האם לאיראנים נמאס מאחמדינג'אד?

האם לאיראנים נמאס מאחמדינג'אד?

היומון הסעודי "אלשרק אלווסט" מדווח על ביקורת גוברת והולכת באיראן כלפי מדיניות החוץ של הנשיא, מחמוד אחמדי נג'אד לאחרונה, בפרט לאחר הצהרתו שלשום כי הפרויקט הגרעיני הוא כ"רכבת ללא בלמים". היומון מצטט עיתונים איראנים, המצהירים כי "רכבת זקוקה לבלמים כדי להגיע ליעדה בשלום" וכי "מדיניות חוץ לא מאפשרת חולשה והטחת עלבונות". בנוסף מדווח היומון, כי מנהיג המהפכה, עלי ח'אמנאא'י, חש סלידה גוברת כלפי התנהגות הנשיא ואף קיים פגישה עם מספר שרים וסגני הנשיא ללא נוכחותו של נג'אד עצמו. להמשך הכתבה: http://www.jcpa.org.il/JCPA/Templates/showpage.asp?DBID=1&LNGID=2&TMID=178&FID=285&PID=0&IID=2535
 

kopfschmerzen

New member
מה זה משנה?

גם ככה הוא לא קובע כלום. אני מגדיר אותו כדובר לא כנשיא.
 

a e q u i t a s

New member
לא ממש צריכים מהפכה

לא ממש צריכים מהפכה, ובטח שלא מהפכה צבאית... לאיראנים וגם לאליטה האיראנית נמאס מהסורר הגמד, דבר שעלול להוביל את איראן למצב בלתי נסבל שבה הקיום שלה נמצא באיום... ולכן לא רק הציבור, אלא גם האליטה הפוליטית והדתית.
 
האייאטולות לא יכולים להעיף אותו

אם נמאס להם ממנו? הרי איראן נשלטת ע"י האייאטולות, אז אם נמאס להם מאחמדניג'אד (יימח שמו איזה שם ארוך), אין להם אפשרות להעיף אותו?
 

a e q u i t a s

New member
האם הנשיא יכול להעיף את אולמרט כך

האם הנשיא יכול להעיף את אולמרט כך סתם, איראן היא יותר ממדינה בעלת צביון טוטלטרי, לאיראן יש מן סוג של דמוקרטיה ורצון העם בצורה כזאת או אחרת משפיע גם על ההנהגה. חוקית יש לחמינאי אפשרות להדיח פרקטית לא, בדיוק כמו שמלכת בריטניה או לנשיא המדינה בישראל יש אפשרות לפזר את הממשלה ו\או את הפרלמנט.
 
אם יש לחמינאי אפשרות והוא

כ"כ לא מרוצה מאחמדניג'אד אז למה הוא לא מדיח אותו? גם בישראל, אם ראש הממשלה היה מקים את כל העולם נגד ישראל ופועל בצורה כזאת נגד האינטרס הישראלי, הנשיא היה משתמש בסמכות שלו לפזר ממשלה.
 

a e q u i t a s

New member
אני לא כל כך מבין...

האם נשיא יכול להדיח את ראש הממשלה כך סתם כי הוא לא מוצא חן בעיני ? חשיבה שלך היא נורא שטחית ומתייחסת רק להיגיון שלך ולא ממש של אחרים, מה השפעות הפוליטיות על כך, מה הציבור יגיד, מה התייחסות לחמניאי כ"סוכן של המערב"? האם זה יפגע בכלכלה? אינספור היבטים... אך יש לציין שנעשה ניסיון לקצר את הכהונה שלו כנשיא בשנה וחצי.
 
האם אחמדניג'אד לא מוצא חן

בעיני חמינאי? או שחמינאי מתנגד להתנהגות של הנשיא האיראני שפוגעת באינטרסים של איראן? אם ראש ממשלה בישראל יבצע פעולות שיפגעו באינטרסים של המדינה, הנשיא ידיח אותו. אתה כל הזמן סותר את עצמך, ואתה מנסה לחפות על זה כשאתה אומר שהחשיבה שלי שיטחית. אני לא מבין גדול בפוליטיקה עולמית, וכאחד כזה אני לומד בעיקר ממך וממה שאתה כותב בפורום. לכן, אני יכול להעיד בפנייך ש - או שאתה מאוד מבולבל, או שאתה מבלבל בכוונה כשמציגים מולך עמדה שנוגדת את מה שאתה כותב. אתה כבר מספר שבועות טוען שחמינאי מתנגד למדיניות של אחמדניג'אד, שחמינאי רואה שהפעולות של אמדניג'אד והאמירות שלו פוגעות באינטרס האיראני. אתה גם טוען שחמינאי, מתוקף תפקידו, יכול ורשאי להדיח נשיא, אם הנשיא פוגע באינטרס של המדינה. ולכן, השאלה שלי הייתה, מדוע חמינאי לא מדיח את אחמדניג'אד אם הוא כ"כ רוצה? אח"כ אתה כותב: " האם נשיא יכול להדיח את ראש הממשלה כך סתם כי הוא לא מוצא חן בעיניו?" מפה אני מבין, שבכל הפעמים שבהן כתבת שחמינאי מתנגד לאחמדניג'אד, התכוונת שאחמדניג'אד לא מוצא חן בעיני חמינאי. יש הבדל גדול בין "לא מוצא חן", לבין התנגדות למדיניות של אחמדניג'אד כמו שאתה טוען שחמינאי מתנגד. השאלה היא, אם אחמדניג'אד סתם לא מוצא חן בעיי חמינאי, או שיש התנגדות אמיתית בקרב ההנהגה הרוחנית האיראנית למדיניות של אחמדניג'אד.
 

