האם מרכז עתיר יוממים ונוסעים מזדמנים כמו איזור בר אילן

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
אז איזו מערכת להסעת המונים אחרת יש לך בשלוף?

איזה מערכות הסעת המונים? מה שיש היום זה בדיחה
אני התייחסתי לקישור בין אזור תל השומר לחיפה, ירושלים ובאר שבע, שהוא חשוב, אבל לא בטוח שמצדיק קו רכבת.

קו רב-קיבולת ומהיר (יחסית) בין חיפה לירושלים יהיה כשייפתח A1 שככל הנראה יהיה המשכו של קו חיפה-תל אביב, ואם יהיה דילוג על חלק מתחנות תל אביב זה עשוי להיות מהיר אפילו יותר (נכון להיום לא נראה ריאלי). באר שבע קצת יותר בעייתית, אבל אני מקווה שיימצא פתרון נוח (בשלב ראשון יהיה מעבר דרך נתב"ג או ת"א ההגנה).

אחרי שאמרתי את כל זה, אין לי התנגדות עקרונית לקו רכבת לאורך כביש 4. הבעיה היא שמדובר בפתרון יקר מאוד, וצריך לחשוב גם על אלטרנטיבות.
אז איזו מערכת להסעת המונים אחרת יש לך בשלוף?
מה עוד אפשר לעשות מלבד אוטובוסים שיקשרו את איזור כביש גהה לבאר שבע, חיפה וירושלים.
&nbsp
ודר"א, גם הגיע הזמן לקשר באופן נורמלי את ראשל"צ מערב לאיזור זה.
 
למשל:

אז איזו מערכת להסעת המונים אחרת יש לך בשלוף?
מה עוד אפשר לעשות מלבד אוטובוסים שיקשרו את איזור כביש גהה לבאר שבע, חיפה וירושלים.
&nbsp
ודר"א, גם הגיע הזמן לקשר באופן נורמלי את ראשל"צ מערב לאיזור זה.
למשל:
1. להקים תחנת רכבת בשפירים ושאטלים בין שפירים לאלוף שדה, תל השומר ובר אילן. אם היה שאטל כזה כיום גם ללא תחנת הרכבת כבר היה נוצר קישור אלטרנטיבי לקווי ירושלים - בני ברק באמצעות קו 100 + השאטל.
2. בעידן הרכבת המהירה לירושלים: שאטלים בין נתב"ג, שפירים, אלוף שדה, תל השומר ובר אילן. ירושלים ובאר שבע יהיו מקושרות ברכבת לנתב"ג.
3. לגבי חיפה - הקישור דרך תל אביב עם מעבר לקו הסגול או לקו האדום יכול להספיק. לגבי קישור לאזור רעננה - כפר סבא, אם רכבות מחיפה יעצרו בהרצליה יהיה קישור הן לרכבת של מסילת השרון והן לקו הורוד.
4. לאחר שתפעל המסילה המזרחית, גם אם רק בקטע שבין לוד לכפר סבא, אפשר ליצור קישור על ידי קו אוטובוס רגיל או קו רב-קיבולת אם יהיה צורך מתחנת קישור באזור מחלף נחשונים או מתחנת אלעד המתוכננת, דרך כביש 471, עד לבר אילן, תל השומר ואלוף שדה וגם לפתח תקוה.
ולגבי הקישור של מערב ראשון לציון אכן הגיע הזמן כבר לפני מספר שנים שמשרד התחבורה יואיל ליצור קו תדיר הפועל כל היום בין צומת רעננה לתחנה המרכזית החדשה בראשון לציון. כתבתי על כך פעמים רבות.
עם קצת יצירתיות ומעוף נת"ע ומשרד התחבורה יכולים לחשוב על הארכת הקו רב הקיבולת המתוכנן בין כפר סבא למחלף גהה (מחליף 567) עד לראשון לציון במקום הפנייתו לז'בוטינסקי הקדוש במקביל לקו האדום. ואז ייוצר רצף של קו רב קיבולת (גם אם לא יהיה BRT אמיתי בגלל שלא יהיו לו נתיבים נפרדים) לאורך כל הקטע המרכזי של כביש 4 מרעננה עד ראשון לציון.
אלה דברים הרבה יותר פשוטים מאשר להקים מסילת ברזל לאורך כביש 4.
 

Subi777

New member
אוטובוס בין חיפה לבר אילן היה חוסך להרבה סטודנטים הרבה בעיות

איזה מערכות הסעת המונים? מה שיש היום זה בדיחה
אני התייחסתי לקישור בין אזור תל השומר לחיפה, ירושלים ובאר שבע, שהוא חשוב, אבל לא בטוח שמצדיק קו רכבת.

קו רב-קיבולת ומהיר (יחסית) בין חיפה לירושלים יהיה כשייפתח A1 שככל הנראה יהיה המשכו של קו חיפה-תל אביב, ואם יהיה דילוג על חלק מתחנות תל אביב זה עשוי להיות מהיר אפילו יותר (נכון להיום לא נראה ריאלי). באר שבע קצת יותר בעייתית, אבל אני מקווה שיימצא פתרון נוח (בשלב ראשון יהיה מעבר דרך נתב"ג או ת"א ההגנה).

אחרי שאמרתי את כל זה, אין לי התנגדות עקרונית לקו רכבת לאורך כביש 4. הבעיה היא שמדובר בפתרון יקר מאוד, וצריך לחשוב גם על אלטרנטיבות.
אוטובוס בין חיפה לבר אילן היה חוסך להרבה סטודנטים הרבה בעיות
הצעתי את זה כבר בשרשורים בעבר וכולם צחקו עליי.
 
