האם יש תוכנית לשפר את העומס בת"א סבידור מרכז לכיוון הבורסה ?

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Member
האם יש תוכנית לשפר את העומס בת"א סבידור מרכז לכיוון הבורסה ?

האם יש תוכנית לשפר את העומס בת"א סבידור מרכז לכיוון הבורסה ?
מדי בוקר, העומס בגשר לכיוון רמת גן בלתי נסבל. לא פעם, יש תור של חמש דקות, לעיתים יותר, וזאת רק כדי לעבור את ביקורת הכרטיסים/רב-קו. צרפתי תמונה....
חבל שר"י לא מוצאת לכך פתרון, יש להוסיף מספר עמדות בידוק, שהרי לא סביר שהנוסעים יבזבזו זמן משמעותי רק בכדי לעבור בידוק.
מתסכל !!!

 

luckydude

Member
אמורים לבנות יציאה נוספת על גשר מודעי.

האם יש תוכנית לשפר את העומס בת"א סבידור מרכז לכיוון הבורסה ?
מדי בוקר, העומס בגשר לכיוון רמת גן בלתי נסבל. לא פעם, יש תור של חמש דקות, לעיתים יותר, וזאת רק כדי לעבור את ביקורת הכרטיסים/רב-קו. צרפתי תמונה....
חבל שר"י לא מוצאת לכך פתרון, יש להוסיף מספר עמדות בידוק, שהרי לא סביר שהנוסעים יבזבזו זמן משמעותי רק בכדי לעבור בידוק.
מתסכל !!!
אמורים לבנות יציאה נוספת על גשר מודעי.
 

luckydude

Member
מדובר במבנה יציאה שיוביל את הנוסעים לגשר יצחק מודעי

תוכל להוסיף כמה מילים ?
האם מדובר בהרחבה של הגשר הנוכחי ? בהוספת גשר נוסף מעל האיילון ? פספסתי את זה - מוזר.
מדובר במבנה יציאה שיוביל את הנוסעים לגשר יצחק מודעי
שעובר מעל הקצה הצפוני של רציפי התחנה היום. משם נוסעים יוכלו לפנות לאיזור הבורסה או לכיוון תל אביב (רחוב דורי).
&nbsp
מיכיוון שהמכרז נסגר לפני חודש אני משער שייתכן ונראה התחלה של עבודות לקראת סוף הקייץ.
 

GLSRA

Member
הבנתי - תודה

מדובר במבנה יציאה שיוביל את הנוסעים לגשר יצחק מודעי
שעובר מעל הקצה הצפוני של רציפי התחנה היום. משם נוסעים יוכלו לפנות לאיזור הבורסה או לכיוון תל אביב (רחוב דורי).
&nbsp
מיכיוון שהמכרז נסגר לפני חודש אני משער שייתכן ונראה התחלה של עבודות לקראת סוף הקייץ.
הבנתי - תודה
כלומר, הרעיון הוא להוריד את העומס על ידי הפנייה של חלק מהנוסעים לכיוון גשר מודעי.
יחד עם זאת אפשר היה כבר באופן מיידי להוריד את העומס ע"י הוספת שתיים שלוש עמדות בידוק במקביל. כמה עשרות אלפי שקלים לכל היותר היו מספקות מעננה מיידי.
החיבור לגשר מודעי בוודאי יקר בהרבה, ייקח מספר חודשי עבודה לפחות.
אגב, האם הוא יאפשר רק יציאה או גם כניסה לנוסעים ?
 

luckydude

Member
לפחות בשלב הראשון יציאה בלבד

הבנתי - תודה
כלומר, הרעיון הוא להוריד את העומס על ידי הפנייה של חלק מהנוסעים לכיוון גשר מודעי.
יחד עם זאת אפשר היה כבר באופן מיידי להוריד את העומס ע"י הוספת שתיים שלוש עמדות בידוק במקביל. כמה עשרות אלפי שקלים לכל היותר היו מספקות מעננה מיידי.
החיבור לגשר מודעי בוודאי יקר בהרבה, ייקח מספר חודשי עבודה לפחות.
אגב, האם הוא יאפשר רק יציאה או גם כניסה לנוסעים ?
לפחות בשלב הראשון יציאה בלבד
אך אני משער שזה ייבנה כך שייתכן וניתן היה להוסיף כניסה בעתיד.
&nbsp
אגב, נראה לי שייקח יותר מכמה חודשים לבנות את זה מיכיוון שאני מניח שכחלק מהמבנה ייבנו לפחות 3 מעליות, דרגנועים ומדרגות (ז״א אחד מכל רציף).
 

