האם יש הבדל בין חבילות הגלישה בחו"ל של החברות הישראליות?

Nרב

New member
אני מצליחה להתחבר אחרי כיבוי והדלקה של האייפון לאחר הנחיתה

אולי זה רק בעיה טכנולוגית קלה ולא קשור בהכרח לגולן. השתמשתי בהם בהצלחה ביוון, ספרד, צרפת, בלגיה, איטליה, הולנד, גרמניה ואנגליה :)
 

עדירמר

New member
אינטרנט בחו"ל

מה הבעיה בדיוק?
קונים סים של מפעיל זר
ממלאים אותו בכסף (כמה שרוצים)
וניתן אז להקים קשר עם הארץ, לרבות הודעות ושיחות קוליות.
וגם גלישה באינטרנט
 

moco10

New member
הרבה פחות נוח

פעם היינו עושים זאת כי היה גם משמעותית יותר זול, היום כבר לא.
 

עדירמר

New member
טלפון בחו"ל

אני מחזיק מכשיר טלפון כזה עם סים זר (VODAFONE) וכשאני אצטרך לנסוע לחו"ל אני אטען אותו ב 100 יורו ויהיה לי לשימוש עד שאחזור ארצה ואפילו מעבר לזה.
 
כשהכל בסדר אז זה יופי, כשתצטרך לדבר בווטסאפ עם מענים קוליים

בישראל בגלל בעיות שנתקלת בהם בחו"ל זה לא יהיה כל כך נחמד.
 

עדירמר

New member
טלפון בחו"ל

איזה מענים קוליים אתה מתכוון?
אני משתמש רק לשיחות קוליות בווטסאפ ולא מעבר לזה.
 
זה תלוי

...גם לאן נוסעים וגם כמה דאטה צריכים.
עדיין, בסוג הנסיעות שלי יוצא לי לרוב זול משמעותית לרכוש סים זר על פני דיל עם חברה מקומית. וזה גם פחות התעסקות, כי במפעילת הסלולר שלי בארץ יקר לרכוש חבילה בחו"ל, ואין לי סבלנות להתחבר ולהתנתק בשביל נסיעה - יותר קל להגיע לחו"ל, לרכוש סים ולבקש שיתקינו לי אותו במקום (לרוב לוקח גג 15 דקות), ואז לשבור אותו ולזרוק כשנגמרה הנסיעה או כשהוא כבר לא תקף.
 

moco10

New member
לא הבנתי את ה"להתחבר ולהתנתק"

הרי ה"להתחבר ולהתנתק" בין מפעילה ישראלית אחת לאחרת, לא שונה מבדיוק אותה פעולה בין המפעילה הישראלית למפעילה המקומית ביעד. בשני המקרים מוציאים סים אחד ומכניסים אחר.

החיסרון של הסים הזר הוא פשוט ההתעסקות שקורית ביעד. המצב אצל רוב השואלים זה שהם נוסעים במטרה לטייל ועדיף להם שלא יהיה להם עוד מטלה מנהלתית לבצע לאחר הנחיתה, כשאפשר לארגן את הכל בנחת מראש.
בהרבה מקרים אין אפשרות לביצוע העיניין בשדה התעופה וזה גם תלוי בשעת הנחיתה. פעם נתקעתי בפאלרמו עם יממה בלי תקשורת כי כל חנויות הסלולר בעיר היו סגורות ביום א'.
בעבר סים מקומי פשוט היה הרבה יותר זול מחבילה ישראלית וזה היה השיקול המכריע. היום זה כבר לא כך.
 
כל אחד ונסיעותיו שלו

הנסיעות שלי שונות מהישראלי הממוצע. אצלי אין שום חשיבות לחצי שעה של התעסקות בנושא הסים ביעד, נסיעותיי ארוכות, זמן יש לי. לעומת זאת חיסכון כספי הוא כן חשוב ברמת התקציב שלי. ואם אין לי יום שלם סים עד שיהיה לי חשק לסדר את זה - גם לא ביג דיל. נדדתי בעולם כשלא היו סמארטפונים בכלל ושרדתי, וממילא לא קשה היום למצוא ווייפיי חינמי לפחות לחלק מהיום, אז זה גם לא סיפור מבחינתי.

היות ואין לי כוונה להחליף מפעיל ישראלי, בחלק מהדילים בארץ, בהנחה שאינך סוגר דיל לחו"ל עם המפעיל שלך, צריך לקנות סים, להפעיל את הקו ואז להודיע בשובך על התנתקות. זה לוקח יותר זמן מהחלפת סים. בנוסף, מאחר ואין לי צורך בגלישה כבדה של סרטונים וכו', אין לי צורך בהרבה דאטה, ולכן עדיין במדינות רבות (בהנחה שאסע לתקופת מה לכל אחת) יוצא יותר זול לרכוש סים מקומי, לפעמים חצי מחיר. עוד נקודה חשובה: אין לי שום עניין בשיחות לארץ, כי מספיק לי וואטסאפ, ולעומת זה לעתים חשוב לי שאוכל לעשות שיחות מקומיות בארץ הימצאי - עוד נקודה שבה הסים הישראלי לא משרת את מטרתו עבור הצורך האישי שלי מול האלטרנטיבה המקומית.

כמו שאמרתי, תלוי ביעד, בנסיעה, בכמות השימוש ובמה שכל אחד צריך באופן אישי.
 

moco10

New member
ברור שכל אחד לפי צרכיו ואופי נסיעותיו

כשהשאלות לא מפורטות ספציפית למקרה מסוים, אני מכוון תשובות אל השואל ה"רגיל", שזה לרוב תייר שנוסע לכמה ימים עד שבועיים.

אגב, אתה מתאר את תהליך הקנייה-הפעלה-התנתקות כמשהו שלוקח זמן. כל אחד מהשלבים זה כמה שניות של הקלדה והקלקלה בדפדפן וההחלפה הפיזית של הסים לוקחת יותר זמן מהשלושה ביחד. סים מקומי להבדיל, לרוב קונים על ידי ביקור בחנות פיזית שלא בהכרח נמצאת במיקום קרוב ונוח לנוסע.
 
הנקודה שלי היא שההנחה שיש שואל "רגיל" היא לא בהכרח נכונה

כן, רוב המטיילים נוסעים לתקופות קצרות. אבל מי מהם הוא ה"רגיל"? הוריי, שלא מעניין אותם אינטרנט בגרוש אבל הם רוצים שיחות לארץ שמחייגים בטלפון כי זה הכי קל עבורם? זוג מבוגר שלא אכפת לו מגלישה, מקסימום טיפה לבדוק מייל, אבל הכי חשוב שתהיה תוכנת ניווט, כך שגם גיגה לשבועיים זה מעל ומעבר בשבילם? צעירה בת 22 שהתלוננה בפניי שחבילה של 6 גיגה נגמרה לה ביום השלישי לטיול, ועוד במדינה שיש בה ווייפיי חינם ומהיר בכל חור (אפילו גלשתי על כזה בפסגת הר באחד הטרקים...)? ותייר כזה, רגיל, בשבועיים הוא נוסע למדינה אחת עם סים אחד, או רץ בין גבולות לסמן V על כמה שיותר יעדים, עם 4 ארצות בשבועיים, כך שסים מקומי הוא בכלל לא רלוונטי? ומה עם בחור שנוסע לשבוע וחצי לברלין להסתובב עם חברים שגרים שם, וצריך שיחות מקומיות כדי לתקשר איתם?

כשמישהו שואל על סים צריך לדעת מה הוא רוצה ומה התוכנית שלו. עבדתי בייעוץ למטיילים במשך כמה שנים, ונוכחתי שהרבה פעמים אנשים מניחים שהם כמו כולם, ולכן מייעצים על מה שנכון עבורם - כשזה לא בהכרח נכון או מתאים לצורך של אדם אחר. לכן, בעיניי, אי אפשר לומר שסים ישראל או מקומי טוב יותר באופן גורף, או זול יותר באופן גורף (מה גם שהתמחור ואפילו הקליטה משתנים ממקום למקום בעולם) - כל מקרה לגופו.
 

YosMan1

New member


 

moco10

New member
תראה, אין ויכוח (כמעט) על מה שכתבת עכשיו

אבל המסקנה מכך, היא שאין טעם לענות, לא לשאלה הזו ולא לשאלות רבות אחרות שנשאלות בפורום, ולא רק שאלות על תקשורת. מה לעשות, אבל הרבה מאוד ואולי אף רוב השואלים, מנסחים שאלות בצורה כללית מידי.

אז מדוע בכל זאת יש טעם לענות ופה נכנס ה"כמעט" שכתבתי בכותרת?
כי דווקא יש שואל "רגיל", במובן של "שייך לרוב השואלים".
פירטת מגוון רחב של סוגי נוסעים וסוגי נסיעות, אך ברור מניסיון של קריאה בפורום שהנוסעים השואלים ממש לא מתפזרים באופן אחיד על כל הסוגים. כמובן שלא ערכתי סטטיסטיקה רשומה אבל אין צורך בה כדי להתרשם בביטחון רב, שרוב השואלים בפורום (שאינם מפרטים) בהתחלה אך כן בהמשך שיחה, נוסעים לאירופה, כתיירים, לתקופה של כמה ימים עד שבועיים. לרוב למדינה אחת בלבד.
 
זו לא היתה כוונתי

מי ששואל צריך לתת פרטים כדי שיהיה אפשר לענות. אם הוא לא נותן כאלו, אי אפשר באמת לענות לו תשובה שמותאמת למה שהוא צריך. זה כמו שאנשים שואלים "תמליצו לי יעד לזוג בגיל 30 לשבועיים" - אני יכולה לזרוק כל שם בעולם, בערך. מה התקציב? אתם רוצים נופש בחוף, עיר או הליכה בטבע? באיזו עונה? לתשובות אין שום משמעות אם השואל לא מכוון אותך לשום דבר.

וכאמור, גם אם הם נוסעים לשבועיים גג למדינה אחת בלבד ושואלים על סים, זה משנה איזו מדינה וזה משנה מה הם צריכים/רוצים (כן או לא שיחות לישראל, כן או לא שיחות מקומיות, כמה אינטרנט).

אני לא יודעת עם אלו חברות סים בארץ יש לך ניסיון, אבל יש כאלו כשזה לא הספקית שלך נדרש ממך בשובך לארץ להודיע על התנתקות אחרת כל יום ממשיך ומחויב (כי משלמים פר תקופה). במקרים כאלו לפעמים אתה גם משלם סכום מסוים תמורת הסים כי זה לא אותו סים ישראלי שיש לך ביומיום. כך שבסופו של דבר, זה עשוי לצאת יקר יותר, ויותר התעסקות. לי, למשל, אין רכב. כשנדרשתי לאחרונה לטפל בהחלפת סים לא היה שום משרד בעיר שלי, ולמקום הקרוב שהוא במרחק 10 דקות נסיעה גג ברכב לוקח להגיע בתחבורה ציבורית 2 אוטובוסים, כ-40 דקות לכיוון. כשהיתה לי בעיה דומה בחו"ל, הלכתי כמה דקות ברגל (כי ממילא יש משרדים של חברות סלולרי במרכז הערים על הרחוב הראשי) או לקחתי רכבת תחתית בדקות ספורות.
 

moco10

New member
שוב, מוסכם לחלוטין, שתשובה טובה יכולה להינתן

רק בידיעת כל הפרטים.
לא מוסכם שבהיעדר פרטים, אין טעם לתת תשובה, כאשר ממש אין פיזור אחיד של סוגי הנסיעות.
רוב השאלות שנשאלות (בכל מיני נושאים) אינן מפורטות מספיק לתשובה מדויקת אך זה לא אומר שאין טעם לענות. רוב השיחות הן כאלה ואם היו עונים רק לשאלות מדויקות, הפורום הזה היה די ריק מתוכן. לרוב, אם יש פרטים ייחודיים קריטיים אז הם עולים בהמשך השיחה מפי השואל, מה שלא קרה בשרשור זה.

כדוגמא מתחום אחר שבו יש שאלות רבות, עולה רבות שאלה מסוג "האם שעתיים לקונקשן זה מספיק, או שלבחור כרטיס עם קונקשן ארוך יותר?". גם בשאלות אלה כדי לתת תשובה נכונה חסר הנתון הקריטי של מחיר האיחור, אבל זה לא אומר שלא סביר לענות ש"זה מספיק, ויש סיכון קטן" תחת ההנחה שלרוב האנשים אין אילוץ זמן מאוד חזק ביעד, ואם היה הם היו מזכירים זאת.
גם בשאלה הנוכחית, סביר שכששואלים רק על "נסיעה לחו"ל" בלי פירוט, אז כנראה מדובר על נסיעה כרוב הנסיעות.

בעיניין מה שכתבת על הצורך ליסוע כדי להתנתק, לא ברור לי באיזה חברה מדובר.
התנתקות, כפי שאני מכיר אותה, זה כמה שניות של מילוי טופס בדפדפן. אולי בחברות מסוימות דורש שיחה טלפונית.
 
אולי לא הובנתי

לא לנסוע כדי להתנתק, לנסוע כדי לקנות את הסים. כך או כך, צריך לזכור להתנתק בשנייה שחוזרים לפני שייגבו ממני עוד כסף. לא אוהבת את זה. על סים בחו"ל אני משלמת במזומן, ואי אפשר לגבות ממני יותר ממה שרציתי לשלם מלכתחילה.

גם לא אמרתי שאין טעם לענות, אבל אמרתי שתשובה כללית בנושאים מסוימים תוך הנחות מוקדמות לא קולעת. לכל אחד יש הרגלי שימוש אחרים בחו"ל. זה שבחברה X יעלה לך זול יותר מחו"ל גלישה של 6 גיגה, זה לא באמת יתרון למי שצריך הרבה פחות מגיגה אחד, שיעלה יותר זול בסים מקומי. לכן לפעמים צריך לבקש פרטים נוספים מהשואל, אם הוא לא השכיל לתת אותם מלכתחילה. וכמו שאמרתי, לא לתת תשובה גורפת ומוחלטת של "X תמיד טוב/זול יותר" בסים, כשזה לא בהכרח כך ואין לנו מושג מה הפרטים ומה הצורך.
 

moco10

New member
הסימים שאני רכשתי באינטרנט הגיעו הבייתה בדואר

תראי, העובדה היא שלא קיבלנו מידע נוסף על הצרכים.
אז אפשר לא לענות בכלל, אפשר לענות תשובה שתתאים לרוב ואפשר שכל אחד יתאר את הצרכים הספציפיים שלו ומה מתאים להם.
אני בחרתי בחלופה השנייה
 

לאונידס

Active member
לדעתי השורה התחתונה היא הנכונה, צריך לדעת את פרופיל השימוש

של השואל כדי לתת המלצה טובה.
אחרת עלולים להגיע ל GIGO
 
למעלה