האם יכול להיות שפספסנו את הידיעה הזו ?

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
משרד התחבורה חותם הסכם ומשרד האוצר מתנער

האם יכול להיות שפספסנו את הידיעה הזו ?
סוף עידן המונופול בתחבורה הציבורית?
משרד התחבורה חותם הסכם ומשרד האוצר מתנער
ממנו ? תמהני, אך אין זו הפעם הראשונה. הרי החלטת הממשלה מלפני עשור דיברה על הוצאת 25-50 אחוז מקווי אגד/דן למכרזים, וברוח זו נחתמו ההסכמים עם שתי החברות. עוד תהיות שהתעוררו אצלי למקרא הידיעה: מה מנע עד היום ממשרד התחבורה להפחית מחירים ולצמצם סובסידיות ? הרי הסובסידיות לא תבוטלנה, כי מישהו יצטרך לשאת בעלויות של נסיעות תלמידים ופנסיונרים. אם הכוונה היא להוציא את כל קווי אגד ודן למכרזים, הרי שצריך להוציא למכרז את כלל הקווים, גם של עפיפי, שם של ג'י בי טורס וגם של שרותי אוטובוסים מאוחדים, וכמו כן להוציא למכרזים את כל אשכולות הקווים והקווים למיניהם שהעבירו לעפיפי, נתיב אקספרס, קונקס, מטרופולין וסופרבוס. מה מנע עד היום ממשרד התחבורה להכניס מפעילים כפולים ומשולשים לאשכולות קווים ? אם ההצעה מדברת על שש שנות מכרז, עם אופציה להארכה, כיצד זה שהמכרזים הקיימים משתנים בגמישות ללא כל הסבר ? בקיצור - מדיניות של זגזוגים, כאשר כל בעל תפקיד מנסה לממש את חלומותיו הרטובים.
 
../images/Emo45.gif

משרד התחבורה חותם הסכם ומשרד האוצר מתנער
ממנו ? תמהני, אך אין זו הפעם הראשונה. הרי החלטת הממשלה מלפני עשור דיברה על הוצאת 25-50 אחוז מקווי אגד/דן למכרזים, וברוח זו נחתמו ההסכמים עם שתי החברות. עוד תהיות שהתעוררו אצלי למקרא הידיעה: מה מנע עד היום ממשרד התחבורה להפחית מחירים ולצמצם סובסידיות ? הרי הסובסידיות לא תבוטלנה, כי מישהו יצטרך לשאת בעלויות של נסיעות תלמידים ופנסיונרים. אם הכוונה היא להוציא את כל קווי אגד ודן למכרזים, הרי שצריך להוציא למכרז את כלל הקווים, גם של עפיפי, שם של ג'י בי טורס וגם של שרותי אוטובוסים מאוחדים, וכמו כן להוציא למכרזים את כל אשכולות הקווים והקווים למיניהם שהעבירו לעפיפי, נתיב אקספרס, קונקס, מטרופולין וסופרבוס. מה מנע עד היום ממשרד התחבורה להכניס מפעילים כפולים ומשולשים לאשכולות קווים ? אם ההצעה מדברת על שש שנות מכרז, עם אופציה להארכה, כיצד זה שהמכרזים הקיימים משתנים בגמישות ללא כל הסבר ? בקיצור - מדיניות של זגזוגים, כאשר כל בעל תפקיד מנסה לממש את חלומותיו הרטובים.
 
לא תבוטלנה אולי, אבל תקטנה מאד...

