האם יש עוד אנשים (מורים) כאלו?

AYELET1

New member
האם יש עוד אנשים (מורים) כאלו?

דמות המורה המחנך. אד רלוונטי לנאמר כאן בימים האחרונים. האם ישכאלו? האם הוראה היא דרך חיים או מקור פרנסה? וכל זה אני שואלת למרות שישנם מורים טובים וכו וכו אבל בכל זאת- כאלו , כמו בסיפור?... (וכן, אני יודעת, שאם המורה ינשק תלמיד/ה, הרי מיד יקראו לד"ר קדמן
חוץ מנקודה זו...)
 
כן איילת - אני כמעט משוכנעת שיש.

אמנם לא הגעתי עדיין לתיכונים עם ילדי הפרטיים אבל ביסודי - נתקלתי גם נתקלתי. כן, מורתו לחיים של בן הינה מורה לילדי א-ג הוא הגיע אליה באמצע כתה ב´ - אחרי שהמנהלת די נואשה מהילד ובעיקר מאימו. אחרי שהיתה הצעה להעבירו וועדת השמה ולהעבירו לכתה קטנה....... אחרי שנעמדתי על שתי רגליים אחוריות ואמרתי - לא יהיה........ אחרי שקיבלנו את התמיכה של פסיכולוגית ביה"ס - אחרי כל זה העברנו אותו לכתה של נ.ב. ונ.ב. היא מורה - שהילד ידע רק שהיא "נורא צועקת". ואת זה הוא ידע מהכתה המקבילה. מהר מאד הוא למד שיחד עם הצעקות באות הנשיקות ומגיעים החיבוקים ומגיעה התמיכה ללא גבולות ומגיעות הדרישות - לפי רמת היכול + ולמדנו שאין סודות בכתה - כי לכל ילד יש את הבעיה הפרטית שלו......... ולמדנו שאנחנו לא צוחקים על אף חבר בכתה - אלא מצווים לעזור ולתמוך. וכל פעם שבן היה "על הסוס" - קיבל את כל החיזוקים הכי חיוביים שמורה יכולה לתת וכל פעם שהיה מתחיל "דאון" כלשהו - מיד היה מגיע הניעור - החיובי גם הוא. ונ.ב. הצילה את בן............. וכל החיים נודה לה כולנו על כך - כולל בן. אז כן... יש עוד מורים שכאלו והלוואי שהיו המון המון המון יותר אבל ממש ממש לצערי - יש גם אחרים יום טוב
 

AYELET1

New member
נשמעת מורה נפלאה!!!

אכן, טוב שיש כאלו! גם מורה וגם מחנכת.
 

AYELET1

New member
ולאש"ש - בהקשר למהשנכתב כאן

כתבת שאינך מצפה שהמורה יחנך את תלמידיו, אלא בעיקר שקנה מיומנויות למידה וילמד. ובכן, מזכירה אורית את עניין קבלת השונה בכיתה: "כי לכל ילד יש את הבעיה הפרטית שלו......... ולמדנו שאנחנו לא צוחקים על אף חבר בכתה - אלא מצווים לעזור ולתמוך" ה לא חינוך שבהחלט לצפות לו מהמורה? נכון, גם בבית אפשר (ורצוי!) לחנך לכך וגם בכיתה. מקום רלוונטי מאד לכך (בהתחשב במגוון הרב של האנשים הנמצאים ביחד).
 
