האם לקרוא לאישה זונה זאת עבירה?

shlang

New member
מה אתה חושב?? אם, למשל, היו קוראים

(ומתנצל על הביטוי, זה רק לדוגמא) לאמך זונה איך היית מגיב, על פי זה תדע. שוב, מתנצל על הדוגמא
 
באילו נסיבות?

יש לי שאלה בשבילך - האם לפרוץ דלת זו עבירה? עכשיו תשאל אותי - באילו נסיבות? מה אם זו הדלת של הבית שלי? מה אם אני מנעולן שהוזמן לצורך פריצת מנעול שנתקע?... פרט מהן הנסיבות של האמירה ואז אולי נדע אם זו עבירה או לא.
 

achaz

New member
בהחלט לשון הרע

גובלת בהפרת חוק יסוד כבוד האדם וחרותו ופגיעה בפרטיות. במילים אחרות, להסיר ומיד!! אני לא בטוח שבמקרה הזה, המהות של המילה, כמו הניסיון לפגוע הוא זה שישחק תפקיד ופרסום בפייסבוק הוא טעות מרה. עליך לזכור כי ניסיון לפגוע במשלח ידו של האדם מאפשר את כפל הפיצוי בגין העבירה, ואין ספק שכך היה במקרה הזה.
 

achaz

New member
איפה? למה? כמה?

יש לשאלה הזו כמה היבטים, ואני מניח ששאלתך הינה לעניין הוצאת לשון הרע. ראשית, מול מי נאמרו הדברים הללו. ככל שנאמר בפני קהל של יותר משניים, הרי שיכולה להתקיים העבירה. שנית, מה היו רוח הדברים. אמירה שכזו מהווה בהחלט לשון הרע, אלא שגם הפסיקה יודעת שלעיתים בהתלהטות הרוחות נאמרות אמירות כאלו ואחרות ולא תמיד הן לשון הרע. מה גם, שככל הנראה הסובבים אתך לא סברו כי האישה אכן זונה. מדובר בגבול בעייתי. אם נתבעת בעניין, דע כי יתכן ושופט יקבע כי עברת את העבירה. אם טרם, עדיף שתביע צער ותגמור את העניין יפה.
 

achaz

New member
אתה בסדר?

מפיץ עוד את לשון הרע? תעיף את הדבר הזה ותקווה שהיא לא תפעל בעניין.
 

izhakizhaki

New member
אם שמת לב

המידע חלקי לאחר שניקיתי חלק מהשם. איך ניתן להסיר מהפורום?
 

achaz

New member
זה לא נכון

על פניו מילות גידוף סתמיות יכולות להחשב "זוטי דברים" ועל כן לא להחשב להוצאת לשון הרע, כאשר הם נאמרות באמירה סתמית. יחד עם זאת במקרה דנן, למעט לשון הרע מצטרפות פה עילות נוספות שבהחלט מהוות עילת תביעה רצינית.
 

magal101

New member
מתי מילות גידוף כן מהווים לשון הרע...

נניח הייתי אצל רופא שהתנהג לא יפה ואני קורא לו רודף בצע, חוצפן, אידיוט, רשלן וכ"ו ושומעים אנשים- האם זה עילה לתביעת לשון הרע? או נניח אם אני בשירות לקוחות ואני מתעצבן ומקלל- האם זה לשון הרע?
 

achaz

New member
תלוי בדברים

אם תאמר לאשה ברחוב "זונה" ככל הנראה שזה לא יהיה מאחר ואף אחד באמת לא מאמין שהיא זונה. לקרוא לרופא "רודף בצע, רשלן" אלו בהחלט אמירו להוצאת לשון הרע עם אמירות של אידיוט וחוצפן, ככל הנראה לא היה קורה דבר.
 

ויויאן34

New member
זה נחשב הוצאת לשון הרע(מפיו של שוטר)

אפילו שאין תמונה או זיהוי מדוייק של הנפגעת.
 

ויויאן34

New member
אני מניחה ששוטר מודע לחוקים

ומי שיעצור אותך זה הוא בסופו של דבר.
 

dani666

New member
אני בספק אם שוטר עובר השתלמות ב ...

... דיני לשון הרע (ובעוד הרבה דינים אחרים), גם לא ידוע לי שתפקידה של המשטרה הוא לאכוף את דיני לשון הרע, כך שגם אין סיבה ששוטר יתמקצע בהם.
 
למעלה