זמן הנסיעה באוטובוס בין חיפה לבר אילן לא יהיה קצר יותר מזמן

אוטובוס בין חיפה לבר אילן היה חוסך להרבה סטודנטים הרבה בעיות
הצעתי את זה כבר בשרשורים בעבר וכולם צחקו עליי.
זמן הנסיעה באוטובוס בין חיפה לבר אילן לא יהיה קצר יותר מזמן
הנסיעה ברכבת בין חיפה לת"א והמשך עם אוטובוס מת"א.
ואגב בין חיפה למחלף גהה קיים קו - 970.

בניגוד לבאר שבע שבינה לבין גוש דן זמן הנסיעה ברכבת וזמן הנסיעה באוטובוס די דומים ולכן נסיעה למקומות כמו בר אילן ותל השומר דרך תל אביב מאריכה את הדרך. זה לא המצב בנסיעה בין חיפה לגוש דן, שבה כמעט בכל מקרה נסיעה ברכבת עדיפה גם אם צריך אוטובוס המשך בגוש דן.
גם אם מדובר במפרץ חיפה, לקווי אוטובוס כמו 909 ו 995 לא הייתה הצלחה גדולה (הנוסעים הצביעו ברגליים והשתמשו ברכבת וחיילים בימי א' משתמשים בהסעות) והתדירות שלהם צומצמה במשך הזמן לנסיעות בודדות בשבוע. זה מה שהיה קורה לקו בין חיפה לאזור בר אילן ותל השומר.

קו 70 אינו האופציה היחידה - לבר אילן יש גם את קו 68. התדירות המשותפת של 68 ו 70 גבוהה מאוד. ויש גם את האופציה של קו 56 מעזריאלי שאמנם התדירות שלו לא גבוהה, אבל הוא מהיר יותר מ-68 ו 70.
 

Subi777

New member
זמן נסיעה הוא לא פונקציה יחידה

זמן הנסיעה באוטובוס בין חיפה לבר אילן לא יהיה קצר יותר מזמן
הנסיעה ברכבת בין חיפה לת"א והמשך עם אוטובוס מת"א.
ואגב בין חיפה למחלף גהה קיים קו - 970.

בניגוד לבאר שבע שבינה לבין גוש דן זמן הנסיעה ברכבת וזמן הנסיעה באוטובוס די דומים ולכן נסיעה למקומות כמו בר אילן ותל השומר דרך תל אביב מאריכה את הדרך. זה לא המצב בנסיעה בין חיפה לגוש דן, שבה כמעט בכל מקרה נסיעה ברכבת עדיפה גם אם צריך אוטובוס המשך בגוש דן.
גם אם מדובר במפרץ חיפה, לקווי אוטובוס כמו 909 ו 995 לא הייתה הצלחה גדולה (הנוסעים הצביעו ברגליים והשתמשו ברכבת וחיילים בימי א' משתמשים בהסעות) והתדירות שלהם צומצמה במשך הזמן לנסיעות בודדות בשבוע. זה מה שהיה קורה לקו בין חיפה לאזור בר אילן ותל השומר.

קו 70 אינו האופציה היחידה - לבר אילן יש גם את קו 68. התדירות המשותפת של 68 ו 70 גבוהה מאוד. ויש גם את האופציה של קו 56 מעזריאלי שאמנם התדירות שלו לא גבוהה, אבל הוא מהיר יותר מ-68 ו 70.
זמן נסיעה הוא לא פונקציה יחידה
יש גם שאלה של נוחות.
אין לי בעיה לנסוע 20 דקות יותר להגיע בנוחות לחיפה מאשר להרוג את עצמי ב 3 מעברים של אוטובוסים ורכבת לתוך תל אביב.
&nbsp
צריך להיות קישור ישיר בין חיפה לבר אילן דרך כביש 6.
השירות צריך להיות מותאם לסטודנטים ולחיילים. כלומר שעות הבוקר ושעות הצהריים. אפילו על בסיס של ימי ראשון וחמישי בלבד לטובת החיפאים שגרים במעונות.
 
אתה מציע בעצם קו סטודנטים

זמן נסיעה הוא לא פונקציה יחידה
יש גם שאלה של נוחות.
אין לי בעיה לנסוע 20 דקות יותר להגיע בנוחות לחיפה מאשר להרוג את עצמי ב 3 מעברים של אוטובוסים ורכבת לתוך תל אביב.
&nbsp
צריך להיות קישור ישיר בין חיפה לבר אילן דרך כביש 6.
השירות צריך להיות מותאם לסטודנטים ולחיילים. כלומר שעות הבוקר ושעות הצהריים. אפילו על בסיס של ימי ראשון וחמישי בלבד לטובת החיפאים שגרים במעונות.
אתה מציע בעצם קו סטודנטים
אם תיקח כדוגמה קו דומה שפועל בכוון ההפוך - קו 784 בין תל אביב לטכניון (ולצורך העניין הקשר בין הטכניון לתחנות הרכבת של חיפה דומה לקשר שבין בר אילן לתחנות הרכבת של תל אביב), תוכל להיווכח שאין הרבה ביקוש לקו כזה ורוב הסטודנטים מעדיפים "להרוג את עצמם" במעברים בין קו 11 לרכבת.
בכל מקרה, אם יש ביקוש מספק לקו כזה, אגודת הסטודנטים בבר-אילן יכולה ללחוץ למען הפעלתו.
 

Subi777

New member
השאלה היא תדירות ופרסום.

