האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?

מצב
הנושא נעול.

mishmish

New member
האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
 

mishmish

New member
תמונה נוספת

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
תמונה נוספת
של קרון מרווח מסוג Ic3
 

alondr

New member
זה ממש נחמד

תמונה נוספת
של קרון מרווח מסוג Ic3
זה ממש נחמד
נסעתי ככה במחלקה ראשונה מפריז לאמסטרדם ברכבת ה THALYS והנסיעה הייתה חוויתית בהחלט וכללה ארוחה ושתייה כמו בטיסה והמחיר לא היה יקר בהרבה מכרטיס מחלקה שניה. במיוחד אם אתה לוקח בחשבון שגם בזמן נסיעה אתה מוציא כסף על אוכל במזנון בעיקר בנסיעה שאורכת כ 5-6 שעות רציתי לנסוע גם ביורוסטאר במחלקה ראשונה אולם השגתי כרטיסים ב30 יורו לאדם - במחלקה השניה והמחיר הארטקטיבי עשה את שלו. אבל אם תשימו לב בכל הרכבות הבינארציות באירופה אף אחד לא נוסע בעמידה כל אחד חייב כרטיס עם מקום מסומן!!!! ואין רכבות שנראות כמו הרכבות לב"ש ביום א' בבוקר... במיוחד ההבדל יצרום לעיין שבקרון אחד יצטופף העמך הדחוס כולל אלה ששילמו מחיר מלא ולא קיבלו מקום ישיבה ובמחלקה הראשונה יחגגו בעלי האמצעים...
 

idos2

New member
זה לא נכון

זה ממש נחמד
נסעתי ככה במחלקה ראשונה מפריז לאמסטרדם ברכבת ה THALYS והנסיעה הייתה חוויתית בהחלט וכללה ארוחה ושתייה כמו בטיסה והמחיר לא היה יקר בהרבה מכרטיס מחלקה שניה. במיוחד אם אתה לוקח בחשבון שגם בזמן נסיעה אתה מוציא כסף על אוכל במזנון בעיקר בנסיעה שאורכת כ 5-6 שעות רציתי לנסוע גם ביורוסטאר במחלקה ראשונה אולם השגתי כרטיסים ב30 יורו לאדם - במחלקה השניה והמחיר הארטקטיבי עשה את שלו. אבל אם תשימו לב בכל הרכבות הבינארציות באירופה אף אחד לא נוסע בעמידה כל אחד חייב כרטיס עם מקום מסומן!!!! ואין רכבות שנראות כמו הרכבות לב"ש ביום א' בבוקר... במיוחד ההבדל יצרום לעיין שבקרון אחד יצטופף העמך הדחוס כולל אלה ששילמו מחיר מלא ולא קיבלו מקום ישיבה ובמחלקה הראשונה יחגגו בעלי האמצעים...
זה לא נכון
אני אישית נסעתי מוינה לבודפשט ובחזרה בלי מקום מסומן. רצו תוספת תשלום עבור מקום מסומן ואמרו שאין שום צורך בזה וצדקו... 2 הרכבות היו ריקות ברובן.
 

mishmish

New member
שמח לראות שהתפתח פה דיון מעניין

תמונה נוספת
של קרון מרווח מסוג Ic3
שמח לראות שהתפתח פה דיון מעניין
אני באופן אישי הייתי מוכן להוסיף כסף על מנת לשבת בקרון מרווח יותר...
 

mishmish

New member
תמונה של Ic3 רגיל

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
תמונה של Ic3 רגיל
לשם השוואה איזה הבדל.. זה נראה ממש צפוף לעומת הקודם
 

idos2

New member
ממש לא נראה צפוף

תמונה של Ic3 רגיל
לשם השוואה איזה הבדל.. זה נראה ממש צפוף לעומת הקודם
ממש לא נראה צפוף
המרחק בין המושבים נשאר אותו דבר, סה"כ הם קצת יותר צרים. המושבים של הIC3 הם מספיק מרווחים גם ככה, אז במחלקה ראשונה המעבר קצת יותר רחב... ביג דיל.
 

