האם כדאי לרכוש משאבת אוויר ניידת לרכב?

danieli90

Member
שלום



האם יש טעם לרכוש משאבת אוויר ניידת לרכב (יש כל מיני משאבות קטנות במחיר של כ-150 ש"ח, באסוס ושיאומי וכדו')?

האם זה שווה משהו? זה אמין? זה מחזיק לאורך זמן?
זה באמת יכול למלא אוויר בצמיגים של רכב?

והאם רמת הדיוק של ערכי המילוי נכונים?

וכן האם אין בעיה בלאכסן את זה ברכב בחום לאורך זמן?



תודה
 

em28

Well-known member
כן.
גם אם לא קיבלת תשובה בפורום אחר
 

חן 1111

Active member
כן. יש לי כזאת. הכי זולה שקיימת. זרוקה באוטו כבר 10 שנים. עושה את העבודה כשצריך. זה לא לניפוח יום-יומי, אבל לנפח כדי להגיע עד הפנצ'רמכר, או לנפח אופניים, היא טובה. מד הלחץ לא שווה כלום. מזייף בגדול מהיום הראשון.
 

danieli90

Member
כן. יש לי כזאת. הכי זולה שקיימת. זרוקה באוטו כבר 10 שנים. עושה את העבודה כשצריך. זה לא לניפוח יום-יומי, אבל לנפח כדי להגיע עד הפנצ'רמכר, או לנפח אופניים, היא טובה. מד הלחץ לא שווה כלום. מזייף בגדול מהיום הראשון.

היי

אם מד הלחץ מזויף, אז גם המילוי בהתאם, לא כך?
איזה יש לך? מה מחירה?

תודה
 

חן 1111

Active member
היי

אם מד הלחץ מזויף, אז גם המילוי בהתאם, לא כך?
איזה יש לך? מה מחירה?

תודה
יש לי את הכי זול שהיה על המדפים. עלה 50 שקל. היום עולה אולי 60-70.
מד הלחץ לא קשור לניפוח. פשוט כשהוא מראה לחץ 30 זה לא באמת 30. הרבה יותר או הרבה פחות. צריך להחזיק מד לחץ טוב בנפרד, או לסמוך על בדיקה ויזואלית ולבדוק אחרי זה.
 
בא נבדיל בין שני דברים:
מדחס נייד שמופעל משקע המצית
מדחס נייד המופעל בסוללה.

הראשון זול - אפשר למצוא גם ב-50 שקלים בארץ, ובהחלט עושה את העבודה במקרי חרום. אין שום בעיה להשאיר אותו זרוק בתא המטען עשר שנים, כמו שחן אמר, מבלי לדאוג.
הסוג השני יקר יותר, מבצע פחות טוב - העוצמה מוגבלת בגלל ההפעלה מסוללה, וכך גם משך זמן הפעולה. כשהוא חדש, הוא כנראה יצליח לשמש ככלי חירום לניפוח הצמיג עד לפנצ'ריה. בהנחה שזכרת לשמור אותו טעון ושלא תצטרך יותר מניפוח או שניים. אבל כנראה שאחרי הרבה פחות מעשר שנים הסוללה כבר תמות - או במקרה הגרוע יותר (והנדיר למדי, יש לציין) תתלקח ותשרוף את האוטו.

בשורה התחתונה - קומפרסור נייד עם סוללה נראה מגניב ומתקדם. הם בדרך כלל גם קומפקטיים מאוד ומעוצבים למשעי. אבל בתכל'ס - עובדים פחות טוב ממדחס שמתחבר לרכב. יש לך סוללה מספיק גדולה ברכב - אין שום הגיון להסתמך על אחת קטנה במדחס נטען.
 

danieli90

Member
בא נבדיל בין שני דברים:
מדחס נייד שמופעל משקע המצית
מדחס נייד המופעל בסוללה.

הראשון זול - אפשר למצוא גם ב-50 שקלים בארץ, ובהחלט עושה את העבודה במקרי חרום. אין שום בעיה להשאיר אותו זרוק בתא המטען עשר שנים, כמו שחן אמר, מבלי לדאוג.
הסוג השני יקר יותר, מבצע פחות טוב - העוצמה מוגבלת בגלל ההפעלה מסוללה, וכך גם משך זמן הפעולה. כשהוא חדש, הוא כנראה יצליח לשמש ככלי חירום לניפוח הצמיג עד לפנצ'ריה. בהנחה שזכרת לשמור אותו טעון ושלא תצטרך יותר מניפוח או שניים. אבל כנראה שאחרי הרבה פחות מעשר שנים הסוללה כבר תמות - או במקרה הגרוע יותר (והנדיר למדי, יש לציין) תתלקח ותשרוף את האוטו.

בשורה התחתונה - קומפרסור נייד עם סוללה נראה מגניב ומתקדם. הם בדרך כלל גם קומפקטיים מאוד ומעוצבים למשעי. אבל בתכל'ס - עובדים פחות טוב ממדחס שמתחבר לרכב. יש לך סוללה מספיק גדולה ברכב - אין שום הגיון להסתמך על אחת קטנה במדחס נטען.

היי

אתה צודק, אבל בדר"כ קומפרסורים המתחברים למצת הרכב הם גדולים יחסית ולא קומפקטיים, כך שאם אין בזה צורך יומיומי ואתה רוצה משהו שלא יתפוס מקום ואין לך רכב גדול, זה שיקול.

תודה
 
היי

אתה צודק, אבל בדר"כ קומפרסורים המתחברים למצת הרכב הם גדולים יחסית ולא קומפקטיים, כך שאם אין בזה צורך יומיומי ואתה רוצה משהו שלא יתפוס מקום ואין לך רכב גדול, זה שיקול.

תודה
ממש לא. הקומפרסורים הבסיסיים קטנים למדי. משהו שנכנס בקלות מתחת למושב או באיזו נישה בתא המטען. סיכוי טוב אפילו שיכנס בתוך החלל של הגלגל הרזרבי, אם אין לך אלמנט קלקר/פלסטיק מקורי שממלא אותו.
 

danieli90

Member
יש עוד 2 אופציות אפשריות, אין לי מושג לגבי טיב המוצר, החברה שמייצרת, אורך חיים, אשמח לקבל חוות דעת עליהם.

אופציה ראשונה, קומפרסור יחסית קטן שמתחבר למצת, וללא סוללה.

קישור

אופציה שניה, קומפרסור לא גדול, שיש בו שילוב של 2 האפשריות, גם מתחבר למצת וגם עם סוללה, כמובן הוא כפול במחיר.

קישור


תודה
 

חן 1111

Active member
בא נבדיל בין שני דברים:
מדחס נייד שמופעל משקע המצית
מדחס נייד המופעל בסוללה.

הראשון זול - אפשר למצוא גם ב-50 שקלים בארץ, ובהחלט עושה את העבודה במקרי חרום. אין שום בעיה להשאיר אותו זרוק בתא המטען עשר שנים, כמו שחן אמר, מבלי לדאוג.
הסוג השני יקר יותר, מבצע פחות טוב - העוצמה מוגבלת בגלל ההפעלה מסוללה, וכך גם משך זמן הפעולה. כשהוא חדש, הוא כנראה יצליח לשמש ככלי חירום לניפוח הצמיג עד לפנצ'ריה. בהנחה שזכרת לשמור אותו טעון ושלא תצטרך יותר מניפוח או שניים. אבל כנראה שאחרי הרבה פחות מעשר שנים הסוללה כבר תמות - או במקרה הגרוע יותר (והנדיר למדי, יש לציין) תתלקח ותשרוף את האוטו.

בשורה התחתונה - קומפרסור נייד עם סוללה נראה מגניב ומתקדם. הם בדרך כלל גם קומפקטיים מאוד ומעוצבים למשעי. אבל בתכל'ס - עובדים פחות טוב ממדחס שמתחבר לרכב. יש לך סוללה מספיק גדולה ברכב - אין שום הגיון להסתמך על אחת קטנה במדחס נטען.
אגב, לאבי היה, לפני 50 שנה, מין מתאם שמרכיבים במקום אחד הפלגים במנוע, ומחברים עם צינורית לשסתום של הגלגל, ואז מפעילים את המנוע והבוכנה באותו צילינדר משמשת כמשאבה ומנפחת. עבד מעולה.
 
אגב, לאבי היה, לפני 50 שנה, מין מתאם שמרכיבים במקום אחד הפלגים במנוע, ומחברים עם צינורית לשסתום של הגלגל, ואז מפעילים את המנוע והבוכנה באותו צילינדר משמשת כמשאבה ומנפחת. עבד מעולה.
נשמע בעייתי - כי הצמיג יתמלא בתערובת אוויר ובנזין. גם נפיץ וגם מזיק לגומי. אלא אם גם מנתקים את הקרבורטור מראש, ואז מאווררים את המנוע. אבל במכוניות היום בכלל לך תמצא את הפלאגים מתחת לכל כיסויי הפלסטיק...
 

חן 1111

Active member
נשמע בעייתי - כי הצמיג יתמלא בתערובת אוויר ובנזין. גם נפיץ וגם מזיק לגומי. אלא אם גם מנתקים את הקרבורטור מראש, ואז מאווררים את המנוע. אבל במכוניות היום בכלל לך תמצא את הפלאגים מתחת לכל כיסויי הפלסטיק...
ממש לא. גם אני, בגילי המוקדם אז, העליתי את ההשערה הזאת. אבל אבא שלי הסביר לי שבגלל הוואקום בסעפת היניקה, יותר קל לבוכנה לשאוב אוויר מהשסתום החד כיווני שבהתקן ולכן מה שנכנס זה אוויר נקי. גם בדקנו את זה. כשהצינור מנותק מהצמיג, מה שיוצא ממנו זה אוויר. אין לזה שום ריח ואין בזה שום דלק.
 
ממש לא. גם אני, בגילי המוקדם אז, העליתי את ההשערה הזאת. אבל אבא שלי הסביר לי שבגלל הוואקום בסעפת היניקה, יותר קל לבוכנה לשאוב אוויר מהשסתום החד כיווני שבהתקן ולכן מה שנכנס זה אוויר נקי. גם בדקנו את זה. כשהצינור מנותק מהצמיג, מה שיוצא ממנו זה אוויר. אין לזה שום ריח ואין בזה שום דלק.
אה, אוקי... לא אמרת שהיתה כניסת אוויר גם מההתקן, ולכן הנחתי שנשאב אוויר בדרך הרגילה. אבל שאר הצילינדרים בטח קצת הוצפו. להם לא היתה הרי כניסה חלופית. עדיין, כפיתרון חרום בעידן שבו קומפרסור קטן לא עלה כמו מנת שווארמה, זה כנראה פתרון סביר.
 

חן 1111

Active member
אה, אוקי... לא אמרת שהיתה כניסת אוויר גם מההתקן, ולכן הנחתי שנשאב אוויר בדרך הרגילה. אבל שאר הצילינדרים בטח קצת הוצפו. להם לא היתה הרי כניסה חלופית. עדיין, כפיתרון חרום בעידן שבו קומפרסור קטן לא עלה כמו מנת שווארמה, זה כנראה פתרון סביר.
זה לא עבד על המתנע, אלא היה צריך להתניע והמנוע פעל על 3 צילינדרים.
 
זה לא עבד על המתנע, אלא היה צריך להתניע והמנוע פעל על 3 צילינדרים.
תוך כמה זמן זה ניפח צמיג? אפילו במנוע קטן נפח בוכנה הוא 250-300 סמ"ק, וגם אם נניח סרק נמוך של 700 סל"ד, אנחנו מקבלים סדר גודל של 200 ל' בדקה - והצמיגים לפני 50 שנה היו זעירים (חישוקי 13" היו נפוצים, עם רוחב סוליה שנע סביב 135-145).
אבל בעצם, בהתחשב בזה שאחר כך היה צריך לגעת במנוע כדי לפרק את ההתקן ולהבריג חזרה את הפלאג, אז למהירות היה יתרון חשוב בכל הנוגע להתחממות. אגב, מה באמת עושים עם חוטפים פאנצ'ר כשהמנוע חם? מקבלים כוויה?
 

חן 1111

Active member
תוך כמה זמן זה ניפח צמיג? אפילו במנוע קטן נפח בוכנה הוא 250-300 סמ"ק, וגם אם נניח סרק נמוך של 700 סל"ד, אנחנו מקבלים סדר גודל של 200 ל' בדקה - והצמיגים לפני 50 שנה היו זעירים (חישוקי 13" היו נפוצים, עם רוחב סוליה שנע סביב 135-145).
אבל בעצם, בהתחשב בזה שאחר כך היה צריך לגעת במנוע כדי לפרק את ההתקן ולהבריג חזרה את הפלאג, אז למהירות היה יתרון חשוב בכל הנוגע להתחממות. אגב, מה באמת עושים עם חוטפים פאנצ'ר כשהמנוע חם? מקבלים כוויה?
הפעם אתגרת את הזיכרון שלי. אין לי מושג. אני חושב שדי מהר. השתמשנו בזה גם לניפוח גלגל ים שהיה למעשה פנימית של צמיג גדול מאוד.
מה הבעיה להוציא פלג ממנוע חם? מה נראה לך שעושים במוסך כשאתה בא לטיפול ובמקרה הם פנויים מיד?
 
הפעם אתגרת את הזיכרון שלי. אין לי מושג. אני חושב שדי מהר. השתמשנו בזה גם לניפוח גלגל ים שהיה למעשה פנימית של צמיג גדול מאוד.
מה הבעיה להוציא פלג ממנוע חם? מה נראה לך שעושים במוסך כשאתה בא לטיפול ובמקרה הם פנויים מיד?
אני אגיד לך מה עושים במוסך אחרי הפעם הראשונה שאגיע למוסך ויטפלו ברכב מיד...
 

Haim_Gds

Member
לא מופיע מחיר באופצייה הראשונה והאופצייה השנייה לא מומלצת (כפי שכתב "גדולת החזה2")
שוב, אם הקומפרסור מיועד למקרי חירום בלבד אז קנה מכשיר No-Name כלשהו וזרוק בתא המטען לשעת הצורך. במקרה של פאנצ'ר אתה מנפח מספיק לפי העין ונוסע לפאנצ'רמאכר, הדיוק כאן אינו קריטי.
על הדרך, תזמין מד לחץ אוויר (מכני) זול ופשוט, טוב שיהיה ברכב ויכול להיות שימושי אם הלחץ הוא פרמטר חשוב לך (המדים בתחנות הדלק סוטים ב 2-3 PSI בין תחנה לתחנה...)
 
למעלה