משרד התחבורה חותם הסכם ומשרד האוצר מתנער
ממנו ? תמהני, אך אין זו הפעם הראשונה. הרי החלטת הממשלה מלפני עשור דיברה על הוצאת 25-50 אחוז מקווי אגד/דן למכרזים, וברוח זו נחתמו ההסכמים עם שתי החברות. עוד תהיות שהתעוררו אצלי למקרא הידיעה: מה מנע עד היום ממשרד התחבורה להפחית מחירים ולצמצם סובסידיות ? הרי הסובסידיות לא תבוטלנה, כי מישהו יצטרך לשאת בעלויות של נסיעות תלמידים ופנסיונרים. אם הכוונה היא להוציא את כל קווי אגד ודן למכרזים, הרי שצריך להוציא למכרז את כלל הקווים, גם של עפיפי, שם של ג'י בי טורס וגם של שרותי אוטובוסים מאוחדים, וכמו כן להוציא למכרזים את כל אשכולות הקווים והקווים למיניהם שהעבירו לעפיפי, נתיב אקספרס, קונקס, מטרופולין וסופרבוס. מה מנע עד היום ממשרד התחבורה להכניס מפעילים כפולים ומשולשים לאשכולות קווים ? אם ההצעה מדברת על שש שנות מכרז, עם אופציה להארכה, כיצד זה שהמכרזים הקיימים משתנים בגמישות ללא כל הסבר ? בקיצור - מדיניות של זגזוגים, כאשר כל בעל תפקיד מנסה לממש את חלומותיו הרטובים.
לא תבוטלנה אולי, אבל תקטנה מאד...
ע"פ ההצעה המקורית שגובשה מימי שטרית ומר בנימין נתניהו, כיום מה שקורה זה סובסידיה שקרית, כלומר הכפילו את מחירי הנסיעה בחברות המקור, כך שזה מה שנקרה סובסידית אוויר, מחיר שממילא לא קיים ויצר ניפוח למראית עין של הוצאות מיותרות, בניגוד לחברה חדשה שמראש התחייבה לתעריף כלשהו בעל מבנה קבוע ... מה גם שהעסק מלא רמאויות, כמו העיניין עם משרד הביטחון כפילויות וכו", הרי כאן מראים לכם מה ההוצאות ממשרד התחבורה לסובסדיות בלבד, מבלי להזכיר את הקרן לקניית אוטובוסים על סה"כ של 150 מיליון מכספי ציבור בחברות המסורתיות, ככה שבפועל המדינה ממנת את התח"צ בקרוב ל3 מיליארד ש"ח(לא כולל מימון משרד הביטחון ומשרד לביטחון פנים) בשנה רק עלויות נסיעה והתוצאה היא על הפנים, כך שהשאלה המרכזית היא לא כמה כסף משקיעים, אלה איך משקיעים, מה שכל בעל עסק פרטי וקטן יודע המדינה אחרי 60 שנה לא יודעת או לא רוצה לדעת... להערכתי צריך להתחיל הכל מחדש כלומר כמו במשחק פוקר לערבב את הקלפים מחדש ולחלק, לבטל כל סובסידיה באשר היא מכל מגזר ומכל מקום ואז ליישם שיטה חדשה, למשל משרד הביטחון יקנה כרטיסים במרוכז ויחלק לחיילים, כבר תחסכו כמה עשרות מיליונים של אי דיווח סובסידיות לזקנים מחדש, שכל זקן ייקבל את אותה סובסידיה דרך הקיצבה מתשלומי ההעברה ולא דרך חברת האוטובוסים, כך תיווצר שקיפות ולא תשלום גלובלי סיבסוד תלמידים דרך תשלומי ההעברה לקיצבאות הילדים ולא דרך משרד החינוך או חברת האוטובוסים מה שייצור ריכוז סמכויות ונתונים וייצר שקיפות שאיתה ניתן להגיע למיקסום יעילות, במקביל למיכרוז כל הקוווים מה שממילא יקטין הצורך בסובסדיות מכיוון שעלות כרטיס מקורי ממילא תקטן.
 

mister K

New member
אין לי מילים... טיפשות בהתגלמותה!

האם יכול להיות שפספסנו את הידיעה הזו ?
סוף עידן המונופול בתחבורה הציבורית?
אין לי מילים... טיפשות בהתגלמותה!
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק! כנראה הפקידים במשרד האוצר עיוורים אם הם לא רואים את כישלונה הנחרץ של הרפורמה. נו טוב, הרי הם כבר שנים לא ראו אוטובוס מבפנים חוץ מבנתב"ג אולי. אני מקווה ומאמין שהכללת הסעיף ההרסני הזה בחוק ההסדרים לא תצא אל הפועל.
 
רעיון טוב, ביצוע ח**

האם יכול להיות שפספסנו את הידיעה הזו ?
סוף עידן המונופול בתחבורה הציבורית?
רעיון טוב, ביצוע ח**
הרי ברור מה יקרה: יכפו על אגד ודן להפריט גם קווים שפועלים בצורה טובה (ולא רק את אלה שזקוקים לשדרוג). ונראה לכם שבכל המכרזים יזכו מטרופולין וקונקס? ברור שחלק יגיע לקווים (זהירות, תושבי השרון), סופרבוס (אכלתם אותה, ראשון) ועוד כמה חברות אפילו יותר גרועות מזה. רוצים הפרטה? תעשו את זה בצורה מדורגת יותר, לא כוחנית ועם שכל. תנו לאגד ודן להמשיך להחזיק בבסיסי פעילות מספיק חזקים ותעודדו אותן להשתפר במוקדי הפעילות הללו. תעלו את רמת החברות שזוכות במכרזים, ותתחילו לאכוף את תנאי המכרז. תפסיקו להפריט לשם ההפרטה בלבד!
 
נכון, נתינת קווים צריכה להיות...

רעיון טוב, ביצוע ח**
הרי ברור מה יקרה: יכפו על אגד ודן להפריט גם קווים שפועלים בצורה טובה (ולא רק את אלה שזקוקים לשדרוג). ונראה לכם שבכל המכרזים יזכו מטרופולין וקונקס? ברור שחלק יגיע לקווים (זהירות, תושבי השרון), סופרבוס (אכלתם אותה, ראשון) ועוד כמה חברות אפילו יותר גרועות מזה. רוצים הפרטה? תעשו את זה בצורה מדורגת יותר, לא כוחנית ועם שכל. תנו לאגד ודן להמשיך להחזיק בבסיסי פעילות מספיק חזקים ותעודדו אותן להשתפר במוקדי הפעילות הללו. תעלו את רמת החברות שזוכות במכרזים, ותתחילו לאכוף את תנאי המכרז. תפסיקו להפריט לשם ההפרטה בלבד!
נכון, נתינת קווים צריכה להיות...
על סמך קריטריונים שעל החברות לעמוד בהן, ובצורה כזו שמדרד התחבורה יוכל להחליף חברות שחורגות משמעותית מתנאי המכרז, ולא ייתן להם להמשיך לפעול במשך שנים כמו קווים לדוגמה.
 

raminec

New member
חבל על הפיקסלים, בועז

האם יכול להיות שפספסנו את הידיעה הזו ?
סוף עידן המונופול בתחבורה הציבורית?
חבל על הפיקסלים, בועז
כולנו פה בפורום יודעים שאגד ינפנפו את הסעיף הזה בחוק ההסדרים כמו שגרגמל מנפנף את הדרדסים מהשטיח
ועכשיו אם ניזכר, גם בתחילת הרפורמה הנוכחית דיברו על כך שתוך שמונה שנים יוצאו 100% מהקווים למכרז וכן הלאה וכו'. מהר מאוד זה הפך לעד 20% בתיאום ובהסכמה מלאה של אגד ודן לכל קו וקו שיוצא למכרז. אז בוא לא נהיה נאיביים ונבין כולנו שלא מדובר פה בשום דבר שמתקרב לזה. לצערי אנחנו ניאלץ להיות כפופים לגחמותיהן של אגד ודן עוד שנים רבות. לצערי העוול ההיסטורי ישאר איתנו עוד לפחות עשור אם לא שניים.
 

בועז ל

New member
רמי ,תתנחם בכך שבסוף ,אבל תמיד בסוף ,

חבל על הפיקסלים, בועז
כולנו פה בפורום יודעים שאגד ינפנפו את הסעיף הזה בחוק ההסדרים כמו שגרגמל מנפנף את הדרדסים מהשטיח
ועכשיו אם ניזכר, גם בתחילת הרפורמה הנוכחית דיברו על כך שתוך שמונה שנים יוצאו 100% מהקווים למכרז וכן הלאה וכו'. מהר מאוד זה הפך לעד 20% בתיאום ובהסכמה מלאה של אגד ודן לכל קו וקו שיוצא למכרז. אז בוא לא נהיה נאיביים ונבין כולנו שלא מדובר פה בשום דבר שמתקרב לזה. לצערי אנחנו ניאלץ להיות כפופים לגחמותיהן של אגד ודן עוד שנים רבות. לצערי העוול ההיסטורי ישאר איתנו עוד לפחות עשור אם לא שניים.
רמי ,תתנחם בכך שבסוף ,אבל תמיד בסוף ,
הדרדסים מנצחים...
 
וועוד כמה ידיעות

האם יכול להיות שפספסנו את הידיעה הזו ?
סוף עידן המונופול בתחבורה הציבורית?
וועוד כמה ידיעות
התפרסמה היום בדה-מרקר ידיעת-המשך ובה דיווח על שני מכרזים נוספים: לפי הכתוב, ההפרטה בשרון (המכרז בתוך כמה שבועות) היא של הקווים הפנימיים ושל קווי דן בלבד. כלומר - ללא 501 ודומיו. נשמע קצת מוזר. בבית-שמש המתמודדות הן מטרופולין, סופרבוס, קונקס ועילית. אפשר להתחיל להמר על הזוכה. לא מצאתי קישור אליה באתר של דה-מרקר, אבל כן מצאתי ידיעה קצרה אחרת: מרכבים בונה אוטובוס באורך 15 מ' (68 נוסעים). המחיר 195 אלף יורו. כידוע ה-13.80 מ' של מטרופולין כבר נוסע, והיום ראיתי גם את העירוני החדש שלהם. נקווה שהפעם הניסוי של הארוכים יצליח. לא הגיוני שבכל העולם מפעילים אוטובוסים כאלה, ורק אצלנו זה לא עובד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה