האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
בפירוש כן

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
בפירוש כן
אני משוכנע שכיום מערכת הרכבות בארץ עדיין אינה בשלה לעניין, אבל עוד כמה שנים כשההיצע יצליח להדביק את הביקוש לנסיעה ברכבת לא תהיה שום בעיה להפוך את אחד הקרונות לקרון מחלקה ראשונה מפנק לאנשי עסקים שבו יגישו כיבוד קל לנוסעים והמקומות יהיו שמורים ומסומנים. זה יעודד גם את השמנא וסלטא לעבור להשתמש ברכבות מדי פעם. אם היה לי כסף לכך בהחלט הייתי מוכן לשלם אותו עבור שירות שכזה.
 

קובי לו

New member
אתה ?

בפירוש כן
אני משוכנע שכיום מערכת הרכבות בארץ עדיין אינה בשלה לעניין, אבל עוד כמה שנים כשההיצע יצליח להדביק את הביקוש לנסיעה ברכבת לא תהיה שום בעיה להפוך את אחד הקרונות לקרון מחלקה ראשונה מפנק לאנשי עסקים שבו יגישו כיבוד קל לנוסעים והמקומות יהיו שמורים ומסומנים. זה יעודד גם את השמנא וסלטא לעבור להשתמש ברכבות מדי פעם. אם היה לי כסף לכך בהחלט הייתי מוכן לשלם אותו עבור שירות שכזה.
אתה ?
אתה היית מוכן לשלם על הפינוק הזה בנסיעות הבד"כ קצרות שיש בארץ? הקו היחיד בו הנסיעה באמת ארוכה הוא ב"ש-נהריה. אני מתאר לעצמי שמדי יום יש לפחות אדם אחד העושה את נהריה ועד באר-שבע ולפחות אדם אחד (חוץ מחיילים, שכאלו יש כמה וכמה כל יום) מבאר-שבע לנהריה. הכוונה שזה לאו דוקא הוא, אותו אדם, עושה זאת יום יום. ממש לא, אבל סביר שיש נוסעים שעושים את כל הקו. הנסיעה כיום אורכת שלוש שעות בדיוק (עפ"י הלו"ז 2:50 עד 2:53 אך בינינו כולנו יודעים שעם פה ושם קצת עיכובים ותקלונצ'יקים זה נדיר שבקו לב"ש יש דיוק או הקדמה ולכן זה 3 שעות). בנסיעה שכזו אני מבין את ההצדקה לקבל כסא הרבה יותר מרווח ופחות בני אדם פר אותו שולחן בין המושבים. אבל על נסיעות בקו רחובות-ת"א או רחובות עד חיפה שזה מה שאתה בד"כ עושה נראה לי מוזר שאתה היית מסכים לשלם. אבל, כאמור, זכותך המלאה ואף יותר מכך...
 
תלוי מאוד במצב הכלכלי ובדפוס הההנ'

אתה ?
אתה היית מוכן לשלם על הפינוק הזה בנסיעות הבד"כ קצרות שיש בארץ? הקו היחיד בו הנסיעה באמת ארוכה הוא ב"ש-נהריה. אני מתאר לעצמי שמדי יום יש לפחות אדם אחד העושה את נהריה ועד באר-שבע ולפחות אדם אחד (חוץ מחיילים, שכאלו יש כמה וכמה כל יום) מבאר-שבע לנהריה. הכוונה שזה לאו דוקא הוא, אותו אדם, עושה זאת יום יום. ממש לא, אבל סביר שיש נוסעים שעושים את כל הקו. הנסיעה כיום אורכת שלוש שעות בדיוק (עפ"י הלו"ז 2:50 עד 2:53 אך בינינו כולנו יודעים שעם פה ושם קצת עיכובים ותקלונצ'יקים זה נדיר שבקו לב"ש יש דיוק או הקדמה ולכן זה 3 שעות). בנסיעה שכזו אני מבין את ההצדקה לקבל כסא הרבה יותר מרווח ופחות בני אדם פר אותו שולחן בין המושבים. אבל על נסיעות בקו רחובות-ת"א או רחובות עד חיפה שזה מה שאתה בד"כ עושה נראה לי מוזר שאתה היית מסכים לשלם. אבל, כאמור, זכותך המלאה ואף יותר מכך...
תלוי מאוד במצב הכלכלי ובדפוס הההנ'
מחלקות ברכבת תלויות במצב הכלכלי של הציבור ובדפוס ההתנהגות שלו. כרגע נראה שהמצב הכלכלי יהווה חסם לרכישת מקומות במחלקה ראשונה. אפשר לבדוק עד כמה אנשים רוכשים מקומות שמורים? האם אתם עושים זאת? (אני לא ורוב נסיעותי הן בקו באר שבע - תל אביב וצפונה משם). בארץ אין "מסורת" של מחלקות כמו באירופה ולא קל להחדיר מוצר/שירות חדש שלא היה קודם. לי נראה שצריך להפריד בין רכבת פרברית לבין רכבת בינעירונית, בין נסיעה של 20 דקות לבין שלוש שעות מנהריה לבאר שבע.
 