אתה מציע בעצם קו סטודנטים
אם תיקח כדוגמה קו דומה שפועל בכוון ההפוך - קו 784 בין תל אביב לטכניון (ולצורך העניין הקשר בין הטכניון לתחנות הרכבת של חיפה דומה לקשר שבין בר אילן לתחנות הרכבת של תל אביב), תוכל להיווכח שאין הרבה ביקוש לקו כזה ורוב הסטודנטים מעדיפים "להרוג את עצמם" במעברים בין קו 11 לרכבת.
בכל מקרה, אם יש ביקוש מספק לקו כזה, אגודת הסטודנטים בבר-אילן יכולה ללחוץ למען הפעלתו.
השאלה היא תדירות ופרסום.
שאלתי עכשיו 4 חברים שלי מאיזור המרכז שלומדים בטכניון - אף לא אחד מהם מכיר את הקו הזה.
לא זכור להם גם שהאגודה שלחה מייל ותזכרה על קיום הקו הזה.
&nbsp
אולי עכשיו קו 784 יזכה לעוד 4 נוסעים.
&nbsp
&nbsp
תבין, לקישור של איזור תל השומר לחיפה (למרכזית המפרץ) יש פוטנציאל עצום. יש כמות מטורפת רק של חיילים שעושים את המסלול הזה כל יום. ולעניין אגודת הסטודנטים בבר אילן - כנראה שיש להם עיסוקים אחרים.
&nbsp
אגב, שים לב שבחיפה בניגוד לתל אביב, כל התחבורה הציבורית יוצאת מנקודה אחת: מרכזית המפרץ. האוטובוס מגיע ישר למרכזית מהכביש המהיר ולא מתעכב זמן יקר בתוך העיר כמו שקורה בתל אביב עם האוטובוסים שנכנסים לדרך נמיר עד שהם מגיעים למרכזית בדרום העיר.
 
מה? בחיפה כל התחבורה הציבורית יוצאת מנקודה אחת מרכזית המפרץ?

השאלה היא תדירות ופרסום.
שאלתי עכשיו 4 חברים שלי מאיזור המרכז שלומדים בטכניון - אף לא אחד מהם מכיר את הקו הזה.
לא זכור להם גם שהאגודה שלחה מייל ותזכרה על קיום הקו הזה.
&nbsp
אולי עכשיו קו 784 יזכה לעוד 4 נוסעים.
&nbsp
&nbsp
תבין, לקישור של איזור תל השומר לחיפה (למרכזית המפרץ) יש פוטנציאל עצום. יש כמות מטורפת רק של חיילים שעושים את המסלול הזה כל יום. ולעניין אגודת הסטודנטים בבר אילן - כנראה שיש להם עיסוקים אחרים.
&nbsp
אגב, שים לב שבחיפה בניגוד לתל אביב, כל התחבורה הציבורית יוצאת מנקודה אחת: מרכזית המפרץ. האוטובוס מגיע ישר למרכזית מהכביש המהיר ולא מתעכב זמן יקר בתוך העיר כמו שקורה בתל אביב עם האוטובוסים שנכנסים לדרך נמיר עד שהם מגיעים למרכזית בדרום העיר.
מה? בחיפה כל התחבורה הציבורית יוצאת מנקודה אחת מרכזית המפרץ?
בדיוק להיפך.
חיפה היא העיר היחידה בישראל שמתקיים בה מודל שתי המרכזיות.
הרוב המוחלט של התחבורה הציבורית מחיפה דרומה יוצא ממרכזית חוף הכרמל וכל התחבורה הציבורית מחיפה צפונה יוצאת ממרכזית המפרץ וקו 101 מקשר בין שתי המרכזיות.
למעט שתי נסיעות של קו 909 במוצ"ש, שום תחבורה ציבורית מחיפה לגוש דן לא יוצאת ממרכזית המפרץ.
הקו הבינעירוני התדיר היחיד ממרכזית המפרץ ליעד במרכז או בדרום המדינה זה קו 960 לירושלים וזאת בגלל שאין קישור רכבתי סביר לירושלים.
בתל אביב הקווים הבינעירוניים שמגיעים מהצפון חוצים את כל העיר בדיוק בגלל שרוב התחבורה הציבורית הבינעירונית ממנה יוצאת מנקודה אחת וגם זאת שלא, יוצאת ממסוף 2000 שנמצא על אותו ציר בין הצפון לתחנה המרכזית.
בתל אביב ובגוש דן בכלל לא אימצו (לפחות בינתיים) את המודל הזה שמוציא את הקווים הבינעירוניים מהאזורים העירוניים הבנויים, אבל בתל אביב בכלל התחבורה הציבורית, כולל הבינעירונית, בנויה טלאי על טלאי ולא באמת מתוכננת בצורה מערכתית.

ולגבי קו 784 - זה קו ותיק שהמספר שלו מופיע בתחנות. יש לגביו גם פרסומים שונים של אגודת הסטודנטים. והתדירות שלו נקבעת לפי הביקוש. הרוב מעדיפים רכבת.
קו 784 נוח לנוסעים שצריכים להגיע לערים שבין חיפה לת"א - החלק המערבי של חדרה, נתניה, הרצליה ולישובים הקטנים לאורך כביש החוף. אבל לנוסעים לת"א או דרומית או מזרחית לת"א, הרכבת עדיפה. ומה שעשוי להגדיל את הפער עוד יותר זה כינון קו מהיר בין הטכניון למרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל בימי א' בבוקר לכוון הטכניון ובימי ה' אחה"צ ו-ו' בבוקר לכוון מרכזית חוף הכרמל. דבר שאגב חושבים עליו.
784 לא באמת יכול להתחרות ברכבת.
זה לא יהיה שונה לגבי קו בין מרכזית המפרץ לאזור בקעת אונו. על מנת שיהיה לקו הזה מספיק ביקוש בימים ב'-ד' הוא לא יהיה מהיר דרך כבישים 6 ו-471 אלא סביר שיסע דרך כביש 4, כביש 5 (או בעתיד כביש 531) כביש 2 וכביש 70, מה שכמובן גם כן יקטין את האטרקטיביות שלו לעומת הרכבת. לקו דרך כביש 6 וכביש 471 יש איזשהו סיכוי רק בימי א', ה' ו-ו' ואולי במוצ"ש.
 

