האם כדאי שאחיות תגורנה זו ליד זו ?

חני ב

New member
את מעלה שאלה קשה

אני לפעמים מקנאה שבישוב שלי יש משפחות שלמות שעברו לגור יחד. אם צריך עזרה, בייביסיטר, יש למי לפנות. מבחינתי, לא חשוב לי שהורי או אחותי יגורו על ידי. אני לא קשורה אליהם יותר מדי, והם גם לא גרים רחוק, בסה"כ בת"א, מרחק 1/2 שעה נסיעה. אני ואחותי בכלל לא קשורות אחת לשנייה. אנו מדברות בטלפון מדי פעם, בד"כ אם אנו צריכות משהו אחת מהשנייה, אבל אף-פעם לא בלי סיבה. (מוזר, הא?) היא דוקא עוזרת לי לפעמים עם הילדים (היא לא נשואה) ורק בזכותה יכולנו בעלי ואני לצאת לסופשבוע לפני כשבועיים כי רק היא מוכנה לשמור עליהם. אם היתה גרה על-ידי, זה לא היה מפריע לי, אבל אני לא מבינה בשביל מה בעצם.
 

keren1

New member
אני מאד הייתי שמחה לו המשפחה

שלי היתה גרה לידי. כשדניאל היתה בת 4 חודשים עברנו מהצפון למרכז. התרחקנו מהמשפחה שלי (גאוגרפית). כעבור שנתיים אושפזתי לשמירת הריון ודניאל היתה מתוזזת ביננו לבין ההורים. כעבור חודש נולדו שני ומתן ומאז ההורים שלי ואחותי מגיעים המון. אני מאושרת מזה שהם מגיעים ונשארים לישון או סתם קופצים(שעתיים נסיעה לכל כיוון). גם היום אם אחד מהילדים חולה וצריך שמשהו ישאר איתו בבית אמא שלי מגיעה מהצפון. בשכונה שלנו יש משפחות שגרות ביחד. ואני בהחלט מקנא בהושטת היד המידית הזאת. אבל עם הזמן מצאנו כמה משפחות שנהפכנו ממש למשפחה קטנה. עוזרים אחד לשני חוגגים חגים ביחד. אז זה קצת מפצה. וכל זה שתבינו שחמותי גרה מעבר לכביש ולא טורחת לבוא לבקר!!! את נכדיה.
 

חני ב

New member
נעלה שוב את עניין החמות?

נושא מאד כאוב אצל חלק מאיתנו בכל הפורומים. אז אני מבינה שיש לך תאומים?
 

keren1

New member
אהההה

תאומים מעורבים ...בת ובן שאוטוטו חוגגים שנתיים. ולגבי החמות...פעם זה הכאיב לי היום אני אפטית אליה ולמצב. פשוט חבל לי שההורים שלי צריכים לעשות שמיניות ולנסוע שעתיים לכל כיוון (והם עושים זאת) והפרימדונה שיושבת מעבר לכביש לא זזה ולא עוזרת (אפילו כשבנה במילואים)...
 

חני ב

New member
מדהים!

ואתמול זו היתה חמותי שבאה ושמרה לי על הילדים כשהיתה לי המסיבה. עליה אין הרבה דברים רעים לאמר. לא, יש, בעיקר בעניין האוכל
אבל טוב לב יש לה הרבה.
 

keren1

New member
הדבר הכי טוב שאני יכולה להגיד

עליה זה שהיא מבשלת נהדר!! בזה הסתימו השבחים.
 
תלוי בקשר שביניהן

אם הקשר חזק וטוב, בכייף אם הקשר לא משהו, או אפילו אם הקשר בין שתי האחיות חזק אבל בני הזוג לא כל כך מסתדרים... לא הייתי ממליצה השאלה היא גם מה זה זו על יד זו... דלת על יד דלת? באותו בניין? באותו רחוב? באותה שכונה? באותו ישוב?? אמר כבר מישהו .. מרחק זה לא עניין של גיאוגרפיה
 

חני ב

New member
עובדת איתי בבי"ס מורה

שקנתה יחד עם אחותה בית דו-משפחתי. אני בטח לא הייתי עושה זאת, גם אם הקשר בינינו היה מדהים! קצת פרטיות.
 

droli

New member
הייתי מוכנה לעשות המון בשביל

זה. בשביל שהן יגורו באותה עיר, עיר ליד. העיקר קרובות. הן כל כך רחוקות ממני. ואני מהן. אנחנו מדברות בעקרון כל יום או אחת לכמה ימים. הקשר בינינו די טוב, ואנחנו עושות הכל אחת למען השניה. כשאחותי הגדולה עברה ניתוח להוצאת רחם, הייתי איתה אחרי הניתוח, עם אחותי הגדולה נסעתי לתאילנד ל-3 שבועות. הורי והורי בעלי מגיעים כמעט לכל מסיבה ואירוע בישוב שלנו. אנחנו כולנו משפחה אחת גדולה. שלא תטעו לחשוב שאין חיכוכים. יש ויש, אבל מתחסנים, ומתגברים. חני - אחותך שללא ילדים היא נשואה? שמתי לב שברגע שנולדים ילדים הקשר עם המשפחה מתחזק קצת. אולי יש עוד סיכוי?
 

חני ב

New member
לא

אחותי בכלל לא נשואה. אבל היא אוהבת את רומי וגל גם כשהם עולים לה על העצבים. למרבה הפלא יש לה סבלנות אליהם.
 

ת ב נ

New member
אומר לכן מדוע כתבתי שאלה זו ?

לאחותי ואני ראייה שונה והשקפת עולם שונה : אני יותר טמפרמנטית והיא יותר שקטה , אני שולטת יותר בעניני הבית והיא יותר תלויה בבעלה, היא יותר עדינה אני קצת יותר אגרסיבית. ומה שקרה שאחותי ובעלה ( יש ביננו הפרש של שנתיים , אני הבכורה והיא האמצעית ויש לי עוד אחות קטנה -כתבתי על זה כבר בעמוד הקודם של הפורום) אז הם מכרו את דירתם וחיפשו מקום לגור , אני פשוט יום אחד ישבתי עליהם כמו מכבש ושיכנעתי אותם לבוא לגור לידינו ,בדיוק שיווקו בניינים חדשים ממש מולי לאיכלוס בעוד שנה, יותר נכון שיכנעתי את גיסי (בעלה של אחותי), כי לה לא ממש היתה דיעה בעניין איפה שבעלה רצה היה לה טוב בסופו של זבר הם קנו ויכנסו לדירה עוד שנה. עכשו לאחותי יש שתי בנות ולי יש בן ובת וההפרשים בין ילדינו הוא של חודשיים, כך שהם יהיו ביחד באותו הגן וגם בבית הספר אז זה כיף , מצד שני אני פוחדת שאני אתערב לה בכל דבר ושנסתכסך בגלל השוני ביננו. ארוך אה !
 

חני ב

New member
אין שום סיבה שתסתכסכו

לכל אחת יש את החיים משלה, ותלמדו לעשות הפרדה. ממה שאני רואה פה בישוב, כיף לאלה שגרים על-יד הוריהם או אחיהם. ולי טוב המרחק שהוא לא ממש רחוק. בכל פנייה, הם ישר פה. גם הוריי וגם חמותי. גם אני ניסיתי לשכנע את הוריי לקנות פה דירה, אך הם לא השתכנעו כי הם לא רוצים לעזוב את ת"א. אני חשבתי רק עליהם, כי כך יראו את הנכדים מתי שירצו. לפעמים אנו לא רואים אותם שבועיים ואף יותר, ואם יגורו פה, מתי שירצו יוכלו לבוא. אבל...בגלגול הבא.
 

לאה_מ

New member
למה לגור בדו משפחתי עם אחותך

זו פגיעה בפרטיות ועם אדם זר זה לא? לדעתי, אם יש יחסים טובים ונעימים, זה דוקא נחמד. הייתי מאד שמחה לגור ליד האחים שלי (או ליד ההורים שלי, או ליד סבא וסבתא שלי...). לצערי כולם חיפאים ורק אנחנו תל אביבים.
 

חני ב

New member
נראה לי שלגור ליד אחות

או הורים (כ"כ קרוב) זה כמו "להכנס אחת לתחת של השנייה" (וסליחה על ההתבטאות) נכון שאפשר וצריך לעשות הפרדה אך אני לא הייתי קונה דירה צמוד להוריי או לאחותי. מילא באותה שכונה אך צמוד? ממש לא.
 

לאה_מ

New member
אין ספק שצריך לדעת לשמור על מינון

נכון. זה נכון לא רק לגבי אחים, גם לגבי חברים ולגבי "סתם" שכנים. מצד שני, אני אספר לך סיפור - הדירה הקודמת שגרנו בה היתה דירה נורא קטנה בקומה רביעית (ואחרונה) של בנין ישן. בערך שנתיים לפני שעברנו משם, עברו לגור בדירה שמולנו זוג בערך בגילנו, קיבוצניקים לשעבר, עם ילד בערך בגיל של שירה. הזמנו אותם לכוס קפה, ומהר מאד התפתחה ידידות נחמדה בין המשפחות. הרבה פעמים היינו חוזרות הביתה מהעבודה, פותחות את הדלתות של שתי הדירות, ואנחנו היינו שותות קפה באחת הדירות בעוד הילדים מתרוצצים ומשחקים בין שתי הדירות - זה הכפיל לנו את השטח של הדירה... אחר כך היינו מכינות ארוחת ערב משותפת, עושות אמבטיה משותפת לילדים, ואז כל אחד היה הולך לדירתו. זה היה מאד מאד נחמד וכיף, וזה היה הדבר היחיד שהצטערתי עליו כשעברנו דירה. אז יש לי מודל נחמד לחיקוי. אולי בגלל זה זה לא נראה לי נורא.
 

חני ב

New member
אני עדיין לא אוהבת

את הרעיון של "קיבוץ", כלומר שכל הזמן אחד אצל השני. אני גם עם החברות הכי קרובות שלי, לא הייתי רוצה שנגור אחת ליד השנייה. ואני אספר לך ספור הפוך. בדירה הקודמת כשגרנו בת"א, היו לנו גם שכנים שהיינו איתם ביחסים מאד טובים. אבל זה הגיע לקרבה שהיא כבר ממש ניצלה אותנו. אני זוכרת מקרה שלא היה לה מקום בפריזר, ולכן שמנו אצלנו את הבשר שלה. יום אחד היא מבקשת שאוציא להפשרה את השניצל. אמרתי לעצמי שטוב שהיא לא מבקשת שגם אטגן לה אותם. היא כבר ממש נסחפה (היא היתה באמת קיבוצניקית לשעבר)
 

ת ב נ

New member
הכי שמחו היו הורי שמאוד אוהבים את

המקום שבו אני גרה. וכעת נחסוך להם נסיעות כשהם יבואו לבקר הם יבקרו את שתינו כעת נותרה אחותי הקטנה (בת 25) אולי כשהיא תתחתן נביא גם אותה לידינו היא בכלל קלפטע רצינית , יש לכם שידוך?
 
למעלה