האם ישנן תכניות מפורטות וכוונות אמיתיות לריבוע מסילת החוף?

מצב
הנושא נעול.

סנוי

New member
האם ישנן תכניות מפורטות וכוונות אמיתיות לריבוע מסילת החוף?

האם ישנן תכניות מפורטות וכוונות אמיתיות לריבוע מסילת החוף?
זכור לי שנכתב פה בעבר שלכשירבעו את מסילת החוף לארבע מסילות, יצטרכו לסלול אותן במסלול העוקף את בנימינה, אשר יעבור כנראה ליד אור עקיבא. האם הדבר נכון? הרי במדינתנו הבטחות לחוד ומציאות לחוד..
אם ישנה כוונה רצינית ותכנון שנעשה, האם מישהו יודע פרטים על העניין, ובפרט שרטוט של התוואי המשוער? ( בטח יעקפו את אזורי ההחדרה של אקוויפר החוף ליד אזו"ת קיסריה, לפי השערה שלי)

בתודה מראש, גיא
 

alantan

New member
בעבר הרחוק היתה תכנית לישר את מסילת החוף ולהעבירה ליד אור

האם ישנן תכניות מפורטות וכוונות אמיתיות לריבוע מסילת החוף?
זכור לי שנכתב פה בעבר שלכשירבעו את מסילת החוף לארבע מסילות, יצטרכו לסלול אותן במסלול העוקף את בנימינה, אשר יעבור כנראה ליד אור עקיבא. האם הדבר נכון? הרי במדינתנו הבטחות לחוד ומציאות לחוד..
אם ישנה כוונה רצינית ותכנון שנעשה, האם מישהו יודע פרטים על העניין, ובפרט שרטוט של התוואי המשוער? ( בטח יעקפו את אזורי ההחדרה של אקוויפר החוף ליד אזו"ת קיסריה, לפי השערה שלי)

בתודה מראש, גיא
בעבר הרחוק היתה תכנית לישר את מסילת החוף ולהעבירה ליד אור
עקיבא וכביש החוף. לפני כעשור התכנית הזו בוטלה מתכנית המתאר הארצית. נראה לי הגיוני לעקוף ממערב בסמוך לכביש מספר 4 מדרום לאזו"ת קיסריה, כפי שגם אתה משער, ולהמשיך לאורך כביש מספר 4 עד לפאתי זכרון יעקב.
 

luckydude

New member
אאל״ט במסגרת התוכנית ההיא

בעבר הרחוק היתה תכנית לישר את מסילת החוף ולהעבירה ליד אור
עקיבא וכביש החוף. לפני כעשור התכנית הזו בוטלה מתכנית המתאר הארצית. נראה לי הגיוני לעקוף ממערב בסמוך לכביש מספר 4 מדרום לאזו"ת קיסריה, כפי שגם אתה משער, ולהמשיך לאורך כביש מספר 4 עד לפאתי זכרון יעקב.
אאל״ט במסגרת התוכנית ההיא
שהיתה תקפה אגב במשך עשרות שנים עד שבוטלה, המסילה היתה אמורה לעבור בצמוד לכביש 2.
&nbsp
כמו שציינת אני חושב שהקונצפט העקרוני כרגע הוא למסילה קרובה יותר לכביש 4 באזור.
 

סנוי

New member
וואו, ולחשוב שחשבו להסיט את התוואי לכביש 2! נשמע מיותר, לא?

אאל״ט במסגרת התוכנית ההיא
שהיתה תקפה אגב במשך עשרות שנים עד שבוטלה, המסילה היתה אמורה לעבור בצמוד לכביש 2.
&nbsp
כמו שציינת אני חושב שהקונצפט העקרוני כרגע הוא למסילה קרובה יותר לכביש 4 באזור.
וואו, ולחשוב שחשבו להסיט את התוואי לכביש 2! נשמע מיותר, לא?
בכל אופן תודה על התשובות המהירות
 

luckydude

New member
הכוונה המרכזית בתוכנית הישנה היתה עבור קיצור ויישור התוואי

וואו, ולחשוב שחשבו להסיט את התוואי לכביש 2! נשמע מיותר, לא?
בכל אופן תודה על התשובות המהירות
הכוונה המרכזית בתוכנית הישנה היתה עבור קיצור ויישור התוואי
מה״בטן״ גדולה באזור בנימינה. בצמוד לכביש 2 מספק את היישור הכי אפשרי שניתן.
 

