יש סיכוי שהמשבר ישפיע על לימודים עתידיים?

תודה לכם.
 
בתכלס אף אחד לא באמת יכול לענות לך על זה..

זה שאלה די שנויה במחלוקת. אני לא יודעת אם את\ה בן או בת אז זה באופן כללי למי שיקרא.
לפני שאתם בוחרים איפה ללמוד תבררו עליו!! ובנוגע ספציפית להדסה, זה לא סוד שהמקום נמצא בגירעונות כספיים כבדים. אני יכולה לומר שבמחזור שלי זה כן היה שיקול עבור אלו שבחרו לא ללמוד שם,זה לא היה השיקול העיקרי שלהם אבל כן זה היה. אלו לא אנשים רבים חשוב להדגיש אבל כן היו חששות בנוגע ללימודים שם. בתכלס לדעתי, זה לא שתחליטו ללמוד שם רפואה ופתאום הלימודים יופסקו ולא תהיו רופאים אבל זה כן יהיה מלווה בשיבושים לפעמים בלימודים נגיד השנה הם שבועיים לא למדו, והפגנות שאני יודעת שסטודנטים בהדסה הפגינו השבוע. וכן זה דברים שבאסה להתעסק בהם. וגם בשנים הקליניות זה בטח לא כיף להיות במחלקות שסובלות ממצוקה כלכלית אבל חשוב לזכור!!! שיכולים פתאום לפתור את זה וזה מה שמנסים לעבוד עליו כרגע ע"י מענקים של המדינה או של תורמים וכאלה וחשוב להבין שמה שקורה בהדסה זה דבר שיכול לקרות בעוד בתי חולים כמו נגיד בבריזלאי (למי שילמד בבש) או אפילו סתם לכל בית חולים בת"א. לכן אני חושבת שצריך להתסכל על הכל באובייטיביות. ולזכור שאלו הם מצבים דינמיים.

בהצלחה!!
 

פרנקי11

New member
צריך לחכות ולראות איך הדברים יתפתחו...

בסופו של דבר רפואה הוא מקצוע שולייתי. רמת הלימודים הקליניים מושפעת באופן ישיר מרמת הרופאים הוותיקים במחלקות שאחראים על הכשרת הדור הצעיר.
הדסה משכה אליה רופאים מהשורה הראשונה גם בגלל המוניטין המוצדק כבית חולים מהטובים בארץ אבל בעיקר בגלל ההטבות הכלכליות שהיא הציעה לעובדיה (שר"פ, ביטוח רפואי משכורות גבוהות ועוד..) עכשיו לאחר המשבר הכלכלי והרפורמות המתוכננות צריך לחכות ולראות איך יגיבו הרופאים הבכירים. אם הדסה תצליח לשמור עליהם ע"י הצעת הטבות אלטרנטיביות משתלמות אז ככל הראה הכל יסתדר בסוף ורמת הלימודים לא תיפגע, אבל אם היא לא תצליח לשמור על הבכירים שלה, זה רק עניין של זמן עד שהרופאים האלה יחטפו ע"י בתי החולים הגדולים במרכז במרכז או בחו"ל, מה שללא ספק ישפיע בצורה משמעותית על רמת הלימודים.
 

a e q u i t a s

New member
מקצוע שולייתי?

האמת שקצת קשה עם עם הקביעה ש"רפואה הוא מקצוע שולייתי". אנחנו לא שולייה, כי שולייה רוכש כישורים (Skills), אנחנו רוכשים גם את הגוף הידע, החשיבה הביקורתית ואת הכל ההבנה מסביב.

משהו כמו, זה לא אך מבצעים בפועל דיקור מותני, זה להבין למה? מדוע? מה הסיבות? תועלת? חסרונות וכו...
 

PantherettePitz

New member
מקצוע שולייתי זה דווקא תיאור נכון

כך למדו רפואה לאורך ההיסטוריה, וזה הבסיס גם לצורת הלימוד הנוכחית.
נכון - לפני הכניסה למחלקות לומדים את הבסיס בלימודים הפרה-קליניים, ובלימודים הקליניים לומדים חומר תיאורטי סביב העבודה, אבל זה לא סותר בכלל את העובדה שלומדים כשוליה: הלימודים של עצם העבודה כרופא נלמדים בעבודה מעשית תחת השגחתו של רופא מוסמך.
אין שום דבר ״נמוך״ בלהיות שוליה. זה לא אומר שלא מסבירים לך למה עושים את מה שעושים.
 

a e q u i t a s

New member
אפילו עוד משהו

אני אגלה לך עוד סוד ידוע מאוד, גם האוניבריסטה העברית בכלל עומדת לקראת משבר פיננסי דומה להדסה.
 
המשבר בהדסה

שלום,
לצערנו אף אחד לא באמת יודע איך יתפתח נושא המשבר בהדסה. קיבלנו בכמה הזדמנויות שונות הבטחה שלא יזניחו את הסטודנטים וגם אם תהיה אישזהי פגיעה בנו, הפקולטה לא תקרוס (שוחחנו בהזדמנויות שונות עם דיקן הפקולטה לרפואה, מנכ"ל הדסה ושרת הבריאות).
השביתה השנה פגעה בלימודי השנים הקליניות בלבד ולא בשנים 1 ו-2, וכולנו תקווה שהנושא יפתר עד שנגיע לשנים המתקדמות בתואר.
ביום ההכנה בשבוע הבא ננסה לתאר את הדברים כמו שאחנו חווים אותם, אבל כאמור גם אנחנו מתעדכנים מהתקשורת ולא יודעים הרבה מעבר.
 
למעלה