קובי לו

New member
כנראה שלא התנסית בנסיעה בכאלו

ממש לא נראה צפוף
המרחק בין המושבים נשאר אותו דבר, סה"כ הם קצת יותר צרים. המושבים של הIC3 הם מספיק מרווחים גם ככה, אז במחלקה ראשונה המעבר קצת יותר רחב... ביג דיל.
כנראה שלא התנסית בנסיעה בכאלו
מושבים. אני נסעתי בכאלו מושבים בארץ הקודש (של הדת היהודית ובעצם גם של הנוצרים, המוסלמים והבאהים). כן. אתם שואלים איפה? בקרון המסעדה/מזנון של פעם, שהיו בשימוש עד אמצע שנות ה-90, חלק מן המושבים היו כסא מול כסא ובאמצע שולחן. היום, בכל הקרונות, זה בעצם זוג כסאות מול זוג כסאות, כלומר 4 אנשים חולקים שולחן משותף. בקרון המזנון של הרכבות היוגוסלביות/אסלינגנים זה היה זוג אנשים חולק שולחן, כלומר זה מול זה. אין מה להשוות את הנוחות ואת המרווח, ולו הפסיכולוגי, בזה שאין לצדך עוד מישהו. בדיוק כפי שזה במחלקות עסקים (לא ראשונה כי אם עסקים) של הרבה חברות תעופה, בעיקר בקוים הקצרים והבינוניים. הכסאות רק בקצת יותר נוחים משל מחלקת תיירים, אבל לא יושבים שניים זה לצד זה, אלא יש מרווח יותר גדול לצידי המושב. לפעמים כסא אחד בשורה ולפעמים יש שני כסאות בכל שורה, אבל אז יש לפחות 20 ס"מ בין שניהם רווח ולא צמודים כמו במחלקת תיירים.
 

idos2

New member
אז אתה מדבר על נוחות פסיכולוגית.

כנראה שלא התנסית בנסיעה בכאלו
מושבים. אני נסעתי בכאלו מושבים בארץ הקודש (של הדת היהודית ובעצם גם של הנוצרים, המוסלמים והבאהים). כן. אתם שואלים איפה? בקרון המסעדה/מזנון של פעם, שהיו בשימוש עד אמצע שנות ה-90, חלק מן המושבים היו כסא מול כסא ובאמצע שולחן. היום, בכל הקרונות, זה בעצם זוג כסאות מול זוג כסאות, כלומר 4 אנשים חולקים שולחן משותף. בקרון המזנון של הרכבות היוגוסלביות/אסלינגנים זה היה זוג אנשים חולק שולחן, כלומר זה מול זה. אין מה להשוות את הנוחות ואת המרווח, ולו הפסיכולוגי, בזה שאין לצדך עוד מישהו. בדיוק כפי שזה במחלקות עסקים (לא ראשונה כי אם עסקים) של הרבה חברות תעופה, בעיקר בקוים הקצרים והבינוניים. הכסאות רק בקצת יותר נוחים משל מחלקת תיירים, אבל לא יושבים שניים זה לצד זה, אלא יש מרווח יותר גדול לצידי המושב. לפעמים כסא אחד בשורה ולפעמים יש שני כסאות בכל שורה, אבל אז יש לפחות 20 ס"מ בין שניהם רווח ולא צמודים כמו במחלקת תיירים.
אז אתה מדבר על נוחות פסיכולוגית.
בכל אופן, לי אישית מאוד נוח ברכבת IC3 וממש לא מפריע לי שיושב לידי עוד מישהו. מבחינה פיזית, אני לא חושב שההבדל מהותי, ואין בכלל מה להשוות את זה לטיסה, שם באמת יש הבדל משמעותי בין מחלקת תיירים למחלקת עסקים.
 

