האם זה נכון ש

מצב
הנושא נעול.

shlulit

New member
האם זה נכון ש../images/Emo28.gif

האם זה נכון ש

תפתח תחנת רכבת בצריפין? אם כן, מתי?
מראש
 

dvir golan

New member
תחנת צריפין.

האם זה נכון ש

תפתח תחנת רכבת בצריפין? אם כן, מתי?
מראש
תחנת צריפין.
לפני שנים ספורות הוסרו הפסים הישנים בשלוחת צריפין ואין שום כוונה לחדש את התנועה בקו במיוחד לאור פתיחת השלוחה לראשונים שמגיעה קרוב מאד למחנה , רק מהצד השני..
 

ליילנד

New member
../images/Emo20.gifפסי רכבת ישנים../images/Emo141.gif

תחנת צריפין.
לפני שנים ספורות הוסרו הפסים הישנים בשלוחת צריפין ואין שום כוונה לחדש את התנועה בקו במיוחד לאור פתיחת השלוחה לראשונים שמגיעה קרוב מאד למחנה , רק מהצד השני..
פסי רכבת ישנים

הנושא הקודם על הסרת פסים ישנים בצריפין הזכיר לי שכשהייתי קטנה ונסענו מיוקנעם לחיפה וחזרה בדרך הייתי רואה קטעי מסילה ישנה, במיוחד זכור לי ע"י יגור וע"י צומת ג'למי, האם מישהו יודע לאיזה קו רכבת זה השתייך
ואם עוד קיימים חלקים מזה
אגב גם הפסים עצמם וגם האדנים (כך הם נקראים?) היו עשויים מברזל.
 

omer landau

New member
רכבת העמק......./images/Emo13.gif../images/Emo13.gif

פסי רכבת ישנים

הנושא הקודם על הסרת פסים ישנים בצריפין הזכיר לי שכשהייתי קטנה ונסענו מיוקנעם לחיפה וחזרה בדרך הייתי רואה קטעי מסילה ישנה, במיוחד זכור לי ע"י יגור וע"י צומת ג'למי, האם מישהו יודע לאיזה קו רכבת זה השתייך
ואם עוד קיימים חלקים מזה
אגב גם הפסים עצמם וגם האדנים (כך הם נקראים?) היו עשויים מברזל.
רכבת העמק.....

אני צודק לא???? וכן פעם נראה לי האנדנים היו עשויים עץ או ברזל ראיתי לאחרונה כמה חלקים כאלה זרוקים באיזה מקום
 

יהוושע

New member
כמובן וכמובן , זוהי מסילת העמק

פסי רכבת ישנים

הנושא הקודם על הסרת פסים ישנים בצריפין הזכיר לי שכשהייתי קטנה ונסענו מיוקנעם לחיפה וחזרה בדרך הייתי רואה קטעי מסילה ישנה, במיוחד זכור לי ע"י יגור וע"י צומת ג'למי, האם מישהו יודע לאיזה קו רכבת זה השתייך
ואם עוד קיימים חלקים מזה
אגב גם הפסים עצמם וגם האדנים (כך הם נקראים?) היו עשויים מברזל.
כמובן וכמובן , זוהי מסילת העמק
החיג'זית שעליה נסעה "רכבת העמק" מחיפה לדמשק בין השנים שלפני מלה"ע 1 ועד שנת 1946 , עת פוצצו גשרי הירדן והירמוך ע"י ההגנה . עד 1948 המשיכה הרכבת לנסוע מחיפה לצמח ובחזרה ואז פסקה תנועתה בקו . מדי פעם עוד נסעו בקו רכבות מיוחדות , בעיקר של טיולי בתי"ס מחיפה לכפר יהושע ולעפולה. ב 1952 פסקה תנועת הרכבות בקו זה סופית - ולא חודשה עוד . ( כמה עצוב ) . מרבית המסילה פורקה עם סלילת הכביש החדש יגור-ג'למה , קטעים מעטים ממנה נותרו על גשר ג'למה , בין אלרואי לקריית חרושת ולאורך כביש הגישה לכפר יהושע ובתחנת כפר יהושע עצמה , שעוברת לאחרונה תהליכי שימור . גם בסביבות קיבוץ גשר שבעמק הירדן נותרו שרידי מסילה , וגם על הגשר שחוצה את הירדן באותו מקום - שם נשמרה המסילה בשלמותה ואף הוצבו עליה קרונות מקוריים של רכבת העמק ( כדאי לך לבקר שם - מרתק!! ) גם בתחנת בית שאן נותרו שרידי מסילה מעטים . בגלגולה הראשון נבנתה המסילה עם אדני עץ , ע"י הטורקים , הבריטים החליפו את אדני העץ באדני ברזל . (חבל שלא החליפו את המסילה למסילה ברוחב תקני - כך הייתה הרכבת ממשיכה לפעול עד היום ...) .
 

omer landau

New member
תודה על המידע המפורט והמעניין-חבל ש

כמובן וכמובן , זוהי מסילת העמק
החיג'זית שעליה נסעה "רכבת העמק" מחיפה לדמשק בין השנים שלפני מלה"ע 1 ועד שנת 1946 , עת פוצצו גשרי הירדן והירמוך ע"י ההגנה . עד 1948 המשיכה הרכבת לנסוע מחיפה לצמח ובחזרה ואז פסקה תנועתה בקו . מדי פעם עוד נסעו בקו רכבות מיוחדות , בעיקר של טיולי בתי"ס מחיפה לכפר יהושע ולעפולה. ב 1952 פסקה תנועת הרכבות בקו זה סופית - ולא חודשה עוד . ( כמה עצוב ) . מרבית המסילה פורקה עם סלילת הכביש החדש יגור-ג'למה , קטעים מעטים ממנה נותרו על גשר ג'למה , בין אלרואי לקריית חרושת ולאורך כביש הגישה לכפר יהושע ובתחנת כפר יהושע עצמה , שעוברת לאחרונה תהליכי שימור . גם בסביבות קיבוץ גשר שבעמק הירדן נותרו שרידי מסילה , וגם על הגשר שחוצה את הירדן באותו מקום - שם נשמרה המסילה בשלמותה ואף הוצבו עליה קרונות מקוריים של רכבת העמק ( כדאי לך לבקר שם - מרתק!! ) גם בתחנת בית שאן נותרו שרידי מסילה מעטים . בגלגולה הראשון נבנתה המסילה עם אדני עץ , ע"י הטורקים , הבריטים החליפו את אדני העץ באדני ברזל . (חבל שלא החליפו את המסילה למסילה ברוחב תקני - כך הייתה הרכבת ממשיכה לפעול עד היום ...) .
תודה על המידע המפורט והמעניין-חבל ש
חבל שהקו לא פעיל עד היום אבל ישנן תוכניות בעתיד לשקמו קיבלתי לא מזמן חוברת ממש נחמדה שהוציאה הרכבת לפי כעשר שנים לכבוד מאה שנה לרכבת בא"י ממש מעניין ויש שם כמה עמודים טובים על רכבת העמק
 

ליילנד

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo140.gif

כמובן וכמובן , זוהי מסילת העמק
החיג'זית שעליה נסעה "רכבת העמק" מחיפה לדמשק בין השנים שלפני מלה"ע 1 ועד שנת 1946 , עת פוצצו גשרי הירדן והירמוך ע"י ההגנה . עד 1948 המשיכה הרכבת לנסוע מחיפה לצמח ובחזרה ואז פסקה תנועתה בקו . מדי פעם עוד נסעו בקו רכבות מיוחדות , בעיקר של טיולי בתי"ס מחיפה לכפר יהושע ולעפולה. ב 1952 פסקה תנועת הרכבות בקו זה סופית - ולא חודשה עוד . ( כמה עצוב ) . מרבית המסילה פורקה עם סלילת הכביש החדש יגור-ג'למה , קטעים מעטים ממנה נותרו על גשר ג'למה , בין אלרואי לקריית חרושת ולאורך כביש הגישה לכפר יהושע ובתחנת כפר יהושע עצמה , שעוברת לאחרונה תהליכי שימור . גם בסביבות קיבוץ גשר שבעמק הירדן נותרו שרידי מסילה , וגם על הגשר שחוצה את הירדן באותו מקום - שם נשמרה המסילה בשלמותה ואף הוצבו עליה קרונות מקוריים של רכבת העמק ( כדאי לך לבקר שם - מרתק!! ) גם בתחנת בית שאן נותרו שרידי מסילה מעטים . בגלגולה הראשון נבנתה המסילה עם אדני עץ , ע"י הטורקים , הבריטים החליפו את אדני העץ באדני ברזל . (חבל שלא החליפו את המסילה למסילה ברוחב תקני - כך הייתה הרכבת ממשיכה לפעול עד היום ...) .

פעם שמעתי שהבריטים השתמשו הרבה בברזל, אני זוכרת הרבה סימוני כביש ומעברי חציה שנעשו ע"י הטבעת עיגולי ברזל בכביש, כנראה שהם הביאו את הברזל מארצם שעשירה בו. ותודה על ההמלצה לבקר בשחזור רכבת העמק, זה באמת צריך להיות מעניין. סיפרו שהיא היתה כל כך איטית שלפעמים אנשים שמיהרו העדיפו ללכת ברגל.
 

יהוושע

New member
אלה גוזמאות במידה רבה , אם כי


פעם שמעתי שהבריטים השתמשו הרבה בברזל, אני זוכרת הרבה סימוני כביש ומעברי חציה שנעשו ע"י הטבעת עיגולי ברזל בכביש, כנראה שהם הביאו את הברזל מארצם שעשירה בו. ותודה על ההמלצה לבקר בשחזור רכבת העמק, זה באמת צריך להיות מעניין. סיפרו שהיא היתה כל כך איטית שלפעמים אנשים שמיהרו העדיפו ללכת ברגל.
אלה גוזמאות במידה רבה , אם כי
סיפר לי מישהו שנסע בה מצמח לתל יוסף שבעלייה מגשר לבית שאן , שהייתה עלייה תלולה , אכן הרכבת נסעה במהירות אפסית וניתן היה ללכת ברגל במקביל אליה. אבל בשאר הקטעים , המישוריים , היא לא נסעה לאט כל כך.
 

ה דרומי

New member
רק להוסף שבגלל שהתחנה היתה

אלה גוזמאות במידה רבה , אם כי
סיפר לי מישהו שנסע בה מצמח לתל יוסף שבעלייה מגשר לבית שאן , שהייתה עלייה תלולה , אכן הרכבת נסעה במהירות אפסית וניתן היה ללכת ברגל במקביל אליה. אבל בשאר הקטעים , המישוריים , היא לא נסעה לאט כל כך.
רק להוסף שבגלל שהתחנה היתה
במה שנקרא "היום" צומת הטקסטיל ושם היתה תחנה ולפי ספרוי הותיקים איפה שגרתי פעם. הם היו קופצים מהרכבת בזמן שהיא היתה מושכת ת'עליה .לכיון בית שאן . ומשם הולכים ברגל למשק. ד.א הרלסים שהיו לרכבת חלקם הגדול משמש בתור חלק מגדר המערכת.
 

kbb

New member
לא כל המסילה הוסרה

תחנת צריפין.
לפני שנים ספורות הוסרו הפסים הישנים בשלוחת צריפין ואין שום כוונה לחדש את התנועה בקו במיוחד לאור פתיחת השלוחה לראשונים שמגיעה קרוב מאד למחנה , רק מהצד השני..
לא כל המסילה הוסרה
וגם נותרו על התוואי סמנורים מהסוג החדש (אלקטרוני)ולא מהסוג הישן (מכאני) כמו שיש בתחנת י-ם הישנה. מה שאומר שהיה שימוש לשלוחה עד לא מזמן. לא ככה?
 

אביב ש

New member
סוד../images/Emo2.gif

האם זה נכון ש

תפתח תחנת רכבת בצריפין? אם כן, מתי?
מראש
סוד

במקרה אבי עובד במחסני הסוכנות היהודית בצריפין, ויודע לספר כי הסוכנות דאגה לכך כי מסילת הרכבת (שהובילה גם מטעני עולים בזמנו מסתבר) תוסר מכל שטח הסוכנות- זאת כדי שרכבת ישראל לא תוכל לדרוש זכויות על הקרקע באחד הימים. בינתיים מי שנוסע בכביש 44 (ת"א- ירושלים הישן) יכול עדיין לראות את מסילת הרכבת שחוצה את הכביש מאזור התעשייה צריפין ומחסני הסוכנות לכוון הבסיס וראשל"ץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה