האם ישנה תוכנית להוציא את קווי גוש דן למכרז?

gsi13579

New member
ההתנהלות של חברת דן מתחילה לעבור כל גבול, כתושבת רמת גן בחודשים האחרונים תמיד יש בעיות עם קווי דן כאן, במיוחד עם קו 60 מרמת גן לתמח"ת שתמיד קיימת בעיה שהקו פשוט לא מגיע, בנוסף לזה הגרוטאות שהחברה מחזיקה גורמת לזה שהנסיעות פשוט מפסיקות באמצע כי יש תקלה באחת הדלתות/מנוע
וכמובן שמנסים לפנות לדן עצמה השירות שניתן הוא מתחת לכל ביקורת והם מסרבים לתת תשובות ברורות, ככה זה שהחברה מונופול ולוקחת מטרופולין שלם בן ערובה בלי לתת אפשרות לחברות אחרות הזדמנות להתחרות על מכרז כפי שעושים בשאר הארץ
 
ההתנהלות של חברת דן מתחילה לעבור כל גבול, כתושבת רמת גן בחודשים האחרונים תמיד יש בעיות עם קווי דן כאן, במיוחד עם קו 60 מרמת גן לתמח"ת שתמיד קיימת בעיה שהקו פשוט לא מגיע, בנוסף לזה הגרוטאות שהחברה מחזיקה גורמת לזה שהנסיעות פשוט מפסיקות באמצע כי יש תקלה באחת הדלתות/מנוע
וכמובן שמנסים לפנות לדן עצמה השירות שניתן הוא מתחת לכל ביקורת והם מסרבים לתת תשובות ברורות, ככה זה שהחברה מונופול ולוקחת מטרופולין שלם בן ערובה בלי לתת אפשרות לחברות אחרות הזדמנות להתחרות על מכרז כפי שעושים בשאר הארץ
ברמת העקרון, כל הארץ תמוכרז בסופו של דבר, גם גוש דן. אבל זה יקרה כנראה רק בשלב הבא של הרפורמה שיתחיל ב-2030, אז אל תכססי ציפורניים בציפייה.
כמו שכתבו פה, יש למכרזים יתרונות וחסרונות, ואני מסכים עם מי שכתב שלצערי נושא התחזוקה הוא אחד החסרונות (בעיקר לעומת אגד, דן תמיד היתה קצת פחות טובה מאגד בנושא התחזוקה). לגבי האוטובוסים הסיניים, היום זה כבר לא "נחלת החברות החדשות" גם לאגד ודן יש סיניים כי מה לעשות כקשה לעמוד בפני פיתוי של אוטובוס בשני שליש מחיר. הסינים יודעים לייצר אוטובוסים טובים יותר וטובים פחות, ותלוי מה הצרכן מבקש מהם וכמה הוא "נודניק" על הפרטים הקטנים. כאן רואים הבדל עצום בין סופר דרגון של אגד לבין סופר דרגון של מטרופולין או סופרבוס. אגד פשוט דרשו וקיבלו מוצר יותר טוב (לא מדובר בדגם יותר טוב, רק בהתעקשות על מפרט פנימי חזק יותר).

מהצד השני, צי הרכב אצל המפעילות החדשות הוא צעיר יותר, כי הוא פחות או יותר "מתאפס" כל מכרז והם מחוייבים מראש לגיל ממוצע וגיל מקסימלי נמוכים יותר מאגד ודן. ובגלל שבאגד ודן אין את מנגנון ה"התאפסות" אז הם בהגדרה רק רוכשים כלים שמחליפים את הישנים ביותר כל שנה ולכן כל הצי ותיק יותר וכמובן מועד יותר לתקלות.
הבקרה עקרונית זהה על כולם ולכולם צריך להיות אכפת ממנה גם דן מתחרה במכרזים (באמצעות חברות בת) שבהם ציון הבקרה מהווה מרכיב, וגם דן סופגת קנסות, כך שלא נראה לי שיש הבדל מוטיבציה בין ההסטוריות לחדשות בהיבטי בקרה (בעבר כן היה).

האנשים בשירות לקוחות בסופרבוס עפולה באמת נחמדים אבל הלוואי והייתי יכול לומר שזה מאפיין של מפעילי תח"צ חדשים, זה יותר פיצ'ר ייחודי לסופרבוס עפולה...
 

Bus Nerd

Active member
ההתנהלות של חברת דן מתחילה לעבור כל גבול, כתושבת רמת גן בחודשים האחרונים תמיד יש בעיות עם קווי דן כאן, במיוחד עם קו 60 מרמת גן לתמח"ת שתמיד קיימת בעיה שהקו פשוט לא מגיע, בנוסף לזה הגרוטאות שהחברה מחזיקה גורמת לזה שהנסיעות פשוט מפסיקות באמצע כי יש תקלה באחת הדלתות/מנוע
וכמובן שמנסים לפנות לדן עצמה השירות שניתן הוא מתחת לכל ביקורת והם מסרבים לתת תשובות ברורות, ככה זה שהחברה מונופול ולוקחת מטרופולין שלם בן ערובה בלי לתת אפשרות לחברות אחרות הזדמנות להתחרות על מכרז כפי שעושים בשאר הארץ
אם התחזוקה של דן מפריעה לך אז אתה כנראה לא רוצה מכרז. החברות שזוכות במכרזים הן בד"כ עם תחזוקה מזעזעת ואוטובוסים סינים שמתקלקלים מהר. מכרז רק ירע את המצב. שאל את העפולאים על המצב שם עם סופרבוס או את אשכול פתח תקווה על המצב עם אפיקים
 

gsi13579

New member
אם התחזוקה של דן מפריעה לך אז אתה כנראה לא רוצה מכרז. החברות שזוכות במכרזים הן בד"כ עם תחזוקה מזעזעת ואוטובוסים סינים שמתקלקלים מהר. מכרז רק ירע את המצב. שאל את העפולאים על המצב שם עם סופרבוס או את אשכול פתח תקווה על המצב עם אפיקים
אני מכירה מקרוב את בעית סופרבוס בעפולה, גם שם צריך לעשות שינוי גדול מאוד אבל שם הבעיה אחרת - הבעיה שם זה האובססיה של חברת סופרבוס לחברת גולדן דרגון וכן, לפני שתגידו שהיבואן של גולדן דרגון לארץ זה מנכל סופרבוס אז כן, אני יודעת את זה. אבל כשחברה היא מונופול המצב הוא אחרת, בפריפריה יש מכרזי תחבורה שהכרחיים כדי להחליף ולרענן את החברות המפעילות , חברת דן הייתה ונשארה מונופול כיוון שאינה מוכנה להוציא את מכרז גוש דן למכרז (חלק מקווי דן כן ניתנו למטרופולין כחלק ממכרז חולון שרון) אבל קווי דן המשמעותיים וההכי חזקים (בין היתר קו 1, 189 וכל קווי תל אביב-רמת גן-בת ים-גבעתיים-בני ברק והאזור) נשארים ויישארו אצל דן. אני תקופה ארוכה נתקלת בבעיות עם קו 60 של החברה מרמת גן לתמח"ת כפי שציינתי ואין שום מענה ורצון מצד דן לטפל בבעיה, בלי קשר לגרוטאות לא התייחסת לשירות שנותנת החברה לבעיה הזו, כמה וכמה פעמים פניתי גם לדן וגם למשרד התחבורה. משרד התחבורה כמובן אפילו לא החזיר תשובה עד עכשיו וכנראה שגם לא יחזיר ואם יחזיר אז יגיד לפנות לחברת דן, וחברת דן אינה עוזרת ואינה מתכוונת לעזור והנציגים של החברה עוד בשיא חוצפתם מרימים את הקול ואומרים "זה מה יש, תמתינו לקו הבא"
בסופרבוס עפולה לעומת זאת כשעוד הייתי תושבת עפולה זה לא היה כך, אמנם צי מתפרק אבל שירות אדיב וסבלני ובמידה ויש נסיעה שלא בוצעה או נהג שלא עצר הנושא מטופל מיד. מה שלא קורה עם חברת דן שחושבת שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה, לכן המכרזים האלו כל כך חשובים
 

