האם מישהו נתקל בתופעה שכזאת של נהגי אוטובוס?

מצב
הנושא נעול.
האם מישהו נתקל בתופעה שכזאת של נהגי אוטובוס?

האם מישהו נתקל בתופעה שכזאת של נהגי אוטובוס?
אז היום עמדתי בתחנה והמתנתי לאוטובוס ו לא משנה איפה ומישהי עלתה לאוטובוס כלשהוא העבירה את הרב קו ויצא לה פתקית ואחרי זה הנהג לקח מאותה הנוסעת את הפתקית קרע את הפתקית וזרק לפח שבתוך האוטובוס שליד הנהג אז האם זה נשמע לכם בסדר וחוקי שנהג עשה כזה דבר לא שהיה אכפת לי רק רציתי לשאול ולדעת אם מישהו נתקל במצב שכזה לא משנה באיזה חברה של אוטובוס באגד סופרבוס דן דן בדרום קווים אפיקים אגד תעבורה וכה' כי אני
כל הזמן שאני עולה לאוטובוס מעביר את הרב קו באוטובוס אף פעם הנהג לא לקח
לי את הפתקית שהיתה יוצאת תמיד היא איתי ביחד עם הרב קו
 

XrayCharlie

New member
כן, אם הוא עשה טעות, ביטל (וזרק את זה לפח) וביצע חיוב נכון

האם מישהו נתקל בתופעה שכזאת של נהגי אוטובוס?
אז היום עמדתי בתחנה והמתנתי לאוטובוס ו לא משנה איפה ומישהי עלתה לאוטובוס כלשהוא העבירה את הרב קו ויצא לה פתקית ואחרי זה הנהג לקח מאותה הנוסעת את הפתקית קרע את הפתקית וזרק לפח שבתוך האוטובוס שליד הנהג אז האם זה נשמע לכם בסדר וחוקי שנהג עשה כזה דבר לא שהיה אכפת לי רק רציתי לשאול ולדעת אם מישהו נתקל במצב שכזה לא משנה באיזה חברה של אוטובוס באגד סופרבוס דן דן בדרום קווים אפיקים אגד תעבורה וכה' כי אני
כל הזמן שאני עולה לאוטובוס מעביר את הרב קו באוטובוס אף פעם הנהג לא לקח
לי את הפתקית שהיתה יוצאת תמיד היא איתי ביחד עם הרב קו
כן, אם הוא עשה טעות, ביטל (וזרק את זה לפח) וביצע חיוב נכון
 

arseny92

Active member
מנהל
במקרה הזה הנהג אמור עדיין להראות מה הוא תיקף

כן, אם הוא עשה טעות, ביטל (וזרק את זה לפח) וביצע חיוב נכון
במקרה הזה הנהג אמור עדיין להראות מה הוא תיקף
ולהשאיר את הפתק בידי נוסע יחד עם פתק הביטול פלוס הפתק עם החיוב הנכון
אחרת זה נשמע כמו חיוב של מסוף אשראי שבו המוכר מסתיר את הצג עם הסכום שהוא הזין כאשר הלקוח מזין PIN
&nbsp
זריקת הקבלות האלה לפח לא מקובלת כלל, כאשר מדובר על פעולה עם כרטיס של הנוסע, כי לנוסע יש זכות לדעת מה עושים עם הרב-קו שלו בדיוק כפי שיש זכות לדעת כמה מבקשים לחייב אותך באשראי
בנוסף כאשר ממילא הנוסע יכול לסרוק את הרב-קו ברב-קו אונליין כדי לראות פעולות אחרונות
&nbsp
זריקת פתקיות לפח מקובלת רק עם פתקים שלא מיועדים לנוסע, כמו פירוט מכירות כרטיסים שהנהג מוציא בין הנסיעות בתחנה סופית/מוצא
 

XrayCharlie

New member
לפחות באגד זה לא נכון

במקרה הזה הנהג אמור עדיין להראות מה הוא תיקף
ולהשאיר את הפתק בידי נוסע יחד עם פתק הביטול פלוס הפתק עם החיוב הנכון
אחרת זה נשמע כמו חיוב של מסוף אשראי שבו המוכר מסתיר את הצג עם הסכום שהוא הזין כאשר הלקוח מזין PIN
&nbsp
זריקת הקבלות האלה לפח לא מקובלת כלל, כאשר מדובר על פעולה עם כרטיס של הנוסע, כי לנוסע יש זכות לדעת מה עושים עם הרב-קו שלו בדיוק כפי שיש זכות לדעת כמה מבקשים לחייב אותך באשראי
בנוסף כאשר ממילא הנוסע יכול לסרוק את הרב-קו ברב-קו אונליין כדי לראות פעולות אחרונות
&nbsp
זריקת פתקיות לפח מקובלת רק עם פתקים שלא מיועדים לנוסע, כמו פירוט מכירות כרטיסים שהנהג מוציא בין הנסיעות בתחנה סופית/מוצא
לפחות באגד זה לא נכון
אם הנהג טועה ומבצע ביטול כאשר כסף "אמיתי" מעורב (תשלום במזומן או הטענת רב קו) הוא חייב להחזיק אצלו את קבלת התשלום וקבלת הביטול ולהחזיר את זה לקופה אחרת הוא מחוייב בסכום התשלום.
הוא לא יכול להשאיר את זה אצל הנוסע.
 

arseny92

Active member
מנהל
איזה נוהל ארכאי

לפחות באגד זה לא נכון
אם הנהג טועה ומבצע ביטול כאשר כסף "אמיתי" מעורב (תשלום במזומן או הטענת רב קו) הוא חייב להחזיק אצלו את קבלת התשלום וקבלת הביטול ולהחזיר את זה לקופה אחרת הוא מחוייב בסכום התשלום.
הוא לא יכול להשאיר את זה אצל הנוסע.
איזה נוהל ארכאי
שיבקשו מהמסלקה את המידע הזה, כי דיווח על כל פעולה (טעינה/חיוב/ביטול/ביטול חיוב/וכו') נרשם במכשיר הכרטוס ונשלח למסלקה
 

XrayCharlie

New member
זה מונע גניבות

איזה נוהל ארכאי
שיבקשו מהמסלקה את המידע הזה, כי דיווח על כל פעולה (טעינה/חיוב/ביטול/ביטול חיוב/וכו') נרשם במכשיר הכרטוס ונשלח למסלקה
זה מונע גניבות
מה מונע מנהג לבצע פעולת ביטול אחרי שנוסע שילם (במזומן), לקח את הכרטיס ונכנס (והנהג לוקח עכשיו את הכסף לכיס)?
אם הנהג מבצע ביטול הוא חייב להביא גם את כרטיס החיוב אחרת הוא צריך לשלם עליו.
&nbsp
 

arseny92

Active member
מנהל
תיעוד של כל הפעולות ע"י המכשיר

זה מונע גניבות
מה מונע מנהג לבצע פעולת ביטול אחרי שנוסע שילם (במזומן), לקח את הכרטיס ונכנס (והנהג לוקח עכשיו את הכסף לכיס)?
אם הנהג מבצע ביטול הוא חייב להביא גם את כרטיס החיוב אחרת הוא צריך לשלם עליו.
&nbsp
תיעוד של כל הפעולות ע"י המכשיר
אם מבצעים ביטול, אז הוא חייב להיות מקושר למספר הכרטיס המקורי שנרשם כן בקבלה המקורית וכן במכשיר הכרטוס (למה צריך כרטיס מקורי שגם מודפס עם דיו שנמחק?), ביטול אינו מוחק את ההוכחה לכך שהיה כרטיס קודם מהמכשיר שבגינו בוצע הביטול או הנפקת כרטיס תקין
יש נתונים אלקטרוניים שננעלים במסד (שאפשר לקרוא בקריאה בלבד) ואז גם נשלחים למסלקה בשלמותם (כל הפעולות הולכות למסלקה, גם אלו שלא נוכח בהם רב-קו אלא כרטיס נייר (ETT90) )
זה אותו אופן כפי שיש בקופה רושמת בכל בית עסק, שאתה כמוכר לא יכול לבטל את העסקה ללא בקשת לקוח כאשר הלקוח הלך לדרכו ולקחת את הכסף המזומן לכיסך (וגם שבמקרה הזה המגירה נעולה כאשר לא מבוצעת פעולה כנגד החשבונית/קבלה, ובמקרה של נהג ששומר את הכסף "בחוץ" - אי סיכום תדפיס המכירות כנגד הסכום מזומנים המקורי שהיה לו בתחילת היום בקלות מעיד על כך שהנהג גנב כסף ואז יש לבדוק את נתוני כל הכרטיסים שהוצאו ומיד יודעים איפה ומתי זה קרה)
 

846

Member
הכל מתועד כמובן

תיעוד של כל הפעולות ע"י המכשיר
אם מבצעים ביטול, אז הוא חייב להיות מקושר למספר הכרטיס המקורי שנרשם כן בקבלה המקורית וכן במכשיר הכרטוס (למה צריך כרטיס מקורי שגם מודפס עם דיו שנמחק?), ביטול אינו מוחק את ההוכחה לכך שהיה כרטיס קודם מהמכשיר שבגינו בוצע הביטול או הנפקת כרטיס תקין
יש נתונים אלקטרוניים שננעלים במסד (שאפשר לקרוא בקריאה בלבד) ואז גם נשלחים למסלקה בשלמותם (כל הפעולות הולכות למסלקה, גם אלו שלא נוכח בהם רב-קו אלא כרטיס נייר (ETT90) )
זה אותו אופן כפי שיש בקופה רושמת בכל בית עסק, שאתה כמוכר לא יכול לבטל את העסקה ללא בקשת לקוח כאשר הלקוח הלך לדרכו ולקחת את הכסף המזומן לכיסך (וגם שבמקרה הזה המגירה נעולה כאשר לא מבוצעת פעולה כנגד החשבונית/קבלה, ובמקרה של נהג ששומר את הכסף "בחוץ" - אי סיכום תדפיס המכירות כנגד הסכום מזומנים המקורי שהיה לו בתחילת היום בקלות מעיד על כך שהנהג גנב כסף ואז יש לבדוק את נתוני כל הכרטיסים שהוצאו ומיד יודעים איפה ומתי זה קרה)
הכל מתועד כמובן
והביטול נרשם במודול הנהג לחובתו.
כאשר הוא פורק את המודול אצל הקופאי, בנוסף לסכום הפדיון מופיע גם סכום הביטולים. תמורת כרטיס הנייר והביטול הצמוד אליו הנהג מזוכה והסכום מתאפס. במידה והנהג איבד את הביטול, הוא ישלם את הסכום בסעיף שניקרא: מזומן במקום מבוטל.
לכן הנהג מחוייב לשמור את הביטולים אחרת הוא יישלם מכיסו
 

arseny92

Active member
מנהל
למה כרטיס ביטול מנייר אבל, אם הכל יש במכשיר וניתן לצפייה?

הכל מתועד כמובן
והביטול נרשם במודול הנהג לחובתו.
כאשר הוא פורק את המודול אצל הקופאי, בנוסף לסכום הפדיון מופיע גם סכום הביטולים. תמורת כרטיס הנייר והביטול הצמוד אליו הנהג מזוכה והסכום מתאפס. במידה והנהג איבד את הביטול, הוא ישלם את הסכום בסעיף שניקרא: מזומן במקום מבוטל.
לכן הנהג מחוייב לשמור את הביטולים אחרת הוא יישלם מכיסו
למה כרטיס ביטול מנייר אבל, אם הכל יש במכשיר וניתן לצפייה?
כרטיס נייר יכול להימחק
לעומת זאת נתונים אלקטרוניים לא הולכים לשום מקום, מה הבעיה להוציא פרטים של הכרטיס מיומן המכשיר ו/או המסלקה?
&nbsp
 

846

Member
כי מי שמעדכן את נתוני

למה כרטיס ביטול מנייר אבל, אם הכל יש במכשיר וניתן לצפייה?
כרטיס נייר יכול להימחק
לעומת זאת נתונים אלקטרוניים לא הולכים לשום מקום, מה הבעיה להוציא פרטים של הכרטיס מיומן המכשיר ו/או המסלקה?
&nbsp
כי מי שמעדכן את נתוני
המכירה זה הנהג באמצעות הפריקה של המודול. כך עוברים נתוני המכירות למערכת. בלי פריקה אין נתונים ואין תוקף למודול נהג. בגלל זה הכרטיסים המבוטלים גם לא מספיקים לדהות.
זאת אחת הסיבות שכדי לקבל זיכוי מהמסלקה של הרב קו יש להמתין 72 שעות, ע"מ שנתוני הכרטוס יגיעו מפריקות הנהגים.
 

846

Member
לא צריך להחזיר לקופאי את

לפחות באגד זה לא נכון
אם הנהג טועה ומבצע ביטול כאשר כסף "אמיתי" מעורב (תשלום במזומן או הטענת רב קו) הוא חייב להחזיק אצלו את קבלת התשלום וקבלת הביטול ולהחזיר את זה לקופה אחרת הוא מחוייב בסכום התשלום.
הוא לא יכול להשאיר את זה אצל הנוסע.
לא צריך להחזיר לקופאי את
הביטול של 0 ש"ח.
מנסיון, נסיון להסביר לרוב הנוסעים מה קרה לא מצליח ורק יוצר עיכוב.
הנהג אומר לנוסע שהוא טעה וזהו.
רוב הנוסעים גם מוותרים על הפיתקית ברגע שהיא יוצאת או מיד זורקים אותה בלי לקרוא מה כתוב.
 

אבישי ק

New member
עשו לי את זה, הנהג תיקף את הערך צבור במקום חופשי יומי וזרק

האם מישהו נתקל בתופעה שכזאת של נהגי אוטובוס?
אז היום עמדתי בתחנה והמתנתי לאוטובוס ו לא משנה איפה ומישהי עלתה לאוטובוס כלשהוא העבירה את הרב קו ויצא לה פתקית ואחרי זה הנהג לקח מאותה הנוסעת את הפתקית קרע את הפתקית וזרק לפח שבתוך האוטובוס שליד הנהג אז האם זה נשמע לכם בסדר וחוקי שנהג עשה כזה דבר לא שהיה אכפת לי רק רציתי לשאול ולדעת אם מישהו נתקל במצב שכזה לא משנה באיזה חברה של אוטובוס באגד סופרבוס דן דן בדרום קווים אפיקים אגד תעבורה וכה' כי אני
כל הזמן שאני עולה לאוטובוס מעביר את הרב קו באוטובוס אף פעם הנהג לא לקח
לי את הפתקית שהיתה יוצאת תמיד היא איתי ביחד עם הרב קו
עשו לי את זה, הנהג תיקף את הערך צבור במקום חופשי יומי וזרק
את הפתקים
הוא זרק את הפתקיות אבל ראיתי את זה דרך האפליקציה בפלאפון.
זה אמנם היה 11 ש"ח אבל שילמנו 120 ש"ח על 3 אנשים לחופשי יומי, למה לעשות את זה?
אח"כ תוהים למה אנשים נמנעים מאוטובוסים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה