האם מחירי התחב"צ יעלו בינואר הקרוב?

מצב
הנושא נעול.

רב קו 561

New member
האם מחירי התחב"צ יעלו בינואר הקרוב?

האם מחירי התחב"צ יעלו בינואר הקרוב?
 
המדד עלה ב3.38% מאז העלאה הקודמת

אפשר סימוכין?
אני זקוק לפרסום רשמי, לצורך מאבק בנושא
המדד עלה ב3.38% מאז העלאה הקודמת
אם אני זוכר נכון אז הייתה כוונה להעלות את המחיר בחצי אחוז נוסף בכל העלאה(כל חצי שנה). מכיוון שבטולו 3 העלאות מחירים, אז המצטבר זה אחוז וחצי נוסף.

כלומר המחירים אמורים לעלות ב4.88%.
למרות שיתכן ויחליטו שמעלים רק חצי אחוז אחד, ולא מצטבר . ואז המחיר יעלה רק ב3.88%, אבל קשה לי להאמין.

נצטרך לחכות לסוף שנה כדי לדעת את האחוז המדוייק.
 

אוהד11

New member
באתר דן התפרסמה הודעה על העלאת המחיר

האם מחירי התחב"צ יעלו בינואר הקרוב?
באתר דן התפרסמה הודעה על העלאת המחיר
מחיר הנסיעה בדן יהיה 6,90 וכנראה זה גם יהיה במחיר באגד ובקווים
 
אפשר גם לשאול כמה אמורה לעלות נסיעה ממרכז

כמה לדעתך אמורה לעלות נסיעה מבת ים לסירקין?
וכמה מראשון לציון לעתידים?
אפשר גם לשאול כמה אמורה לעלות נסיעה ממרכז
רמת גן למרכז ת"א, מסירקין למחלף גהה או מבת ים לחולון.
זה שעשו אזור 1 גדול מראשון לציון עד מורשה ומחוף בת ים עד סירקין לא יכול לכסות על העובדה שנסיעה מהבוררסה ברמת גן לרחוב אבן גבירול בתל אביב תעלה כמעט 7 ש"ח.
 

darkshadow1

New member
כמה אנשים מוותרים על תח"צ משיקולי עלות?

6.90 לנסיעה?! ככה לא מעודדים תח"ץ!!
כמה אנשים מוותרים על תח"צ משיקולי עלות?
אין כמעט שום תרחיש שבו להחזיק רכב פרטי זול יותר מאשר שימוש בתחבורה ציבורית- ברוב המקרים העלות גבוהה פי כמה.
 

טשאפק 2

New member
יש להבחין בין "להחזיק" לבין "להשתמש"

כמה אנשים מוותרים על תח"צ משיקולי עלות?
אין כמעט שום תרחיש שבו להחזיק רכב פרטי זול יותר מאשר שימוש בתחבורה ציבורית- ברוב המקרים העלות גבוהה פי כמה.
יש להבחין בין "להחזיק" לבין "להשתמש"
יש אנשים - לא מספיק - שיש להם רכב אך מעדיפים להשתמש בתח"צ; עלות הנסיעה היא חלק מן השיקולים.
 

darkshadow1

New member
תח"צ עדיין מנצחת מבחינת המחיר, ובגדול.

יש להבחין בין "להחזיק" לבין "להשתמש"
יש אנשים - לא מספיק - שיש להם רכב אך מעדיפים להשתמש בתח"צ; עלות הנסיעה היא חלק מן השיקולים.
תח"צ עדיין מנצחת מבחינת המחיר, ובגדול.
העלות של הדלק ביחד עם חניה ובלאי גבוהה פי כמה מהעלות של שימוש בתחבורה ציבורית ברוב המוחלט של המקרים. גם במקרה קיצון של אדם שנוסע מאבן גבירול לבורסה ברמת גן וחזרה בכל יום, החניה בלבד תעלה פי כמה מחופשי-חודשי.
הבעיה מתחילה כשהמעסיקים מסבסדים לעובדים את הרכבים (ליסינג, חניה בחינם וכו')- ואז גם אם יורידו את העלות של תח"צ ל-0 זה לא ישנה שום דבר.
 

טשאפק 2

New member
לא תמיד החנייה עולה כסף

תח"צ עדיין מנצחת מבחינת המחיר, ובגדול.
העלות של הדלק ביחד עם חניה ובלאי גבוהה פי כמה מהעלות של שימוש בתחבורה ציבורית ברוב המוחלט של המקרים. גם במקרה קיצון של אדם שנוסע מאבן גבירול לבורסה ברמת גן וחזרה בכל יום, החניה בלבד תעלה פי כמה מחופשי-חודשי.
הבעיה מתחילה כשהמעסיקים מסבסדים לעובדים את הרכבים (ליסינג, חניה בחינם וכו')- ואז גם אם יורידו את העלות של תח"צ ל-0 זה לא ישנה שום דבר.
לא תמיד החנייה עולה כסף
ולא תמיד האופציה היא סבסוד מלא של הוצאות הנסיעה(בלאי, דלק וחנייה) או כלום.

בשני מקומות העבודה האחרונים שלי, למשל, זה לא היה כך. בראשון היתה חנייה חופשית באיזור מגורים קרוב לעבודה. בשני יש חנייה צמודה למקום העבודה, אך לרוב העובדים אין רכב צמוד.

בשני המקרים לא היתה עלות לחנייה אבל היו עלויות אחרות לנסיעה ברכב, בעיקר דלק. אלה נשקלו לצד שיקולים אחרים כנגד מחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית.

אלה לא מקרים נדירים.
 

darkshadow1

New member
אתה כבר מתחיל להיות קטנוני.

לא תמיד החנייה עולה כסף
ולא תמיד האופציה היא סבסוד מלא של הוצאות הנסיעה(בלאי, דלק וחנייה) או כלום.

בשני מקומות העבודה האחרונים שלי, למשל, זה לא היה כך. בראשון היתה חנייה חופשית באיזור מגורים קרוב לעבודה. בשני יש חנייה צמודה למקום העבודה, אך לרוב העובדים אין רכב צמוד.

בשני המקרים לא היתה עלות לחנייה אבל היו עלויות אחרות לנסיעה ברכב, בעיקר דלק. אלה נשקלו לצד שיקולים אחרים כנגד מחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית.

אלה לא מקרים נדירים.
אתה כבר מתחיל להיות קטנוני.
גם אם יעלו את מחיר התחבורה הציבורית בעשרות אחוזים, היא עדיין תהיה זולה יותר מהרכב הפרטי ברוב המוחלט של המקרים- נקודה. מי שבוחר להגיע לעבודה ברכב פרטי במקום בתחבורה ציבורית עושה את זה כמעט תמיד משיקולי נוחות וזמן ולא משיקולי עלות.
 

טשאפק 2

New member
למרות שכתבת "נקודה"

אתה כבר מתחיל להיות קטנוני.
גם אם יעלו את מחיר התחבורה הציבורית בעשרות אחוזים, היא עדיין תהיה זולה יותר מהרכב הפרטי ברוב המוחלט של המקרים- נקודה. מי שבוחר להגיע לעבודה ברכב פרטי במקום בתחבורה ציבורית עושה את זה כמעט תמיד משיקולי נוחות וזמן ולא משיקולי עלות.
למרות שכתבת "נקודה"
אני מעז לפקפק בנחרצותך לגבי "רוב מוחלט" או "כמעט תמיד".

לדעתי בחלק לא מבוטל מהמקרים דווקא יש שיקולי עלות במשוואה, כמובן בנוסף לשיקולים אחרים. בחלק גדול, אם לא רוב המקרים, עלות הנסיעה ברכב פרטי כוללת דלק והוצאות נוספות, אך לא חנייה. (בניגוד לשתי האופציות שהצבת - או שהכל על חשבון המעסיק, או שהכל, כולל תשלום חנייה גבוה, על חשבון העובד).

אגב, אני די מסכים שעלות התחבורה הציבורית תהיה זולה יותר במידה מסוימת ברוב המקרים, אבל פער המחירים צריך להיות כזה שיחפה על חסרונות אחרים של התח"צ. אני מניח שעלייה של עשרות אחוזים במחירי התחבורה הציבורית תשפיע על החלטותיהם של רבים מאד, האם לנסוע ברכב או בתחבורה ציבורית לעבודה.
 

טשאפק 2

New member
ואגב, ראיתי נתונים מארה"ב

אתה כבר מתחיל להיות קטנוני.
גם אם יעלו את מחיר התחבורה הציבורית בעשרות אחוזים, היא עדיין תהיה זולה יותר מהרכב הפרטי ברוב המוחלט של המקרים- נקודה. מי שבוחר להגיע לעבודה ברכב פרטי במקום בתחבורה ציבורית עושה את זה כמעט תמיד משיקולי נוחות וזמן ולא משיקולי עלות.
ואגב, ראיתי נתונים מארה"ב
מן השנים האחרונות, שכאשר מחירי הדלק האמירו, עלה השימוש בתח"צ וירדה הנסועה ברכב פרטי.

אם הציבור רגיש לעליית מחירי הדלק, יש להניח שהוא רגיש באופן דומה למחירי התחבורה הציבורית.
 
עיצוב שיווקי למחיר-מעניין

6.90 לנסיעה?! ככה לא מעודדים תח"ץ!!
עיצוב שיווקי למחיר-מעניין
העלו ל 6.9 כי זה נשמע זול יותר ופחות נורא מ"שבע שקל" (בסלנג) ותראו שאחרי זה בהמשך יעלו את המחיר ל7.10 ואף פעם לא ל-7 שקלים ממש, זה הכל פסיכולוגיה של קביעת מחיר לצמצום תודעת יוקר אצל צרכנים. יש תורה שלמה על זה. סתם להתרשמות..
 

olli3

New member
מנהל
יש כל כך הרבה מחירים עגולים כעת.

עיצוב שיווקי למחיר-מעניין
העלו ל 6.9 כי זה נשמע זול יותר ופחות נורא מ"שבע שקל" (בסלנג) ותראו שאחרי זה בהמשך יעלו את המחיר ל7.10 ואף פעם לא ל-7 שקלים ממש, זה הכל פסיכולוגיה של קביעת מחיר לצמצום תודעת יוקר אצל צרכנים. יש תורה שלמה על זה. סתם להתרשמות..
יש כל כך הרבה מחירים עגולים כעת.
נסיעה בין ת"א לירושלים (הקו הבין עירוני הכי תדיר והכי מלא שיש גם 405 וגם 480), לצד כל קווי בני ברק ירושלים (400/402/422 וגם אלו שעוברים על ציר גהה כמו 425/427) עולים 18 ש"ח לכיוון.

הקוד הבא באגד עולה כיום 24 ש"ח. וגם שאר הקודים מעלה הם או מחיר שלם ללא אגורות או מחיר + חצי שקל.

גם נסיעה בין באר שבע לתל אביב/כביש גהה במקטע מסובים עד מחלף גהה) עולה כיום 17 ש"ח.

נסיעה בערים קטנות רבות עולה כיום 4.20 והתעריף הולך לעלות ל4.40.

ובכלל, יש גם חופשי חודשי, כמה יצא עכשיו החופשי חודשי בכל מיני ערים בישראל? בבאר שבע הוא יהפוך מ152 ל160 למשל.
 

guyweiss

New member
כמה יעלה חופשי-חודשי בגוש דן?

יש כל כך הרבה מחירים עגולים כעת.
נסיעה בין ת"א לירושלים (הקו הבין עירוני הכי תדיר והכי מלא שיש גם 405 וגם 480), לצד כל קווי בני ברק ירושלים (400/402/422 וגם אלו שעוברים על ציר גהה כמו 425/427) עולים 18 ש"ח לכיוון.

הקוד הבא באגד עולה כיום 24 ש"ח. וגם שאר הקודים מעלה הם או מחיר שלם ללא אגורות או מחיר + חצי שקל.

גם נסיעה בין באר שבע לתל אביב/כביש גהה במקטע מסובים עד מחלף גהה) עולה כיום 17 ש"ח.

נסיעה בערים קטנות רבות עולה כיום 4.20 והתעריף הולך לעלות ל4.40.

ובכלל, יש גם חופשי חודשי, כמה יצא עכשיו החופשי חודשי בכל מיני ערים בישראל? בבאר שבע הוא יהפוך מ152 ל160 למשל.
כמה יעלה חופשי-חודשי בגוש דן?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה