האם לינוקס מותאמת טוב יותר למעבדים?

ezaton

New member
?

מקלדת של קומפאק. ישנה, כבדה וטובה. מה הקשר בדיוק?
 

ezaton

New member
אני אענה, ברשותך

make הוא כלי סקריפטינג. מה הוא עושה? המון דברים, מציית לקובץ הגדרות מסויים, בשם Makefile, ונפוץ שהוא קורא להידור תוכנות, באמצעות GCC (בלינוקס) או להעתקת קבצים (make install), או אפילו למחיקתם (make uninstall). הוא יודע עוד המון דברים, אבל בעיקר - להפעיל כלים של המערכת כדי לבצע משימות באופן אוטומאטי. מה הקשר שוב?
 

barakbl

New member
והיות וזה נשאל, make בלינוקס

הוא על פי רוב gmake שהוא האימפלמנטציה של גנו ל make.
 

alexii86

New member
האמת,ממשיך לבהות במסך..

מנסה להבין משהו ממה שכתוב שם...(זה לא אומר שהכרח שאני מבין)
 

alexii86

New member
תגובה..

הרצון שלי ללמוד לקמפל קרנל נובע מהרצון ללמוד..זה נכון שהידע שלי לא ב"רמה" כמו שאר הפורום,אבל אני משתדל ללמוד כמה שיותר,ובקשר לשירשורים המיותרים,ואני לא חושב שיש כאלו,אני מקפיד מאוד לשאול שאלות בצורה מדוייקת ובשירשורים חדשים שצריך.. אגב,על איזה כלים דיברת שיש לפדורה?כי חיפשתי מידע בגוגל ולא מצאתי דבר.. תודה מראש..
 

Koala Kid

New member
טוב

דבר ראשון, אם פגעתי בך - אני מצטער. הידע של "שאר הפורום" - זה לא מונח טוב. לכל אחד יש את הידע שלו. כדי להתקין קרנל בהצלחה, אתה צריך ללמוד להשתמש בשורת פקודה ולקרוא. יש לא מעט מדריכים ברשת וגוגל יכול להיות עוזר רציני מאוד בנושא. דבר שני - למה אתה חש צורך לקמפל קרנל ? מה לא טוב בקרנל של ההפצה ? אני גם די בספק אם תרגיש בהבדל כלשהו אם תקמפל קרנל משלך. לגבי הכלים של פדורה - אם אני לא טועה, יש אפשרות להשתמש ב-APT או YUM למטרה זו. זה לא יתקין לך את הקרנל בצורה אוטומטית, אבל לפחות ידאג שכל מיני דברים נלווים יותקנו. (אם אני טועה - שיתקנו אותי, פשוט אני לא מכיר את ההפצה ולא עובד איתה).
 

alexii86

New member
תגובה..

אני חש צורך לקמפל קרנל בגלל שאני רוצה ללמוד איך עושים את זה,לא בשביל השימוש שלי.. ובגלל זה אני נעזר בפורום,בגלל שלל המוחות שיש כאן..בתקווה שיעזרו לי כמובן. apt קצת עושה לי בעיות עם המקורות,יותר נכון..אני לא יודע איך מגדירים מקורות ככה שאני אשמח אם אתה יודע ותכתוב תגובה באשכול הנוסף שמסתובב בדף הזה.. תודה .
 

lizard

New member
אם אתה רוצה ללמוד איך מקימים

מערכת לינוקס כמעט מהבסיס, אני ממליץ לך להשיג מחשב יחסית חזק ולהתקין עליו ג'נטו. שם אתה תלמד איך לעשות הרבה דברים שעושים בכלים גרפיים ובכלים אוטומטיים. בקשר לקרנל...יש המון סוגי קרנלים. מה שיש בKERNEL.ORG נקרא קרנל וונילי, בסיסי. ג'נטו למשל (וגם הרבה הפצות אחרות) מוסיפים לקרנל כל מיני PATCHים שמוסיפים לקרנל יכולות כאלו ואחרות. לג'נטו למשל יש קרנל וונילי, קרנל למחשבי מולטימדיה וקרנל לשרתים, לכל אחד מהקבוצות הללו יש תתי קבוצות כמו למשל פיתוח או יציב. בנוסף לזה, בקרנל עצמו יש כל מיני אפשרויות למשל, PREAMTIVE )או משהו כזה) או לא. האופציה הזו נותנת לישומי משתמש מעיין האצה (לא משנה איך היא עושה את זה) התוצאה היא שKDE שרץ עם זה משמעותית מהיר יותר מאשר KDE שרץ ע קרנל בלי זה (בזמנו עשיתי בדיקה על PII 350(
 
למעלה