העבודה לנתק אדם ממכונת הנשמה? בטענה שהחולה סובל ביותר ואין סיכוי שהוא יבריא ובטענה שאם הוא לא יעשה זאת ישקלו מאוד לפטר אותו על שהוא לא נוהג על פי כללי מקום העבודה.?
בס"ד לפי מה שידוע לי אסור לנתק אדם ממכונות ההנשמה. אם כן ע"פ זה לא משנה שיפטרו אותו אסור לו לנתק, ומפורש בשו"ע יו"ד סימן קנ"ז סעיף א' בהגהה עיין שם שגם אם יפסיד ממון אסור לעבור על איסור. בברכה.
השאלה במקרים שונים של "המתת חסד" האם מדובר ברצח. בהפסקה של מכונת הנשמה שבלעדיה החולה נחנק די ברור שמדובר ברצח ובשום אופן אסור. (למעשה "יהרג ובל יעבור") יש מקרים אחרים בהם מותר שלא לנקוט בפעולות מסוימות להצלת חיי החולה, כמובן שאת זאת קובע פוסק הלכה ולא הצוות הרפואי.
ראשית "המתת חסד" נעשית רק דרך בימ"ש ובדרישת המשפחה. בד"כ ביה"ח מתנגד לכך. נראה לי שהשאלה נשאלה באופן עקרוני, מה קורה אם אדם במסגרת תפקידו בבי"ח נאמר לו לבצע "המתת חסד". לא כ"כ פשוט להעביר שכיב מרע מבי"ח אחד למשנהו (מבחינה רפואית).
זו העבודה שלהן (אחיות), אבל זו גם שליחות. חולים צריכים טיפול גם ביום כיפור. יש אברכים בעלי משפחות, שעורכים את ליל הסדר במחלקות בתי החולים כדי לזכות את החולים - בלי תשלום, בשביל המצווה.