Subi777

New member
אולי לא הובנתי כהלכה..

מה? בחיפה כל התחבורה הציבורית יוצאת מנקודה אחת מרכזית המפרץ?
בדיוק להיפך.
חיפה היא העיר היחידה בישראל שמתקיים בה מודל שתי המרכזיות.
הרוב המוחלט של התחבורה הציבורית מחיפה דרומה יוצא ממרכזית חוף הכרמל וכל התחבורה הציבורית מחיפה צפונה יוצאת ממרכזית המפרץ וקו 101 מקשר בין שתי המרכזיות.
למעט שתי נסיעות של קו 909 במוצ"ש, שום תחבורה ציבורית מחיפה לגוש דן לא יוצאת ממרכזית המפרץ.
הקו הבינעירוני התדיר היחיד ממרכזית המפרץ ליעד במרכז או בדרום המדינה זה קו 960 לירושלים וזאת בגלל שאין קישור רכבתי סביר לירושלים.
בתל אביב הקווים הבינעירוניים שמגיעים מהצפון חוצים את כל העיר בדיוק בגלל שרוב התחבורה הציבורית הבינעירונית ממנה יוצאת מנקודה אחת וגם זאת שלא, יוצאת ממסוף 2000 שנמצא על אותו ציר בין הצפון לתחנה המרכזית.
בתל אביב ובגוש דן בכלל לא אימצו (לפחות בינתיים) את המודל הזה שמוציא את הקווים הבינעירוניים מהאזורים העירוניים הבנויים, אבל בתל אביב בכלל התחבורה הציבורית, כולל הבינעירונית, בנויה טלאי על טלאי ולא באמת מתוכננת בצורה מערכתית.

ולגבי קו 784 - זה קו ותיק שהמספר שלו מופיע בתחנות. יש לגביו גם פרסומים שונים של אגודת הסטודנטים. והתדירות שלו נקבעת לפי הביקוש. הרוב מעדיפים רכבת.
קו 784 נוח לנוסעים שצריכים להגיע לערים שבין חיפה לת"א - החלק המערבי של חדרה, נתניה, הרצליה ולישובים הקטנים לאורך כביש החוף. אבל לנוסעים לת"א או דרומית או מזרחית לת"א, הרכבת עדיפה. ומה שעשוי להגדיל את הפער עוד יותר זה כינון קו מהיר בין הטכניון למרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל בימי א' בבוקר לכוון הטכניון ובימי ה' אחה"צ ו-ו' בבוקר לכוון מרכזית חוף הכרמל. דבר שאגב חושבים עליו.
784 לא באמת יכול להתחרות ברכבת.
זה לא יהיה שונה לגבי קו בין מרכזית המפרץ לאזור בקעת אונו. על מנת שיהיה לקו הזה מספיק ביקוש בימים ב'-ד' הוא לא יהיה מהיר דרך כבישים 6 ו-471 אלא סביר שיסע דרך כביש 4, כביש 5 (או בעתיד כביש 531) כביש 2 וכביש 70, מה שכמובן גם כן יקטין את האטרקטיביות שלו לעומת הרכבת. לקו דרך כביש 6 וכביש 471 יש איזשהו סיכוי רק בימי א', ה' ו-ו' ואולי במוצ"ש.
אולי לא הובנתי כהלכה..
כל התחבורה הציבורית צפונית לחיפה יוצאת מנקודה אחת, כפי שכתבת. זה מה שהתכוונתי.
&nbsp
&nbsp
אתה באמת שאנשים מעדיפים לנסוע מהקריות לתל אביב ואז בקו 70 לתל השומר במקום אוטובוס ממרכזית המפרץ דרך כביש 6 לתל השומר? נראה לי אתה לא מעריך נכונה את הפקקים של ז'בוטינסקי!
&nbsp
הרכבת לתל אביב עדיפה כי האוטובוס לתל אביב נכנס לתוך העיר. בחיפה זה לא יקרה, התחנה היחידה של האוטובוס בעיר תהייה המרכזית, מעבר לזה הוא מיד יוצא לכביש מהיר.
 