קובי לו

New member
תתפלאי, אבל רבים מאוד כן נוסעים

תלוי מאוד במצב הכלכלי ובדפוס הההנ'
מחלקות ברכבת תלויות במצב הכלכלי של הציבור ובדפוס ההתנהגות שלו. כרגע נראה שהמצב הכלכלי יהווה חסם לרכישת מקומות במחלקה ראשונה. אפשר לבדוק עד כמה אנשים רוכשים מקומות שמורים? האם אתם עושים זאת? (אני לא ורוב נסיעותי הן בקו באר שבע - תל אביב וצפונה משם). בארץ אין "מסורת" של מחלקות כמו באירופה ולא קל להחדיר מוצר/שירות חדש שלא היה קודם. לי נראה שצריך להפריד בין רכבת פרברית לבין רכבת בינעירונית, בין נסיעה של 20 דקות לבין שלוש שעות מנהריה לבאר שבע.
תתפלאי, אבל רבים מאוד כן נוסעים
במקומות השמורים. תמורת תוספת של או 3 או 5 ש"ח (לא זוכר, מזמן לא עשיתי זאת אבל אפילו אני נסעתי לא פעם ולא פעמיים, אלא הרבה יותר, במקומות שמורים) מקבלים מקום ישיבה מובטח. ואני מדבר על בעיקר בנסיעה לבאר-שבע או לחיפה, קווים פופולריים, שבד"כ בשעות העומס הרבה נאלצים לעשותה בעמידה או בישיבה על המדרגות... הרבה פעמים שהייתי נוסע בשעות שפל לחיפה ובחזרה, היו בכל פעם לפחות 10 נוסעים בקרון של מקומות שמורים. ברכבות מסויימות, אזלו כל 60 הכרטיסים של המקומות השמורים ! כבר קרה יותר מפעם אחת שרציתי לסוע לחיפה במקום שמור ונגמרו כל הכרטיסים הללו. המצב הכלכלי בארץ הוא ממש לא כזה חמור. הוא די קשה לשני העשירונים התחתונים. שמונת העשירונים העליונים רמת החיים, וזו עובדה אמפירית, עלתה. או הו כמה שעלתה. מי שלא יומם על הקו הזה, ואפילו יומם שמקבל החזר נסיעות (ולו חלקי) יכול להרשות לעצמו, לפחות בחלק מהנסיעות לסוע בקרון שמור.
 

shuky1

New member
ממש לא מסכים איתך. ממש לא קשה -->

תלוי מאוד במצב הכלכלי ובדפוס הההנ'
מחלקות ברכבת תלויות במצב הכלכלי של הציבור ובדפוס ההתנהגות שלו. כרגע נראה שהמצב הכלכלי יהווה חסם לרכישת מקומות במחלקה ראשונה. אפשר לבדוק עד כמה אנשים רוכשים מקומות שמורים? האם אתם עושים זאת? (אני לא ורוב נסיעותי הן בקו באר שבע - תל אביב וצפונה משם). בארץ אין "מסורת" של מחלקות כמו באירופה ולא קל להחדיר מוצר/שירות חדש שלא היה קודם. לי נראה שצריך להפריד בין רכבת פרברית לבין רכבת בינעירונית, בין נסיעה של 20 דקות לבין שלוש שעות מנהריה לבאר שבע.
ממש לא מסכים איתך. ממש לא קשה -->
לשנות דפוסי התנהגות של ציבור. צריך הדרכה והסברה טובה וזה עובד. דווקא בקווים הארוכים זה כן יעבוד ואנשי עסקים יוכלו לעבוד תוך כדי הנסיעה ואפילו לקבוע פגישות עבודה ברכבת. למה לא.
 

raminec

New member
כמובן שאפשר לארגן גם

ממש לא מסכים איתך. ממש לא קשה -->
לשנות דפוסי התנהגות של ציבור. צריך הדרכה והסברה טובה וזה עובד. דווקא בקווים הארוכים זה כן יעבוד ואנשי עסקים יוכלו לעבוד תוך כדי הנסיעה ואפילו לקבוע פגישות עבודה ברכבת. למה לא.
כמובן שאפשר לארגן גם
חיבור לאינטרנט למי שנוסע בקרונות האלו. זה יכול להיות חלק מחבילת המחלקה הראשונה לאנשי עסקים. הופך שעת נסיעה לשעת עבודה לכל דבר.
 
אני הייתי נוסע במחלקה ראשונה

כמובן שאפשר לארגן גם
חיבור לאינטרנט למי שנוסע בקרונות האלו. זה יכול להיות חלק מחבילת המחלקה הראשונה לאנשי עסקים. הופך שעת נסיעה לשעת עבודה לכל דבר.
אני הייתי נוסע במחלקה ראשונה
בקו ת"א חיפה למשל או הרצליה אשקלון (זאת רכבת אחת בלי החלפות). אני מייצג את אלה שיכולים להרשות לעצמם ובהחלט מוכנים להשאיר את הרכב בתחנה.
 

mucool2

New member
רק ברכבת לאילת ../images/Emo3.gif

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
רק ברכבת לאילת
 
קובי לו - אלה שאלות ולא תשובות

רק ברכבת לאילת
קובי לו - אלה שאלות ולא תשובות
אין לי מושג כמה אנשים נוסעים במקומות השמורים לכן שאלתי. זה יכול לתת אינדיקציה לגבי ההתכנות של מחלקה ראשונה. אני לא נסעתי מעולם במקום שמור ומעולם לא נסעתי בעמידה כי אני בוחרת לי, במידת האפשר, את הימים הנוחים והשעות הלא לחוצות, קווי אקספרס ותחנות מוצא (הנה מצאתי בעזרתך עוד יתרון למגורים בבאר שבע...) אגב, דווקא בימי א' וה' העמוסים אין מקומות שמורים לבאר שבע וממנה.
 

mucool2

New member
הבהרה:

קובי לו - אלה שאלות ולא תשובות
אין לי מושג כמה אנשים נוסעים במקומות השמורים לכן שאלתי. זה יכול לתת אינדיקציה לגבי ההתכנות של מחלקה ראשונה. אני לא נסעתי מעולם במקום שמור ומעולם לא נסעתי בעמידה כי אני בוחרת לי, במידת האפשר, את הימים הנוחים והשעות הלא לחוצות, קווי אקספרס ותחנות מוצא (הנה מצאתי בעזרתך עוד יתרון למגורים בבאר שבע...) אגב, דווקא בימי א' וה' העמוסים אין מקומות שמורים לבאר שבע וממנה.
הבהרה:
אני לא קובי לו.
 

yblumann

New member
בהחלט לא למחלקה ראשונה

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
בהחלט לא למחלקה ראשונה
כנראה שאתה לא מכיר טוב את נושא המחלקה הראשונה; בשביל הכסא הקצת יותר נוח כוס הקפה והעיתון אתה משלם בין 50%-100% יותר על מחיר הנסיעה. הרכבות המהירות באירופה מציעות מחלה ראשונה במחיר גבוה שמיועד לאילו שמישהו אחר משלם את מחיר המושב- העסק או המעביד. הדוגמא שהובאה בשירשור של כרטיס זול שהושג במבצע אינה רלבנטית לנוסעים קבועים. Yoram in London
 
יורם...מה פרויד היה אומר?

בהחלט לא למחלקה ראשונה
כנראה שאתה לא מכיר טוב את נושא המחלקה הראשונה; בשביל הכסא הקצת יותר נוח כוס הקפה והעיתון אתה משלם בין 50%-100% יותר על מחיר הנסיעה. הרכבות המהירות באירופה מציעות מחלה ראשונה במחיר גבוה שמיועד לאילו שמישהו אחר משלם את מחיר המושב- העסק או המעביד. הדוגמא שהובאה בשירשור של כרטיס זול שהושג במבצע אינה רלבנטית לנוסעים קבועים. Yoram in London
יורם...מה פרויד היה אומר?
מחלה ראשונה....
 

ונפלון

New member
זה כמו לעשות מחלקה ראשונה באוטובוס

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
זה כמו לעשות מחלקה ראשונה באוטובוס
משמע - לא מוצדק. אתם מביאים את הדוגמאות של אירופה, אבל אתם שוכחים ששם נסיעות נמשכות שעות ארוכות מאוד להבדיל מהארץ. נסיעה שציינתם קודם, בין אמסטרדם לפריז, לוקחת משהו כמו 5 שעות ועוברים איזה 550 ק"מ עם עצירות בסכיפהול, רוטרדם, בריסל וליל (לפחות ב-2003 זה היה ככה). מה לעשות, רוב הנוסעים בארץ לא נוסעים מנהריה לב"ש, אלא נתניה - ת"א - רחובות, או חיפה - ת"א, נסיעות שלא לוקחות יותר משעה - שעה וחצי. חוץ מזה אני לא מכיר הרבה ישראלים שישלמו 100% יותר על כרטיס רכבת, שגם ככה הוא לא זול, בשביל מושב יותר נוח. כמה ישראלים אתם מכירים שמשלמים כפול על כרטיס טיסה בשביל לטוס במחלקת עסקים? כמעט כל הטסים במחלקות אלו מקבלים שדרוג מחברות התעופה או מהמעסיק שלהם, מעטים אלו שמשלמים מחיר מלא לכל טיסה. שיהיו מחלקות ברכבת יהיה יותר מסובך לנהל רכבת מבפנים (לא אפשר יהיה לעלות בכל דלת לרכבת) נוסעי המחלקה הראשונה לא ידעו איפה היא נמצאת בכל רכבת, והרכבת תתעכב יותר בתחנה. מה הצעד הבא? לאונג'ים בתחנות הרכבת? מחלקה ראשונה באוטובוסים לאילת? וישאלו למה חיילים לא יכולים לשבת שם אם אין אף כסא ריק במחלקת ה"תיירים"? בקיצור, לא נראה לי פרקטי.
 

