האם יש בסיס נתונים ציבורי

jackie111

Well-known member
שאוכל לדעת אם אדם מסויים מחוסן?
או שאצטרך לסמוך על המילה שלו?

כי אם אדרוש לראות מסמך זכותו
להעלב ולא להראות לי.

אני לא רוצה שהוא יעלב המסכן.
אני פוגע בפרטיות שלו.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
שאוכל לדעת אם אדם מסויים מחוסן?
או שאצטרך לסמוך על המילה שלו?

כי אם אדרוש לראות מסמך זכותו
להעלב ולא להראות לי.

אני לא רוצה שהוא יעלב המסכן.
אני פוגע בפרטיות שלו.
רק לקורונה? אם אתה רוצה בסיס נתונים על מצבו הרפואי של כל אדם בישראל, אז צריך לכל המחלות והטיפולים.

🤪
 
שאוכל לדעת אם אדם מסויים מחוסן?
או שאצטרך לסמוך על המילה שלו?

כי אם אדרוש לראות מסמך זכותו
להעלב ולא להראות לי.

אני לא רוצה שהוא יעלב המסכן.
אני פוגע בפרטיות שלו.
רופא השיניים שלי לא רצה לטפל בי כי אני לא מחוסן ובזה תמה מערכת היחסים...

יצא יותר טוב מצאתי רופא יותר טוב.
 

ai27

Well-known member
אין כזה לגבי אנשים שחולים באיידס וצהבת מדבקת
אבל תמיד תחפש תירוצים להפוך את ישראל לדיקטטורה פולשנית
 

DANIAVNI

Well-known member
אין כזה לגבי אנשים שחולים באיידס וצהבת מדבקת
אבל תמיד תחפש תירוצים להפוך את ישראל לדיקטטורה פולשנית
מה עומד מאחורי ההיגיון שלפיו

אדם שחולה במחלה מדבקת יכול לנוע בחופשיות ולהדביק אחרים
אבל לא ניתן לזולתו לדעת שהוא מדבק ומדביק .

אולי יש מקום להגדיר בין זכויות הפרט השונות גם
זכות שלא להידבק במחלה מזולתך

בוא נניח לרגע שעולה חשד שלפלוני יש תכניות לרצוח אותך
במצב עניינים שכזה יכולה המשטרה לנהל מעקב כדי להגן עליך
תוך פגיעה בזכויות הפרט של הנחשד .

במקרה שלעיל ההגנה עליך גוברת באופן מוצדק על צנעת הפרט של הנחשד
אם כך, מדוע כאן צנעת הפרט של מי שיכול לפגוע בזולתו
גוברת על הזכות של זולתו לא להידבק?

 
זכות שלא להידבק במחלה מזולתך
יש לך משהו יותר משוגע מזה?

אני יקל עליך התקשורת שתלה את המחשבה הזאת בראש שלך,לפני זה היה פשוט לא נעים

לחלות מאנשים אבל זה החיים וזה המצב ועכשיו קיבלת לגיטימציה לעורר פחדים קדומים.

הזכות לפחד...
 

ai27

Well-known member
מה עומד מאחורי ההיגיון שלפיו
אדם שחולה במחלה מדבקת יכול לנוע בחופשיות ולהדביק אחרים, אבל לא ניתן לזולתו לדעת שהוא מדבק ומדביק .
פרשנות בג"צ לגבי חוקי היסוד
אולי יש מקום להגדיר בין זכויות הפרט השונות גם
זכות שלא להידבק במחלה מזולתך
אם אתה חולה במחלה מדבקת, בהחלט,
ויש גם חוקים מפורשים מאוד לגבי זה,
ובכל זאת בג"צ החליט שהם לא רלוונטים.
שהזכות לפרטיות עולה עליהם.

זכות לבצע כפיה המונית כוחנית של טיפול רפואי,
אינה זכות יסוד.
בוא נניח לרגע שעולה חשד שלפלוני יש תכניות לרצוח אותך
במצב עניינים שכזה יכולה המשטרה לנהל מעקב כדי להגן עליך תוך פגיעה בזכויות הפרט של הנחשד .
חשד?
אם המשטרה מצליחה לשכנע שופט שהחשד מבוסס.
בפועל, באופן כמעט גורף המשטרה תתעלם.
כי הסיכוי לשכנע שופט נמוך מאוד

לרוב היא תזמן את החשוד לחקירה ותנסה להבהיל אותו. ובזה זה יגמר.
במקרה שלעיל ההגנה עליך גוברת באופן מוצדק על צנעת הפרט של הנחשד
אם כך, מדוע כאן צנעת הפרט של מי שיכול לפגוע בזולתו
גוברת על הזכות של זולתו לא להידבק?
אין זכות כזו,
בדיוק כמו שלאותו אדם שכלל אינו חולה ואתה דורש לשלול את זכויותיו, אין זכות לא להידבק.

הניסיון שלך להתחיל למחוק זכויות של אנשים עקב גחמות,
משמעו להפוך את ישראל לאימפריה הסובייטית
זה לא דבר טוב.
 

קירשנבאום8

Well-known member
מה עומד מאחורי ההיגיון שלפיו

אדם שחולה במחלה מדבקת יכול לנוע בחופשיות ולהדביק אחרים
אבל לא ניתן לזולתו לדעת שהוא מדבק ומדביק .

אולי יש מקום להגדיר בין זכויות הפרט השונות גם
זכות שלא להידבק במחלה מזולתך

בוא נניח לרגע שעולה חשד שלפלוני יש תכניות לרצוח אותך
במצב עניינים שכזה יכולה המשטרה לנהל מעקב כדי להגן עליך
תוך פגיעה בזכויות הפרט של הנחשד .

במקרה שלעיל ההגנה עליך גוברת באופן מוצדק על צנעת הפרט של הנחשד
אם כך, מדוע כאן צנעת הפרט של מי שיכול לפגוע בזולתו
גוברת על הזכות של זולתו לא להידבק?
מחוסן בעל תו ירוק נדבק ומדביק לכן לחייב אנשים להציג בדיקת קורונה שלילית צריכה לחול על כולם, במיוחד על מחוסנים שלא מודעים לכך שנדבקו.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מה עומד מאחורי ההיגיון שלפיו

אדם שחולה במחלה מדבקת יכול לנוע בחופשיות ולהדביק אחרים
אבל לא ניתן לזולתו לדעת שהוא מדבק ומדביק .
הוא לא יכול. לעניות דעתי זאת טעות להציג זאת כך. כלומר טכנית הוא כמובן יכול, אבל חוקית הוא לא יכול והוא עובר בכך עבירה פלילית. לטעמי יש כאן איזון ראוי בין הצורך בשמירה על הציבור מחד (קביעת ה'הסתובבות החופשית וההדבקה' כעבירה ואיסורה בחוק) לבין אי-רדיפת אנשים וחשיפת ענייניהם הפרטיים לכלל הציבור.
 

DANIAVNI

Well-known member
הוא לא יכול. לעניות דעתי זאת טעות להציג זאת כך. כלומר טכנית הוא כמובן יכול, אבל חוקית הוא לא יכול והוא עובר בכך עבירה פלילית. לטעמי יש כאן איזון ראוי בין הצורך בשמירה על הציבור מחד (קביעת ה'הסתובבות החופשית וההדבקה' כעבירה ואיסורה בחוק) לבין אי-רדיפת אנשים וחשיפת ענייניהם הפרטיים לכלל הציבור.
השאלה מהו ענין פרטי ?
אם יש לי בבית שולחן - זה שולחן פרטי
אם אני מחליט לסלקו מביתי - זה גם ענייני הפרטי
אבל אם אני אחליט להשליך את השולחן מהחלון - זה כבר סיכון עוברי אורח
ואם השולחן יפול למישהו על הראש ויהרוג אותו - זה כבר גרם מוות ברשלנות.

תרגום
כשאתה עובר לידי ואתה חולה במחלה מדבקת זה כבר לא עניינך הפרטי
זה הרי גם ענין שלי, לא ???
מה איך יכול להיות
אני יכול להידבק
אני יכול לחלות
אני יכול למות
ואני גם יכול להדביק אחרים
וזה לא עניין שלי ????
 

Harrington

Well-known member
מנהל
השאלה מהו ענין פרטי ?
אם יש לי בבית שולחן - זה שולחן פרטי
אם אני מחליט לסלקו מביתי - זה גם ענייני הפרטי
אבל אם אני אחליט להשליך את השולחן מהחלון - זה כבר סיכון עוברי אורח
ואם השולחן יפול למישהו על הראש ויהרוג אותו - זה כבר גרם מוות ברשלנות.

תרגום
כשאתה עובר לידי ואתה חולה במחלה מדבקת זה כבר לא עניינך הפרטי
זה הרי גם ענין שלי, לא ???
מה איך יכול להיות
אני יכול להידבק
אני יכול לחלות
אני יכול למות
ואני גם יכול להדביק אחרים
וזה לא עניין שלי ????
וכאמור מעלה, בדיוק מסיבה זו קיים החוק. אדם מדבר שעובר עליו צפוי לעונשים הקבועים בו. לטוב ולמוטב, צריך לאזן בין הערכים השונים שחשובים לחברה.

