האם ישראל מדינה מודרנית???

paulg

New member
האם ישראל מדינה מודרנית???

לשאלה הזאת קשה מאוד לענות, לכאורהץאנו משוויצים שאנו מדינה נאורה, מתקדמת, הצועדת בראש המחנה של המדינות המתוקנות.אני לא בטוח שאנו מדינה מודרנית.ישנה כאן מגמה שהולכת ומחריפה של הקצנה מצד גורמים שלא רוצים את המודרניות אלא את הפרימיטיביות, את החזרה אל העולם החשוך של פעם.הכוונה שלי היא אל גורמי הדת ,החרדים ששונאים את מה שמוגדר כנורמלי ומודרני.הם- לצערי-מכתיבים את סדר היום כי המימסד החילוני טיפש ונאיבי. לא, אנו מדינה לא מודרנית, חברים.מי שיגיד ההיפך שיבדוק מה קורה בעולם הקמיעות, החמסות למיניהן, הקדושים ועולם הבאבות.המימסד החילוני משותק וזה מהשמפחיד אותי.
 

אלוני.

New member
כן , אנחנו מדינה מודרנית

בסופו של דבר מה שקובע זה הסך הכל , גם כאשר אתה עושה ממוצע הציונים יכול שיהיה לך ממוצע 95 זאת למרות שקיבלת 40 בהיסטוריה, עדיין תחשב תלמיד מצטיין שאינו שולט בהיסטוריה...
 
בהחלט לא!

באיזו מדינה מודרנית אנשים כמו סנדו מזור יוכלו להתעלל בחפים בפשע,בלי לעמוד למשפט ואחרי זה עוד לקבל קידומים והטבות? איפה עוד יכול בן אדם לקנות בחירות בלי שאפילו חקירה נורמלית תיפתח נגדו? באיזו מדינה נאורה אנשי בידור יפחדו לחשוף את עצמם בתור תומכי צד פוליטי מסויים? באיזו מדינה מערבית ימנעו אלה המכנים את עצמם ``ליברלים`` הקמת ערוץ טלויזיה חדש? באיזו מדינה מודרנית ישלטו מונופולים כמו ``בזק``,``אגד`` וחברת החשמל במשק,וישביתו אותו בכל פעם שאיום התחרות חג מעליהם? איזו מדינה מתקדמת אפילו תחשוב על להשקיע כסף בקיבוצים,הנצר האחרון של הקומוניזם משנות ה50? איזו מדינה נורמלית תיתן לבכיר לשעבר במדינת אויב,ולבן אדם המשבח רצח חיילי המדינה לגשת לבחירות לפרלמנט? ולבסוף - באיזו מדינה מערבית,מודרנית,מתקדמת ונאורה התקשורת,המשטרה,הפרקליטות ובית המשפט העליון ישתפו פעולה עם הממשלה בכל צד וצד תוך כדי ציות עיוור?
 
קיבוצים

מה שאני מדבר עליו הוא מחיקת החובות בהיקף של מיליארדי שקלים שהיה בזמן שלטון רבין. וחוץ מזה כל שקל שמושקע בקיבוצים הוא שקל אחד יותר מדי.
 
בולשיט

אם הם היו עובדים באמת הם לא היו נכנסים לחובות.גם רשויות מקומיות של ערי פיתוח עובדים קשה (והרבה יותר קשה) ואך אחד לא חושב למחוק להם את החובות. ושהקיבוצים לא יזיינו את השכל על אהבת הארץ,אם הם באמת היו אוהבים את הארץ הם לא היו הולכים הליכה עיוורת אחרי המחנה שדוגל בהחזרת שטחי הארץ וחילוק בירתה. ובאשר להקמת הארץ - זה היה לפני 50 שנה,אתם בעצמכם מדברים על נאורות והתקדמות,זה כולל בין היתר שינוי של סדר עדיפויות בן 50 שנה.
 
למה השנאה הנוראית הזו ?

בלי הקיבוצים לא היתה המדינה. חובות מחקו למי שעובד באמת. לישיבות של דרעי יש חובות מתאבון של אוכלי חינם. אחמד טיבי התפרנס מגיניקולגיה ולא צריך לשלוח אותו לברז`נייב שמת מזמן. בקיצור תחזור למציאות. מה יהיה כשלא יהיו קיבוצים. מי יחנך לאהבת האדמה והעבודה והארץ. ש``ס ?
 
קיבוצים

מה שאני מדבר עליו הוא מחיקת החובות בהיקף של מיליארדי שקלים שהיה בזמן שלטון רבין. ושלא נדבר על אדמות מדינה שאותן הם מקבלים בחינם,ואחרי זה מוכרים לגורמים פרטיים עבור הרבה כסף שהולך לכיסם. ובקשר לאחמד טיבי - הייתי רוצה לראות אם ארה``ב היו נותנים ליועצו של ברז`נב או של פידל קאסטרו לגשת לבחירות לסנאט.
 

אלוני.

New member
במדינה דמוקרטית מודרנית

מתקיימים חלק מהדברים שציינת וחלק אחר שפשוט אינו נכון , זה שאתה מציין אותו כביכול כעובדה לא הופך אותו לכזה, מה לעשות . לגבי המונופולים , מונופול הינו תופעה מוכרת בכלכלה העולמית ובחלק מהמקרים הינו תופעה הכרחית , בעיקר בענפים המצריכים השקעה מאסיבית בתחום תשתיות , ובוודאי במדינות צעירות . מן הסתם חלקם בדרך להעלם- ולא תמיד לפתרונות טובים יותר . לגבי בית המשפט העליון - לשמחתנו הוא קיים ומתפקד כפי שהוא . לקיבוצים- ציין את ההשקעות ואת הסכומים, עזוב דיבורים בא נדבר עובדות , מצא את התקציב שאתה מגדיר והבא לנו אותו. לגבי הכנסת - אני מניח שאתה מתכוון לאחמד טיבי שהיה יועצו של עראפאת, תופעה כזו יכולה להתרחש רק במדינה דמוקרטית ואכן יש בה אלמנט של היסחפות קלה, אגב - נראה לך שבוחריו היו מצביעים למפד``ל ? זה היה בהומור. מדינת ישראל היא אכן מדינה דמוקרטית ומודרנית , לא תמיד נוח עם זה כי יש לזה מחיר- האופציה האחרת יקרה יותר בעיניי.
 
למעלה