קובי לו

New member
לא סתם אני צודק בקטע של המרווח

ממש לא נראה צפוף
המרחק בין המושבים נשאר אותו דבר, סה"כ הם קצת יותר צרים. המושבים של הIC3 הם מספיק מרווחים גם ככה, אז במחלקה ראשונה המעבר קצת יותר רחב... ביג דיל.
לא סתם אני צודק בקטע של המרווח
והנה טענה שתוכיח היטב את צדקתי. כשאתם עולים לרכבת בתחנת מוצא, כלומר נניח בנהריה או בכפ"ס או בב"ש או בראשל"ץ ונכנסים לקרון. היכן אתם, בהנחה שאתם לבד ולא בזוג או חבורה, מתיישבים? אל תספרו לי סיפורים. אתם מתיישבים ברביעית מושבים שנראית פנויה לחלוטין. מספיק שכבר יהיה אדם אחד באותה רביעיה ואתם, אלא אם כן זו חתיכה משגעת או יפיוף לא נורמלי ואתם מנסים להתחיל איתו/איתה, ואתם כבר לא תכנסו לאותה רביעיה. רק בלית ברירה אנשים נכנסים לרביעיה שכבר תפוסה חלקית. לא סתם תפוסה רק חלקית, מספיק שיהיה אדם אחד, אפילו קטן ורזה ושהוא לא נראה דוחה (נניח ילד מפגר עם חוטם זב בנזלת שזה הייתי מסכים מראה לא מלבב וכדומה) כבר אז רובכם תחפשו את הרביעיה הפנויה לחלוטין. מסקנה, קרונות יותר מרווחים, כלומר פחות מושבים פר יחידת נפח, הם כן דבר שקורץ פסיכולוגית.
 

idos2

New member
פסיכולוגית בוודאי

לא סתם אני צודק בקטע של המרווח
והנה טענה שתוכיח היטב את צדקתי. כשאתם עולים לרכבת בתחנת מוצא, כלומר נניח בנהריה או בכפ"ס או בב"ש או בראשל"ץ ונכנסים לקרון. היכן אתם, בהנחה שאתם לבד ולא בזוג או חבורה, מתיישבים? אל תספרו לי סיפורים. אתם מתיישבים ברביעית מושבים שנראית פנויה לחלוטין. מספיק שכבר יהיה אדם אחד באותה רביעיה ואתם, אלא אם כן זו חתיכה משגעת או יפיוף לא נורמלי ואתם מנסים להתחיל איתו/איתה, ואתם כבר לא תכנסו לאותה רביעיה. רק בלית ברירה אנשים נכנסים לרביעיה שכבר תפוסה חלקית. לא סתם תפוסה רק חלקית, מספיק שיהיה אדם אחד, אפילו קטן ורזה ושהוא לא נראה דוחה (נניח ילד מפגר עם חוטם זב בנזלת שזה הייתי מסכים מראה לא מלבב וכדומה) כבר אז רובכם תחפשו את הרביעיה הפנויה לחלוטין. מסקנה, קרונות יותר מרווחים, כלומר פחות מושבים פר יחידת נפח, הם כן דבר שקורץ פסיכולוגית.
פסיכולוגית בוודאי
פיזית, לא.
 
אין ספק שנוחות פסיכולוגית הרבה יותר

פסיכולוגית בוודאי
פיזית, לא.
אין ספק שנוחות פסיכולוגית הרבה יותר
חשובה מנוחות פיזית, אם אתה לא חש נוח פסיכולוגית, אתה לא חש נוח פיזית, מה שאתה מרגיש זה מה שחשוב.
 

alantan

New member
אני מוכן לשלם על נסיעת מחלקה ראשונה

לא סתם אני צודק בקטע של המרווח
והנה טענה שתוכיח היטב את צדקתי. כשאתם עולים לרכבת בתחנת מוצא, כלומר נניח בנהריה או בכפ"ס או בב"ש או בראשל"ץ ונכנסים לקרון. היכן אתם, בהנחה שאתם לבד ולא בזוג או חבורה, מתיישבים? אל תספרו לי סיפורים. אתם מתיישבים ברביעית מושבים שנראית פנויה לחלוטין. מספיק שכבר יהיה אדם אחד באותה רביעיה ואתם, אלא אם כן זו חתיכה משגעת או יפיוף לא נורמלי ואתם מנסים להתחיל איתו/איתה, ואתם כבר לא תכנסו לאותה רביעיה. רק בלית ברירה אנשים נכנסים לרביעיה שכבר תפוסה חלקית. לא סתם תפוסה רק חלקית, מספיק שיהיה אדם אחד, אפילו קטן ורזה ושהוא לא נראה דוחה (נניח ילד מפגר עם חוטם זב בנזלת שזה הייתי מסכים מראה לא מלבב וכדומה) כבר אז רובכם תחפשו את הרביעיה הפנויה לחלוטין. מסקנה, קרונות יותר מרווחים, כלומר פחות מושבים פר יחידת נפח, הם כן דבר שקורץ פסיכולוגית.
אני מוכן לשלם על נסיעת מחלקה ראשונה
רק בתנאי שתבטיח לי שתשב מולי חתיכה משגעת!
 

אורי404

New member
בשביל הדברים האלה לא חייבים

אני מוכן לשלם על נסיעת מחלקה ראשונה
רק בתנאי שתבטיח לי שתשב מולי חתיכה משגעת!
בשביל הדברים האלה לא חייבים
לשבת במקומות שמורים. אפשר גם לשבת במקומות רגילים...
 

raminec

New member
יש על זה תאוריה בכימיה

לא סתם אני צודק בקטע של המרווח
והנה טענה שתוכיח היטב את צדקתי. כשאתם עולים לרכבת בתחנת מוצא, כלומר נניח בנהריה או בכפ"ס או בב"ש או בראשל"ץ ונכנסים לקרון. היכן אתם, בהנחה שאתם לבד ולא בזוג או חבורה, מתיישבים? אל תספרו לי סיפורים. אתם מתיישבים ברביעית מושבים שנראית פנויה לחלוטין. מספיק שכבר יהיה אדם אחד באותה רביעיה ואתם, אלא אם כן זו חתיכה משגעת או יפיוף לא נורמלי ואתם מנסים להתחיל איתו/איתה, ואתם כבר לא תכנסו לאותה רביעיה. רק בלית ברירה אנשים נכנסים לרביעיה שכבר תפוסה חלקית. לא סתם תפוסה רק חלקית, מספיק שיהיה אדם אחד, אפילו קטן ורזה ושהוא לא נראה דוחה (נניח ילד מפגר עם חוטם זב בנזלת שזה הייתי מסכים מראה לא מלבב וכדומה) כבר אז רובכם תחפשו את הרביעיה הפנויה לחלוטין. מסקנה, קרונות יותר מרווחים, כלומר פחות מושבים פר יחידת נפח, הם כן דבר שקורץ פסיכולוגית.
יש על זה תאוריה בכימיה
מה שנקרא: "כלל האוטובוס של הונד". זה מבוסס על חוקר בכימיה שהבחין בתופעה המעניינת שאנשים שעולים לאוטובוס כמעט תמיד יתישבו קודם כל בספסלים ריקים ורק אח"כ יאכלסו את הספסלים שכבר יושב בהם מישהו.
 

nitsansh

New member
זה בתנאי שמדובר בנוסע בודד

יש על זה תאוריה בכימיה
מה שנקרא: "כלל האוטובוס של הונד". זה מבוסס על חוקר בכימיה שהבחין בתופעה המעניינת שאנשים שעולים לאוטובוס כמעט תמיד יתישבו קודם כל בספסלים ריקים ורק אח"כ יאכלסו את הספסלים שכבר יושב בהם מישהו.
זה בתנאי שמדובר בנוסע בודד
זה טבעי... אנשים לא אוהבים להצטופף עם מי שהם לא מכירים אם הם לא חייבים... אבל כאשר עולים 2 נוסעים לאוטובוס הם בד"כ יושבים בספסל אחד, וברכבת זה מול זה. אם עולים 3 או 4 הם בד"כ תופסים רביעיית מושבים אחת.
 

raminec

New member
נכון

זה בתנאי שמדובר בנוסע בודד
זה טבעי... אנשים לא אוהבים להצטופף עם מי שהם לא מכירים אם הם לא חייבים... אבל כאשר עולים 2 נוסעים לאוטובוס הם בד"כ יושבים בספסל אחד, וברכבת זה מול זה. אם עולים 3 או 4 הם בד"כ תופסים רביעיית מושבים אחת.
נכון
אבל התיאוריה נשארה תיאוריה ועד היום לא מצאו לה תחליף הולם.
 

קובי לו

New member
ומה ההקשר לכימיה ?

יש על זה תאוריה בכימיה
מה שנקרא: "כלל האוטובוס של הונד". זה מבוסס על חוקר בכימיה שהבחין בתופעה המעניינת שאנשים שעולים לאוטובוס כמעט תמיד יתישבו קודם כל בספסלים ריקים ורק אח"כ יאכלסו את הספסלים שכבר יושב בהם מישהו.
ומה ההקשר לכימיה ?
אני מנחש שלעתים אטומים או אלקטרונים מתנהגים, במקרים מסויימים, באותו אופן? כלומר הם מחפשים את האזור הפנוי לחלוטין ומתמקמים שם ורק אחרי שכל האזורים כבר תפוסים חלקית אז שאר האטומים/אלקטרונים ממלאים את האזורים התפוסים חלקית? אחרת קשה לי להבין מדוע כימאי ולא סוציולוג/פסיכולוג/אנתרופולוג בצע את המחקר הזה והגיע לתובנה הזאת. וכאמור, אני לא בצעתי שום מחקר ולא שמעתי על הכלל הזה ובכל זאת שמתי לב שכל האנשים, ממש כמעט 99.99% מהם, מחפשים קודם כל את הרביעיה הפנויה לחלוטין. משהו כנראה באופי הטבע האנושי. לכן, שאף אחד לא יעז ולו לשניה קלה ולו רק במחשבה או בשביל להקניט אותי או בשביל שום סיבה אחרת, לזלזל בשיקולים הפסיכולוגיים. הם השיקולים הכי חשובים בחיים שלנו !
 

raminec

New member
מדובר באלקטרונים ורמות אנרגיה

ומה ההקשר לכימיה ?
אני מנחש שלעתים אטומים או אלקטרונים מתנהגים, במקרים מסויימים, באותו אופן? כלומר הם מחפשים את האזור הפנוי לחלוטין ומתמקמים שם ורק אחרי שכל האזורים כבר תפוסים חלקית אז שאר האטומים/אלקטרונים ממלאים את האזורים התפוסים חלקית? אחרת קשה לי להבין מדוע כימאי ולא סוציולוג/פסיכולוג/אנתרופולוג בצע את המחקר הזה והגיע לתובנה הזאת. וכאמור, אני לא בצעתי שום מחקר ולא שמעתי על הכלל הזה ובכל זאת שמתי לב שכל האנשים, ממש כמעט 99.99% מהם, מחפשים קודם כל את הרביעיה הפנויה לחלוטין. משהו כנראה באופי הטבע האנושי. לכן, שאף אחד לא יעז ולו לשניה קלה ולו רק במחשבה או בשביל להקניט אותי או בשביל שום סיבה אחרת, לזלזל בשיקולים הפסיכולוגיים. הם השיקולים הכי חשובים בחיים שלנו !
מדובר באלקטרונים ורמות אנרגיה
באטום. וכן, הבנת את הרעיון נכון.
 

IgKh

New member
אגב

תמונה של Ic3 רגיל
לשם השוואה איזה הבדל.. זה נראה ממש צפוף לעומת הקודם
אגב
לפני זמן מה יצא לי לסוע נסיעה קצרה ברכבת מו-דו. אחרי כל כך הרבה זמן של נסיעה ב-IC3 בלבד, כבר שכחתי שאפשר לסוע ברכבת כל כך נוחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה