האם יש סיבה להגבלת מהירות נסיעת הרכבות בימים חמים

מצב
הנושא נעול.
האם יש סיבה להגבלת מהירות נסיעת הרכבות בימים חמים


האם יש סיבה להגבלת מהירות נסיעת הרכבות בימים חמים

בגלל החום הלא שגרתי הוגבלה היום מהירות הרכבות ל-80 קמ"ש. מה הסיבה להגבלה הזו? איפה הבעיה הטכנית?
 
ייתכן בשל החום הרב יש התרחבות של המסילות

האם יש סיבה להגבלת מהירות נסיעת הרכבות בימים חמים

בגלל החום הלא שגרתי הוגבלה היום מהירות הרכבות ל-80 קמ"ש. מה הסיבה להגבלה הזו? איפה הבעיה הטכנית?
ייתכן בשל החום הרב יש התרחבות של המסילות
כמו לכל מתכת יש מקדם התרחבות בחום בטמפרטורות גבוהות דבר
שעלול לגרום ירידה מהפסים
 
כשחם מאוד מסילות הברזל מתנהגות כמו ספגטי כשעוברת עליהם

האם יש סיבה להגבלת מהירות נסיעת הרכבות בימים חמים

בגלל החום הלא שגרתי הוגבלה היום מהירות הרכבות ל-80 קמ"ש. מה הסיבה להגבלה הזו? איפה הבעיה הטכנית?
כשחם מאוד מסילות הברזל מתנהגות כמו ספגטי כשעוברת עליהם
רכבת של כמה מאות טונות, והורדת מהירות הנסיעה מצמצמת את הסכנה של עיוות/שבר שיביא לשימוט.
 

mister K

New member
חלק גדול משטחה של הודו עונה בהחלט להגדרה הזו

אתה מתכוון להודו?
לא מכיר הרבה מקומות עם טמפרטורות מעל 35 מעלות לתקופה ארוכה, שיש בהם הרבה מסילות.
חלק גדול משטחה של הודו עונה בהחלט להגדרה הזו
אני לא ידוע מהו הפיתרון של ההודים להתחממות המסילה, אבל הרכבת שם מתפקדת נהדר (במונחים הודים כמובן) גם כשחם מאוד.
בתמונות: רכבת בגואה בינואר 2014







 

jp3raptor

New member
יתכן שהרכבות מוגבלות באופן קבוע ל80 קמ"ש

חלק גדול משטחה של הודו עונה בהחלט להגדרה הזו
אני לא ידוע מהו הפיתרון של ההודים להתחממות המסילה, אבל הרכבת שם מתפקדת נהדר (במונחים הודים כמובן) גם כשחם מאוד.
בתמונות: רכבת בגואה בינואר 2014
יתכן שהרכבות מוגבלות באופן קבוע ל80 קמ"ש
ולכן אין בעייה בלו"ז
 

jp3raptor

New member
מאמר: למה רכבות מאיטות בחום כבד?

האם יש סיבה להגבלת מהירות נסיעת הרכבות בימים חמים

בגלל החום הלא שגרתי הוגבלה היום מהירות הרכבות ל-80 קמ"ש. מה הסיבה להגבלה הזו? איפה הבעיה הטכנית?
מאמר: למה רכבות מאיטות בחום כבד?
http://physicsbuzz.physicscentral.com/2014/07/expect-delays-why-trains-slow-down-when.html

בקיצור נמרץ-
במסילות מודרניות יש מעט מאוד תפרי התפשטות ובמקום זאת המסילות רתוכות אחת לשנייה.

ביום חם כאשר הרכבת נוסעת על המסילה היא עלולה לחמם אותה מספיק כדי להתעוות הצידה

 
למה יש מעט תפרי התפשטות?

מאמר: למה רכבות מאיטות בחום כבד?
http://physicsbuzz.physicscentral.com/2014/07/expect-delays-why-trains-slow-down-when.html

בקיצור נמרץ-
במסילות מודרניות יש מעט מאוד תפרי התפשטות ובמקום זאת המסילות רתוכות אחת לשנייה.