סנוי

New member
כן, ואז גם תחנת חדרה מערב תהיה מנותקת מהתוואי המהיר

הכוונה המרכזית בתוכנית הישנה היתה עבור קיצור ויישור התוואי
מה״בטן״ גדולה באזור בנימינה. בצמוד לכביש 2 מספק את היישור הכי אפשרי שניתן.
כן, ואז גם תחנת חדרה מערב תהיה מנותקת מהתוואי המהיר
לדעתי, ניתן פשוט לסלול מעקף עם שתי מסילות שיהוו את התשתית לרכבת המהירה (כביכול) שעתידה להיות לאורך החוף.
ואז שתי הותיקות יפעלו בשביל שירות פרברי בלבד. (ויוציא את תחנות פרדס חנה ובנימינה מהקו הראשי, לצערי)
ממצגות שראיתי באתר ארגון 'תחבורה היום ומחר', כתוב כי חדרה מערב אמורה בעתיד לתפקד כתחנת מעבר בין קו רכבת פרברי של מטרו' חיפה לפרברי של מטרו' ת"א, במקום בנימינה.
לפי הגישה הזאת אפשר להסיט את המסילות ה'מהירות' מיד לאחר המעבר ליד אזו"ת חדרה, ומשם צפונה בקו כמעט ישר עד שמגיעים לתוואי מקביל לכביש 4, ומכאן החיבור למסילות המקוריות מתאפשר מאחר ונבנה גשר די ארוך בכביש 4 מעל לנחל תנינים ולרצועת הרכבת.

בשרטוט סימנתי שני מקומות אפשריים לתחנה נוספת שתשרת את אור עקיבא (ואת בנימינה) - רק שזה לא מתיישב לי עם הקונספט של תוואי מהיר.. בכל אופן זה מה שחשבתי שמתוכנן. תקנו אותי אם אני מפספס פה משהו. (השתדלתי לעקוף גם את אגני החדרת המים של אקוויפר החוף, שמתפרשים כמעט לרוחב כל הדיונות שבין כביש 4 לפרדס חנה)

 

Rubim88

New member
התוואי שציירת הוא אכן התוואי ההגיוני ביותר בהנחה

כן, ואז גם תחנת חדרה מערב תהיה מנותקת מהתוואי המהיר
לדעתי, ניתן פשוט לסלול מעקף עם שתי מסילות שיהוו את התשתית לרכבת המהירה (כביכול) שעתידה להיות לאורך החוף.
ואז שתי הותיקות יפעלו בשביל שירות פרברי בלבד. (ויוציא את תחנות פרדס חנה ובנימינה מהקו הראשי, לצערי)
ממצגות שראיתי באתר ארגון 'תחבורה היום ומחר', כתוב כי חדרה מערב אמורה בעתיד לתפקד כתחנת מעבר בין קו רכבת פרברי של מטרו' חיפה לפרברי של מטרו' ת"א, במקום בנימינה.
לפי הגישה הזאת אפשר להסיט את המסילות ה'מהירות' מיד לאחר המעבר ליד אזו"ת חדרה, ומשם צפונה בקו כמעט ישר עד שמגיעים לתוואי מקביל לכביש 4, ומכאן החיבור למסילות המקוריות מתאפשר מאחר ונבנה גשר די ארוך בכביש 4 מעל לנחל תנינים ולרצועת הרכבת.