nitsansh

New member
באירופה יש מחלקה ראשונה ברוב הרכבות

זה כמו לעשות מחלקה ראשונה באוטובוס
משמע - לא מוצדק. אתם מביאים את הדוגמאות של אירופה, אבל אתם שוכחים ששם נסיעות נמשכות שעות ארוכות מאוד להבדיל מהארץ. נסיעה שציינתם קודם, בין אמסטרדם לפריז, לוקחת משהו כמו 5 שעות ועוברים איזה 550 ק"מ עם עצירות בסכיפהול, רוטרדם, בריסל וליל (לפחות ב-2003 זה היה ככה). מה לעשות, רוב הנוסעים בארץ לא נוסעים מנהריה לב"ש, אלא נתניה - ת"א - רחובות, או חיפה - ת"א, נסיעות שלא לוקחות יותר משעה - שעה וחצי. חוץ מזה אני לא מכיר הרבה ישראלים שישלמו 100% יותר על כרטיס רכבת, שגם ככה הוא לא זול, בשביל מושב יותר נוח. כמה ישראלים אתם מכירים שמשלמים כפול על כרטיס טיסה בשביל לטוס במחלקת עסקים? כמעט כל הטסים במחלקות אלו מקבלים שדרוג מחברות התעופה או מהמעסיק שלהם, מעטים אלו שמשלמים מחיר מלא לכל טיסה. שיהיו מחלקות ברכבת יהיה יותר מסובך לנהל רכבת מבפנים (לא אפשר יהיה לעלות בכל דלת לרכבת) נוסעי המחלקה הראשונה לא ידעו איפה היא נמצאת בכל רכבת, והרכבת תתעכב יותר בתחנה. מה הצעד הבא? לאונג'ים בתחנות הרכבת? מחלקה ראשונה באוטובוסים לאילת? וישאלו למה חיילים לא יכולים לשבת שם אם אין אף כסא ריק במחלקת ה"תיירים"? בקיצור, לא נראה לי פרקטי.
באירופה יש מחלקה ראשונה ברוב הרכבות
הבין-עירוניות, אבל בד"כ לא ברכבות פרבריות או אזוריות. אני זוכר שעד לפני שנים לא רבות היתה מחלקה ראשונה במטרו של פריז. אני חושב שעקרונית יש מקום למחלקה ראשונה ברכבות בין-עירוניות בישראל, בקו באר-שבע-נתב"ג-תל-אביב-חיפה-נהריה ואולי גם בקו החדש לירושלים כשיהיה. במצב הנוכחי יש לרכבת ישראל דברים יותר דחופים לעשות וזה לא בראש סדר העדיפויות. כשאין מספיק קרונות כדי להכיל את הנוסעים אז לא בא בחשבון לצמצם מקומות.
 

raminec

New member
איך אתה מזכיר באותה הנשימה

זה כמו לעשות מחלקה ראשונה באוטובוס
משמע - לא מוצדק. אתם מביאים את הדוגמאות של אירופה, אבל אתם שוכחים ששם נסיעות נמשכות שעות ארוכות מאוד להבדיל מהארץ. נסיעה שציינתם קודם, בין אמסטרדם לפריז, לוקחת משהו כמו 5 שעות ועוברים איזה 550 ק"מ עם עצירות בסכיפהול, רוטרדם, בריסל וליל (לפחות ב-2003 זה היה ככה). מה לעשות, רוב הנוסעים בארץ לא נוסעים מנהריה לב"ש, אלא נתניה - ת"א - רחובות, או חיפה - ת"א, נסיעות שלא לוקחות יותר משעה - שעה וחצי. חוץ מזה אני לא מכיר הרבה ישראלים שישלמו 100% יותר על כרטיס רכבת, שגם ככה הוא לא זול, בשביל מושב יותר נוח. כמה ישראלים אתם מכירים שמשלמים כפול על כרטיס טיסה בשביל לטוס במחלקת עסקים? כמעט כל הטסים במחלקות אלו מקבלים שדרוג מחברות התעופה או מהמעסיק שלהם, מעטים אלו שמשלמים מחיר מלא לכל טיסה. שיהיו מחלקות ברכבת יהיה יותר מסובך לנהל רכבת מבפנים (לא אפשר יהיה לעלות בכל דלת לרכבת) נוסעי המחלקה הראשונה לא ידעו איפה היא נמצאת בכל רכבת, והרכבת תתעכב יותר בתחנה. מה הצעד הבא? לאונג'ים בתחנות הרכבת? מחלקה ראשונה באוטובוסים לאילת? וישאלו למה חיילים לא יכולים לשבת שם אם אין אף כסא ריק במחלקת ה"תיירים"? בקיצור, לא נראה לי פרקטי.
איך אתה מזכיר באותה הנשימה
מחלקה ראשונה בטיסות ומחלקה ראשונה ברכבות? קודם כל, לפי מה שזכור לי מחלקה ראשונה בטיסות עולה הרבה יותר מפי שניים ממחיר מחלקת תיירות. דבר שני המחיר הכולל של טיסה הוא הרבה יותר גבוה מזה של נסיעה ברכבת. לפי דעתי בקווים מסויימים וכאשר יהיה מספיק ציוד נייד, זה בהחלט יהיה שווה להקים מחלקה ראשונה. לשלם 50ש"ח ואפילו 75ש"ח במקום 25ש"ח זה לא כזה "ביג דיל". כמובן שבמיוחד זה יהיה כדאי למי שצריך לעשות נסיעות ארוכות יחסית כמו חיפה-ב"ש או נהריה-נתב"ג וכדו'. מכיוון שנסיעות ארוכות מתישות יותר, באמת סביר להניח שנוסעים כאלו יהיו מוכנים לשלם יותר.
 

yblumann

New member
זול לטוס בין לונדון לפריז ולא רכבת

איך אתה מזכיר באותה הנשימה
מחלקה ראשונה בטיסות ומחלקה ראשונה ברכבות? קודם כל, לפי מה שזכור לי מחלקה ראשונה בטיסות עולה הרבה יותר מפי שניים ממחיר מחלקת תיירות. דבר שני המחיר הכולל של טיסה הוא הרבה יותר גבוה מזה של נסיעה ברכבת. לפי דעתי בקווים מסויימים וכאשר יהיה מספיק ציוד נייד, זה בהחלט יהיה שווה להקים מחלקה ראשונה. לשלם 50ש"ח ואפילו 75ש"ח במקום 25ש"ח זה לא כזה "ביג דיל". כמובן שבמיוחד זה יהיה כדאי למי שצריך לעשות נסיעות ארוכות יחסית כמו חיפה-ב"ש או נהריה-נתב"ג וכדו'. מכיוון שנסיעות ארוכות מתישות יותר, באמת סביר להניח שנוסעים כאלו יהיו מוכנים לשלם יותר.
זול לטוס בין לונדון לפריז ולא רכבת
הדרך הכי זולה לנסוע בין לונדון לאירופה ובין ברלין לאירופה זה לטוס. yoram in London
 

קובי לו

New member
בדרום אמריקה, למשל ברזיל וצ'ילה

זה כמו לעשות מחלקה ראשונה באוטובוס
משמע - לא מוצדק. אתם מביאים את הדוגמאות של אירופה, אבל אתם שוכחים ששם נסיעות נמשכות שעות ארוכות מאוד להבדיל מהארץ. נסיעה שציינתם קודם, בין אמסטרדם לפריז, לוקחת משהו כמו 5 שעות ועוברים איזה 550 ק"מ עם עצירות בסכיפהול, רוטרדם, בריסל וליל (לפחות ב-2003 זה היה ככה). מה לעשות, רוב הנוסעים בארץ לא נוסעים מנהריה לב"ש, אלא נתניה - ת"א - רחובות, או חיפה - ת"א, נסיעות שלא לוקחות יותר משעה - שעה וחצי. חוץ מזה אני לא מכיר הרבה ישראלים שישלמו 100% יותר על כרטיס רכבת, שגם ככה הוא לא זול, בשביל מושב יותר נוח. כמה ישראלים אתם מכירים שמשלמים כפול על כרטיס טיסה בשביל לטוס במחלקת עסקים? כמעט כל הטסים במחלקות אלו מקבלים שדרוג מחברות התעופה או מהמעסיק שלהם, מעטים אלו שמשלמים מחיר מלא לכל טיסה. שיהיו מחלקות ברכבת יהיה יותר מסובך לנהל רכבת מבפנים (לא אפשר יהיה לעלות בכל דלת לרכבת) נוסעי המחלקה הראשונה לא ידעו איפה היא נמצאת בכל רכבת, והרכבת תתעכב יותר בתחנה. מה הצעד הבא? לאונג'ים בתחנות הרכבת? מחלקה ראשונה באוטובוסים לאילת? וישאלו למה חיילים לא יכולים לשבת שם אם אין אף כסא ריק במחלקת ה"תיירים"? בקיצור, לא נראה לי פרקטי.
בדרום אמריקה, למשל ברזיל וצ'ילה
יש אוטובוסים בינעירוניים, כמובן, שמשמשים כמחלקה ראשונה לעומת אוטובוסים "רגילים". בברזיל זה בא לידי ביטוי (לפחות עד שנת 95' אז הייתי בה מס' ימים) בכך שהאוטובוס מחלקה ראשונה הוא ממוזג. מחיר נסיעה היה כמעט כפול או כפול מאוטו קו באותה חברת אוטובוסים בין אותן שתי ערים. ותתפלא, האוטובוסים היוקרתיים לא סבלו ממחסור בנוסעים. בצ'ילה זה בא לידי ביטוי בכך שיש מחצית מכמות הכסאות באוטובוס. לא ברוחב, כי אם באורך. כלומר כל שורה שני מושבים, מעבר, שני מושבים בצד השני של אותה שורה. אמהמה? יש כאילו שורה כן שורה לא. ככה שגם כדורסלן מעל 2.00 מ', ואני לא מגזים בכלל, יש לו אחושלוקי רווח לרגליים. בנוסף אפשר להטות את הכסאות לכמעט מצב מאוזן, כשרוצים לישון. זה לא מפריע לנוסעים מאחור, כי הם נמצאים לא 40 או 50 ס"מ מאחוריך, אלא מעל מטר שלם מאחור. ככה שזה ממש אבל ממש ממשותיים לא מפריע אם מורידים למצב מאוזן את הכסאות. בצ'ילה יש אוטובוסים כאלו למרחקים של מעל 7 או 8 שעות נסיעה. אני נסעתי מהעיר אנטופגוסטה לסנטיאגו דה צ'ילה, מרחק של יותר מ-1200 ק"מ, במשך קרוב ליממה שלמה. היו שני נהגים שכל הזמן התחלפו ביניהם. האוטובוס היה עוצר כל 4 או 5 שעות באיזו תחנת דלק שיש לה גם שירותים וגם מסעדה ואנשים היו יוצאים לרבע שעה עד חצי שעה להתרעננות (מי שרצה גם אכל משהו).
 