זה הברור מאליו בתקשורת בין אישית

וכבוד לזולת. לא חושבת שזה חינוך. לא הייתה כוונתי חלילה שמורי בית הספר יהיו רובוטים של הוראה. מאד מומלץ שיהיו בני אדם. ונורמות התנהגות תרבותיות , סובלנות, הדדיות, וכן הלאה שהם פרמטרים של כל חברה אנושית הם ממילא ברורים מאליו בעיניי. בבית ספר, בתור בקופת חולים ובמספרה. ויתר התייחסותי למה אני חושבת שבמציאות הנוכחית שבית הספר יעסוק בהוראה. קודם כל מהו חינוך ? מיהם המורים? מהם הערכים שהמורים מקנים לילדים? מה ההשפעה של מסגרת לימודית, מול השפעת הבית והסביבה המיידית של הילד? נדלג על מיהם המורים ברשותכם, ונגיע למהם הערכים החינוכיים שאותם מנסה בית הספר להקנות- החל מבית ספר יסודי וכלה בתיכון. ערכים בחלקם מדוקלמים ,שהועברו על ידי משרד החינוך כיעד חינוכי. למשל "חינוך למניעת אלימות" חשוב שלא תהיה אלימות? -חשוב. מה ההשפעה של שלשה שיעורי מחנך, סדנה, יום עיון ופמפום מוח בלתי פוסק, אם בערב הילד חוזר הבייתה מבית הספר ,והאבא אומר לו " ת´שמע חמוד, אם יוסי ירביץ לך עוד פעם, אתה יכול להחזיר לו,כי להחזיר זה לא להתחיל" או במקרה אחר" מאמי שלי, אם יוסי עוד פעם ירביץ לך , כדאי שתלך לאח שלך בכיתה ה והוא יבוא עם החברים שלו, ויוסי כבר לא יתקרב אליך" וזה אחרי שראה טלוויזיה (בלתי אלימה בעליל) שיחק כדורסל עם הילדים הגדולים שזרקו אותו מהמגרש וכו.. האם שלשת השעורים בנושא, הסדנה והפלקטים על הקיר, יכולים לשנות את החינוך מהבית? לדעתי לא. מעבר לכך, אני לא רוצה להכנס לעניין של איזה ערכים מקנים לילדים, עד כמה ניתוח אירועי החיים ותפיסות העולם הן פונקציה של עמדתו האישית של המורה, אפילו בשיעור תנ"ך "הקם להרגך ,השכם להרגו"..כמה עמדות אישיות של המורה נבנו לתוך השיעור. ומעבר לחוסר האמונה שלי בשטיפת המוח הממלכתית, הקרויה לכאורה "חינוך" חוסר הערכתי הכללית למרבית הצבור העוסק בהוראה(כי אם הם נמדדו לפני קבלת תפקיד מורה, הם נמדדו על יכולת להעביר מידע , ולהורות, ולא על יכולות חנוך). רצוני, להיות הגורם היחידי שיהיה זה שיחנך את ילדיי, על פי האמונה שלי, הערכים שלי, תפיסת העולם שלי וזו לא תמיד חופפת לזו של משרד החינוך הממלכתי. מעבר לכך, נוצר מצב שהורים מורידים מעצמם את האחריות לחינוך הילד יש בעיית סמים? שבית ספר יתמודד. יש בעיית אלכוהול? שבית ספר יתמודד. חרדה מאיידס? שבית ספר יסביר. זה לדעתי אינו תפקידו של בית הספר. זה תפקיד ההורה. כל אחד ביכולתו מול ילדו. פונקציה של איכפתיות, תפיסת עולם, יכולת אישית ועוד. כל הורה יכול להיות מחנך של ילדו. כל הורה צריך להיות. אבל הורה אינו צריך להיות מורה. להיות מורה זה מקצוע, צריך ללמוד איך ללמד צריך לאפשר לילדים להיות סקרנים, לפתח כישורי למידה, וכן-גם להקנות ידע. כי צר לי לאמר, בוגרי התיכון בארץ, כולל בתי הספר הטובים ביותר, הם בורים ועמי ארצות. נטולי כל ידע כללי, תרבותי, אנושי, מדעי. כל מאגר המידע שלהם מתחיל ומסתיים"במיקוד למידה לבחינת הבגרות". וזו צריכה להיות אחריותו של המורה. ללמד. לאפשר למידה.
 

AYELET1

New member
אז זהו...

שלדעתי זה התפקיד של 2 הגופים (בית ובי"ס) כמה כל אחד מהם רוצה ויכול לעמוד במשימה- זו כבר אופרה אחרת אך בהתחשב במספר השעות הרבה שצאצאי היקרים נמצאים בביה"ס, אז כן, גם חינוך בבקשה. ועל לימוד יעיל יותר- נו , את רוצה לעסוק ב-2 בעיות כאובות בשעות הקטנות?
 
לא באמצע הלילה -אבל בבוקר , בוודאי

אני לא מאמינה בחלוקת אחריות כי ככה כל אחד שולח את האחריות לשני. היות ואני לא יכול כהורה ממוצע להיות מורה אז שבית ספר יורה. ואני אחנך. מה עוד שבתרבות פלורליסטית, יש גישות וערכים שונים ואני רוצה להיות זו שתתמיע את ערכיה בילדיה ולא המורה נחמה.
 

AYELET1

New member
הסיפור מרגש

אני מבינה שהדמות מציאותית, והוספתי לטאג ליין. והשאלה הנשאלת כמה כאלו יש? כלומר... ישנם כאלו המוכנים לקבל שיחות בלילה כאלו שמעודדים להתקשר אליהם אם משהו לא בסדר נתקלתי בכאלו, והייתי מלאת הערכה. אבל כמה כאלו שההוראה היא דרך חייהם יש? ומצד שני, כמה אפשר לדרוש?... אם אנחנו עצמינו איננו מקדישים עצמינו לעבודתינו. בעיה.
 

yossi_gu

New member
דמות מאוד מציאותית

וקרובה כמה יש? אני מניח שהרבה, בטוח שלא מספיק. וכמה יש שמעריכים את עבודת המורים בוודאי לא מעט, בטוח שלא מספיק וכמה עסקנים, ראשי וועדים, פוליטיקאים ופקידים הפוגעים בכל זה יש? בוודאי לא הרבה, בטוח שיותר מדי
 
למעלה