ביום חם כאשר הרכבת נוסעת על המסילה היא עלולה לחמם אותה מספיק כדי להתעוות הצידה
למה יש מעט תפרי התפשטות?
בדיוק לשם כך הם נועדו, לא?
 
צמצום תפרי התפשטויות ממזער את הרעש

למה יש מעט תפרי התפשטות?
בדיוק לשם כך הם נועדו, לא?
צמצום תפרי התפשטויות ממזער את הרעש
והרטט האהובים כל-כך על חובבי הרכבות באשר הם, אותם התקתוקים החזקים הנשמעים בכל פעם שסרני החוגון עוברים עליהם.
זה מעלה את רמת ואיכות הנסיעה, הופך אותה לחלקה שטקה ונעימה.
אבל אין ארוחות חינם
 

jp3raptor

New member
מדויק, צמצום התפרים גם מאפשר העלאת מהירות הנסיעה

צמצום תפרי התפשטויות ממזער את הרעש
והרטט האהובים כל-כך על חובבי הרכבות באשר הם, אותם התקתוקים החזקים הנשמעים בכל פעם שסרני החוגון עוברים עליהם.
זה מעלה את רמת ואיכות הנסיעה, הופך אותה לחלקה שטקה ונעימה.
אבל אין ארוחות חינם
מדויק, צמצום התפרים גם מאפשר העלאת מהירות הנסיעה
 

משה343

New member
הי הי התקטוקים
... כמו נדנוד תינוק בעגלה , אני נרדם..

צמצום תפרי התפשטויות ממזער את הרעש
והרטט האהובים כל-כך על חובבי הרכבות באשר הם, אותם התקתוקים החזקים הנשמעים בכל פעם שסרני החוגון עוברים עליהם.
זה מעלה את רמת ואיכות הנסיעה, הופך אותה לחלקה שטקה ונעימה.
אבל אין ארוחות חינם
הי הי התקטוקים
... כמו נדנוד תינוק בעגלה , אני נרדם..
בנסיעה כזו כמו תינוק

ברומניה ברכבות הלילה [שינה] אני נוהג לישון עם חלון פתוח
גם אם קור כלבים בחוץ ונהנה מכל שנייה של הנסיעה .
 

Rubim88

New member
צריך להבדיל בין המרווחים הקטנים שקיימים בין מסילות שמחוברות

צמצום תפרי התפשטויות ממזער את הרעש
והרטט האהובים כל-כך על חובבי הרכבות באשר הם, אותם התקתוקים החזקים הנשמעים בכל פעם שסרני החוגון עוברים עליהם.
זה מעלה את רמת ואיכות הנסיעה, הופך אותה לחלקה שטקה ונעימה.
אבל אין ארוחות חינם
צריך להבדיל בין המרווחים הקטנים שקיימים בין מסילות שמחוברות
פלטות - מה שנקרא באנגלית Joints, לבין תפר התפשטות(Railway Expansion Joint) שהוא מתקן שמאפשר להקטין את המתחים בפסים(שנוצרים מהפרשי טמפרטורות גדולים, לאו דווקא מטמפרטורה גבוה).
 

GLSRA

New member
תודה, מעניין, ובכל זאת יש בטוח פתרונות לנושא

מאמר: למה רכבות מאיטות בחום כבד?
http://physicsbuzz.physicscentral.com/2014/07/expect-delays-why-trains-slow-down-when.html

בקיצור נמרץ-
במסילות מודרניות יש מעט מאוד תפרי התפשטות ובמקום זאת המסילות רתוכות אחת לשנייה.

