האם זה מכובד להביא מתנה ולא כסף...?

michali19

New member
האם זה מכובד להביא מתנה ולא כסף...?

טוב, שאלה די מפגרת, אבל בכל זאת תנסו לענות לי... הוזמנתי לחתונה של מישהי שעבדתי איתה, והאמת היא.. שאני חיילת והמצב הכלכלי שלי לא משהו, וחשבתי לקנות לה משהו יפה ומכובד בסביבות ה- 100 ש"ח. נראה לכם שזה בסדר??? אני לא רוצה לא ללכת לחתונה רק בגלל שאין לי כסף... באמץ, אני רוצה תשובה כנה. תודה, מיכל.
 
אני זוכר שמישהי כתבה את זה כאן

מתישהוא, וזה היה ציטוט של מישהי שהיתה בחתונה ואמרה לזוג משהו בסגנון "זה אולי לא מה שהייתם רוצים אבל זה מה שאני יכולה לתת"... בקיצור - מה שאת יכולה לתת זה מכובד - אם את יכולה לתת הרבה אז הרבה, אם מעט - אז מעט...
 

לימידדי

New member
אני מציעה

שתדברי איתה (עם זו שמתחתנת) ותאמרי לה שאתה אמוד רוצה להגיע לאירוע ולשמוח איתה רק שהמצב הכלכלי לא מאפשר להביא מתנה גדולה אני בטוחה שהיא תבין אם היא תדע על זה מראש
 
למה צריך לבקש רשות?

בכדי שהמתנה תיהיה מכובדת, היא לא צריכה להיות יקרה. היא צריכה לבוא מהלב. אני בטוחה שאלו שהזמינו אותך יודעים שאת חיילת, ובדיוק כמו שאת לא רוצה לא להגיע בגלל מחסור במזומנים, גם הם לא היו רןצים שלא תבואי. זו חתונה, לא מסעדה, שבלי X כסף לא באים. מתנה עם מחשבה, שתתאים להם, שתיהיה אישית, ובעיקר ברכה יפה, יעשו את העבודה יותר מצ'ק מכובד.
 

nishlup

New member
מסכימה לגמרי.../images/Emo45.gif

אני זוכרת שבחתונה שלנו, אמרתי לאיתי שיש מישהי שהזמנתי שאמרה מיד שהמצב הכלכלי שלה קשה, ולא ידעתי להתמודד עם האמירה הזו. מיד הוא שם לי את הדברים מאד מסודר בראש. "מי שלא מגיע ליום השמח בחיי בגלל בעיה כלכלית, עושה את כל העניין הזה (חתונה) למיותר". והוא צדק.
 

Yaniv K22

New member
לדעתי עדיף לברר כמה עולה מנה באולם

אליו היא מוזמנת. בהתאם למחיר שיאמרו לה, היא תדע כמה כסף באמת היא צריכה להביא. אם המנה היא בסביבות ה-100 ש"ח, מה שסביר בהחלט, אז 100-150 ש"ח יהיה תשלום נאה ביותר. זה עדיף מאשר לדבר איתה ולחשוף בעיות כלכליות וכו'. זה לא לענין. מה אשמה המתחתנת? ולמה היא צריכה את הענינים האלה על הראש שלה?
 

ט ו ש ה

New member
אין שום קשר למחיר המנה באולם!

ומה אם המתחתנת בחרה באולם שבו כל מנה עולה 250-270 שקל? מישהו חייב לצאת מתוך נקודת הנחה שהכסף שלו מכסה את המנה????? ממש לא. עם כל הכבוד לחתן ולכלה, ועם כל הכבוד לעובדה שחתונה היא (גם) עסק כלכלי, האורחים לא צריכים לממן את השגעונות שלהם. מי שבוחר להתחתן במקום מאד יקר, צריך להיות ערוך לזה בעצמו, ולקחת בחשבון שלא כל האורחים שלו יכולים או רוצים לתת סכומים על פי גוב ההוצאה - וזה בסדר גמור. כל אדם מביא מה שהוא יכול - בין אם זה כסף בסכום צנוע וריאלי מבחינתו, ובין אם זה מתנה יפה ומושקעת. לבנות על הכנסות ממתנות זה דבר אחד - לעשות קופה על האורחים, אחרי שקפצתפ מעל הפופיק של עצמכם עם ההוצאות זה משהו אחר לחלוטין.
 

Yaniv K22

New member
מי שלא מתחשב - יזכר לרעה

זה תמיד ככה. תמיד כאשר יפתחו את המתנות והצ'קים יזכרו את זה שלא כיסה את המנה שלו. ששילם מעט מדי ובגללו נוצר חוב. ואני לא מכיר מנה שעולה מעל 200 ש"ח. זה כבר הגזמה. מנה נורמלית היא בסביבות ה-120 ש"ח. זה משהו שכל אחד שבא לחתונה צריך לכסות לדעתי. זה מינימום שבמינימום. נכון שצריך להביא בהתאם ליכולת, אבל גם לחיילת הנכבדת יש 100-150 ש"ח בשביל לשלם על זה. זה לא כזה נורא. אז במקום זה היא תאכל קצת פחות ג'אנד פוד השבוע. לא כזה נורא.
 

ettt

New member
אז אתה חי באשליות

יש הרבה מקומות במרכז ובשרון שמנה עולה בהם 200 ש"ח... ועדיין- חיילת שתביא מתנה לא תיזכר לרעה. לא אשמת אף אחד שאני ובן זוגי בחרנו להתחתן במקום יקר
 

מרים50

New member
חתונה../images/Emo77.gif

כל מה שתביאי יהיה בסדר. אם זו מתנה או כסף. כל אחד מביא בהתאם ליכולתו. אל תרגישי לא בנוח. תלכי ותהני.
 
מעצבן אותי שבמקום לבוא לשמח אותם

השיקול שלהם אם אני לא אכסה או כן אכסה את התשלום למנה.... דיי זה ניהייה גועל נפש... בתור אחת שמאוד לארג'ית במיוחד בחתונות של חברות טובות.. דיי יש לי חורים בכיסים... כל אחד דופק לי הפקת המילניום, מסוקים מזרקות אטרקציות זיקוקים ואני צריכה לכסות להם... מעניין כמה הם יביאו לי בחתונה שלי..!
 

michali19

New member
אז מה שאתה בעצם מציעה זה לתת כסף?

אבל כמה שאני יכולה.. בעצם, כמה נהוג היום לתת?
 

דמבית

New member
אני חושבת שאת צריכה לתת

כמה שאת יכולה, אבל לדעתי עדיף בכל זאת כסף, גם אם זה רק 100 ש"ח. אלא אם כן, את יודעת בודאות על משהו שהם יאהבו - ואז המתנה זה מעולה. בכל מקרה, אל תרגישי לא נעים, ואם חשוב לך להגיע - אל תחשבים פעמיים.
 
לדעתי תני כמה/מה שבא לך..

אנחנו קיבלנו לחתונה רק מתנות, ושמחנו בהן, וקבילנו גם סכומי כסף קטנים ושמחנו גם בהם, ובעיקר שמחנו באנשים שהביאו אותם איתם... קיבלנו אפילו מתנה קטנה, חמודה, עם המון מחשבה מאחוריה, שברור לי שלא עלתה הרבה, אבל הידיעה שהטיסו אותה ממדינה הזויה באירופה במיוחד בשבילנו ושהשקיעו בה מחשבה- נעימה לי.
 
לא - אני חושב שאת צריכה

להביא את מה שאת מרגישה - מתנה או כסף, זה לא משנה... אני אישית הייתי מעדיף במקרה הזה כסף, אבל גם מתנה שעומדת מחשבה וכוונה מאחוריה הייתה מתקבלת בברכה... תביאי מה שאת מרגישה ומסוגלת להביא, ואל תתני לזה לתת לך הרגשה לא נוחה...
 
ממש לא צריך להתנצל ../images/Emo140.gif

או לבקש רשות, לדעתי. הזמינו אותך, את רוצה ללכת, סבבה. תביאי כפי יכולתך! הרי היא יודעת שאת חיילת, ובתור אחת כזו וודאי לא מרוויחה מליונים.. תהני בחתונה, מיכל.
 
למעלה