raminec

New member
בתאילנד יש סידור דומה

בדרום אמריקה, למשל ברזיל וצ'ילה
יש אוטובוסים בינעירוניים, כמובן, שמשמשים כמחלקה ראשונה לעומת אוטובוסים "רגילים". בברזיל זה בא לידי ביטוי (לפחות עד שנת 95' אז הייתי בה מס' ימים) בכך שהאוטובוס מחלקה ראשונה הוא ממוזג. מחיר נסיעה היה כמעט כפול או כפול מאוטו קו באותה חברת אוטובוסים בין אותן שתי ערים. ותתפלא, האוטובוסים היוקרתיים לא סבלו ממחסור בנוסעים. בצ'ילה זה בא לידי ביטוי בכך שיש מחצית מכמות הכסאות באוטובוס. לא ברוחב, כי אם באורך. כלומר כל שורה שני מושבים, מעבר, שני מושבים בצד השני של אותה שורה. אמהמה? יש כאילו שורה כן שורה לא. ככה שגם כדורסלן מעל 2.00 מ', ואני לא מגזים בכלל, יש לו אחושלוקי רווח לרגליים. בנוסף אפשר להטות את הכסאות לכמעט מצב מאוזן, כשרוצים לישון. זה לא מפריע לנוסעים מאחור, כי הם נמצאים לא 40 או 50 ס"מ מאחוריך, אלא מעל מטר שלם מאחור. ככה שזה ממש אבל ממש ממשותיים לא מפריע אם מורידים למצב מאוזן את הכסאות. בצ'ילה יש אוטובוסים כאלו למרחקים של מעל 7 או 8 שעות נסיעה. אני נסעתי מהעיר אנטופגוסטה לסנטיאגו דה צ'ילה, מרחק של יותר מ-1200 ק"מ, במשך קרוב ליממה שלמה. היו שני נהגים שכל הזמן התחלפו ביניהם. האוטובוס היה עוצר כל 4 או 5 שעות באיזו תחנת דלק שיש לה גם שירותים וגם מסעדה ואנשים היו יוצאים לרבע שעה עד חצי שעה להתרעננות (מי שרצה גם אכל משהו).
בתאילנד יש סידור דומה
יש אוטובוסים שירות רגילים מהתחנה המרכזית, יש אוטובוסים של תיירים שהם טיפל'ה יותר טובים וכמובן גם עולים קצת יותר ויש בתוספת של כ-50% אוטובוסים V.I.P. שבהם אפשר להטות את המשענות של המושבים למצב של שכיבה. כולם עוצרים להפסקות מדי כמה שעות בכל מיני נקודות צחונות בצידי הדרכים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה