אין תכנית כזאתהאם זה נכון ש
תפתח תחנת רכבת בצריפין? אם כן, מתי?מראש
תחנת צריפין.האם זה נכון ש
תפתח תחנת רכבת בצריפין? אם כן, מתי?מראש
תחנת צריפין.
לפני שנים ספורות הוסרו הפסים הישנים בשלוחת צריפין ואין שום כוונה לחדש את התנועה בקו במיוחד לאור פתיחת השלוחה לראשונים שמגיעה קרוב מאד למחנה , רק מהצד השני..
רכבת העמק.....פסי רכבת ישנים
הנושא הקודם על הסרת פסים ישנים בצריפין הזכיר לי שכשהייתי קטנה ונסענו מיוקנעם לחיפה וחזרה בדרך הייתי רואה קטעי מסילה ישנה, במיוחד זכור לי ע"י יגור וע"י צומת ג'למי, האם מישהו יודע לאיזה קו רכבת זה השתייךואם עוד קיימים חלקים מזהאגב גם הפסים עצמם וגם האדנים (כך הם נקראים?) היו עשויים מברזל.
כמובן וכמובן , זוהי מסילת העמקפסי רכבת ישנים
הנושא הקודם על הסרת פסים ישנים בצריפין הזכיר לי שכשהייתי קטנה ונסענו מיוקנעם לחיפה וחזרה בדרך הייתי רואה קטעי מסילה ישנה, במיוחד זכור לי ע"י יגור וע"י צומת ג'למי, האם מישהו יודע לאיזה קו רכבת זה השתייךואם עוד קיימים חלקים מזהאגב גם הפסים עצמם וגם האדנים (כך הם נקראים?) היו עשויים מברזל.
תודה על המידע המפורט והמעניין-חבל שכמובן וכמובן , זוהי מסילת העמק
החיג'זית שעליה נסעה "רכבת העמק" מחיפה לדמשק בין השנים שלפני מלה"ע 1 ועד שנת 1946 , עת פוצצו גשרי הירדן והירמוך ע"י ההגנה . עד 1948 המשיכה הרכבת לנסוע מחיפה לצמח ובחזרה ואז פסקה תנועתה בקו . מדי פעם עוד נסעו בקו רכבות מיוחדות , בעיקר של טיולי בתי"ס מחיפה לכפר יהושע ולעפולה. ב 1952 פסקה תנועת הרכבות בקו זה סופית - ולא חודשה עוד . ( כמה עצוב ) . מרבית המסילה פורקה עם סלילת הכביש החדש יגור-ג'למה , קטעים מעטים ממנה נותרו על גשר ג'למה , בין אלרואי לקריית חרושת ולאורך כביש הגישה לכפר יהושע ובתחנת כפר יהושע עצמה , שעוברת לאחרונה תהליכי שימור . גם בסביבות קיבוץ גשר שבעמק הירדן נותרו שרידי מסילה , וגם על הגשר שחוצה את הירדן באותו מקום - שם נשמרה המסילה בשלמותה ואף הוצבו עליה קרונות מקוריים של רכבת העמק ( כדאי לך לבקר שם - מרתק!! ) גם בתחנת בית שאן נותרו שרידי מסילה מעטים . בגלגולה הראשון נבנתה המסילה עם אדני עץ , ע"י הטורקים , הבריטים החליפו את אדני העץ באדני ברזל . (חבל שלא החליפו את המסילה למסילה ברוחב תקני - כך הייתה הרכבת ממשיכה לפעול עד היום ...) .
כמובן וכמובן , זוהי מסילת העמק
החיג'זית שעליה נסעה "רכבת העמק" מחיפה לדמשק בין השנים שלפני מלה"ע 1 ועד שנת 1946 , עת פוצצו גשרי הירדן והירמוך ע"י ההגנה . עד 1948 המשיכה הרכבת לנסוע מחיפה לצמח ובחזרה ואז פסקה תנועתה בקו . מדי פעם עוד נסעו בקו רכבות מיוחדות , בעיקר של טיולי בתי"ס מחיפה לכפר יהושע ולעפולה. ב 1952 פסקה תנועת הרכבות בקו זה סופית - ולא חודשה עוד . ( כמה עצוב ) . מרבית המסילה פורקה עם סלילת הכביש החדש יגור-ג'למה , קטעים מעטים ממנה נותרו על גשר ג'למה , בין אלרואי לקריית חרושת ולאורך כביש הגישה לכפר יהושע ובתחנת כפר יהושע עצמה , שעוברת לאחרונה תהליכי שימור . גם בסביבות קיבוץ גשר שבעמק הירדן נותרו שרידי מסילה , וגם על הגשר שחוצה את הירדן באותו מקום - שם נשמרה המסילה בשלמותה ואף הוצבו עליה קרונות מקוריים של רכבת העמק ( כדאי לך לבקר שם - מרתק!! ) גם בתחנת בית שאן נותרו שרידי מסילה מעטים . בגלגולה הראשון נבנתה המסילה עם אדני עץ , ע"י הטורקים , הבריטים החליפו את אדני העץ באדני ברזל . (חבל שלא החליפו את המסילה למסילה ברוחב תקני - כך הייתה הרכבת ממשיכה לפעול עד היום ...) .
אלה גוזמאות במידה רבה , אם כי
פעם שמעתי שהבריטים השתמשו הרבה בברזל, אני זוכרת הרבה סימוני כביש ומעברי חציה שנעשו ע"י הטבעת עיגולי ברזל בכביש, כנראה שהם הביאו את הברזל מארצם שעשירה בו. ותודה על ההמלצה לבקר בשחזור רכבת העמק, זה באמת צריך להיות מעניין. סיפרו שהיא היתה כל כך איטית שלפעמים אנשים שמיהרו העדיפו ללכת ברגל.
רק להוסף שבגלל שהתחנה היתהאלה גוזמאות במידה רבה , אם כי
סיפר לי מישהו שנסע בה מצמח לתל יוסף שבעלייה מגשר לבית שאן , שהייתה עלייה תלולה , אכן הרכבת נסעה במהירות אפסית וניתן היה ללכת ברגל במקביל אליה. אבל בשאר הקטעים , המישוריים , היא לא נסעה לאט כל כך.
לא כל המסילה הוסרהתחנת צריפין.
לפני שנים ספורות הוסרו הפסים הישנים בשלוחת צריפין ואין שום כוונה לחדש את התנועה בקו במיוחד לאור פתיחת השלוחה לראשונים שמגיעה קרוב מאד למחנה , רק מהצד השני..
סודהאם זה נכון ש
תפתח תחנת רכבת בצריפין? אם כן, מתי?מראש
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.