האם יש כאן בני זוג נשואים מקנדה?

נוש22

New member
האם יש כאן בני זוג נשואים מקנדה? ../images/Emo53.gif

היי, אני בן 26 ומתגורר עם בן זוגי בפרובינציית ססקצ'ואן שבמרכז קנדה (ברג'ינה הבירה). הכרתי אותו לפני כחצי שנה, עת הגעתי לפרובינציה בשל הצעת עבודה בעגלות באחד המולים בעיר. נכון להיום אני מרגיש בשל מאוד לחתונה (לא אכנס לעובי הקורה, אבל חלק מהמעבר שלי לקנדה היה בשל הרצון למצוא בן זוג, פתיחות, עצמאות וכדומה - פרמטרים אשר היו לוקים בחסר בחיי בארץ). לפני מספר שבועות קיבלנו החלטה משותפת על מיסוד הקשר. אי לכך יש לי מספר שאלות, שכן אני לא כ"כ מכיר את ההליך והייתי שמח לקבל קצת פידבק מאנשים (אולי כאן מהפורום), אשר עברו אותו. 1. אני כרגע בססקצ'ואן ולא עובד לאחר שעבדתי כאמור בעגלות (מכירות במולים) וחסכתי סכום מכובד של כסף, המצליח לכלכל אותי בשלב זה. ממה שאני מבין עד כה (בירורים ראשונים בלבד), ברגע שאני נושא את בן זוגי והוא אותי אזי אנו צריכים להמתין כ-90 יום עד לקבלת הפי.אר. האם בזמן זה אני עדיין נחשב כ"תייר" במדינה ולא יכול למצוא עבודה טובה ככל קנדי? (אני בוגר תואר ראשון במשאבי אנוש). או שמא, מאחר ואני בפרוסס יש לי מעמד "מיוחד" ואני לא נחשב כתייר עוד ולפיכך "סל ההזדמנויות" שלי מתרחב? 2. האם לאחר קבלת הפי.אר, אני ובן זוגי יכולים לעבור לאונטריו או לקוויבק? האם אנחנו יכולים להשאיר את התיק והטיפול בו בססקצ'ואן ולהגיע כל פעם בהתאם לצורך לראיונות ושאר דברים חשובים נוספים, אשר יקרו בדרכנו עד שאקבל את האזרחות בתום 3 שנים? או לחילופין, אנו מחוייבים להעביר את הטיפול לפרובינציה אליה אנו מתעדים לעבור? 3.מה מעמדו של בן זוגי מהצד הישראלי של המטבע? האם הוא זכאי לקבל משהו ממדינתי שלי? (מעמד קבע או דבר זה או אחר). 4. אחי מתגורר בארה"ב.. לאחר ביקור במדינה מספר רב של פעמים.. אני שם לב שאין בקנדה קומפלקסים! שיטה פנטסטית הנהוגה בארה"ב ומוזילה את עלויות המגורים באופן משמעותי.. מדוע זה כך? האם ייתכן שרק ססקצ'ואן לוקה בחסר ואילו באונטריו ושאר הפרובינציות המאוכלסות יותר (בריטיש קולומביה למשל), שיטה זו דווקא כן נהוגה? מודה מראש על התשובות.. יום נפלא.
 
אני גר בקנדה זמן רב

שלום, נוש, קנדי חדש! 1. איני יודע מה קורה בזמן ההמתנה לPR אני בטוח שהם לא יפרידו בין בני זוג נשואים. ישנו פורום בתפוז שנקרא "עוברים לקנדה" שאל שם. 3. האם אתה מדבר על תיק הבקשה לPR לפני קבלת המעמד הזה ?אחרי שיש לך PR אתה יכול לגור בכל מקום שתרצה בקנדה. את הבקשה לאזרחות קנדית אחרי 3 שנים אתה יכול להגיש בכל מקום בקנדה. 4. אם תתחתנו בקנדה תוכלו להירשם בארץ כזוג נשוי, אבל זה לא ייתן לכם זכויות כלשהם בארץ, מלבד רישום "נשוי" בתעודת זהות. אני מכיר זוג ישראלים שנישאו בקנדה וגרים בארץ. היכנס לפורום "דובים גאים" בתפוז ושאל את מנהל הפורום זיקו, הוא זה שהתחתן כאן בטורונטו עם בן זוגו הישראלי. 5. מה זה קומפלקסים? האם אתה מתכוון לקונדומיניום?
 
אגב, עבדתי שנה בססקטון

אבל לא ממש גרתי שם אלא הייתי עובד שבועיים שם וחוזר הביתה למזרח קנדה לשבוע, כך במשך שנה, ארבע שעות טיסה כל כיוון. היה מעניין. אהבתי את אנשי ססקצ'וואן ואני שומר קשר עם חקלאי חוואי גיי משם עד היום. אהבתי גם לראות את הזוהר הצפוני בלילות החורף. בססקטון היתה אז גם מקהלה של הומואים וגם אירגונים נוספים כמו אבות הומואים. זיכרונות טובים יש לי משם. לא הייתי ברג'יינה אף פעם. אני מניח שבסופו של דבר תרצו לגור בערים מכרזיות יותר, כמו טורונטו או וונקובר. ספר לי בהזדמנות איך הולך. (גם אני הגעתי לקנדה בגיל 26)
 
עוד בנושא שאלה 3

בארץ משרד הפנים אינו רואה בעין יפה העלאה ארצה של לא-יהודים כבני זוג חד מיני. לא יהיה לו קל לקבל תושבות קבע (כולל ביטוח לאומי וקופת חולים ) על סמך נישואיכם. האגודה לזכויות האזרח, בהנהגתו של עו"ד דן יקיר, מטפלת במקרים כאלה וכנראה גם בהצלחה..עוד אירגון בארץ שעוסק בנו ובשכמותנו הוא אירגון "משפחה חדשה" .
 

נוש22

New member
אלפיי תודות לך על התשובות ../images/Emo24.gif

אפנה לזיקו בנושא הזכאות של בן זוגי. יום מקסים :)
 

נוש22

New member
ובכן.. בפנים.. ../images/Emo9.gif

קומפלקסים = אפרטמנטס (קונדוז). בקרב הישראלים בארה"ב רווחת המילה "קומפלקס", כיחידת דיור מובנת להשכרה או קניה המבוססת לרוב על דירה במעין בניין מגורים קטנטן. בסמוך לבניין ישנה לרוב בריכת שחיה, חד"כ, פינת כביסה, חניה צמודה ושאר "פינוקים". כאמור.. בקנדה רווחת המילה אפרטמנט או (קונדו), כשם שציינת זאת באחת מתשובותייך :) שבוע טוב.
 
תודה איש חביב ../images/Emo13.gif והתשובה:

בטרונטו ובמונטריאול, שתי הערים שבהם גרתי שנים רבות, ישנם "קומפלקסים". ישנן דירות להשכרה (אפרטמנט) וגם דירות לקניה (קונדו) שיש בהן את כל הפינוקים שהזכרת. הדירות יכולות להימצא בבניין גדול או בבניין קטן או ב"קומפלקס" שמורכב מבניין גדול ובניין קטן. לפעמים לוקחים בניין קטן ישן, משפצים אותו עם כל היופי העתיק שבו, ובונים במחובר אליוו גם מגדל רב-קומות, וכל הדיירם משתמשים בכל ה"פינוקים".
 

נוש22

New member
אין על מה.. תודה לך :) (המשך בפנים)..

ואם בענייני טורונטו או מונטריאול עסקינן.. חשבתי על מעבר אופציונלי בעתיד לאחת מהערים האלה. טיילתי בטורונטו בספטמבר ואהבתי אותה מאוד, אלא שבן זוגי ושאר חבריו טוענים כי מונטריאול יותר יפה, אירופאית וכדומה. אני, כאדם ריאלי.. מתעניין בהחלט ביופי, אך חושב על עתיד פיננסי והצלחה בין היתר.. ומכאן שאשמח לשמוע את דעתך. היכן אוכל למצוא עבודה טובה יותר ובמהירות רבה יותר, כלומר באיזו עיר? אני בוגר תואר ראשון במשאבי אנוש. בן זוגי כאמור עדיין לומד באוניברסיטת רג'ינה (סטודנט), כך שלא יוכל לעבור איתי בשלב הראשוני, אלא רק בקיץ. כישראלי, קשה למצוא כאן עבודה בססקצ'ואן.. כלומר ישנה עבודה בעגלות ודברים מהסוג הזה, אשר מתאימה יותר לצעירים לאחר שירותם הצבאי.. רגע לפני שהם יורדים לטייל בדרום אמריקה. ברגע שאקבל את הפי.אר ארצה למצוא עבודה רצינית ומסודרת יותר מבחינת השעות וכדומה (שיהיו לי גם חיים מעבר לעבודה... :)....). תקן אותי אם אני טועה, אבל אני מניח שבמקום בו ריכוז הישראלים גבוה יותר (מונטריאול? טורונטו?), כך ההזדמנות שלי למצוא עבודה תהא גדולה יותר? המשך יום נפלא
 
מונטריאול מול טורונטו

שתי ערים נעימות, עם שיעור פשע נמוך יחסית ואיכות חיים טובה. טורונטו פחות קרה, עשירה יותר, אנגלית יותר וישראלית יותר. בטורונטו האקלים נוח קצת יותר בחורף, בגלל טמפרטורות גבוהות ב 2-5 מעלות וכמחצית כמות השלג שיורדת במונטריאול. בטורונטו ישנם יותר משקיעים,יותר חברות גדולות ואפשרויות עבודה מרובות יותר מאשר במונטריאול. בטורונטו אין צורך לדעת צרפתית וזה ייתרון לאלה שאינם דוברי צרפתית, אלא אם כן אתה מוכן להשקיע זמן ומאמץ.. בטורונטו ישנם כ 40 אלף ישראלים, אלא שהם לא ממש בטורונטו. הם ברובם גרים בפרבר די משעמם בשם Thornhill . אני לעומת זאת, גר במרכז העיר התוסס ולכן אין לי הרבה מגע עם ישראלים. בן זוגי קנדי מדורי דורות. אינני חושב שסכויי מציאת עבודה מקצועית (בזכות תואר אקדמי) קשורה בישראלים. אם קורות חיים שלך מרשימים, הם ירשימו כל מעסיק פוטנציאלי. נכון שמונטריאול אירופאית יותר, אבל זה בזכות התרבות הצרפתית וגם גילה המופלג של העיר. היופי מצוי בה יותר. בטורונטו הסיגנון הוא מודרני יותר וצפון אמריקאי. אפשר לחיות גם עם זה
.
 

נוש22

New member
Sounds good! Toronto here i come ../images/Emo8.gif

אני מקווה להגיע לעיר כבר לאחר האביב הקרוב.. תחילתו של הקיץ.. אשמח להשתמע איתך אז.. ולהכיר גם את בן זוגך :)
 
למעלה