בשרטוט סימנתי שני מקומות אפשריים לתחנה נוספת שתשרת את אור עקיבא (ואת בנימינה) - רק שזה לא מתיישב לי עם הקונספט של תוואי מהיר.. בכל אופן זה מה שחשבתי שמתוכנן. תקנו אותי אם אני מפספס פה משהו. (השתדלתי לעקוף גם את אגני החדרת המים של אקוויפר החוף, שמתפרשים כמעט לרוחב כל הדיונות שבין כביש 4 לפרדס חנה)
התוואי שציירת הוא אכן התוואי ההגיוני ביותר בהנחה
שחדרה תהיה תחנת המעבר בעתיד(גם הצעד הכי הגיוני), במציאות התוואי יהיה צריך להראות קצת אחרת בהתפצלות צפונית לחדרה בגלל שנדרש שם רדיוס עיקול גדול מספיק.
לגבי פרדס חנה ובינימינה, אל תדאג להן - הן יהיו אמנם על הקו ה"פרברי" מסילת החוף רחוקה מלהיות כזו באמת, עם המרחקים הגדולים בין התחנות עד לתל אביב. כשישתמשו בקרונועים חשמליים בקו הזה זמן הנסיעה לתל אביב יהיה לפחות כמו זה של הרכבת המהירה כיום מבינימינה אם לא פחות מכך וכך גם התדירות.
לגבי תוספת תחנה על התוואי, עקרונית זה אפשרי גם בתוואי של רכבות מהירות - השאלה היא איפה עובר הגבול מבחינת תדירות רכבות משולבת בקטע בתצורה הזו. גם לא בטוח שלהוסיף תחנה ליד אור עקיבא(שתהיה קרובה רגלית רק לחלק קטן מהתושבים) זה הצעד הנכון ביותר מבחינה תחבורתית. פיצול השירות הפרברי יגרום לתדירות נמוכה יותר בקטעים המפוצלים. יתכן שעדיף לשרת את הישובים באזור הקטן הזה על ידי התחנות הקרובות(פרדס חנה, בינימינה, חדרה) וקווי אוטובוס(שבכל מקרה אמורים להיות קיימים) מתואמים.
 

איטלקי8

New member
האם לא מתוכננת תחנה נוספת בנתניה או משהו כזה?

התוואי שציירת הוא אכן התוואי ההגיוני ביותר בהנחה
שחדרה תהיה תחנת המעבר בעתיד(גם הצעד הכי הגיוני), במציאות התוואי יהיה צריך להראות קצת אחרת בהתפצלות צפונית לחדרה בגלל שנדרש שם רדיוס עיקול גדול מספיק.
לגבי פרדס חנה ובינימינה, אל תדאג להן - הן יהיו אמנם על הקו ה"פרברי" מסילת החוף רחוקה מלהיות כזו באמת, עם המרחקים הגדולים בין התחנות עד לתל אביב. כשישתמשו בקרונועים חשמליים בקו הזה זמן הנסיעה לתל אביב יהיה לפחות כמו זה של הרכבת המהירה כיום מבינימינה אם לא פחות מכך וכך גם התדירות.
לגבי תוספת תחנה על התוואי, עקרונית זה אפשרי גם בתוואי של רכבות מהירות - השאלה היא איפה עובר הגבול מבחינת תדירות רכבות משולבת בקטע בתצורה הזו. גם לא בטוח שלהוסיף תחנה ליד אור עקיבא(שתהיה קרובה רגלית רק לחלק קטן מהתושבים) זה הצעד הנכון ביותר מבחינה תחבורתית. פיצול השירות הפרברי יגרום לתדירות נמוכה יותר בקטעים המפוצלים. יתכן שעדיף לשרת את הישובים באזור הקטן הזה על ידי התחנות הקרובות(פרדס חנה, בינימינה, חדרה) וקווי אוטובוס(שבכל מקרה אמורים להיות קיימים) מתואמים.
האם לא מתוכננת תחנה נוספת בנתניה או משהו כזה?
 

סנוי

New member
מסכים עם מה שכתבת וחושב בדיוק אותו הדבר:

התוואי שציירת הוא אכן התוואי ההגיוני ביותר בהנחה
שחדרה תהיה תחנת המעבר בעתיד(גם הצעד הכי הגיוני), במציאות התוואי יהיה צריך להראות קצת אחרת בהתפצלות צפונית לחדרה בגלל שנדרש שם רדיוס עיקול גדול מספיק.
לגבי פרדס חנה ובינימינה, אל תדאג להן - הן יהיו אמנם על הקו ה"פרברי" מסילת החוף רחוקה מלהיות כזו באמת, עם המרחקים הגדולים בין התחנות עד לתל אביב. כשישתמשו בקרונועים חשמליים בקו הזה זמן הנסיעה לתל אביב יהיה לפחות כמו זה של הרכבת המהירה כיום מבינימינה אם לא פחות מכך וכך גם התדירות.
לגבי תוספת תחנה על התוואי, עקרונית זה אפשרי גם בתוואי של רכבות מהירות - השאלה היא איפה עובר הגבול מבחינת תדירות רכבות משולבת בקטע בתצורה הזו. גם לא בטוח שלהוסיף תחנה ליד אור עקיבא(שתהיה קרובה רגלית רק לחלק קטן מהתושבים) זה הצעד הנכון ביותר מבחינה תחבורתית. פיצול השירות הפרברי יגרום לתדירות נמוכה יותר בקטעים המפוצלים. יתכן שעדיף לשרת את הישובים באזור הקטן הזה על ידי התחנות הקרובות(פרדס חנה, בינימינה, חדרה) וקווי אוטובוס(שבכל מקרה אמורים להיות קיימים) מתואמים.
מסכים עם מה שכתבת וחושב בדיוק אותו הדבר:
הסיבה שהוספתי תחנה באור עקיבא היא לא כי אני חושב שזה אופטימלי למערכת, אלא משום שאני מתאר לעצמי שעיריית אור עקיבא תדרוש תחנה שתשרת את העיר. גם אני מאמין ששירות אוטובוסים משלימים הוא כלכלי ויותר מתאים כרגע. אי אפשר לפסול לחלוטין תחנה באור עקיבא, מאחר ואולי בעתיד יהיה ביקוש רב יותר לשירות שם.
כמובן שרדיוס הפיצול מכיוון חדרה יהיה שונה, השתמשתי ב'צייר' ולא מתאפשר לצייר שם מדויק... (או, האירוניה)
 

luckydude

New member
אני מניח שזה נכלל בתמ״א 42

האם ישנן תכניות מפורטות וכוונות אמיתיות לריבוע מסילת החוף?
זכור לי שנכתב פה בעבר שלכשירבעו את מסילת החוף לארבע מסילות, יצטרכו לסלול אותן במסלול העוקף את בנימינה, אשר יעבור כנראה ליד אור עקיבא. האם הדבר נכון? הרי במדינתנו הבטחות לחוד ומציאות לחוד..
אם ישנה כוונה רצינית ותכנון שנעשה, האם מישהו יודע פרטים על העניין, ובפרט שרטוט של התוואי המשוער? ( בטח יעקפו את אזורי ההחדרה של אקוויפר החוף ליד אזו"ת קיסריה, לפי השערה שלי)

בתודה מראש, גיא
אני מניח שזה נכלל בתמ״א 42
תכנית מתאר ארצית משולבת לתשתיות תחבורה יבשתית (תוכנית מתאר ארצית מספר 42).
 

סנוי

New member
הפכתי את גוגל ולא מצאתי שרטוט אחד של התכנית לרפואה..


אני מניח שזה נכלל בתמ״א 42
תכנית מתאר ארצית משולבת לתשתיות תחבורה יבשתית (תוכנית מתאר ארצית מספר 42).
הפכתי את גוגל ולא מצאתי שרטוט אחד של התכנית לרפואה..
 

Rubim88

New member
אני גם לא חושב שניתן למצוא פשוט ככה

הפכתי את גוגל ולא מצאתי שרטוט אחד של התכנית לרפואה..
אני גם לא חושב שניתן למצוא פשוט ככה
מכיוון שהתוכנית נמצאת עדיין בעבודה ושקיפות היא מילה גסה, אולי תמצא קטעים או טיוטות מסויימות ברזלוציות נמוכות. תנסה לבדוק התייחסות במילים(כלומר פרוטוקולים של ועדות וכו')..
 

סנוי

New member
תודה על העצה, אבל אני מניח שאחכה לאיזה פרסום רשמי או שרטוט..

אני גם לא חושב שניתן למצוא פשוט ככה
מכיוון שהתוכנית נמצאת עדיין בעבודה ושקיפות היא מילה גסה, אולי תמצא קטעים או טיוטות מסויימות ברזלוציות נמוכות. תנסה לבדוק התייחסות במילים(כלומר פרוטוקולים של ועדות וכו')..
תודה על העצה, אבל אני מניח שאחכה לאיזה פרסום רשמי או שרטוט..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה