האם יש אתר שמסכם את כל ספרי

subotaj

New member
האם יש אתר שמסכם את כל ספרי

מדע בדיוני ופנטזיה שקיבלו פרסי נובל?
 

Dorfl

New member
כל אתר מכיל את הרשימה הזאת,

כי היא באורך אפס - אני לא חושב שהיה ספר מד"ב שזכה בפרס נובל. את האתרים של פרסי ההוגו והנבולה, לעומת זאת, אפשר למצוא בגוגל: http://worldcon.org/hugos.html http://www.sfwa.org/awards/archive/pastwin.htm אם אני טועה, ומישהו כן יודע על ספר מד"ב שזכה בנובל, אשמח לשמוע.
 

subotaj

New member
תודה רבה! בדיוק מה שחיפשתי...

רק שאלה קטנה מה ההבדל בין שלושתם? Novel Novella Novelette
 

Y. Welis

New member
האורך במלים

ההקבלה לעברית היא בערך כזו: נובלטה -> סיפור קצר; נובלה -> ספר קצר (עד 120 עמודים); Novel = רומאן. מידה יותר מדוייקת יש באתר הנ"ל בהסברים על הקטגוריות.
 

גרומיט

New member
המממ... לא בדיוק

סיפור קצר הוא עד 7500 מלים באנגלית. נובלטה היא סיפור קצת פחות קצר: עד 15000 מלים באנגלית, נובלה היא כל סיפור שיותר ארוך מזה אך לא מגיע לאורך רגיל של ספר (הסף העליון, נדמה לי, עומד על סביבות ה-40,000 מילה) ונובל הוא ספר באורך מלא, רומאן.
 

Y. Welis

New member
אם ניקח ספר של עם עובד בפורמט הישן

דהיינו 33 שורות לעמוד ועם 9-11 מלים לשורה, נגיע ל-450 עמודים לערך לנובלה. די הרבה.
 

גרומיט

New member
120 עמודים זה לא ספר

אלא אם מדובר בספר ילדים. נובלות קצרות יגיעו לסביבות ה-60 עמודים בעברית, והארוכות פי שתיים מכך. אפילו הספרים הקצרים ביותר של עם עובד (למשל, טיק-טוק), היו יותר ארוכים מזה.
 

Boojie

New member
לא, ממש לא.

עמוד זה כ-250 מילה, לפי כל חישוב שאני מכירה. זה יכול לנוע בין 200 ל-300, אבל 250 זה הסטנדרט המקובל בחישובים (קצת פחות ממה שמופיע אצלך - 297-363). 15,000 מילים מחולקות ב-250 יתנו לנו כ-60 עמודים (או בסביבות ה-45 עמודים - ולא 450 - לפי החישוב שלך). הנה קישור לכללים של ה-SFWA לגבי מספר המילים לכל קטגוריה שמשמשת בפרס הנבולה. לא ידוע לי על כללים נחרצים לעברית, אך יש לזכור שבעברית, סיפור באותו נפח רעיוני יכיל כ-20% פחות נפח טקסט (סיפור מתורגם, למשל).
 
למעלה