שינובי5

New member
לא לאיראנים

כי אם לקבוצות באוליגרכיה האיראנית. המדיניות של הנשיא הנ"ל מרכזת תשומת לב לא רצויה, שאולי בקרוב תהפוך לאלימה במדינה,במשטר ובפרוייקט הגרעין. ברור לחמנאי כמו לאחרים בצמרת שאם הפרחח הנ"ל לא ירוסן, יאבד משטר האיאטולות מאיראן. ועל זה נאמר אמן כן יהי רצון במהרה בימינו. וזאת אגב להזכיר כי פורים בפתח....
 

a e q u i t a s

New member
אתה מאוד פסימי

אתה מאוד פסימי, הערכה שלי מהיום הראשון היא שאנו נבהלים מהצל של עצמו ועושים רוח וצלצולים מכל דבר... כמה מילים, כמה משפטים וכמה מאמרים שרשמתי, פרסמתי והודעות אינסוף שהופצו פה, לא מספיק משכנעים, אבל אני אי אפשר להאשים, הישראלים חיים במציאות מאוד מוזרה שכל דבר זה מסוכן - התרגלתי כבר למנטרה הזאת... אם אנשים רוצים לחיות בחרדה מתמדת על לא כלום.. סבבה להם. אני מתייאש מלהסביר ולהוכיח, אני מתחיל להישמע כל תקליט שבור.
 

שינובי5

New member
איננו נבהלים, ואיננו רואים צל הרים

כהרים. משטר זה חמוש בנשק גרעיני איננו סיבה למסיבה אפילו שפורים בפתח.
 
אתה מאוד אופטימי.

משטר כמו המשטר באיראן אוטוטו מחזיק בנשק גרעיני, ואתה מבסוט. כל המאמרים שלך וההסברים המלומדים שלך לא משנים את העובדה, שלאיראן יהיה נשק גרעיני. לא יכול להיות שאתה לא חושש אפילו קצת מהעובדה שלאיראן יהיה נשק גרעיני.
 

a e q u i t a s

New member
אני מבסוט ?! ../images/Emo4.gif

אני מבסוט? ממש לא - פצצה אטום בידיה של איראן זה סיבה טובה לחשוש, השאלה היא לא על עצם האיום, אלא על אופי האיום... ופה הדעות הם חלוקות, בקרב גולשים כמונו, בקרב חוקרים באקדמיה, בקרב קציני מודיעין בארץ ובעולם ובגם בקרב ההנהגה הפוליטית בישראל, אירופה וארה"ב.
 
אם זאת סיבה טובה לחשוש

אז למה אתה אומר שאנחנו חיים בחרדה על לא כלום? אתה חושש מלא כלום?
מעטים האנשים שבאמת נמצאים בחרדה, אבל מותר קצת לחשוש ולדאוג. גרעין לאיראן זה לא משהו טוב לעולם (גרעין בכלל זה לא משהו טוב אבל זה לדיון אחר), ובמיוחד כשהמדינה שמחזיקה בגרעין לא מסתירה את רצונה להשמיד מדינה אחרת. * אגב, המושג "לא כלום" זה אחד החידות של השפה העברית מבחינתי. אם זה "לא כלום", אז זה משהו ,לא? אם אתה אומר "אין לי כלום בקופסא הזאת" - למה התכוונת בעצם? שיש לך כלום או שאין לך כלום? נראה לי שאני יבדוק אם יש פורום לשפה העברית.
 

kopfschmerzen

New member
אינני פוחד מהפצצה...

אינני פוחד מהפצצה. איראן לעולם לא תזרוק פצצה על ישראל. אך במידה ותתחמש בנשק גרעיני למדינות ערב ולשאר העולם יהיה רצון להתחמש. איראן בעתיד, כמדינה בעלת כ-10% מכלל הנפט העולמי, תוכל להשתלט על עיראק ולהפוך למעצמת הנפט הראשונה בגדולה במזרח-התיכון. ומשם לעשות לנו את המוות בטרור והפעלת לחץ כלכלי. לא בטוח שתצטרך להתאמץ. אסיה מתחזקת ותלוייה בנפט המזרח-תיכוני גם המערב כמובן (מדובר באוצר הטבע, החשוב ביותר בעולם) וההבדל הוא שאסיה חזקה יותר כולל רוסיה פירושו סדר עולמי חדש. עם בעיות דמוגרפיות בתוך ומחוץ לקווי 67 תוך כדי לחץ כלכלי ופוליטי גם מאלה שעלולות בעתיד להתרחק מאיתנו כולל ארה"ב. אנחנו עלולים לקרוס טוטאלית.
 
למעלה