האם מישהו מכיר את הספר

danezeq

Member
האם מישהו מכיר את הספר

"צילום דיגטלי" של הוצאת פוקוס? יש מבצע והמחיר שלו הוא 50 ש"ח. אני צלם מתחיל, אבל לא ממש ממש מתחיל. אני מנסה לצלם בעיקר תמונות קו אופק של עיר ואני רוצה ללמוד בעיקר איך להתגבר על מכשולים שמפריעים בצילום כזה. קשה להיות ספציפי, אני מקווה שהבהרתי את עצמי טוב. ניתן לראות דוגמא לתמונות שאני מצלם, בתמונות האילו יש לי הכי הרבה קושי. בעיקר בתמונות בלילה. האם הספר הזה יכול לעזור לי או שהוא בסיסי מידי? (מצויין שם שיש בו 314 עמודים לכן שיערתי שהוא לא בסיסי יתר על המידה) ואם הוא לא מומלץ - יש ספר זול אחר שכן מומלץ? תודה לעוזרים!
 
הוא הכי זול שראיתי בתחום הזה.

מחכים לסקירה שלך לגביו-ואם טוב ושווה להוסיף לרשימת הספרים שכבר מצויה בפורום השני
תתחדש.
 

danezeq

Member
אני עדיין לא סגור אם כדאי לקנות אות

ו, בגלל זה כתבתי הודעה
ראיתי גם ספר ב34 שקל (עשיתי חיפוש באתר "דיבוק") אני לא בטוח אם הספר הזה מקצועי מספיק.
 

amni

New member
תעיין בספר ותראה אם הוא מתייחס

באופן ספציפי לבעיות של צילום ממרחק, אם לא הוא לא יעזור לך בתחום הספציפי (אבל יתכן ששווה את המחיר של 50 שקלים). אל תתרגש מהמילה "מיבצע" אם מוכנים למכור אותו היום ב- 50 שקלים תוכל בכל עת לקנות אותו, נאמר ב- 60 שקלים ומטה. בצילום ממרחק יש להערכתי בעיה שנובעת מזיהום אטמוספרי (זה יוצר מעין מסך ערפל קל). לא יודע על פתרון לזה. נסה לשאול בפורום אסטרונומיה של YNET את מנהל הפורום. הוא מומחה בתחום הטלסקופים והמשקפות (והוא אחד היבואנים החשובים בתחום). נדמה לי שהוא סיפר פעם על פילטר (לטלסקופים) שמסנן זיהום אטמוספרי עירוני, אולי הוא יוכל להשיג עבורך פילטר כזה בגודל שמתברג למצלמות. מעבר לכך, חידוד הוא בלתי נימנע כי בכל מקרה האופק מטושטש. חידוד הוא נושא מורכב וספק אם הספר הנל יתן לך תשובות. יש מאמר ניספח לפורום בעניין חידוד שכתוב היטב, מישהו שהניק שלו BORNTOJUMP או שם דומה. חפש דרך השורות העליונות של דפי הפורום ובסוף כנראה תגיע אליו, אם לא תמצא את המאמר (לפי זכרוני) באתר D-SPOT הישראלי. צילום בלילה הוא גם בעיה קשה, תלויה במצלמה שלך (לא כולן מתמודדות טוב) וגם בטכניקה של הצילום. מישהו שהניק שלו "אמנון כ" (או שם אחר שהוא קיצור של אמנון כרמל) פירסם מאמר בנושא זה, גם כן בין נספחי הפורום.
 

אמנון כ

New member
המדריך לצילום בלילה

הנה הלינק למאמר אודות צילום דיגיטלי בלילה ובתנאי תאורה נמוכים. לא ציינת איזו מצלמה יש לך, אבל אני מקווה שתפיק ממנו תועלת. קריאה מהנה!
 

danezeq

Member
תודה רבה רבה

אבל המאמר נראה מאוד בסיסי, מריפרוף לא נראה שהוא יחדש לי משהו. אני מקווה שהוא יחדד לפחות אבל גם זה לא בטוח. אני אקרא אותו היום - שוב תודה רבה. אני אשמח לראות כמה שיותר מאמרים שיעזרו לי בצילום לילה, ובצילום רחוק.
 

danezeq

Member
תודה רבה, אני אנסה לפנות אליו

אכן בעיית ה"אובך" היא בעיה קשה ביום כשמצלמים בצהריים ובעיקר בקיץ. ובעניין המאמר מה הכתובת של האתר DSPOT? תודה רבה.
 

amni

New member
אולי תספר לחברי הפורום איך אתה

משיג נקודות תצפית גבוהות מעל העיר (אני מקווה שלא דרך זכוכיות של חלונות ברבי קומות, אלא ללא חציצה).
 
למעלה