רק לקורונה? אם אתה רוצה בסיס נתונים על מצבו הרפואי של כל אדם בישראל, אז צריך לכל המחלות והטיפולים.שאוכל לדעת אם אדם מסויים מחוסן?
או שאצטרך לסמוך על המילה שלו?
כי אם אדרוש לראות מסמך זכותו
להעלב ולא להראות לי.
אני לא רוצה שהוא יעלב המסכן.
אני פוגע בפרטיות שלו.
רופא השיניים שלי לא רצה לטפל בי כי אני לא מחוסן ובזה תמה מערכת היחסים...שאוכל לדעת אם אדם מסויים מחוסן?
או שאצטרך לסמוך על המילה שלו?
כי אם אדרוש לראות מסמך זכותו
להעלב ולא להראות לי.
אני לא רוצה שהוא יעלב המסכן.
אני פוגע בפרטיות שלו.
רופא השיניים הזה לא יודע שגם מחוסנים מדביקים?רופא השיניים שלי לא רצה לטפל בי כי אני לא מחוסן ובזה תמה מערכת היחסים...
יצא יותר טוב מצאתי רופא יותר טוב.
הוא מאמין שמחוסנים הרבה פחות.רופא השיניים הזה לא יודע שגם מחוסנים מדביקים?
הוא גם לא יודע שזו אפליית מטופלים המאפשרת לתבוע אותו ולבטל את רשיונורופא השיניים הזה לא יודע שגם מחוסנים מדביקים?
אין וטוב שאין.שאוכל לדעת אם אדם מסויים מחוסן?
או שאצטרך לסמוך על המילה שלו?
כי אם אדרוש לראות מסמך זכותו
להעלב ולא להראות לי.
אני לא רוצה שהוא יעלב המסכן.
אני פוגע בפרטיות שלו.
מה עומד מאחורי ההיגיון שלפיואין כזה לגבי אנשים שחולים באיידס וצהבת מדבקת
אבל תמיד תחפש תירוצים להפוך את ישראל לדיקטטורה פולשנית
יש לך משהו יותר משוגע מזה?זכות שלא להידבק במחלה מזולתך
פרשנות בג"צ לגבי חוקי היסודמה עומד מאחורי ההיגיון שלפיו
אדם שחולה במחלה מדבקת יכול לנוע בחופשיות ולהדביק אחרים, אבל לא ניתן לזולתו לדעת שהוא מדבק ומדביק .
אם אתה חולה במחלה מדבקת, בהחלט,אולי יש מקום להגדיר בין זכויות הפרט השונות גם
זכות שלא להידבק במחלה מזולתך
חשד?בוא נניח לרגע שעולה חשד שלפלוני יש תכניות לרצוח אותך
במצב עניינים שכזה יכולה המשטרה לנהל מעקב כדי להגן עליך תוך פגיעה בזכויות הפרט של הנחשד .
אין זכות כזו,במקרה שלעיל ההגנה עליך גוברת באופן מוצדק על צנעת הפרט של הנחשד
אם כך, מדוע כאן צנעת הפרט של מי שיכול לפגוע בזולתו
גוברת על הזכות של זולתו לא להידבק?
הייתי רוצה לקרוא היכןבג"צ החליט שהם לא רלוונטים.
שהזכות לפרטיות עולה עליהם.
הייתי רוצה לקרוא היכן
מחוסן בעל תו ירוק נדבק ומדביק לכן לחייב אנשים להציג בדיקת קורונה שלילית צריכה לחול על כולם, במיוחד על מחוסנים שלא מודעים לכך שנדבקו.מה עומד מאחורי ההיגיון שלפיו
אדם שחולה במחלה מדבקת יכול לנוע בחופשיות ולהדביק אחרים
אבל לא ניתן לזולתו לדעת שהוא מדבק ומדביק .
אולי יש מקום להגדיר בין זכויות הפרט השונות גם
זכות שלא להידבק במחלה מזולתך
בוא נניח לרגע שעולה חשד שלפלוני יש תכניות לרצוח אותך
במצב עניינים שכזה יכולה המשטרה לנהל מעקב כדי להגן עליך
תוך פגיעה בזכויות הפרט של הנחשד .
במקרה שלעיל ההגנה עליך גוברת באופן מוצדק על צנעת הפרט של הנחשד
אם כך, מדוע כאן צנעת הפרט של מי שיכול לפגוע בזולתו
גוברת על הזכות של זולתו לא להידבק?
הוא אולי לא הבין שהוא גם מדבק ומדביק?מחוסן בעל תו ירוק נדבק ומדביק לכן לחייב אנשים להציג בדיקת קורונה שלילית צריכה לחול על כולם, במיוחד על מחוסנים שלא מודעים לכך שנדבקו.
