האם לעבור דירה ? (משכנתה)

laalaalalala

New member
האם לעבור דירה ? (משכנתה)

שלום לכולם.
אנחנו זוג +2 (8,18) , ואנחנו רוצים לעבור דירה. כרגע אנחנו גרים בבית בן 12 שנה, קומה אחרונה (קומת גג) עם בעיות של עובש ונזילה בחורף.
אני ובעלי עובדים וההכנסה החודשית שלנו היא - 12000.
מצאנו דירה העונה על בקשתינו - בבנין חדש בן 3 שנים , פרוייקט איכותי וכמובן לא דירת גג.
המשכנתה שנצטרך לקחת היא - 360,000 זה אומר שנצטרך לשלם 2000 ש"ח משכנה 15 שנים ו1100 5 שנים.
אני קצת מפחדת מפני שכרגע אני כבר בת 44 ובעלי 50 ומפחיד אותי שלא נצליח לשלם משכנה ושנכנס לחובות.
יש לציין שכרגע אני משלמת 2000 (משכנתה+ הלוואה) והתרגלתי למצב זה, אני לא יודעת מה יהיה בעתיד מבחינת העבודה ולכן אני מפחדת.

היתרונות -
* בניין חדש לחלוטין
* לא קומת גג
* 4 חדרים (כרגע אנחנו ב3 חדרים)
* שכונה יוקרתית
*
חיסרונות-
* משכנתה ל20 שנה (על הבית הנוכחי נשאר לי 13 שנה)
* סביבה חדשה
* הפחד מהבדידות בשכונה החדשה (בבית הנוכחי הדיירים מוכרים ואהובים)

מקווה שתעזרו לי בהקדם האפשרי לקבל החלטה !
 

dify

New member
רק דבר אחד...

יש לכם ילד בן 18, כלומר אוטוטו צבא ואח"כ יש סיכוי טוב שיצא מהבית.. האם אתם באמת צריכים 4 חדרים? אתם בטח מכירים את אופי הגדול שלכם יותר ממני, זה גם חומר למחשבה.. אני אומרת את זה כי יש לי חברים עם 3 בנות שהיו בסביבות גיל הצבא כשהם החליטו לעבור דירה מדירה קטנה במרכז העיר לדירה גדולה באיזור מרוחק... לדעתי זו היתה החלטה בעייתית, כי הבנות לא יכלו להישאר לגור בבית בזמן הלימודים האקדמיים בגלל המרחק (בניגוד ליתרון של הדירה הקטנה), וכי בינכה הן היו בשנים האחרונות למגורים אצל ההורים, מה שהשאיר את ההורים לבדם בדירה גדולה לא מנוצלת תוך מס' שנים קטן. שווה לחשוב גם על זה.
 

laalaalalala

New member
תודה רבה !! -

יש לי בת בגיל 18 וילדה בגיל 8 הן כרגע ביחד בחדר . לפי מה שהגדולה אומרת אם נשאר בבית הנוכחי היא לא מוכנה להיות בחדר עם אחותה ולכן תצטרך לעזוב את הבית (בניגוד לרצונה) . ובנוסף זה זה דירת גג שדורשת תחוזקה (יש רטיבות ועובש בכל הבית בחורף) ולכן מצד שני זאת גם סיבה למעבר דירה בגיל 70 לא בטוח שנוכל לתחזק אותה .
אבל הפחד מהמשכנתה הוא גדול מאוד בגלל שזו משכנתה של 360,000 שנצטרך לשלם בערך עוד 23 שנה .
 
2 דברים לי אלייך

א. בתיכנון נכון ניתן להפיג את חששותיך ולבנות משכנתה לפחות שנים שתעמדו בו בכבוד...עיקר הפחד נובע מהעמימות ואי הודאות...ניתן לטפל ברוב מרכיבי אי הודאות.
ב. האולטימטום של ביתך אינו במקום וניראה לי קיים מאבק שליטה...גם כאן ניתן בשיחה ואימון להגיע לפשרה ושותפות במאמץ
 

laalaalalala

New member
לא הבנת נכון ..

ביתי לא מציבה לי אולטימטום , ואין בינינו שום משחקי שליטה (אולי זה נשמע ככה בגלל איך שכתבתי את זה) אנחנו מדברות המון ויש בינינו שיתוף פעולה מלא בכל מה שקשור במעבר דירה...

המצב שלנו הוא כזה- יש לנו קונה (שמציע מכיר מאוד טוב ואסור לפספס אותו) אבל הבעיה היא שבעיר שלנו כל המחירים ירדו ולכן אין כמעט דירות בשוק במחיר שאני מוכנה לקנות ללא מחשבה או פחד.
מצד שני מצאתי דירה שמאוד מוצאת חן בעניי , בניין חדש בן 3 שנים - כרגע אני נמצאת בדירת גג ויש בה בעיות נזילה ועובש בחורף וזאת גם סיבה שאנחנו רוצים לעבור דירה (לא רק בשביל עוד חדר), היא עונה על כל הקריטריונים שלי , ואני מאוד מאוד רוצה לעבור אליה במחיר שלא חשבתי עליו לפני וגם היא מאוד ירדה במחיר (המחיר ההתחלתי שלה היה 810000 והיא נמכרת כרגע ב740000) אני משלמת כרגע משכנה + החזר הלוואה 2300 וההלוואה נגמרת עוד חודש . אם אני אקנה את הדירה הזו אני אקח משכנתה של 360000 ויוצא שאני אשלם אפילו פחות ממה שאני משלמת עכשיו - 2100 ש"ח משכנתה . אני מוכנה לשלם סכום כזה ואין לי בעיה בכלל , הבעיה היחידה שבגללה אני מתלבטת אם כדאי לי לעבור היא שאני מפחדת שכרגע אני יכולה לשלם סכום כזה ושבעוד 10 שנים יהיה לי קשה (את המשכנתה החדשה נצטרך לשלם בערך 23 שנים ואנחנו כבר לא הכי צעירים שיש)

מה אתה מציע ?
 

dify

New member
טכנית- חומר למחשבה

האם אתם יכולים לקחת משכנתא לתקופה קצרה יותר בהחזרים גבוהים יותר? כך שתדעי שאת משלמת עליה כל עוד יש לכם כוחות?

האם תוכלי לשנות את תנאי המשנכתא בעתיד? נניח בעשר השנים הראשונות תשלמי סכוםX ואחרי עשר שנים תשלמי פחות (בין אם ניתן לקבוע את זה מראש ובין אם תוכלי למחזר משכנתא בעתיד). אני לא מבינה במשכנתאות, אבל שווה לבדוק האם גילכם יהווה בעיה במיחזור משכנתא בגיל מתקדם ופריסתה באופן שונה.

האם צפויה לכם בעתיד הרחוק ירושה? קרן פנסיה? או מקור כספי אחר שיוכל לכסות חלק נכבד מהמשכנתא ברגע שתצאו לפנסיה וזה יוריד לכם מגודל ההחזרים?

ולבסוף- מה הצפי הריאלי של מחירי הדירות באיזור שבו תרצו לגור? הלא תוכלו כרגע לקנות את הדירה הזו, לגור בה עשור, ועוד עשור למכור אותה, לקנות מחדש דירה קטנה יותר (בינכה 2 הבנות יהיו כבר על סף עזיבה) ובהפרש לסגור את המשכנתא או להקטין אותה באופן משמעותי. אינני אשת מקצוע אבל שווה לדעתי לשבת עם יועץ משכנתאות כדי לשאול לגבי שינויים, תשלומים גדולים חד פעמיים, סגירת משכנתא מוקדמת וכד'. תבדקי מה ישאר גודל החוב שלכם עוד עשר שנים.. וכד'.


בהצלחה! :)
 
אם כך מה שנותר זו רק ההערה הראשונה

תיכנון יכול להפיג חששות
ואני בהחלט מסכים עם דיפי, ככול שההחזר החודשי יגדל העלות תקטן ואיתה תקופת האי ודאות
 

dify

New member
אם בכוונתה

להישאר אצלכם במהלך הצבא והתואר הראשון (וזה סידור מקובל עליכן ונוח לכם)- אז אכן יש מקום בהחלט לשקול חדר עבורה בנפרד, זה גיל שבו בהחלט יש מקום לפרטיות. מצד שני, שבי איתה לשיחה רצינית על תוכניותיה, יתכן שאיומה הוא רק תירוץ לזה שהיא בכל מקרה רוצה לעזוב ברגע שתוכל...
מצד שלישי, תעשי חושבים בינך לבינך, האם לתת לביתך חדר משלה לא עלול להשאיר לך שתי בנות בבית במשך העשור הקרוב.. (כל הורה והבחירה שמתאימה לו.. את יודעת מה מתאים למשפחה שלכם).

אני לא יכולה להרגיע את הדאגה שלך, אינני מכירה את מצבכם בחיים, אבל אני בעד לבדוק את כל השיקולים מסביב, אם אחד מהם יכריע לכיוון זה או אחר, זה יתן לך כוחות להתמודד עם ההחלטה הסופית, תהא אשר תהא.
 
יהיה יותר זול לעזור לבת במימון השכרת חדר

מאשר לעבור לדירה גדולה יותר. וגם פחות בלאגן. אפילו שיפוץ לצורך איטום הגג לא יהיה יקר כמו מעבר דירה.
מהתאור שלך מסתמן שמעבר דירה יהיה עול כלכלי כבד מידי עבורכם.
 

laalaalalala

New member
תודה רבה לכולם !!

נתתם לי המון חומר למחשבה , וביטחון עצמי (מה היה חסר לי ) וכנראה אני באמת אקנה את הדירה הזו.
 

כח הכסף

New member
פיתרון אפשרי נוסף ל lalala...

עלו כאן כמה וכמה פתרונות אפשריים.
אפשרות נוספת היא לעבור בשכירות לדירה יותר גדולה
ולהשכיר את זאת שלכם.
כך תשלמו רק על ההפרש
ותמנעו מהתחייבות ארוכת שנים שכרגע את חוששת ממנה.
חומר למחשבה.....
בהצלחה בכל דרך שתבחרו.
 
למעלה