האם זה נכון "לכפות" צמחונות?

addy

New member
האם זה נכון "לכפות" צמחונות?

אני צמחונית קרוב לעשר שנים. בזמן האחרון אני נגעלת (בעבר לא היה לי אכפת כל כך וניסיתי להתעלם..) כשהחבר שלי (מזה שנתיים) אוכל בשר. דברתי איתו על הנושא ואיכשהו נפלט לו שאם הוא יראה תמונות, אולי ישנה את דעתו. אישית, אני לא יכולה לראות את התמונות הללו וזו סיבה עקרית שהפכתי לצמחונית. השאלה היא, אם אראה לו את התמונות- האם זה נחשב לכפיה? האם אני כופה עליו את דעתי או שזו מאין פקיחת עיניים? עדי
 

mm130

New member
כל עוד זה בהסכמתו,../images/Emo18.gif

ולא בצורה תקיפה- אני לא רואה שום בעיה.
 

ritarita

New member
אבל קחי בחשבון שזה לא ישנה...

אני צמחונית..ורוצה לעבור לטבעונות.. החבר שלי אוכל בשר..אוהב בשר.. הוא יודע בדיוק מה הסיבה שלי לצמחונות.. ויצא לו..כמו כל בן אנוש..לחזות בתמונות של חיות מסכנות.. אז התמונות מזעזעות..אבל הן לא מונעות מאוכל בשר..להעביר ערוץ..ולהמשיך לאכול בשר להנאתו..
 

Veganiny J

New member
למה הפסימיות?

מנסיוני בדוכנים קרה לא פעם ולא פעמיים שקרניבורים, ועוד כאלה ללא גישה אוהדת ראשונית לבעלי חיים, צפו בסרטים והתבוננו בתמונות, והזדעזעו עד כדי צמחונות ואף טבעונות. זוהי אינה מניפולציה, מדובר במחזות אמיתיים ובעריכה גסה, ולא רק רצוי, גם חובה להציג אותם קבל עם ועדה.
 
אני לא כל כך בטוח שאני מסכים...

לו רק בשל זה שהצגה שלהם קבל עם ועדה עלולה להוביל לאפקט ההפוך - אדישות. כשסבל הופך להיות משהו שרואים יום-יום הרבה פעמים מפתחים אליו, כמנגנון הגנה, אדישות. מנגד, עוד לא הכרתי את האדם ששינה את דרכו בגלל איזה שח-מט פילוסופי בנוגע לזכויות בעלי-חיים, מה שמוביל לשינוי באורח החיים זה בסופו של דבר איזה זעזוע רגשי. לא יודע.
 

Veganiny J

New member
אני מכירה כמה, וגם אתה מכיר אחד

את שמו אכתוב לך פעם בפרטי, או אלחש לך באוזן
הקרנת הסרטים בחוצות העיר כפי שעמותת אנונימוס עושה (ובהם אני, עוד הערב) לא תגרום לאדישות וקהות חושים כלפי הסבל המוצג, מהסיבה הפשוטה שהולכי הרגל ברחוב מתחלפים מידי דקה, שעה וערב. לפי חישוביי האחרונים, לפחות אחד מתוך שלושה אנשים שעוצר לצפות בסרטים הללו, חווה זעזוע רגשי ומבקש לשמוע עוד פרטים. בשביל הססטיסטיקה הזו הייתי מוכנה לעמוד 24 שעות 7 ימים בשבוע בקרן הרחוב, אבל אין לנו מספיק משאבים
 
אז אנחנו מסכימים סך-הכל על פיתרון..

ביניים שכזה - הקרנה של הסרטים בדוכנים ברחוב, עם ניסיון להגיע לכמה שיותר אנשים מבלי להפוך את הסרטים למשהו שכל אזרח ואזרחית רואים יום-יום.
 

Veganiny J

New member
עד שנגיע למצב שכל אזרח ואזרחית

יראו את הסרטים האלה, המסר יופנם, בעזרת השם (ישתבח שמו).
 

ritarita

New member
פסימיות בעיני אחד...

היא מציאותיות בעיניו של אחר..(אני) מנסיון..אני לא פסימית.. זה לא מזיק לנסות..אבל לא כולם משתכנעים.. והבאתי את הדוגמה של החבר כדי להראות שיש אוכלי בשר..שזה לא מזיז להם.. וגם אם מזיז...אז הם לא יתמכו בניסויים בבעלי חיים..אבל ימשיכו לאכול אותם..כששרשרת המזון..היא סיבתם.. אני מאילו שהשתכנעו מכתבה אחת ב'מעריב לנוער'..ומאז אני צמחונית:) אבל לא כולם כאלו.. ואני קצת מבינה בענייני זוגיות.. ואני יודעת שאם היא תצפה שזה ישפיע עליו..היא עלולה להתאכזב..וזה עלול לפגוע בזוגיות.. היא צריכה להחליט מראש על עמדתה לגבי היחס שלו לבשר.. ואם היא אוהבת מספיק כדי לקבל אותו כפי שהוא..
 

Veganiny J

New member
אבל כתבת "קחי בחשבון שזה

לא ישנה"] בלי המילה 'אולי'. ואני הרי מכירה מקרים רבים שהחשיפה לחומר הרגיש שינתה מאד.
 
אני חושב...

שצפייה בסרטים אינה מספיקה, צריך לעשות שיחה מקדימה. שיחה שתסביר בנוגע לצרכים מסוימים של בעלי-חיים שאיננו מסוגלים להבין רק מצפייה בתמונות הזוועה (למשל העובדה שתרנגולות משוחררות אינן מקרקרות כל הזמן כמו שהן עושות בשל המתח הרב בתעשיית כלובי הסוללה), שתסביר בנוגע לפגיעות מסוימות שלא רואים בסרט (למשל הרעבה, תאורה לאורך כל היום, מזון דל במרכיבים תזונתיים חיונים ועוד) והכי חשוב - שיחה בנוגע לחיי הרגש המדהימים שקיימים בכל בעלי-החיים גם אלו שאינם בני-אדם, ושיחה בנוגע לחיים החברתיים והמדהימים שמנהלים בעלי-החיים האלו כשהם חופשיים. כשזה מה שיש בראש, צפייה בסרטים האלו תעשה ממקום של אמפתיה ותהא משמעותית. כאשר מה שיש בראש זה שמדובר ב"חיות משק", "לפרה כואב שלא חולבים אותה", ו"חיי רגש בבעלי-חיים זה דבר שמטומטם לדבר עליו בכלל" - ההסתכלות על הסרטים תעשה ממקום של אדישות ותהא די חסרת משמעות.
 

Veganiny J

New member
אלון, אתה טועה

וזה נאמר מנסיון הרחוב שלי. השיחה הזו כמובן מתקיימת, אבל בשביל לתפוס את תשומת ליבם של האנשים, אנו זקוקים לאמצעי הMEET YOUR MEAT ודומיו. שאל כל פעיל אנונימוס, דוכני טלויזיה מושכים אנשים בהרבה מדוכני גלריה.
 
וזה קשור למה שאמרתי איך?

דיברתי על שיחה עם אדם שכבר יש לך את התשומת לב שלו כשיחה מקדימה לצפייה בסרטים. כלל לא התייחסתי לדוכנים או נישות ציבוריות אחרות בהן אין את תשומת הלב וצריך למשוך אותה איכשהו.
 
מובן שזו לא כפיה

כפיה כשמה כן היא - רק אם תכריחי אותו (כאילו שזה אפשרי) לא לאכול בשר. להראות תמונות זה בסה"כ לחשוף אותו למידע אמיתי. אם הוא מוכן לראות- לכי על זה!
 

Gal-Mo0D

New member
את לא מכריחה אותו

לעשות כלום, הוא מרצונו רוצה לראות את התמונות. בעניין מה יקרה אחרי שהוא יראה את התמונות האלו - זו כבר בחירה שלו. את לא כופה עליו כלום ולא מכריחה אותו לעשות כלום.
 

addy

New member
|לא ציפיתי לכזו הענות! תודה!../images/Emo24.gif

אני מניחה שאם הוא אכן יסתכל בתמונות מרצונו (וכמובן לבדו, אני אחכה בחדר השני), אין זו כפיה... יש לי גם חצי שעה מוקלטת בוידאו מערוץ 8 מלפני כמה שנים.. (ואוו איזה פרופגנדה...) חוץ מהאתר של אנונימוס, יש עוד אתרים שאתם מציעים? ( אני אבדוק בקישורים) תודה!!!!!!!!
 
למעלה