האם יש במאי קולנוע שאהוב עליכם\ן במיוחד?

Murdock18

New member
שלושה במאים זוכים בכבוד.

קוונטין טרנטינו, כריסטופר נולאן וזאק סניידר, לא בהכרם בסדר הזה.

טרנטינו, למרות שקיבל לא מעט ביקורות זועמות על כך שסרטיו אלימים מדי, מורכבים ממחוות בלבד ו/או גנובים ברובם המוחלט, עדיין מוערך אצלי מאוד. אני לא יכול לומר שאין משהו בדברים הללו, אבל מבחינתי זה לא משנה כ"כ. הוא פשוט עושה את זה טוב יותר ומוצלח יותר. הסרטים שמהם שאב השראה או עשה להם מחווה (ו"גנב" מהם לצורך העניין), לא משאירים אותו רושם ולא משתווים לרמת הביצוע של סרטיו. "כלבי אשמורת", "ספרות זולה" ו"ממזרים חסרי כבוד נמצאים שלושתם בטופ שלי בקלות. את "ג'אנגו ללא מעצורים" אני עדיין צריך להשלים, כיוון שנרדמתי במהלכו בקולנוע. ואגב, אני חייב לציין ש"חסין מוות" לא כזה נוראי כמו שעושים ממנו. אגדיל ואומר שהוא בכלל לא נוראי לדעתי ואפילו די נהניתי ממנו בזמנו, גם אם זה לא בהכרח סרט שאצפה בו שוב. "ג'קי בראון" סתמי ולא מרשים, וסרטי "קיל ביל" די צולעים לדעתי בלשון המעטה.

נולאן הוא ככל הנראה הבמאי האהוב עליי ביותר. רבים טוענים שהוא במאי יומרני ומיינסטרימי, שקהילת מעריציו מורכבת מפאנבויז בלבד. אני רוצה לחשוב על עצמי כ"הוכחה" שהטענה הזו לא נכונה. אני אוהב מאוד את כריסטופר נולאן ואני מצפה בקוצר רוח לכל פרויקט שלו, ולכן אני גם כנראה שופט את סרטיו בחומרה רבה יותר. הסרט שהכי ציפיתי לו אי פעם הוא "עלייתו של האביר האפל" וכמאמר הקלישאה, "כגודל הציפיה, גודל האכזבה." בכל פעם שאני צופה בקטעים ממנו, אני אוהב את הסרט פחות ופחות. לפעמים אני מרגיש שיהיה יותר נכון לומר שאני בכל פעם שונא אותו קצת יותר. "ממנטו", "יוקרה" ו"האביר האפל" נמצאים ללא ספק בטופ שלי, כש"ההתחלה" לא הרחק מאחור ברשימה. "מעקבים" ("לעקוב"?) סרט נחמד למדי, אבל אני עדיין לא בטוח אם אהנה ממנו גם בצפייה חוזרת. "אינסומניה" עשוי מעולה, אבל מסוג הסרטים שאני אצפה בהם שוב רק אם הם במקרה מוקרנים בטלוויזיה. בכל מקרה, מדובר ברימייק, אז לא מציק לי יותר מדי שאני פחות מתחבר אליו. על "באטמן מתחיל" אני לא יודע מה לומר... יש בו קטעים טובים, הוא בסדר ולא מדהים. אני כמובן מצפה מאוד לפרויקט הבא שלו, "אינטר-סטלר". הסרט עתיד לצאת בשנה הבאה ויתרחש בחלל, פרט שדי הלהיב אותי.

זאק סניידר הוא במאי נהדר, למרות שעל פניו נראה שהוא לא כ"כ מוערך בקרב חובבי הקולנוע. נוהגים לחזור ולומר עליו שהוא "במאי טריילרים מעולה" ושהסרטים שלו הם... ובכן, לא. "שחר המתים" הוא סרט הזומבים האהוב עליי ואני אוהב אותו, גם אם זה נאמר באופן יחסי בחלקו. "מת על אחר כך מגיע "300", אחד הסרטים האהובים עליי. אמנם לא הרבה מתלהבים מהסרט "הרדוד" כביכול וגם לא כולם מתלהבים מהאקשן שבו. ולמרות זאת, אני דווקא מוצא בו לא מעט עומק ומשפטים אדירים ובלתי נשכחים. ולא, אני לא מתכוון ל-THIS IS SPARTA למען הסר ספק. ואחרון חביב, לבינתיים בכל אופן, "השומרים". צפיתיי המון פעמים בשלושת הסרטים הללו, ולדעתי הוא במאי מוכשר מאוד. אני מקווה שהפרויקטים הבאים שלו לא יאכזבו אותי, ושהוא ימשיך "לרכב על הגל". את סרט האנימציה שלו טרם ראיתי ואני גם לא כ"כ בטוח שאשלים אותו. לא סבלתי את "סאקר פאנץ'", שמבחינתי היה ניסיון פתטי ליצור סרט פסיכולוגי ואולי סוג-של עמוק שדורש ניתוח. גם האקשן לא הלהיב אותי כלל ולדעתי עדיף שסניידר ימשיך לדבוק בעיבודים לחומר קיים בלבד ושלעולם לא ינסה שוב ליצור משהו מקורי משלו.

ומשפט קטן לסיכום: למרבה ההפתעה, הסרט שאני הכי מצפה לו השנה הוא כמובן "איש הפלדה", שזאק סניידר בכס הבמאי ונולאן שימש כמפיק וכותב הסיפור, ביחד עם דיוויד ס. גוייר שכתב גם את התסריט המלא.
 
בנוגע ל'עלייתו של האביר האפל'

אני הפוך ממך. כול פעם שאני רואה קטעים מהסרט או את הטריילרים אני נרגש מחדש. זה אחד הסרטים שהכי ציפיתי להם אי פעם והוא ממש לא אכזב אותי. נכון שהוא לא מתעלה על 'האביר האפל' אבל הוא מפסיד לו בנקודות ולא בנוק אאוט. 'עלייתו של האביר האפל' הוא מקום שני מכובד בהחלט.

בנוגע לזאק סניידר. הוא במאי לא רע לדעתי. 'שיר המתים' היה לא רע. '300' מאוד מופרך, טיפשי ולוקח את עצמו ברצינות עד כדי כך שזה נהיה מצחיק וכיפי (משום מה). נהנתי מאוד מסרט זה. מ'השומרים' ציפיתי לסרט משעמם ואורך וזה דווקא היה אחלה סרט זורם עם עלילה מעניינת, אפקטים טובים ומשפט שאני אוהב לצטט ('אני הורג מיליונים כדי להציל מיליארדים'). 'אגדה עם כנפיים' סרט מאוד סתמי ו'סאקר פאנץ' הוא פשוט טריילר באורך שעתיים עם קטעי מעבר עלילתיים ועלובים ביניהם. מעניין אותי מאוד איך ייצא 'איש הפלדה' שלו (עוד 19 יום בקולנוע!).
 

timboy123

New member
מסכים איתך על הכל.

מסתבר שהטעם שלי ושלך דומה יותר משחשבתי (או משידעתי)
 

Murdock18

New member
אולי "צולעים" זו לא המילה הנכונה,

אבל הכוונה הועברה.
 

mrpink3

New member
תגובה מושקעת שראויה לפידבק

מיותר ככל שיהיה.

אני, אולי למרבה ההפתעה, מאוד מצפה לסרט הבא של נולאן. רעיון מעניין מאוד ומסתבר שהדראפט הראשון של התסריט זמין ברשת, אך נעשו בו המון שינוים לפי הבנתי. נתקלתי בו באתר הפאנבויז של נולאן, תהיתי אם לבקש שישלחו לי, בסוף החלטתי שלא.

אני חושב שמה שאני לא אוהב בנולאן זה הדברים הקטנים. אני אוהב את הרעיונות הגדולים, אבל הפרטים, הדרך, הוא כה נוסחתי. אני מקווה שנולאן לא ידפוק את אינסטלטר כמו התחלה, למשל, בטריקים רדודים כמו, מניפולציות רגשיות זולות; דמות אשתו של דיקפריו, תארו לכם את דייב ב-2001 מתקשר לאשתו ואומר לה שהוא אוהב אותו ואת הילדים; המצאת דמות של טירונית להסבר העלילה; תארו לכם אם האסטרונאוטים היו משוחחים אחד עם השני, אם הייתה קריינות;
תהיה קטנה לגבי נראטיב של יוצר קולנועי וייחודו של אחר גאון.
 
שלי הם

ROBERT ALTMAN
NICOLAS WINDING REFN
PAUL THOMAS ANDERSON
DARREN ARONOFSKY
CHARLIE CHAPLIN
BILLY WILDER
STANLEY KUBRICK
GUY RITCHIE
CHRISTOPHER NOLAN
STEVEN SPIELBERG
QUENTIN TARANTINO
DAVID FINCHER
MARTIN SCORSESE
ALFRED HITCHCOCK
 

aשרון

New member
בלי סדר מסויים....

ספילברג, טרנטינו, היצ'קוק, אלפונסו קוארון, ג'יי ג'יי אברמס , אלן פרקר
 
למעלה