אני מכיר היטב את הפקקים בז'בוטינסקי

אולי לא הובנתי כהלכה..
כל התחבורה הציבורית צפונית לחיפה יוצאת מנקודה אחת, כפי שכתבת. זה מה שהתכוונתי.
&nbsp
&nbsp
אתה באמת שאנשים מעדיפים לנסוע מהקריות לתל אביב ואז בקו 70 לתל השומר במקום אוטובוס ממרכזית המפרץ דרך כביש 6 לתל השומר? נראה לי אתה לא מעריך נכונה את הפקקים של ז'בוטינסקי!
&nbsp
הרכבת לתל אביב עדיפה כי האוטובוס לתל אביב נכנס לתוך העיר. בחיפה זה לא יקרה, התחנה היחידה של האוטובוס בעיר תהייה המרכזית, מעבר לזה הוא מיד יוצא לכביש מהיר.
אני מכיר היטב את הפקקים בז'בוטינסקי
אני מכיר גם את הפקקים בכביש 471 לכיוון מערב (הכיוון מכביש 6 לבר אילן) כל בוקר.
ובכביש 471, בניגוד לז'בוטינסקי, אין נתיב תחבורה ציבורית.
והאם אנשים מהקריות יעדיפו ליסוע באוטובוס (אחד או שניים) עד מרכזית המפרץ כדי לעלות שם על קו לבר אילן או לתל השומר מאשר לעלות בקרית מוצקין קרית חיים או חוצות המפרץ על רכבת שמגיעה עד תל אביב הרבה יותר מהר ממהירות הגעה של אוטובוס ממרכזית המפרץ לגוש דן?
אתה שוכח שני דברים חשובים: 1. מהקריות למרכזית המפרץ גם צריך להגיע איכשהו וכיום אין קווים ישירים בין הקריות למרכזית המפרץ, מלבד קווי המטרונית בצירים הראשיים. 2. מכביש 6 צריך איכשהו להגיע לתל השומר ולבר אילן והדרכים הללו בבוקר פקוקות הרבה יותר מז'בוטינסקי לכוון מזרח בבוקר, בין אם מדובר בכביש 471 ובין אם מדובר בכביש 5 (לפקק של כביש 5 כל בוקר יש הקוראים: "הפקק של המדינה").
 

Subi777

New member
אז שיופעל במתכונת ערב.

אני מכיר היטב את הפקקים בז'בוטינסקי
אני מכיר גם את הפקקים בכביש 471 לכיוון מערב (הכיוון מכביש 6 לבר אילן) כל בוקר.
ובכביש 471, בניגוד לז'בוטינסקי, אין נתיב תחבורה ציבורית.
והאם אנשים מהקריות יעדיפו ליסוע באוטובוס (אחד או שניים) עד מרכזית המפרץ כדי לעלות שם על קו לבר אילן או לתל השומר מאשר לעלות בקרית מוצקין קרית חיים או חוצות המפרץ על רכבת שמגיעה עד תל אביב הרבה יותר מהר ממהירות הגעה של אוטובוס ממרכזית המפרץ לגוש דן?
אתה שוכח שני דברים חשובים: 1. מהקריות למרכזית המפרץ גם צריך להגיע איכשהו וכיום אין קווים ישירים בין הקריות למרכזית המפרץ, מלבד קווי המטרונית בצירים הראשיים. 2. מכביש 6 צריך איכשהו להגיע לתל השומר ולבר אילן והדרכים הללו בבוקר פקוקות הרבה יותר מז'בוטינסקי לכוון מזרח בבוקר, בין אם מדובר בכביש 471 ובין אם מדובר בכביש 5 (לפקק של כביש 5 כל בוקר יש הקוראים: "הפקק של המדינה").
אז שיופעל במתכונת ערב.
רק עבור אלה החוזרים לחיפה.
אני עדיין טוען שלקו הזה יש פוטנציאל עצום ולבטח יש למדינה מטרה להוציא מתל אביב את כל מי שלא חייב לעבור דרך תל אביב.
 
בערב הפקקים בכוון ההפוך

אז שיופעל במתכונת ערב.
רק עבור אלה החוזרים לחיפה.
אני עדיין טוען שלקו הזה יש פוטנציאל עצום ולבטח יש למדינה מטרה להוציא מתל אביב את כל מי שלא חייב לעבור דרך תל אביב.
בערב הפקקים בכוון ההפוך
לא סתם אין כמעט קווים בין הצפון או ירושלים למרכז גוש דן שנוסעים דרך כביש 6. רק קווים לבני ברק נוסעים דרכו ולקווים הללו יש שעות ביקוש אחרות מאשר לקווים המיועדים לציבור הכללי. שים לב שאין אפילו קו אחד בין תל אביב לצפון שנוסע דרך כביש 6. לא בבוקר ולא בערב. לא ביום חול ולא בסוף השבוע.
כביש 6 יעיל לקווים העוקפים את גוש דן ולכן הוא משמש לקווים מהירים בין הצפון והשרון לבין ירושלים והדרום, אבל הוא לא יעיל לקווים מ/ל הצפון שצריכים להיכנס לגוש דן או לצאת ממנו.
ואל תשכח שכדי להצדיק קו הנוסע בכביש 6 צריך להיות לו ביקוש מספק עוד יותר מאשר לקווים אחרים, בגלל עלויות הנסיעה בכביש.
 

Subi777

New member
זה סתם תרוצים

בערב הפקקים בכוון ההפוך
לא סתם אין כמעט קווים בין הצפון או ירושלים למרכז גוש דן שנוסעים דרך כביש 6. רק קווים לבני ברק נוסעים דרכו ולקווים הללו יש שעות ביקוש אחרות מאשר לקווים המיועדים לציבור הכללי. שים לב שאין אפילו קו אחד בין תל אביב לצפון שנוסע דרך כביש 6. לא בבוקר ולא בערב. לא ביום חול ולא בסוף השבוע.
כביש 6 יעיל לקווים העוקפים את גוש דן ולכן הוא משמש לקווים מהירים בין הצפון והשרון לבין ירושלים והדרום, אבל הוא לא יעיל לקווים מ/ל הצפון שצריכים להיכנס לגוש דן או לצאת ממנו.
ואל תשכח שכדי להצדיק קו הנוסע בכביש 6 צריך להיות לו ביקוש מספק עוד יותר מאשר לקווים אחרים, בגלל עלויות הנסיעה בכביש.
זה סתם תרוצים
הרי כל הקווים מתל אביב צפונה נוסעים בכביש החוף וגם הם נתקעים בפקקי ענק.
 
ובכל זאת הם נוסעים בכביש החוף ולא בכביש 6

זה סתם תרוצים
הרי כל הקווים מתל אביב צפונה נוסעים בכביש החוף וגם הם נתקעים בפקקי ענק.
ובכל זאת הם נוסעים בכביש החוף ולא בכביש 6
כי למרות הפקקים בכביש החוף, זה עדיין יעיל יותר מליסוע בפקקים מזרחה לכביש 6.
ובכוון ההפוך (דרומה) יש בכביש החוף משהו שאין בכבישים המקשרים בין כביש 6 לגוש דן: נתיב תחבורה ציבורית בשול הדרך בשעות השיא.
 
אגב, במקום ליסוע בקו 70 לתל השומר אפשר ליסוע בקו 104

אולי לא הובנתי כהלכה..
כל התחבורה הציבורית צפונית לחיפה יוצאת מנקודה אחת, כפי שכתבת. זה מה שהתכוונתי.
&nbsp
&nbsp
אתה באמת שאנשים מעדיפים לנסוע מהקריות לתל אביב ואז בקו 70 לתל השומר במקום אוטובוס ממרכזית המפרץ דרך כביש 6 לתל השומר? נראה לי אתה לא מעריך נכונה את הפקקים של ז'בוטינסקי!
&nbsp
הרכבת לתל אביב עדיפה כי האוטובוס לתל אביב נכנס לתוך העיר. בחיפה זה לא יקרה, התחנה היחידה של האוטובוס בעיר תהייה המרכזית, מעבר לזה הוא מיד יוצא לכביש מהיר.
אגב, במקום ליסוע בקו 70 לתל השומר אפשר ליסוע בקו 104
שעובר בסמוך לתחנת רכבת ההגנה, ואז נמנעים מז'בוטינסקי.
 
קו 400 מספק שרות טוב ברוב היום לירושלים

מערכות הסעת ההמונים האחרות קורסות תחת העומס כבר עכשיו.
נסיעה מבאר שבע לירושלים ולהיפך במיוחד בימים ראשון, חמישי ומוצ"ש הפכה להיות מלחמה על האוטובוס. גם נסיעות בין שתי המרכזיות בחיפה לירושלים ולהיפך הפכה להיות מלחמה.
&nbsp
גם בעבר אמרו ש405 ו480 מספקים שירות שמספיק טוב ויום יום התורים המשתרכים הן במרכזית ת"א, הן ברכבת מרכז והן במרכזית ירושלים מלמדים אחרת.
&nbsp
זה בהקשר של קישור מהיר בין באר שבע לירושלים באמצעות רכבת וקישור מהיר בין חיפה לירושלים.
&nbsp
בנוגע לקישור לאיזור בר אילן - אלוף שדה, כבר כיום המצב קטסטרופלי. לתפוס מקום באחד מהקווים שנוסעים מכביש 4 לירושלים זו משימה לא פשוטה בחלק לא קטן משעות היום ולא מקום ישיבה, מקום עמידה. מערכת הנסיעות העירונית בגוש דן סובלת מעומס נוסעים בקווים הייעודיים לבר אילן ותל השומר, קווים אשר פועלים גם ככה בתדירות גבוהה ואפילו גבוהה מאד. ההסתערות על קו 70 ברכבת מרכז בכל שעות היום, מציגה את זה בצורה מובהקת.
&nbsp
מנגד, ללא פיתוח תשתית הרכבת, לא היו המוינ ישראל מוותרים על נסיעה ברכב פרטי ועוברים לרכבת. המשקל של נסיעה באוטובוס כאמצעי יותר פרקטי להסעת המונים אולי תופס יותר טוב על הנייר, אבל במציאות רבים מעדיפים את הרכבת. במיוחד מי שיש ברשותו רכב פרטי ובוחר לנסוע בתחבורה ציבורית.
&nbsp
ברגע שהצורך באוטובוסים בקווים שכיום כבר קורסים או כמעט קורסים יתייתר, התשומות יופנו לשירות אוטובוסים אחר בדיוק כמו שקרה עם קווים 900,910.
&nbsp
בנוסף, ערים כמו פתח תקווה שגדלו משמעותית, מהוות כבר כיום יעד נסיעה ממקומות שונים בארץ שלא כמו בעבר. פינוי מחנה תל השומר, יוסיף עוד שטח ובו דירות רבות. כיום בעצם כל מי שרוצה להתנייד מאיזור יש גהה צפונה או דרומה עושה זאת או באוטובוס במידה ויש או בנסיעה לת"א והמשך משם באוטובוס או ברכבת. זה בזבוז זמן משווע ולכן מי שיכול להרשות לעצמו בוחר לנסוע פשוט ברכב שחוסך לו חצי מהזמן או כמעט חצי מהזמן.
&nbsp
לכן, בשורה תחתונהמידה ותשתית הרכבת הכבדה תתפתח גם לתוואי של כביש 4 - רבים יבחרו לנסוע ברכבת ולהשאיר את הרכב בבית/בחניון תחנת הרכבת מאשר לנסוע עם רכבם כפי שהם נוהגים כיום. בנוסף, קווי אוטובוס שכבר בקושי עומדים בעומס, יתרקונו ונוסיעהם יעברו לרכבת וכך התשומות תועברנה לטיפול במקומות אחרים.
קו 400 מספק שרות טוב ברוב היום לירושלים
צריך שגם 402 יעצור שם לשיפור השירות.
לעיתים מגיעים לכביש גהה שני אוטובוסי 400 כמעט ברצף.
 

Subi777

New member
קו 70 הוא לא תדיר. בגלל זה ההסתערות.

מערכות הסעת ההמונים האחרות קורסות תחת העומס כבר עכשיו.
נסיעה מבאר שבע לירושלים ולהיפך במיוחד בימים ראשון, חמישי ומוצ"ש הפכה להיות מלחמה על האוטובוס. גם נסיעות בין שתי המרכזיות בחיפה לירושלים ולהיפך הפכה להיות מלחמה.
&nbsp
גם בעבר אמרו ש405 ו480 מספקים שירות שמספיק טוב ויום יום התורים המשתרכים הן במרכזית ת"א, הן ברכבת מרכז והן במרכזית ירושלים מלמדים אחרת.
&nbsp
זה בהקשר של קישור מהיר בין באר שבע לירושלים באמצעות רכבת וקישור מהיר בין חיפה לירושלים.
&nbsp
בנוגע לקישור לאיזור בר אילן - אלוף שדה, כבר כיום המצב קטסטרופלי. לתפוס מקום באחד מהקווים שנוסעים מכביש 4 לירושלים זו משימה לא פשוטה בחלק לא קטן משעות היום ולא מקום ישיבה, מקום עמידה. מערכת הנסיעות העירונית בגוש דן סובלת מעומס נוסעים בקווים הייעודיים לבר אילן ותל השומר, קווים אשר פועלים גם ככה בתדירות גבוהה ואפילו גבוהה מאד. ההסתערות על קו 70 ברכבת מרכז בכל שעות היום, מציגה את זה בצורה מובהקת.
&nbsp
מנגד, ללא פיתוח תשתית הרכבת, לא היו המוינ ישראל מוותרים על נסיעה ברכב פרטי ועוברים לרכבת. המשקל של נסיעה באוטובוס כאמצעי יותר פרקטי להסעת המונים אולי תופס יותר טוב על הנייר, אבל במציאות רבים מעדיפים את הרכבת. במיוחד מי שיש ברשותו רכב פרטי ובוחר לנסוע בתחבורה ציבורית.
&nbsp
ברגע שהצורך באוטובוסים בקווים שכיום כבר קורסים או כמעט קורסים יתייתר, התשומות יופנו לשירות אוטובוסים אחר בדיוק כמו שקרה עם קווים 900,910.
&nbsp
בנוסף, ערים כמו פתח תקווה שגדלו משמעותית, מהוות כבר כיום יעד נסיעה ממקומות שונים בארץ שלא כמו בעבר. פינוי מחנה תל השומר, יוסיף עוד שטח ובו דירות רבות. כיום בעצם כל מי שרוצה להתנייד מאיזור יש גהה צפונה או דרומה עושה זאת או באוטובוס במידה ויש או בנסיעה לת"א והמשך משם באוטובוס או ברכבת. זה בזבוז זמן משווע ולכן מי שיכול להרשות לעצמו בוחר לנסוע פשוט ברכב שחוסך לו חצי מהזמן או כמעט חצי מהזמן.
&nbsp
לכן, בשורה תחתונהמידה ותשתית הרכבת הכבדה תתפתח גם לתוואי של כביש 4 - רבים יבחרו לנסוע ברכבת ולהשאיר את הרכב בבית/בחניון תחנת הרכבת מאשר לנסוע עם רכבם כפי שהם נוהגים כיום. בנוסף, קווי אוטובוס שכבר בקושי עומדים בעומס, יתרקונו ונוסיעהם יעברו לרכבת וכך התשומות תועברנה לטיפול במקומות אחרים.
קו 70 הוא לא תדיר. בגלל זה ההסתערות.
השיטה גם מטומטמת... הרי קו רוב הנוסעים בקו 70 רוצים להגיע לאחת מהתחנות האחרונות שלו: בר אילן, תל השומר.
היה טוב אילו היו מפעילים אוטובוסי אקספרס מנקודות עיקריות לנקודות הללו.
&nbsp
למשל: קו ממסוף 2000, לשלישות ברמת גן, לבר אילן ולתל השומר. ללא עצירות מעבר לכך.
שהקו יפעל בשעות הבוקר בין 7:30 ל 9 בתדירות טובה.
ובכיוון ההפוך מ 16:30-17:45 בתדירות טובה.
&nbsp
שיקראו לו 70א.
 
רעיון לפתרון שמבוסס בחלקו על הקו הסגול

ההבדל הוא בכיוון - הרכבת תקשר לירושלים, השרון ובאר שבע
וכל מה שביניהן, ואילו הרק"ל תקשר מזרחה ומערבה, לתל אביב, לרמת גן ולפתח תקווה. כדי להגיע ליעדים המרוחקים יותר ללא מעבר מיותר בת"א שיאריך את הדרך בכחצי שעה, הרכבת תעשה את העבודה בצורה טובה יותר.
רעיון לפתרון שמבוסס בחלקו על הקו הסגול
באזור שפירים בונים שתי תחנות רכבת: אחת בחניון הנתיב המהיר (על מסילת כפר חב"ד) ואחת מצפון-מזרח למחלף שפירים (על מסילת נתב"ג).
בצמוד לתחנת "שפירים דרום" תהיה תחנה של קו LRT חדש (אולי במפלס שמעל למסילת הרכבת?), שיחצה את כביש 1 צפונה לתחנת "שפירים צפון" וימשיך לדיפו המתוכנן לקו הסגול בצפמ"ע אור-יהודה.
מנקודה זו כבר משתמשים בתשתית של הקו הסגול: מהדיפו דרך אור-יהודה לאזור תל-השומר (הזרוע הדרומית של הקו הסגול) וההמשך בזרוע הצפונית עד בר-אילן.
מבחינת תשתית ההשקעה יחסית קטנה (ואני מדגיש את המילה "יחסית"): משולש מסילות שיאפשר תנועה חלקה מהזרוע הדרומית לצפונית ותוספת של כ-2.5 ק"מ מסילה מהדיפו לתחנת "שפירים דרום". לנוחות הנוסעים, הנסיעה בין שתי תחנות הרכבת של שפירים תהיה חינם.
הבונוסים: אור-יהודה ובית-דגן מקבלות תחנת רכבת נגישה יותר מכפר-חב"ד (שאפשר יהיה לבטל). מאור-יהודה יהיה קו רקלת גם לתחנות שפירים (והנתיב המהיר) וגם לבר-אילן.

מחשבה מתקדמת יותר: להמשיך את הקו מחניון הנתיב המהיר לכיוון צומת בית-דגן, שם הוא יתחבר לקו הכחול (שיוקם כרקלת, לא ה-BRT שמתוכנן כיום), והנה יש לנו קו רקלת מרחובות לבר-אילן.
 
רעיון מצויין, אבל הוא יצירתי מדי עבור נת"ע ומשרד התחבורה...

רעיון לפתרון שמבוסס בחלקו על הקו הסגול
באזור שפירים בונים שתי תחנות רכבת: אחת בחניון הנתיב המהיר (על מסילת כפר חב"ד) ואחת מצפון-מזרח למחלף שפירים (על מסילת נתב"ג).
בצמוד לתחנת "שפירים דרום" תהיה תחנה של קו LRT חדש (אולי במפלס שמעל למסילת הרכבת?), שיחצה את כביש 1 צפונה לתחנת "שפירים צפון" וימשיך לדיפו המתוכנן לקו הסגול בצפמ"ע אור-יהודה.
מנקודה זו כבר משתמשים בתשתית של הקו הסגול: מהדיפו דרך אור-יהודה לאזור תל-השומר (הזרוע הדרומית של הקו הסגול) וההמשך בזרוע הצפונית עד בר-אילן.
מבחינת תשתית ההשקעה יחסית קטנה (ואני מדגיש את המילה "יחסית"): משולש מסילות שיאפשר תנועה חלקה מהזרוע הדרומית לצפונית ותוספת של כ-2.5 ק"מ מסילה מהדיפו לתחנת "שפירים דרום". לנוחות הנוסעים, הנסיעה בין שתי תחנות הרכבת של שפירים תהיה חינם.
הבונוסים: אור-יהודה ובית-דגן מקבלות תחנת רכבת נגישה יותר מכפר-חב"ד (שאפשר יהיה לבטל). מאור-יהודה יהיה קו רקלת גם לתחנות שפירים (והנתיב המהיר) וגם לבר-אילן.

מחשבה מתקדמת יותר: להמשיך את הקו מחניון הנתיב המהיר לכיוון צומת בית-דגן, שם הוא יתחבר לקו הכחול (שיוקם כרקלת, לא ה-BRT שמתוכנן כיום), והנה יש לנו קו רקלת מרחובות לבר-אילן.
רעיון מצויין, אבל הוא יצירתי מדי עבור נת"ע ומשרד התחבורה...
 

Subi777

New member
שלח את ההצעה למשרד התחבורה

רעיון לפתרון שמבוסס בחלקו על הקו הסגול
באזור שפירים בונים שתי תחנות רכבת: אחת בחניון הנתיב המהיר (על מסילת כפר חב"ד) ואחת מצפון-מזרח למחלף שפירים (על מסילת נתב"ג).
בצמוד לתחנת "שפירים דרום" תהיה תחנה של קו LRT חדש (אולי במפלס שמעל למסילת הרכבת?), שיחצה את כביש 1 צפונה לתחנת "שפירים צפון" וימשיך לדיפו המתוכנן לקו הסגול בצפמ"ע אור-יהודה.
מנקודה זו כבר משתמשים בתשתית של הקו הסגול: מהדיפו דרך אור-יהודה לאזור תל-השומר (הזרוע הדרומית של הקו הסגול) וההמשך בזרוע הצפונית עד בר-אילן.
מבחינת תשתית ההשקעה יחסית קטנה (ואני מדגיש את המילה "יחסית"): משולש מסילות שיאפשר תנועה חלקה מהזרוע הדרומית לצפונית ותוספת של כ-2.5 ק"מ מסילה מהדיפו לתחנת "שפירים דרום". לנוחות הנוסעים, הנסיעה בין שתי תחנות הרכבת של שפירים תהיה חינם.
הבונוסים: אור-יהודה ובית-דגן מקבלות תחנת רכבת נגישה יותר מכפר-חב"ד (שאפשר יהיה לבטל). מאור-יהודה יהיה קו רקלת גם לתחנות שפירים (והנתיב המהיר) וגם לבר-אילן.

מחשבה מתקדמת יותר: להמשיך את הקו מחניון הנתיב המהיר לכיוון צומת בית-דגן, שם הוא יתחבר לקו הכחול (שיוקם כרקלת, לא ה-BRT שמתוכנן כיום), והנה יש לנו קו רקלת מרחובות לבר-אילן.
שלח את ההצעה למשרד התחבורה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה