ההתנהלות של חברת דן מתחילה לעבור כל גבול, כתושבת רמת גן בחודשים האחרונים תמיד יש בעיות עם קווי דן כאן, במיוחד עם קו 60 מרמת גן לתמח"ת שתמיד קיימת בעיה שהקו פשוט לא מגיע, בנוסף לזה הגרוטאות שהחברה מחזיקה גורמת לזה שהנסיעות פשוט מפסיקות באמצע כי יש תקלה באחת הדלתות/מנוע
וכמובן שמנסים לפנות לדן עצמה השירות שניתן הוא מתחת לכל ביקורת והם מסרבים לתת תשובות ברורות, ככה זה שהחברה מונופול ולוקחת מטרופולין שלם בן ערובה בלי לתת אפשרות לחברות אחרות הזדמנות להתחרות על מכרז כפי שעושים בשאר הארץ
ברמת העקרון, כל הארץ תמוכרז בסופו של דבר, גם גוש דן. אבל זה יקרה כנראה רק בשלב הבא של הרפורמה שיתחיל ב-2030, אז אל תכססי ציפורניים בציפייה.
כמו שכתבו פה, יש למכרזים יתרונות וחסרונות, ואני מסכים עם מי שכתב שלצערי נושא התחזוקה הוא אחד החסרונות (בעיקר לעומת אגד, דן תמיד היתה קצת פחות טובה מאגד בנושא התחזוקה). לגבי האוטובוסים הסיניים, היום זה כבר לא "נחלת החברות החדשות" גם לאגד ודן יש סיניים כי מה לעשות כקשה לעמוד בפני פיתוי של אוטובוס בשני שליש מחיר. הסינים יודעים לייצר אוטובוסים טובים יותר וטובים פחות, ותלוי מה הצרכן מבקש מהם וכמה הוא "נודניק" על הפרטים הקטנים. כאן רואים הבדל עצום בין סופר דרגון של אגד לבין סופר דרגון של מטרופולין או סופרבוס. אגד פשוט דרשו וקיבלו מוצר יותר טוב (לא מדובר בדגם יותר טוב, רק בהתעקשות על מפרט פנימי חזק יותר).
מהצד השני, צי הרכב אצל המפעילות החדשות הוא צעיר יותר, כי הוא פחות או יותר "מתאפס" כל מכרז והם מחוייבים מראש לגיל ממוצע וגיל מקסימלי נמוכים יותר מאגד ודן. ובגלל שבאגד ודן אין את מנגנון ה"התאפסות" אז הם בהגדרה רק רוכשים כלים שמחליפים את הישנים ביותר כל שנה ולכן כל הצי ותיק יותר וכמובן מועד יותר לתקלות.
הבקרה עקרונית זהה על כולם ולכולם צריך להיות אכפת ממנה גם דן מתחרה במכרזים (באמצעות חברות בת) שבהם ציון הבקרה מהווה מרכיב, וגם דן סופגת קנסות, כך שלא נראה לי שיש הבדל מוטיבציה בין ההסטוריות לחדשות בהיבטי בקרה (בעבר כן היה).
האנשים בשירות לקוחות בסופרבוס עפולה באמת נחמדים אבל הלוואי והייתי יכול לומר שזה מאפיין של מפעילי תח"צ חדשים, זה יותר פיצ'ר ייחודי לסופרבוס עפולה...