האם מישהו יכול לסייע בתחשיב גס

henor

New member
האם מישהו יכול לסייע בתחשיב גס

כמה יורד משכר ברוטו של עצמאי - מס בריאות, ביטוח לאומי, קרן פנסיה, קרן השתלמות? לא לקחת בחשבון מס הכנסה, כי זה אינדיבידואלי, אבל כן להתחשב בהוצאות בסיסיות על עבודה בבית (מחשב וכל האביזרים הנלווים לו). לדוגמה - בשביל שכר נטו של 6,000 ש"ח לחודש, כמה צריך להרוויח בברוטו שכולל את כל הנ"ל כדי שיהיו לי בסופו של דבר תנאים של שכיר? תודה!
 

mstern

New member
למה לא להתחשב במס הכנסה?

השאלה קצת כללית מידי, כדאי לפנות ליעוץ פרטני.
 

henor

New member
כי מס הכנסה שונה מאדם לאדם

בשביל שכיר הרי מופרשים סכומים מסוימים בידי המעביד. עצמאי צריך לדאוג לעצמו. הכוונה בשאלה שלי היא כמה אחוזים עצמאי צריך לקחת בחשבון מכל סכום של הכנסה לתשלום כל הדברים שהזכרתי לעיל.
 

לנגוליר

New member
אני לא רואה חשבון אבל

אנסה לענות: לשכיר מפרישים 10% לתגמולים (5% יורד מהעובד ו-5% מהמעביד), 10% לקרן השתלמות ( 2.5% עובד 7.5% מעביד), ועוד כ- 10% כמדומני לביטוח לאומי ומס בריאות. מס הכנסה יורד מהברוטו 10% על ה 4000 ומשהו הראשונים ו- 22% על יתרת הסכום שזה מדרגת המס השניה.
 

dudu182

New member
לנטו של 6000 ש"ח

צריף ברוטו של 9000 ש"ח לא כולל ההוצאות בעסק לניהול עסק כדאי לקבל יעוץ פרטני מהו ציוד בסיסי בעבודתך
 

henor

New member
מהתשובות שלכם אני מבינה

שמכל סכום ברוטו צריך להוריד 30% לפני שמשלמים שקל אחד למס הכנסה ולפני קיזוז הוצאות. כנראה לא סתם אומרים שיש יתרונות בלהיות שכיר... תודה לשניכם!
 

dove2

New member
ככלל אצבע - 30% נשמע בסדר

רק תיקון קטנטן- קודם מורידים עלויות יצור ורק אז עושים את ה 30% .
 

tyseer

New member
סיוע בתחשיב מס

לפי מיטב ידיעתי זו שאלה כוללנית , והתשובות מרובות , בשביל שכיר יקבל נטו ממעבידו סך 6000 ש"ח , הברוטו שלו יגיע ל- 7900 בערך , והעלות שלו תגיע ל- 9800 בערך בהנחה שהעוב זכר , להבא תשאלי שאלות ספיציפיות
 

henor

New member
תודה לכל המשיבים

בתור עצמאית "חדשה", חשוב לי לדעת כמה מתוך כל שקל שאני מרוויחה הוא אכן נטו, לאחר קיזוז כל ההוצאות ותשלומי החובה, משום שבלי לעשות תחשיב כזה, יש אשליה שמרוויחים יותר מהסכום האמיתי. המסקנה היא שנשאר מעט מדי... שבוע טוב!
 
למעלה