האם מצלמות אבטחה צריכות לשנות לאומני לחימה?

מעניין ושווה דיון מעמיק

כמה נקודות בשליפה 1.מוסווה במאמר יומרה שאינני שותף לה שא"ל ו/או מורים לכך צריכים להיות בעלי תשובות לכל דבר ועניין. באופן אישי זה מזכיר לי יותר מדי כל מיני קבוצות שלא הייתי רוצה להיות בהן או שילדיי יהיו בהן. לכן מראש אני מסוייג מהנימה המובלעת כאן. 2.חייב לזוז המשך..............
 
לבן של קנגה - יומרה מוסתרת במאמר?

לפעמים תחושת הבטן מטעה, תסתכל לגבי תחושות הבטן של בעלי דעות קדומות למינהם. נדמה לי שאליהם אינך שייך. אני קורא אצלך תחושת בטן לא מדויקת לגבי אקבן והמסקנות במאמר. 1. המאמר הוא דעתו של יוסי שריף שחושב שצריך להפריד ולמיין טכניקות אנושיות תואמות לחוק הפלילי מטכניקות קטלניות שאינן מתאימות למאה העשרים ואחת. 2. אני וחלק מהוותיקים לא ממש מסכימים עם דעתו של יוסי במאמר - אני חושב שהפרדה כזו יכולה לפגוע ביעילות קרבית. 3. יוסי יודע שאיננו מסכימים. 4. הנה דעתו של שריף, דעה שלה אני כן שותף, על פלוראליזם ושקיפות ארגונית. 5. שים את הוויסקי שלנו בצד לרגע, אקבן מנסה להיות מקום לימוד מקצועי - זה הכל.
 
ומה עשיתם עד היום ?

האם בכל אירוע של אלימות ברחוב ה"נינג'ות" הרגו וחיסלו כי זה מה שהם התאמנו לעשות? יש עניין של מידתיות (התגובה אל מול האיום) והוא ניתן לשליטה בכל אומנות או ספורט לחימה כך שגם יעמוד בדרישות החוק. הנינג'יצו גם לא ייחודי ביכולת להרוג, לכל היותר מקורי בטכניקות מסויימות. היום כל חייל שעבר 6 חודשי טירונות יודע שעם הנשק שבידיו ניתן לירות בראש ולהרוג וניתן גם לבצע נוהל עצירה כשזה נדרש ומתבקש - קל וחומר כשמדובר באמן לחימה שמשקיע תקופת חיים באימון ושליטה המעשיו.
 
לא התיעוד הוא הבעיה, אלא החוק לפיו נישפט;

מצלמות בכל מקום רק מחמירות אותה. יוסי שריף רק מדגיש את הצורך בהבנה של המושג "הגנה עצמית" החורגת בהרבה מרגע הלחימה עצמו.
 
דוד, יוסי טוען שחייב לבוא שינוי בפועל

בגלל שיש יותר תיעוד, שים לב דברים שכתב: : "כדאי לומר זאת בצורה ברורה: ”צריכה להיות הורדה של רמת האלימות בכל התרחישים“. "התקופה בה לא הסתכל איש חלפה ועברה, כעת מגיע הזמן בו כולם מביטים". "אומני לחימה יכולים לאמץ אסטרטגיות חדשות, כאלו שמסתגלות למציאות חדשה זו." זו גישה משונה לדעתי במיוחד לאור העובדה שכבר שנים מורים בכל העולם מלמדים את נושא העימות המקדים והעימות הפיזי עצמו כך שיתאים לחוק, בלי קשר לתפוצת המצלמות.
 
אז מה חדש? להבנתי השינוי כמותי, לא איכותי.

עשיתי טירונות לפני כ-20 שנה וכבר אז דיברו איתנו על העיתונות, בהקשר להתנהגות מול הפלסטינים באינתיפאדה הראשונה; בשיעור קרב מגע לימדו לתת מכה נמוכה עם הקת, "כזאת שהמצלמות לא יראו מרחוק". שוב, הדגש - לדעתי - הוא על מה שקורה מסביב לקרב עצמו; ההבנה שהקרב הוא רק חלק קטן ממה שצריך לכלול המושג "הגנה עצמית".
 
זה מה שאמרתי - אין שום שינוי

בטירונות שלי דיברו על מידתיות ולא על היבטי תקשורת אבל בכל מקרה אני אומר שוב שריבוי המצלמות לא משנה ולא מחדש כלום מבחינה אתית או מבחינת לגיטימיות חוקית ולכן כל המאמר לא ברור לי. יאללה, מיציתי את הנושא :)
 
ריבוי מצלמות מעקב ושינוי התנהגות

יש יחידי סגולה שמתנהגים בדלת אמותיהם כמו בציבור. האם אתה, שי, אחד מהם? האם תגובות קרב מגע המנציחות קומבינציות ורצפים התקפיים בתגובה לאיום יראו טוב במצלמות? - אם הותקפת בידי שני תוקפים, הגנת על עצמך ותוך כדי כך נשברו לשני התוקפים השיניים אז נדמה שתי אפשרויות: 1. העדים רואים בלגן, שני תוקפים, מכות ואח"כ תוצאה - בבית המשפט... 2. זה קרה בפיצוציה, המצלמות מתעדות קומבינציה של ג'ב קרוס ג'ב מול תוקף אחד, בעיטה סיבובית לשני, ותוך כדי זה שהוא נופל אתה מספיק להוריד לו עוד אחת, הכל בוידאו, בהילוך איטי - בבית המשפט...
 
חקלאי, אני לא יחיד סגולה

(למרות שאמא שלי אומרת שכן...) לעניין עצמו - מה זה "קומבינציות ורצפים התקפיים בתגובה לאיום " ??? שמעת על שיקול דעת ומידתיות או שכולכם שם באקב"ן מצויידים במערכת אל-חזור ומרגע שהתחלתם עימות אתם מייד הורגים ומחסלים כל מה שניצב בדרככם ? את השופט יעניין מה היה לפני שהתחיל הקרב , והאם התגובה בקרב הינה סבירה ומידתית לאיום - זאת אומרת לדוגמא (מאוד כללית) שאם היריב התקרב אליך באיום , אתה הגדרת גבול והלכת שני צעדים אחורה זה סביר . לעומת זאת אם שברת לו את הלסת ברגע שהתקרב אליך זה כנראה לא סביר. דוגמא נוספת - אם נשברו שיניים בקרב אגרופים זה סביר אבל אם שברת לו מפרקת או המשכת לבעוט לו בראש רבע שעה אחרי שנפל אז זה לא סביר. אני אומר שוב, אין שום חדש בנושא והוא מתוחקר ומתורגל כבר שנים. קבל קישור ל"בליץ דיפנס" - הגנה עצמית של אירגון הווינ צון EWTO http://www.wingtsunwelt.com/artikel.php?id=942 לילה טוב
 
שי, קומבינציות ורצפים התקפיים...

לא נעים לי לומר, נראה לי שלא הבנת את המאמר עד הסוף. 1. קומבינציות ורצפים התקפיים הם עובדה טכנית בשיטות לחימה רבות, איגרוף תאילנדי למשל. 2. גם באקבן מתרגלים קומבינציות 3. אין ויכוח במאמר על פרוש של החוק הפלילי, מה שנאמר הוא שהתעוד המוגבר יאפשר ניתוח של העימות ברמה שטרם נעשתה עד עכשיו. 4. ניתוח העימות ברמה כל כך מדויקת הוא נתון חדש, תרבותית, וגם טכנית בלחימה. אין ספק שיש כאן הבחנה חדשה - לא תמצא התייחסות ישירה לנושא המאמר בכל האינטרנט הגדול. 5. רק כוחות אירגוניים כגון משטרות וצבאות התייחסו עד עכשיו לעניין המצלמות באופן ששינה את התנהגותם. עובדה גם צבא גדול וטוב כמו צה"ל משנה את הפרטים הקטנים של התנהגותו בגלל מצלמות וצוותי טלויזיה. - צריך להתעורר, המאמר אינו המלצה אתית, ההמלצה האתית שלנו נמצאת כאן, והיא כנראה בת יותר שנים מגילך.
 
ידידי, הבנתי את המאמר מצויין

אני מבין גם מהם רצפים התקפיים בכל שיטת לחימה כולל בנינג'יצו (שיטה שבה אני מעריך שנסיוני לא נופל משלך ). אני אומר שוב, כל זה לא רלוונטי: אם אתם מתחילים היום להתייחס ברצינות (ולא רק בהגדרות שבאתר האינטרנט שלכם) למידתיות אתית וחוקתית בגלל יש יותר מצלמות אז אפשר לומר שזה אפילו לא דקה אחת מוקדם מדי...אחרים עושים את זה כבר שנים לפניכם בהכשרות מאבטחים, דורמנים והגנה עצמית רגילה. רצפים התקפיים ועצימות ניתנים לשליטה ומותאמים לאירוע !!! אני שואל שוב ואתה לא עונה לי - מה בדיוק שינה פה את התנהגותכם ? אם לפני עידן המצלמות הגבתם "תגובת יתר" לעימותים שונים זו בעייה שאתם צריכים לפתור עם עצמכם כאמני לחימה. אגב, הטיעונים שבמאמר יכולים להתאים לשיחת עבריינים ששוקלים איך לבצע פריצות לאור המצב החדש (אל תיקח אישית, זו רק נקודה לחשיבה).
 
שי, מתנצל, לא נראה לי שהסברתי את עצמי טוב

וגם כנראה המאמר מורכב מדי. אשתדל לפשט את מה שאני מבין: 1. אין "אתם". אקבן הוא מקום לימוד המורכב משונות גדולה של אנשים, דעות ומסקנות. מה שמאחד אותנו זו היכולת לדבר. אני שמח שגם אתה מצטרף בטבעיות ליכולת להתווכח על פרספקטיבות שונות. 2. אני לא בטוח שכותב המאמר התחיל להתייחס היום לחוקתיות ואתיות
בוא נאמר שי. מתאמן מ 1978. 3. אנחנו מדברים כאן, כרגיל אצלנו, על הפרטים הקטנים. מה תעשה אם איש לא נחמד יתפוס את הצווארון של בת זוגך ויקרא לה בשם תואר לא מחמיא? - שים לב, אם רק תדחוף אותו, גם ללא רצפים, המצלמה תקלוט את זה בלבד. ולא את ההקנטה שלו. 4. ובקשר לעצות לעבריינים... נראה לי שאתה באמת מאמין שעבריין צריך את העצות שלנו. ובכן, אפשר גם להשתמש באותו טיעון מוזר שלך ולהפסיק ללמד לחימה לאזרחים ישרים כי הטכניקות שאנו מלמדים אותם "מתאימות לשיחת עבריינים ששוקלים איך לבצע פריצות". כמה עובדות: הידעת שפושעים בבריטניה כבר הפנימו כל כך טוב את נושא מצלמות המעקב שהם התחילו לחבוש קפושונים כל היום. עקב כך אסור להכנס עם קפושון למקומות ציבוריים והמשטרה הבריטית עוצרת פעמים רבות צעירים ההולכים עם קפושונים. הידעת שחבורת אלפרון לא יוצאים מהבית ללא כובעים? הידעת שאחרי כל ארוע של אלימות מחליפים עבריינים בארץ מייד את החולצות בינהם. עושה רושם שהדרך של עבריינים לטפל במצלמות מעקב היא לא שינוי התנהגות אלא הסתרת הזהות. אני לא קלטתי כזו המלצה במאמר, אולי כדאי שאקרא אותו שוב... לא נראה לי שהם קראו את המאמר של שריף
 
אחרונה נורתה

א. אני מכיר את יוסי, מכבד אותו וגם נפגשנו ביפן בתחילת שנות התשעים. נא מסור לו ד"ש משי ואתי. ב. המאמר לא כל כך מורכב ואתה עדיין לא ענית על השאלות ששאלתי. ג. מה שאני יעשה אם איש לא נחמד יתפוס בצווארון של בת זוגי או יקרא לה כדבריך בכינויים לא מחמיאים לא יושפע עקרונית מנוכחותה או היעדרה של מצלמת אבטחה וזו נקודה שאני מנסה להבהיר מתחילת הדיון. התגובה שלי תשאף להיות מידתית כחומרת האירוע. ד. עצה קטנה לעניין המשפטי - אם הסתבכת כדאי תשיג לך עורך דין טוב וידוע: ראיתי בעיני מתמחה במשרד עו"ד ידוע שפרץ באופנועו שלושה מחסומי משטרה במרדף של 70 ק"מ - הוא יצא נקי לגמרי למרות שהודה בעובדות. ראיתי בעיני אחרים שנכנסו למעצר על כך שקיללו עובד ציבור... בוא נסיים את הדיון, מה אתה אומר ? חג שמח
 
אני אומר שאם אתה רוצה לסיים את הדיון

אז סיימת אותו. ומאחר ובכרטיס שלך כתוב שאתה מבוגר ממני בכמה שנים, אתה מקבל את הכבוד ששמור אצלנו לוותיקים שממשיכים להתאמן. חג שמח גם לך, ידידי בלחימה
 
היתכן שצריך להכניס את סעיף 4 כחומר לימוד חובה

בכל קורס הגנה עצמית? הרי צריך להתגונן גם מפני החוק (יותר נכון מפני המשטרה, שלפעמים טועה ובשם אכיפת החוק עוצרת את האיש הלא-נכון), לא?
 

d y s

New member
צריך לזכור שמצלמות הם בשביל עבריינים

לא בשביל מתגוננים.
 
למעלה