luckydude

Member
צ״ל ״ניתן יהיה״

לפחות בשלב הראשון יציאה בלבד
אך אני משער שזה ייבנה כך שייתכן וניתן היה להוסיף כניסה בעתיד.
&nbsp
אגב, נראה לי שייקח יותר מכמה חודשים לבנות את זה מיכיוון שאני מניח שכחלק מהמבנה ייבנו לפחות 3 מעליות, דרגנועים ומדרגות (ז״א אחד מכל רציף).
צ״ל ״ניתן יהיה״
 

GLSRA

Member
לצערנו שיקולי הביטחון מאוד מגבילים את האפשרות להיכנס במקביל

לפחות בשלב הראשון יציאה בלבד
אך אני משער שזה ייבנה כך שייתכן וניתן היה להוסיף כניסה בעתיד.
&nbsp
אגב, נראה לי שייקח יותר מכמה חודשים לבנות את זה מיכיוון שאני מניח שכחלק מהמבנה ייבנו לפחות 3 מעליות, דרגנועים ומדרגות (ז״א אחד מכל רציף).
לצערנו שיקולי הביטחון מאוד מגבילים את האפשרות להיכנס במקביל
רואים פוטנציאל לכניסה בכמה וכמה תחנות שלדעתי לא מיושמות בעיקר על רקע בטחוני ובידוק הנכנסים.
חבל....
 

Rubim88

New member
כמו לסתום חור בגבינה שווצרית..

לצערנו שיקולי הביטחון מאוד מגבילים את האפשרות להיכנס במקביל
רואים פוטנציאל לכניסה בכמה וכמה תחנות שלדעתי לא מיושמות בעיקר על רקע בטחוני ובידוק הנכנסים.
חבל....
כמו לסתום חור בגבינה שווצרית..
 

GLSRA

Member
צודק, אבל אף אחד לא יעז לפתוח כניסות לא מאובטחות....

כמו לסתום חור בגבינה שווצרית..
צודק, אבל אף אחד לא יעז לפתוח כניסות לא מאובטחות....
כך נמנעים מהרחבת הנגישות לתחנות להולכי רגל, למשך בהרצליה, צריך לעשות עיקוף ענק לבאים ממערב כדי להיכנס לתחנה.
כך למשל אפשר היה ליצור כניסה נוספת לתחנה ברמלה היישר מצומת רמלוד אל תוך התחנה.
 
בהרצליה תיפתח כניסה מערבית. זה חלק (קטן) מהפרויקט הענק

צודק, אבל אף אחד לא יעז לפתוח כניסות לא מאובטחות....
כך נמנעים מהרחבת הנגישות לתחנות להולכי רגל, למשך בהרצליה, צריך לעשות עיקוף ענק לבאים ממערב כדי להיכנס לתחנה.
כך למשל אפשר היה ליצור כניסה נוספת לתחנה ברמלה היישר מצומת רמלוד אל תוך התחנה.
בהרצליה תיפתח כניסה מערבית. זה חלק (קטן) מהפרויקט הענק
שמבוצע בסביבתה.
 

Rubim88

New member


צודק, אבל אף אחד לא יעז לפתוח כניסות לא מאובטחות....
כך נמנעים מהרחבת הנגישות לתחנות להולכי רגל, למשך בהרצליה, צריך לעשות עיקוף ענק לבאים ממערב כדי להיכנס לתחנה.
כך למשל אפשר היה ליצור כניסה נוספת לתחנה ברמלה היישר מצומת רמלוד אל תוך התחנה.

ושלא נדבר על ההוצאה המיותרת והמגוכחת על סתימת החור הקטן במערכת ה"מחוררת", כאילו לא מספיק שעלות היצור של ק"מ נסועה אחד בר"י גבוהה בהרבה יחסית למצב במדינות מערב אירופה(וזה אפילו באופן אבסלוטי, בלי להכנס להבדלים בגובה המשכורות והבדלים נוספים). אפילו בשוויץ עלות היצור של ק"מ נסועה אחד נמוכה ב25 אחוז משל ר"י.
 

luckydude

Member
כאן לחישמול אמורה להיות השפעה.


ושלא נדבר על ההוצאה המיותרת והמגוכחת על סתימת החור הקטן במערכת ה"מחוררת", כאילו לא מספיק שעלות היצור של ק"מ נסועה אחד בר"י גבוהה בהרבה יחסית למצב במדינות מערב אירופה(וזה אפילו באופן אבסלוטי, בלי להכנס להבדלים בגובה המשכורות והבדלים נוספים). אפילו בשוויץ עלות היצור של ק"מ נסועה אחד נמוכה ב25 אחוז משל ר"י.
כאן לחישמול אמורה להיות השפעה.
עלויות הדלק (שהן פקטור מרכזי בהוצאות של הרכבת) אמורות לרדת משמעותית עם המעבר לחשמל.
 

Rubim88

New member
עלויות הדלק מתוך כלל ההוצאות הן בסביבות 20 אחוז

כאן לחישמול אמורה להיות השפעה.
עלויות הדלק (שהן פקטור מרכזי בהוצאות של הרכבת) אמורות לרדת משמעותית עם המעבר לחשמל.
עלויות הדלק מתוך כלל ההוצאות הן בסביבות 20 אחוז
ועלויות תחזוקה הן 12-13 אחוז מהכל - גם אם רכבות ינועו על אוויר ויתחזקו על ידי פיות ללא עלות בלילות, עלות היצור של ק"מ נסועה תהיה כמעט כמו של הרכבת השווצרית(30.4 פרנק שווצרי לק"מ) והיא עוד שיאנית באירופה(מן הסתם, ע"ע משכורות ועלויות בשוויץ).
 

Rubim88

New member
למעשה עלויות תחזוקת הציוד אף קטנות יותר

עלויות הדלק מתוך כלל ההוצאות הן בסביבות 20 אחוז
ועלויות תחזוקה הן 12-13 אחוז מהכל - גם אם רכבות ינועו על אוויר ויתחזקו על ידי פיות ללא עלות בלילות, עלות היצור של ק"מ נסועה תהיה כמעט כמו של הרכבת השווצרית(30.4 פרנק שווצרי לק"מ) והיא עוד שיאנית באירופה(מן הסתם, ע"ע משכורות ועלויות בשוויץ).
למעשה עלויות תחזוקת הציוד אף קטנות יותר
מכיוון שהאחוז שחישבתי מתוך הדו"ח הכספי של הרכבת מדבר על תחזוקה של ציוד +התשתית, מעניין יהיה לראות את הנתון בדו"ח ל2014 המאחר להתפרסם.
 

Rubim88

New member
ועם חישוב סביר של חסכון של 60-50 אחוז בעלויות האלו

כאן לחישמול אמורה להיות השפעה.
עלויות הדלק (שהן פקטור מרכזי בהוצאות של הרכבת) אמורות לרדת משמעותית עם המעבר לחשמל.
ועם חישוב סביר של חסכון של 60-50 אחוז בעלויות האלו
עדיין מקבלים עלויות יצור של ק"מ-נסועה גבוה מזו של הרכבת השווצרית, ויותר מפי 2 מעלות היצור הממוצעת בגרמניה(בשנים האחרונות בסביבות בין 14 ל 15 יורו לק"מ נסועה). הנתונים המדהימים האלו(שסביר שמעטים אם בכלל הכירו אותם לפני) מראים בדיוק למה יש צורך לפתוח את תפעול השירות הרכבתי לתחרות בדומה למה שנעשה באירופה(ובדומה למה שנעשה כבר שנים בארץ בשירות התח"צ באוטובוסים).
 

איטלקי8

New member
שיקולי האבטחה של רכבת ישראל לא ברורים.

לצערנו שיקולי הביטחון מאוד מגבילים את האפשרות להיכנס במקביל
רואים פוטנציאל לכניסה בכמה וכמה תחנות שלדעתי לא מיושמות בעיקר על רקע בטחוני ובידוק הנכנסים.
חבל....
שיקולי האבטחה של רכבת ישראל לא ברורים.
בעזריאלי הבידוק של הקניון מספיק ואין לך בידוק בטחוני במעבר לרכבת מהקניון.
בלב המפרץ הבידוק של הקניון לא מספיק ויש בידוק בטחוני במעבר לרכבת.
&nbsp
מה ההגיון? קחו את תקני האבטחה מלב המפרץ ושימו אותם בתחנה שבה צריך כניסה נוספת.
 

GLSRA

Member
זה בדיוק העניין והבעייה

שיקולי האבטחה של רכבת ישראל לא ברורים.
בעזריאלי הבידוק של הקניון מספיק ואין לך בידוק בטחוני במעבר לרכבת מהקניון.
בלב המפרץ הבידוק של הקניון לא מספיק ויש בידוק בטחוני במעבר לרכבת.
&nbsp
מה ההגיון? קחו את תקני האבטחה מלב המפרץ ושימו אותם בתחנה שבה צריך כניסה נוספת.
זה בדיוק העניין והבעייה
בגלל הצורך לקיים בידוק בטחוני מכל כניסה אז נמנעים מלפתוח כניסות חדשות ומתבקשות.
למשל בתחנת ת"א האוניברסיטה יש למזלנו כניסה משני הצדדים, כך גם הסטודנטים וגם באי מגרש התערוכות מקבלים שרות מיטבי.
אבל יש הרבה תחנות אחרות שזה לא כך.
כפי שכתבתי, בשלב זה הרצליה פתוחה רק מצד אחד, פאתי מודיעין היו יכולים לתכנן כניסה גם מאיזור התעשייה, רמלה מכיוון צומת רמלוד, ולקוראים הרבים בפורום בטח רעיונות נוספים.
 
נצל"ש - הגדלת כמות הקווים לקרית אריה בפתח תקווה

האם יש תוכנית לשפר את העומס בת"א סבידור מרכז לכיוון הבורסה ?
מדי בוקר, העומס בגשר לכיוון רמת גן בלתי נסבל. לא פעם, יש תור של חמש דקות, לעיתים יותר, וזאת רק כדי לעבור את ביקורת הכרטיסים/רב-קו. צרפתי תמונה....
חבל שר"י לא מוצאת לכך פתרון, יש להוסיף מספר עמדות בידוק, שהרי לא סביר שהנוסעים יבזבזו זמן משמעותי רק בכדי לעבור בידוק.
מתסכל !!!
נצל"ש - הגדלת כמות הקווים לקרית אריה בפתח תקווה
אני גרה קרוב לרמת החייל בת"א, ושוקלת להתחיל עבודה שם. מבדיקה שעשיתי ראיתי שיש לי אפשרות לסוע בקו 7 ואז 38.
הבעיה היא שהתדירות בה הם מגיעים אחד אחרי השני נמוכה עד מאוד...
אופציה נוספת היא 42 ו 38, אבל לא מצאתי בבוקר אפשרות טובה בשילוב הזה.
&nbsp
רציתי לשאול אם אני מפספסת משהו, ואם יש עוד אפשרויות
&nbsp
וגם, בעיקר, אם ידוע לכם במקרה אם עתידים להתווסף קווים לאזור. אני לא מבינה למה נסיעה כ"כ קצרה צריכה להיות כ"כ מסוכת לביצוע :./
חוץ מזה מדובר באזור תעשייה שם - מה ההיגיון שיש אליו קו אחד שנכנס לבפנים?
&nbsp
&nbsp
מקווה שזה בסדר ששרשרתי לכאן.
תודה
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה