האם זה טורט???

כחיים

New member
האם זה טורט???

בני סובל מבעיות התנהגות קשות, חוסר גבולות, בעיות בדחיית סיפוקים ובעיות לימודיות קשות (אינו הולך לביה"ס כחצי שנה) הוא בן 11. ילדי אובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז עם h גבולי וסרב לקבל טיפול תרופתי. הסימנים של תסמונת טורט תואמים ברובם את בעיותיו של בני פרט לבעיות הטיקים השונים ברמות שונות שאותם אין לבני. כיצד אפשר להבחין בין תסמונת טורט לבעית קשב וריכוז עם בעיות התנהגות והתפרצויות קשות (לפעמים אלימות)? האם אנו כהורים מסוגלים לדעת אם הוא סובל מטורט או רק מבעית קשב וריכוז ובעיות התנהגות, או חייבים איבחון של איש מקצוע ומיהו? תודה על העזרה. אמא
 

הלנה

New member
כחיים שלום

ההתנהגויות שאת מתארת לפעמים מתלוות לתסמונת טוראט, אבל אם לבן שלך אין ולא היו טיקים מוטוריים ולפחות טיק ווקלי אחד סביר להניח שזה לא טוראט. האיפיון העיקרי של טוראט זה טיקים, כל היתר זה תוספות..
 

שביק

New member
כחיים שלום רב, ללא תמיד ההורים

יכולים לאבחן אם מדובר בטוראט. לכן אני מציעה לפנות לנוירולוג ילדים או לפסיכיאטר לילדים לאיבחון נכון ואז לטיפול. אני מזמינה אותך להתקשר אלי הערב או מחר בערב, על מנת שאוכל לסייע לך. הטל: 09-7408478 להתראות שביק יו"ר העמותה.
 

חגית35

New member
יש קריטריונים ברורים בספרות- להלן:

• קיום בו זמני של טיקים מוטוריים מרובים בליווי לפחות טיק ווקאלי אחד (או יותר) לעתים לא מחייב שזה יהיה בו זמני. • הטיקים חייבים להופיע פעמים רבות ביום , בהתקפים, כמעט כל יום, או במקוטע, במשך למעלה משנה וכשמהלך שנה זו לא היתה תקופה נטולת טיקים שעולה על 3 חודשים עוקבים. • גיל ההתפרצות טיקים הראשונה יהיה פחות מגיל 18 . • ההפרעה לא קשורה ישירות לצריכת סטימולנטים או למחלה אחרת כגון: מחלת הנטינגטון- Huntington's disease או מחלה זיהומית ויראלית של המוח - postviral encephalitis. • עוד סעיף שהוסר אך הוא חשוב והיה בגרסה הקודמת: ההפרעה גורמת לאי נוחות רבה לחולה בה, והפרעה ממשית לתפקוד היומיומי והחברתי- תעסוקתי, או כל תחום תפקודי חשוב אחר בחיים.
 
למעלה