האם להתחיל טיפולי פוריות?

sivandn

New member
האם להתחיל טיפולי פוריות?

שלום,

עברתי גרידה לפני כשנה בעקבות הריון שלא התפתח. מאז לא הצלחתי להיכנס להריון... אני יודעת לזהות את הביוץ ואנחנו מכוונים בהתאם. בחודש האחרון אפילו הייתי במעקב זקיקים ובדיקות דם לזיהוי ביוץ אצל הרופא, ובכל זאת לא נכנסתי להריון!
הרופא הציע להתחיל טיפולי פוריות (לא יודעת לפרט מה בדיוק מאחר ולא התעניינתי בזה. רציתי לחכות שני מחזורים כדי להיקלט לבד כי עשיתי צילום רחם).
אציין כי להריון הראשון נקלטתי די מהר וכל הבדיקות שעשינו אני ובעלי בתקופה האחרונה היו תקינות (בדיקת זרע,צילום רחם ופרופיל הורמונלי).

שאלתי היא האם להתחיל בטיפולים? האם עצם העובדה שלהריון הראשון נקלטתי די מהר מעידה על כך שאני לא צריכה טיפולים?
או האם עצם העובדה שבמשך שנה לא נקלטתי מעידה על כך שאני כן צריכה טיפולים?

תודה רבה,
סיון
 

kaparu

New member
שלום סיון

מצטערת לשמוע על האובדן

אני מניחה שהרופא מכוון בשלב זה לטיפולים מסוג של הזרעות. בטיפול כזה, במיוחד אם אין בו שילוב של הורמונים, אין הרבה סיכון, אלא רק עזרה לזרע להגיע לרחם. זה בעצם די דומה לתהליך טבעי שקורה ביחסי מין, רק נותנים עוד "פוש"...לא רואה מה יש להפסיד כאן.
רק קחי בחשבון שגם זה לא מבטיח כניסה להריון בפעם הראשונה (אני אומרת את זה כי התלפאת שלמרות מעקב הזקיקים לא נקלטת...וזה שלא נקלטת פעם אחת עם מעקב, לא אומר שלא תיקלטי פעם שניה...). לפעמים פשוט נופלים על הצד הלא נכון של הסטטיסטיקה...

ועוד משהו קטן - האם ביצעת היסטרוסקופיה לאחר הגרידה כדי לבדוק שאין הידבקויות / שאריות?
 

sivandn

New member
היי. תודה על התשובות...

לא עשיתי היסטרוסקופיה אחרי הגרידה, אבל עשיתי צילום רחם ויצא תקין. למיטב ידיעתי, צילום רחם יכול לזהות הידבקויות, לא?
אני מטופלת אצל רופא פריון. הוא יתן לי הפניה להיסטרוסקופיה אם אבקש?

אגב, לגבי מעקב זקיקים שלמרות זאת לא נקלטתי רציתי לציין בהקשר זה שבדרך כלל אני יודעת מתי הביוץ שלי. אצלי מקלוני הביוץ מזהים את בוא הביוץ (מעקב הזקיקים אימת לי את זה). הייתי רגועה מבדרך כלל+עשיתי כל מה שהרופא אמר ולכן חשבתי שאני אקלט.

תודה רבה
סיון
 

kaparu

New member
גם אצל זוג שהכל אצלו בסדר ותקין

הסיכוי להיקלט בכל פעם הוא בסביבות 20% (גם אם יודעים בדיוק מתי היה הביוץ...). כמובן שעם הגיל הסיכוי פוחת (לא כתבת בת כמה את).
היסטרוסקופיה היא בדיקה שונה מצילום רחם. צילום רחם מתמקד בעיקר במעברים מהחצוצורות ומזהה סתימות וכד'. כדי לוודא שאין הידבקויות / שאריות - הבדיקה האמינה היא היסטרוסקופיה.
את אפילו לא חייבת הפנייה מהרופא (אני עשיתי ללא הפנייה, בעלות של 180 ש"ח).
 

kaparu

New member
ד"ר גולדשמיט

ביצעתי את הבדיקה בנ.א.ר.א (מרכז רפואי). עלה לי 180 ש"ח דרך הפלטינום. בכל מקרה שווה לברר עם המזכירה שם מה ההסדר עם קופות אחרות. מה שאת צריכה זה היסטרוסקופיה אבחנתית.
 

kaparu

New member
ועוד המלצה קטנה

אם תלכו לכיוון של התחלת טיפולים ובהנחה שהרופא שלך הוא גניקולוג רגיל ולא מומחה פריון (כזה שגם מבצע IVF בבתי חולים), מומלץ מאוד לעבור לאחד כזה, בטח אם הולכים לכיוון של שילוב הורמונים.
 
התשובה היא כן

תתחילי טיפולים בקטנה, עם הזרעות, ומקוה שלא תצטרכו יותר מזה.
גם לי בא הריון 1 בקלות ועכשיו סרטים עם השני.
העיקר לקחת את זה באיזי.
 

iron lung

New member
חוזרת על דבר אחד שכבר אמרו לך כדי להדגיש

את חשיבותו: תעשי היסטרוסקופיה. אם נקלטת להריון טבעי, סביר להניח שהבעיה אצלך היא לא בשלב ההפריה (בעיה שנפתרת במסגרת הטיפולים באמצעות הפריה חוץ-גופית, במעבדה) אלא שהאתגר הוא בשלב ההיקלטות של הביצית המופרית, בייחוד לאור הטראומה שחווה הרחם בגרידה. זו רק השערה מושכלת כמובן, אבל תמוה בעיני שהרופא עוד לא הפנה אותך לבדיקה החשובה הזו. האם מעקב הזקיקים שלך כלל מעקב על רירית הרחם? צילום הרחם שעשית נותן מבט על של מבנה הרחם, ומוודא שאין חריגויות מבניות. היסטרסקופיה, שכוללת החדרת סיב אופטי לחלל הרחם, נותנת מבט מפורט יותר מבפנים ויכולה, כפי שכבר ציינו בפנייך, לגלות הידבקויות, צלקות וכל מיני בעיות אחרות שאולי נוצרו בגרידה. מאחלת לך הריון תקין עם סוף מתוק בקרוב קרוב
 

sivandn

New member
היי

כן,המעקב כלל מעקב על רירית הרחם. עד כמה שזכור לי 11 מ"מ באיזור זמן הביוץ (הביוץ היה מאוחר, ביום ה- 24 למחזור). מה זה אומר?

ודבר נוסף, איזה היסטרוסקופיה אני צריכה לעשות? קודם עושים אבחנתית ורק אם יש בעיה עושים ניתוחית או שישר עושים ניתוחית כדי שאם יש בעיה אז מסדרים במקום?
 

Lexie1

New member
העובי מצויין

אפשר לעשות אבחנתית עם הרדמה ואז אם ש צורך לניתוחית לעשות במקום מה שצריך. (ניתוחית מבוצעת תחת הרדמה)
זה חוסך לעבור שוב פרוצדורה מצד שני מצריך הרדמה. (לא לכולן זה חיסרון)
 
למעלה