הוא לא יכול. לעניות דעתי זאת טעות להציג זאת כך. כלומר טכנית הוא כמובן יכול, אבל חוקית הוא לא יכול והוא עובר בכך עבירה פלילית. לטעמי יש כאן איזון ראוי בין הצורך בשמירה על הציבור מחד (קביעת ה'הסתובבות החופשית וההדבקה' כעבירה ואיסורה בחוק) לבין אי-רדיפת אנשים וחשיפת ענייניהם הפרטיים לכלל הציבור.מה עומד מאחורי ההיגיון שלפיו
אדם שחולה במחלה מדבקת יכול לנוע בחופשיות ולהדביק אחרים
אבל לא ניתן לזולתו לדעת שהוא מדבק ומדביק .
השאלה מהו ענין פרטי ?הוא לא יכול. לעניות דעתי זאת טעות להציג זאת כך. כלומר טכנית הוא כמובן יכול, אבל חוקית הוא לא יכול והוא עובר בכך עבירה פלילית. לטעמי יש כאן איזון ראוי בין הצורך בשמירה על הציבור מחד (קביעת ה'הסתובבות החופשית וההדבקה' כעבירה ואיסורה בחוק) לבין אי-רדיפת אנשים וחשיפת ענייניהם הפרטיים לכלל הציבור.
וכאמור מעלה, בדיוק מסיבה זו קיים החוק. אדם מדבר שעובר עליו צפוי לעונשים הקבועים בו. לטוב ולמוטב, צריך לאזן בין הערכים השונים שחשובים לחברה.השאלה מהו ענין פרטי ?
אם יש לי בבית שולחן - זה שולחן פרטי
אם אני מחליט לסלקו מביתי - זה גם ענייני הפרטי
אבל אם אני אחליט להשליך את השולחן מהחלון - זה כבר סיכון עוברי אורח
ואם השולחן יפול למישהו על הראש ויהרוג אותו - זה כבר גרם מוות ברשלנות.
תרגום
כשאתה עובר לידי ואתה חולה במחלה מדבקת זה כבר לא עניינך הפרטי
זה הרי גם ענין שלי, לא ???
מה איך יכול להיות
אני יכול להידבק
אני יכול לחלות
אני יכול למות
ואני גם יכול להדביק אחרים
וזה לא עניין שלי ????
למען השםוכאמור מעלה, בדיוק מסיבה זו קיים החוק. אדם מדבר שעובר עליו צפוי לעונשים הקבועים בו. לטוב ולמוטב, צריך לאזן בין הערכים השונים שחשובים לחברה.
בכל מקרה יש בהצעתך משום מדרון חלקלק. הרי תיאורטית אפשר לומר שצריך גם להגביל יציאת חולי שפעת (שגרתיים, בלי קשר לקורונה) מהבית או אף מצוננים, מאחר ואם במקרה יתעטשו כשהם חולפים ליד אדם עם מערכת חיסונית חלשה, הם יכולים לפגוע בו (אפילו קשה במקרים מסוימים). וזאת סתם דוגמה בשליפה מהמותן. שאלה דומה אגב אפשר להעלות גם בנוגע לעבריינים לשעבר (כמו למשל מרשם הפדופילים שקיים בארה"ב).
מוסכם.למען השם
שאלה מרתקת שאפשר לשאול על שלל נושאים. כך למשל אני יכול להתחייב להורדת מספר הנפגעים בתאונות דרכים כמעט לאפס. זה רק יחייב הגבלת מהירות גורפת בכל כבישי ישראל ל15 קמ"ש. האם נעשה זאת? האם החברה כולה תסכים לפגיעה בנוחותה כדי לחסוך 300-400 חיי אדם ומשפחות הרוסות? כנראה שלא. לטוב ולמוטב, המדינה מאזנת בין ערכים שונים. ודאי כך במדינה הטרוגנית כמו ישראל, אך למעשה זה קורה במידה כזו או אחרת ברוב מדינות העולם. כך זה פשוט עובד. אז יהיה מי שדעתו תהיה 99% לכיוון ערך מסוים ויהיה מי שדעתו תהיה הפוכה לחלוטין. בסופו של דבר החברה, המדינה, כאמור מאזנת בין הדברים בהתאם להשקפת עולמה.בוא לרגע נדבר תיאורטית ( ואני ואתה יודעים שכגמעט בטוח שיש מספר שאיננו יודעם )
אם ימותו 100 נוספים
אתה מוכן להקריב אותם על מזבח זכות האדם לפרטיות ?
אין מה להשוות בין תשובה התנדבותית להצעת הכפיה שהיא בבסיס הדיון. פשוט לא אותו דבר.זה הגיוני לו הייתי עונה שבמסגרת זכותי לפרטיות אני מסרב לענות ?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.