האם מחירי אופנועים בישראל גבוהים

Fighting Nir

New member
האם מחירי אופנועים בישראל גבוהים

לאחרונה,יצא לי לקרוא בפורום מס ' הודעות שמעלות סוגיה שלא ממש הוסברה לעומק והיא: "מדוע מחירי האופנועים בארץ כל כך גבוהים", החלטתי לבדוק את הנושא ולהלן המסקנות: 1. שיעורי המס המוטלים על רכישת רכב בישראל גבוהים בכל קנה מידה: רכב פרטי ואופנועים חייבים במס קניה בשיעור 95% ורכב מסחרי ב-75%, בעוד שקטנועים חייבים במס מופחת בשיעור 40%. משאיות חייבות במס קניה זניח של 5%, בעוד שאוטובוסים פטורים ממס. ייבוא ממדינה שלישית (מדינות עמן אין לישראל הסכמי סחר חופשי) חייב גם במכס בשיעור 7%. 2. היקף ההכנסות ממס קניה ומכס בגין רכישת רכב חדש בלבד (ללא מע"מ, חלקי חילוף, אגרות ומס ה"בלו" על הדלק) הסתכם בשנת 2001 בכ-6 מיליארד ש"ח, שהיוו כ-4% מהכנסות המדינה ממיסים. אז שלא תחשבו לרגע שמישהו יפחית את המסים הללו- זו הכנסה טובה מאוד למדינה. 3. לנטל המס הגבוה, יש גם השפעות שליליות לגבי נגישות משקי הבית לרכב המהווה חלק אינטגרלי ממרקם החיים המודרניים, על הגיל המבוגר של כלי הרכב ומכאן על בטיחותם, זיהום האוויר כתוצאה מפליטות מזהמים, וכן ייקור פרמיות הביטוח. אני יודע שאפשר היה לשרשר זאת להודעות קיימות, אני מותיר את השיקול למנהלי הפורום.
 

klmoshe

New member
לא לשכוח שגם לא קיימת תחרותיות

בין היבואנים, לכן הם מרשים לעצמם ל"פוצץ במחירים" |אייקון של נתנו לי בראש| או |אייקון של מחזיקים אותי בביצים|
 

שחרלרט

New member
האחראים למחירים הם

אנחנו.אם אנחנו נפסיק לקנות אופנועים ורכבים חדשים אז לא תהיה ליבואנים ברירה אלא להלחם נגד המיסוי הדרקוני.אז במקום לבכות צריך לעשות ולהפסיק להיות פראירים.דרך אגב בקטנועים אין הבדלי מחירים,רק להראות שמשהוא כלכלי עובד ואם טייפון היה עולה לפי מיסוי של אופנוע אף אחד לא היה קונה אותו.
 

Fighting Nir

New member
שחר אתה מתכוון לבצע "חרם" ../images/Emo35.gif

בארץ
אתה יודע כמה קשה לארגן יותר משני אנשים לצאת לאיזה הפגנה בנוגע למשהו חברתי שהרבה אנשים סובלים ממנו. או שאולי ניתן יהיה להפעיל את "אמיר פרץ" כמנהיג חרם היבואנים
. האמת שחר שאני באמת, אבל באמת בדיעה שלך, ואני מתאפק מזה שנה לרכוש אופנוע חדש. לא בגלל איזה שטות פטריוטית אלא רק בגלל שאני לא מוכן לתרום למדינת ישראל מחיר של אופנוע חדש מתנה לכיסי המפותמים בכנסת והפקידות שלהם. אבל מה לעשות למדתי מזמן שמלקיים מלחמות בארץ רק מפסידים, לא בגלל הקושי או אי ארגון נכון, רק בגלל שהאדם ששותף איתך לאותה בעיה ימכור אותך בשקל בתמורה לאיזה הנחה, או הטבה כזו או אחרת.
 

שחרלרט

New member
נכון,אבל

אני לא מארגן אף חרם.אני לא קונה אופנועים חדשים(לי זה קל כי אין לי כסף) אבל גם אם היה,זין(סליחה על הביטוי)אם הייתי משלם 70000 ש"ח לאופנוע שטח או 100000 לאופנןע כביש.ליבואנים יש את הכוח לשנות את מדיניות המיסוי,אבל למה שהם יתאמצו אי יש קומץ אנשים שכן קונה אופנועים חדשים במחירים מופקעים.
 

Fighting Nir

New member
אני בספק לגבי "הכוח של היבואנים"../images/Emo70.gif

יבואן אופנועים אינו נחשב ליבואן בקנה מידה גדול, לפחות לא כמו יבואני הרכב. למרות שפעם היה ניסיון לעופר (/אבניר) בתקופה ש"שולם" היה הבעלים לגדול ולהתרחב לענף הרכב, אך הם נפלו, לא ממש היה להם כוח פוליטי ולכן גם אינני חושב שיש להם היום.
 

שחרלרט

New member
תתפלא

אבל גם יבואניי הרכב באותה הקלחת.וגם אליהם יש לי טענות. ואל תזלזל בכוח יבואני האופנועים לכל אחד מהם יש עוד המון מקורות הכנסה למעט ו גלגליים.לדוגמא הונדה ומטרו.אל תדאג להם הם יסתדרו יופי אם פתאום יסגר להם הברז.דרך אגב כתבתי על זה בפול גז בנוגע לספורט מוטורי.
 

שחרלרט

New member
אם שמת לב

החתימה שלי מעידה על יכולותיי במחשב,אני אשתדל לשלוח לך קישור בקרוב.
 

שחרלרט

New member
משהוא מסריח../images/Emo123.gif

לפני כמה שנים למי שזוכר,הייתה קפיצה גדולה במחירי האופנועים.קפיצה של בערך 30% שתורצה ע"י היבואנים בשינויים בשער הדולר והיין.לדוגמא CBR600 עלה במבצע 50,000 והוא עלה ל65 והיום לכ70 אלף ש"ח.מאז אותה עלייה הדולר והיין עלו וירדו רבות לעומת זאת מחירי האופנועים רק עלו. זה לא סוד שמכירות האופנועים בארץ אף פעם לא היו בשמיים אבל אחרי עליית המחירים,שמו לב היבואנים שאותם 20 משוגעים עדיין קונים אופנועים למרות המחיר היקר.אז למה שיורידו את המחירים אם את אותה כמות אפשר למכור ב30% יותר.זה לא יעזור איך שנסובב את זה אנחנו עם של פראיירים שלא מוכן להזיז את התחת שלו לטובת שום דבר,אני מודה גם אני כזה,פשוט עייפתי.
 
למעלה