בכל מקרה יש בהצעתך משום מדרון חלקלק. הרי תיאורטית אפשר לומר שצריך גם להגביל יציאת חולי שפעת (שגרתיים, בלי קשר לקורונה) מהבית או אף מצוננים, מאחר ואם במקרה יתעטשו כשהם חולפים ליד אדם עם מערכת חיסונית חלשה, הם יכולים לפגוע בו (אפילו קשה במקרים מסוימים). וזאת סתם דוגמה בשליפה מהמותן. שאלה דומה אגב אפשר להעלות גם בנוגע לעבריינים לשעבר (כמו למשל מרשם הפדופילים שקיים בארה"ב).
 

DANIAVNI

Well-known member
וכאמור מעלה, בדיוק מסיבה זו קיים החוק. אדם מדבר שעובר עליו צפוי לעונשים הקבועים בו. לטוב ולמוטב, צריך לאזן בין הערכים השונים שחשובים לחברה.

בכל מקרה יש בהצעתך משום מדרון חלקלק. הרי תיאורטית אפשר לומר שצריך גם להגביל יציאת חולי שפעת (שגרתיים, בלי קשר לקורונה) מהבית או אף מצוננים, מאחר ואם במקרה יתעטשו כשהם חולפים ליד אדם עם מערכת חיסונית חלשה, הם יכולים לפגוע בו (אפילו קשה במקרים מסוימים). וזאת סתם דוגמה בשליפה מהמותן. שאלה דומה אגב אפשר להעלות גם בנוגע לעבריינים לשעבר (כמו למשל מרשם הפדופילים שקיים בארה"ב).
למען השם
כוחם של טיעוניכם באי הוודאות בנוגע לתשובה לשאלה
כמה אנשים נוספים ימותו בגלל הלא מחוסנים שמסתובבים חופשיים ?

בוא לרגע נדבר תיאורטית ( ואני ואתה יודעים שכגמעט בטוח שיש מספר שאיננו יודעם )
אם ימותו 100 נוספים
אתה מוכן להקריב אותם על מזבח זכות האדם לפרטיות ?

הרי כל לא מחוסן שמגיע לבית חולים מקבל טיפול ומקבל מכשיר אקמו על חשבוננו
זאת אומרת, נותנים ערך לחיים של כל בן אדם .

אז מה ? לחיים של מי שנאלץ לעמוד בחוסר ידיעה ליד לא מחוסן, אין ערך ?

היום השאלה " האם אתה מחוסן" נהייתה טריוויאלית
בא אליי מישהו זר הביתה
ישבנו, שאל אם אני מחוסן, שמחתי לענות שכן
זה הגיוני לו הייתי עונה שבמסגרת זכותי לפרטיות אני מסרב לענות ?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מוסכם.
בוא לרגע נדבר תיאורטית ( ואני ואתה יודעים שכגמעט בטוח שיש מספר שאיננו יודעם )
אם ימותו 100 נוספים
אתה מוכן להקריב אותם על מזבח זכות האדם לפרטיות ?
שאלה מרתקת שאפשר לשאול על שלל נושאים. כך למשל אני יכול להתחייב להורדת מספר הנפגעים בתאונות דרכים כמעט לאפס. זה רק יחייב הגבלת מהירות גורפת בכל כבישי ישראל ל15 קמ"ש. האם נעשה זאת? האם החברה כולה תסכים לפגיעה בנוחותה כדי לחסוך 300-400 חיי אדם ומשפחות הרוסות? כנראה שלא. לטוב ולמוטב, המדינה מאזנת בין ערכים שונים. ודאי כך במדינה הטרוגנית כמו ישראל, אך למעשה זה קורה במידה כזו או אחרת ברוב מדינות העולם. כך זה פשוט עובד. אז יהיה מי שדעתו תהיה 99% לכיוון ערך מסוים ויהיה מי שדעתו תהיה הפוכה לחלוטין. בסופו של דבר החברה, המדינה, כאמור מאזנת בין הדברים בהתאם להשקפת עולמה.
זה הגיוני לו הייתי עונה שבמסגרת זכותי לפרטיות אני מסרב לענות ?
אין מה להשוות בין תשובה התנדבותית להצעת הכפיה שהיא בבסיס הדיון. פשוט לא אותו דבר.
 
למעלה