846

Active member
אני מכירה מקרוב את בעית סופרבוס בעפולה, גם שם צריך לעשות שינוי גדול מאוד אבל שם הבעיה אחרת - הבעיה שם זה האובססיה של חברת סופרבוס לחברת גולדן דרגון וכן, לפני שתגידו שהיבואן של גולדן דרגון לארץ זה מנכל סופרבוס אז כן, אני יודעת את זה. אבל כשחברה היא מונופול המצב הוא אחרת, בפריפריה יש מכרזי תחבורה שהכרחיים כדי להחליף ולרענן את החברות המפעילות , חברת דן הייתה ונשארה מונופול כיוון שאינה מוכנה להוציא את מכרז גוש דן למכרז (חלק מקווי דן כן ניתנו למטרופולין כחלק ממכרז חולון שרון) אבל קווי דן המשמעותיים וההכי חזקים (בין היתר קו 1, 189 וכל קווי תל אביב-רמת גן-בת ים-גבעתיים-בני ברק והאזור) נשארים ויישארו אצל דן. אני תקופה ארוכה נתקלת בבעיות עם קו 60 של החברה מרמת גן לתמח"ת כפי שציינתי ואין שום מענה ורצון מצד דן לטפל בבעיה, בלי קשר לגרוטאות לא התייחסת לשירות שנותנת החברה לבעיה הזו, כמה וכמה פעמים פניתי גם לדן וגם למשרד התחבורה. משרד התחבורה כמובן אפילו לא החזיר תשובה עד עכשיו וכנראה שגם לא יחזיר ואם יחזיר אז יגיד לפנות לחברת דן, וחברת דן אינה עוזרת ואינה מתכוונת לעזור והנציגים של החברה עוד בשיא חוצפתם מרימים את הקול ואומרים "זה מה יש, תמתינו לקו הבא"
בסופרבוס עפולה לעומת זאת כשעוד הייתי תושבת עפולה זה לא היה כך, אמנם צי מתפרק אבל שירות אדיב וסבלני ובמידה ויש נסיעה שלא בוצעה או נהג שלא עצר הנושא מטופל מיד. מה שלא קורה עם חברת דן שחושבת שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה, לכן המכרזים האלו כל כך חשובים
דן הכניסה בשנה האחרונה מאות אוטובוסים חדשים לשירות, ועוד רבים נוספים יכנסו. גם דיזלים עד שתסתיים ההזמנה וגם חשמליים.
 

srulak

Member
ההתנהלות של חברת דן מתחילה לעבור כל גבול, כתושבת רמת גן בחודשים האחרונים תמיד יש בעיות עם קווי דן כאן, במיוחד עם קו 60 מרמת גן לתמח"ת שתמיד קיימת בעיה שהקו פשוט לא מגיע, בנוסף לזה הגרוטאות שהחברה מחזיקה גורמת לזה שהנסיעות פשוט מפסיקות באמצע כי יש תקלה באחת הדלתות/מנוע
וכמובן שמנסים לפנות לדן עצמה השירות שניתן הוא מתחת לכל ביקורת והם מסרבים לתת תשובות ברורות, ככה זה שהחברה מונופול ולוקחת מטרופולין שלם בן ערובה בלי לתת אפשרות לחברות אחרות הזדמנות להתחרות על מכרז כפי שעושים בשאר הארץ
אני יכול להגיד לך שדן חברה מצוינת, בואי תסעי ביוטונג של אפיקים ולצערי נוסע בו כמעט כל בוקר ותביני מה זה תחזוקה רעה. דן עובדת באזור הכי בעייתי בארץ אל תשכחי.
מכרז? מתפלל שלא.
גם כל מי ששמח שאגד הפסידו את החלק בירושלים עוד יתגעגע
 
למעלה