ביום חם כאשר הרכבת נוסעת על המסילה היא עלולה לחמם אותה מספיק כדי להתעוות הצידה
תודה, מעניין, ובכל זאת יש בטוח פתרונות לנושא
שהרי בכל העולם ישנן רכבות מהירות בהרבה והן לא מאיטות בימים חמים( נכון לא חם שם כמו בישראל, אבל לא רק בישראל חם).
וממילא, מבחינה פיזיקלית המתכת מתפשטת באופן ליניארי עם עליית הטמפרטורה, כך שכל מעלה מוסיפה לעיוותים ואין כאן "קפיצת מדרגה" מבחינת הקשיים, האתגרים והסיכונים.
חייב להיות הסבר נוסף או שאנשי ר"י פשוט רצו כיסוי ישבן על כל מקרה שלא יאשימו אותם אם יקרה משהו
 

amit1270

New member
ברור שיש מקדם ביטחון, וטוב שכך

תודה, מעניין, ובכל זאת יש בטוח פתרונות לנושא
שהרי בכל העולם ישנן רכבות מהירות בהרבה והן לא מאיטות בימים חמים( נכון לא חם שם כמו בישראל, אבל לא רק בישראל חם).
וממילא, מבחינה פיזיקלית המתכת מתפשטת באופן ליניארי עם עליית הטמפרטורה, כך שכל מעלה מוסיפה לעיוותים ואין כאן "קפיצת מדרגה" מבחינת הקשיים, האתגרים והסיכונים.
חייב להיות הסבר נוסף או שאנשי ר"י פשוט רצו כיסוי ישבן על כל מקרה שלא יאשימו אותם אם יקרה משהו
ברור שיש מקדם ביטחון, וטוב שכך
 

Rubim88

New member
בהחלט יש פתרונות לנושא

תודה, מעניין, ובכל זאת יש בטוח פתרונות לנושא
שהרי בכל העולם ישנן רכבות מהירות בהרבה והן לא מאיטות בימים חמים( נכון לא חם שם כמו בישראל, אבל לא רק בישראל חם).
וממילא, מבחינה פיזיקלית המתכת מתפשטת באופן ליניארי עם עליית הטמפרטורה, כך שכל מעלה מוסיפה לעיוותים ואין כאן "קפיצת מדרגה" מבחינת הקשיים, האתגרים והסיכונים.
חייב להיות הסבר נוסף או שאנשי ר"י פשוט רצו כיסוי ישבן על כל מקרה שלא יאשימו אותם אם יקרה משהו
בהחלט יש פתרונות לנושא
הבעיה היא לא הטמפרטורות הגבוהות אלא הפרשי הטמפ' בין מה שנקרא טמפרטורת הסגירה של הפס(הטמפ' שבה ריתכו אותו - שהיא באופן טריוויאלי קרוב לטמפ' הממוצעת השוררת באזור שהוא נמצא בו) לבין טמפרטורות פס קיצוניות לאזור, לכיוון מעלה(חום גבוה והתארכות של הפסים לאורך, דבר שעלול לגרום לעיוות גיאומטרי) וגם למטה(התקצרות של הפסים וסיכון בהווצרות שברים בפסים).
 
אוקיי. איך חושבים על רכבת מהירה לאילת?

האם יש סיבה להגבלת מהירות נסיעת הרכבות בימים חמים

בגלל החום הלא שגרתי הוגבלה היום מהירות הרכבות ל-80 קמ"ש. מה הסיבה להגבלה הזו? איפה הבעיה הטכנית?
אוקיי. איך חושבים על רכבת מהירה לאילת?
מה הפתרונות לימים חמים רבים בשנה?
&nbsp
 
מענין יהיה לעקוב

אוקיי. איך חושבים על רכבת מהירה לאילת?
מה הפתרונות לימים חמים רבים בשנה?
&nbsp
מענין יהיה לעקוב
אחרי הספרדים שבונים עכשיו קמ״ג(קו למהירות גבוהה) בערב הסעודית ממש במדבר; 450ק״מ, 2x2 מסילות, 7 רכבות לשעה במהירות 300קמ״ש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה