האם זה חוקי ?

מצב
הנושא נעול.

roei2407

New member
הנהג הוא לשכת סעד ?????

האם זה חוקי ?
נהג הוריד ילדה מהאוטובוס בגלל חוסר של 90 אגורות
http://m.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4672318,00.html
הנהג הוא לשכת סעד ?????
חוקי בהחלט.
יש מחיר לנסיעה באוטובוס , שההורים יציידו להבא את הבת הזו שלהם בכסף לנסיעות. הנהג הוא לא לשכת סעד ולא אמור לממן מכיסו הפרטי השלמת תעריפי נסיעה לכל אזרח שזקוק ל 10,20,30,90 אגורות.
אבא חוצפן עוד מעז ללמד את הילדה הזו שלו שזה לא בסדר ולהתלונן על הנהג שסה"כ בא לבצע את עבודתו - להוביל נוסעים ליעדם ולא לממן להם את הנסיעות.

אויש החוצפה הישראלית.
 

DanBus43Maalit72

Active member


הנהג הוא לשכת סעד ?????
חוקי בהחלט.
יש מחיר לנסיעה באוטובוס , שההורים יציידו להבא את הבת הזו שלהם בכסף לנסיעות. הנהג הוא לא לשכת סעד ולא אמור לממן מכיסו הפרטי השלמת תעריפי נסיעה לכל אזרח שזקוק ל 10,20,30,90 אגורות.
אבא חוצפן עוד מעז ללמד את הילדה הזו שלו שזה לא בסדר ולהתלונן על הנהג שסה"כ בא לבצע את עבודתו - להוביל נוסעים ליעדם ולא לממן להם את הנסיעות.

אויש החוצפה הישראלית.
 

cwen

New member

mister K

New member
חוקי לחלוטין אבל עקום

האם זה חוקי ?
נהג הוריד ילדה מהאוטובוס בגלל חוסר של 90 אגורות
http://m.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4672318,00.html
חוקי לחלוטין אבל עקום
זו עוד סיבה, אחת מתוך רבות, שצריך להוציא אחת ולתמיד את העיסוק בתשלום מידי הנהגים.
אם האחריות על התשלום לא הייתה מוטלת על הנהג, אז מצדו שהילדה תעלה ומקסימום תקבל קנס ממבקר.
במצב כיום, כשהנהג חוטף קנס על כל נוסע בלי כרטיס או נאלץ לשלם מכיסו את ההפרש למחיר הכרטיס, אין לנהגים שום אינטרס להיות רחמנים בעניין הזה וההורדה היא חוקית.
ולגבי הנוסעים, אני לא מבין למה עדיין יש כאלה שמתעקשים לשלם במטבעות כל פעם ומפחדים מהרב קו. למי שנוסע בתחבורה ציבורית, אפילו לא באופן קבוע, אין שום סיבה שלא יהיה רב קו. ראיתי אפילו תיירים שעושים אבל מנגד יש כל מיני עקשנים/עצלנים שנשארים עם המטבעות כאילו זו מונית שרות.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מקווה שזה לא היחס למשתמשים מזדמנים.

חוקי לחלוטין אבל עקום
זו עוד סיבה, אחת מתוך רבות, שצריך להוציא אחת ולתמיד את העיסוק בתשלום מידי הנהגים.
אם האחריות על התשלום לא הייתה מוטלת על הנהג, אז מצדו שהילדה תעלה ומקסימום תקבל קנס ממבקר.
במצב כיום, כשהנהג חוטף קנס על כל נוסע בלי כרטיס או נאלץ לשלם מכיסו את ההפרש למחיר הכרטיס, אין לנהגים שום אינטרס להיות רחמנים בעניין הזה וההורדה היא חוקית.
ולגבי הנוסעים, אני לא מבין למה עדיין יש כאלה שמתעקשים לשלם במטבעות כל פעם ומפחדים מהרב קו. למי שנוסע בתחבורה ציבורית, אפילו לא באופן קבוע, אין שום סיבה שלא יהיה רב קו. ראיתי אפילו תיירים שעושים אבל מנגד יש כל מיני עקשנים/עצלנים שנשארים עם המטבעות כאילו זו מונית שרות.
אני מקווה שזה לא היחס למשתמשים מזדמנים.
עדיין יש לי אויסטר, אבל בלונדון בעלי לא נסע בתח"צ יותר מפעם-פעמיים בשנה אם בכלל, ופה על החוף הדרומי השתמשתי במערכת האוטובוסים העירונית רק פעם אחת בשלושת השנים שגרנו פה וגם אז הגענו לתחנה באוטו. לדרוש מהמשתמש המזדמן לעמוד שעות בתור במסוף נידח אינה דרישה ריאלית.
&nbsp
בנסיעות לחו"ל הייתי במצבים בהם המלון נותן לאורחיו כרטיס חכם לתח"צ המקומי, והייתי עד למצב המצער ביותר של תיירים שמנסים לעלות לאוטובוס איטלקי ללא כרטיס מראש בלי להבין שיש לקנות אותו בקיוסק, ואף למצב בשוויץ בו מכונת הכרטיסים בתחנת האוטובוס לא פעלה והנהג הוריד אותנו בתחנה הבאה שנקנה כרטיס וחיכה שלעלה שוב.
&nbsp
המערכות החכמות האלו מצויינות למשתמשים התדירים, אבל הן מאד בעייתיות למשתמש המזדמן שלא מכיר את המערכת שהוא למעשה קהל היעד של כל רשת תח"צ שרוצה להגדיל את נסועתה ותרומתה לסביבה.
 
בארץ לא צריך לעמוד בתור, אפשר לרכוש רב-קו אנונימי מהנהג.

אני מקווה שזה לא היחס למשתמשים מזדמנים.
עדיין יש לי אויסטר, אבל בלונדון בעלי לא נסע בתח"צ יותר מפעם-פעמיים בשנה אם בכלל, ופה על החוף הדרומי השתמשתי במערכת האוטובוסים העירונית רק פעם אחת בשלושת השנים שגרנו פה וגם אז הגענו לתחנה באוטו. לדרוש מהמשתמש המזדמן לעמוד שעות בתור במסוף נידח אינה דרישה ריאלית.
&nbsp
בנסיעות לחו"ל הייתי במצבים בהם המלון נותן לאורחיו כרטיס חכם לתח"צ המקומי, והייתי עד למצב המצער ביותר של תיירים שמנסים לעלות לאוטובוס איטלקי ללא כרטיס מראש בלי להבין שיש לקנות אותו בקיוסק, ואף למצב בשוויץ בו מכונת הכרטיסים בתחנת האוטובוס לא פעלה והנהג הוריד אותנו בתחנה הבאה שנקנה כרטיס וחיכה שלעלה שוב.
&nbsp
המערכות החכמות האלו מצויינות למשתמשים התדירים, אבל הן מאד בעייתיות למשתמש המזדמן שלא מכיר את המערכת שהוא למעשה קהל היעד של כל רשת תח"צ שרוצה להגדיל את נסועתה ותרומתה לסביבה.
בארץ לא צריך לעמוד בתור, אפשר לרכוש רב-קו אנונימי מהנהג.
ואפשר להטעין עליו ערך צבור שהולך ומתרחב בהדרגה לכל הארץ, כך שאין שום סיבוך וזה מאד פשוט.
 
לחלק גדול מנהגי דן אין רב קו אנונימי למכור

בארץ לא צריך לעמוד בתור, אפשר לרכוש רב-קו אנונימי מהנהג.
ואפשר להטעין עליו ערך צבור שהולך ומתרחב בהדרגה לכל הארץ, כך שאין שום סיבוך וזה מאד פשוט.
לחלק גדול מנהגי דן אין רב קו אנונימי למכור
ככה זה היה בעבר, אולי השתפר מאז
 

mister K

New member
נהג אוטובוס לא צריך להטעין כלום על שום כרטיס

בארץ לא צריך לעמוד בתור, אפשר לרכוש רב-קו אנונימי מהנהג.
ואפשר להטעין עליו ערך צבור שהולך ומתרחב בהדרגה לכל הארץ, כך שאין שום סיבוך וזה מאד פשוט.
נהג אוטובוס לא צריך להטעין כלום על שום כרטיס
הדבר שהכי משגע אותי הוא שנהגים מתחילים להזדחל ולא להיות מרוכזים בנהיגה בכלל כל ההטענות האלה שהם צריכים לעשות. זה גם מאריך מאוד את זמן העמידה בתחנות ומעכב את כל הנוסעים.
אם בקו 1 שמו מכונה שמטעינה חוזים, אז גם בכל שאר האוטובוסים אפשר לשים והנוסעים ילמדו ששם טוענים. אפשר גם למכור רב קו בקיוסקים ואפילו לטעון עצמאית.
לא מדובר בטכנולוגיות מסובכות או יקרות. חייבים להוציא את התפקיד הזה מכל נהגי האוטובוס.
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון ההטענה העיקרית היא במכונות בתחנות התחתית.

נהג אוטובוס לא צריך להטעין כלום על שום כרטיס
הדבר שהכי משגע אותי הוא שנהגים מתחילים להזדחל ולא להיות מרוכזים בנהיגה בכלל כל ההטענות האלה שהם צריכים לעשות. זה גם מאריך מאוד את זמן העמידה בתחנות ומעכב את כל הנוסעים.
אם בקו 1 שמו מכונה שמטעינה חוזים, אז גם בכל שאר האוטובוסים אפשר לשים והנוסעים ילמדו ששם טוענים. אפשר גם למכור רב קו בקיוסקים ואפילו לטעון עצמאית.
לא מדובר בטכנולוגיות מסובכות או יקרות. חייבים להוציא את התפקיד הזה מכל נהגי האוטובוס.
בלונדון ההטענה העיקרית היא במכונות בתחנות התחתית.
איך אפשר לבסס מערכת כרטיס חכם ללא מכונות הטענה בכל שכונה פשוט לא ברור לי. כשביטלו את תשלום המזומנים באוטובוסים במרכז לונדון לפני כעשור הציבו מכונות כרטיסי נייר פשוטים ליד כל תחנת אוטובוס, אך אינני חושב שעשו זאת שכביטלו את התשלום במזומן בפרברים.
 

alantan

New member
הבדל חשוב בין לונדון של 2015 ללונדון של 2005/ישראל של 2015

בלונדון ההטענה העיקרית היא במכונות בתחנות התחתית.
איך אפשר לבסס מערכת כרטיס חכם ללא מכונות הטענה בכל שכונה פשוט לא ברור לי. כשביטלו את תשלום המזומנים באוטובוסים במרכז לונדון לפני כעשור הציבו מכונות כרטיסי נייר פשוטים ליד כל תחנת אוטובוס, אך אינני חושב שעשו זאת שכביטלו את התשלום במזומן בפרברים.
הבדל חשוב בין לונדון של 2015 ללונדון של 2005/ישראל של 2015
בלונדון אפשר לנסוע באוטובוס בכרטיס בנק או כרטיס אשראי בעל צ'יפ "ללא מגע", שזה מעל 90% מהכרטיסים בבריטניה. בנוסף, מי שבכל זאת רוצה להשתמש עדיין בכרטיס חכם "אויסטר" יכול להטעינו באינטרנט, אבל העדכון רק תופס בתחנת רכבת, כך שזה לא ממש נחשב.
&nbsp
נכון שלתיירים אין כרטיסים כאלה, אבל הם קונים אויסטר בנמל התעופה או במרכז העיר היכן שרובם שוהים. מי שלא שוהה במרכז העיר נמצא בדרך כלל עם בני משפחה. כמובן שיש גם מעטים (מאוד) שאין להם חשבונות בנק.
&nbsp
כך שאומנם מדובר בפתרון שאינו 100% אבל הוא מתקרב לכך.
 

Ccyclist

Well-known member
רק תחשוב על עמלת מט"ח על כל נסיעה לתייר...

הבדל חשוב בין לונדון של 2015 ללונדון של 2005/ישראל של 2015
בלונדון אפשר לנסוע באוטובוס בכרטיס בנק או כרטיס אשראי בעל צ'יפ "ללא מגע", שזה מעל 90% מהכרטיסים בבריטניה. בנוסף, מי שבכל זאת רוצה להשתמש עדיין בכרטיס חכם "אויסטר" יכול להטעינו באינטרנט, אבל העדכון רק תופס בתחנת רכבת, כך שזה לא ממש נחשב.
&nbsp
נכון שלתיירים אין כרטיסים כאלה, אבל הם קונים אויסטר בנמל התעופה או במרכז העיר היכן שרובם שוהים. מי שלא שוהה במרכז העיר נמצא בדרך כלל עם בני משפחה. כמובן שיש גם מעטים (מאוד) שאין להם חשבונות בנק.
&nbsp
כך שאומנם מדובר בפתרון שאינו 100% אבל הוא מתקרב לכך.
רק תחשוב על עמלת מט"ח על כל נסיעה לתייר...
והאפשרות ש TFL תסתבך בסקנדל גביית יתר מחשבונות נוסעים בריטיים... תמיד יש סקנדלים כאלו עם מערכות גדולות מדי
&nbsp
מהסיבה הזו אני מעדיף את האויסטר שמוגבל רק לסכומים שהוטענו עליו מראש ובסטרלינג.
&nbsp
&nbsp
 

אלון 58

New member
אבל בפועל את הרשויות זה לא מענין...,

נהג אוטובוס לא צריך להטעין כלום על שום כרטיס
הדבר שהכי משגע אותי הוא שנהגים מתחילים להזדחל ולא להיות מרוכזים בנהיגה בכלל כל ההטענות האלה שהם צריכים לעשות. זה גם מאריך מאוד את זמן העמידה בתחנות ומעכב את כל הנוסעים.
אם בקו 1 שמו מכונה שמטעינה חוזים, אז גם בכל שאר האוטובוסים אפשר לשים והנוסעים ילמדו ששם טוענים. אפשר גם למכור רב קו בקיוסקים ואפילו לטעון עצמאית.
לא מדובר בטכנולוגיות מסובכות או יקרות. חייבים להוציא את התפקיד הזה מכל נהגי האוטובוס.
אבל בפועל את הרשויות זה לא מענין...,
שהנהג יתעסק עם הכל,וכתוצאה מזה הוא לא מרוכז בנהיגה,וההוכחה לכך שבזמנו איזה "חכם תורן" במשרד "התחבורע" קבע שגם על הנהג להיות מאבטח,מי שקבע את זה הוא בטח "בטחוניסט מדופלם". אז מה אכפת להם אם הנהג יעסוק גם בכספים בזמן הנהיגה,וגם יצפו ממנו שיעמוד בלו"ז? הרי במשך שנים סירב משרד התחבורה לאשר הכנסת אמצעי-תשלום שונים מכסף מזומן באזורים שונים ובכלל,כשבעולם כבר החלו לעבור לדברים כאלו,ואני מתכוון גם לתקופה של כרטיסיות הנייר,שבהרבה קטעי נסיעה היו אישורים לזה ובאחרים לא היו.
 
מסכים. צריך להוציא את האחריות על התשלום מהנהגים.

חוקי לחלוטין אבל עקום
זו עוד סיבה, אחת מתוך רבות, שצריך להוציא אחת ולתמיד את העיסוק בתשלום מידי הנהגים.
אם האחריות על התשלום לא הייתה מוטלת על הנהג, אז מצדו שהילדה תעלה ומקסימום תקבל קנס ממבקר.
במצב כיום, כשהנהג חוטף קנס על כל נוסע בלי כרטיס או נאלץ לשלם מכיסו את ההפרש למחיר הכרטיס, אין לנהגים שום אינטרס להיות רחמנים בעניין הזה וההורדה היא חוקית.
ולגבי הנוסעים, אני לא מבין למה עדיין יש כאלה שמתעקשים לשלם במטבעות כל פעם ומפחדים מהרב קו. למי שנוסע בתחבורה ציבורית, אפילו לא באופן קבוע, אין שום סיבה שלא יהיה רב קו. ראיתי אפילו תיירים שעושים אבל מנגד יש כל מיני עקשנים/עצלנים שנשארים עם המטבעות כאילו זו מונית שרות.
מסכים. צריך להוציא את האחריות על התשלום מהנהגים.
לא פעם ולא פעמיים נתקלתי במצב בו נהג לא היה מרוכז בכביש בגלל שהתעסק עם תשלומים מנוסע, או בשל ויכוח עם הנוסע על תשלומים. יש היום מספיק מערכות תיקוף שאפשר להתשמש בהם כדי לחסוך מהנהג את האחריות הזו (מקסימום יהיה אדם שמסתבך עם טכנולוגיה - יבקש מהנהג עזרה). אפשר לתת לנהגים את הזכות לתבוע מנוסע לשלם, אבל לא להכריח אותם להתעמת עם נוסעים על דברים כאלה.
צעד ראשון שאפשר לעשות זה להתקין מכונות לטעינת רב קו בתחנות מרכזיות וראשיות ולאפשר לטעון לרב קו גם נסיעות בודדות. (כן! בודדות! לפעמים בזמן ההמתנה לאוטובוס אפשר לטעון נסיעה ולחסוך את עיכוב האוטובוס ביציאה מהתחנה)
 

cwen

New member
או פשוט לשים מכונות באוטובוס כמו בקו 1 בגוש דן

מסכים. צריך להוציא את האחריות על התשלום מהנהגים.
לא פעם ולא פעמיים נתקלתי במצב בו נהג לא היה מרוכז בכביש בגלל שהתעסק עם תשלומים מנוסע, או בשל ויכוח עם הנוסע על תשלומים. יש היום מספיק מערכות תיקוף שאפשר להתשמש בהם כדי לחסוך מהנהג את האחריות הזו (מקסימום יהיה אדם שמסתבך עם טכנולוגיה - יבקש מהנהג עזרה). אפשר לתת לנהגים את הזכות לתבוע מנוסע לשלם, אבל לא להכריח אותם להתעמת עם נוסעים על דברים כאלה.
צעד ראשון שאפשר לעשות זה להתקין מכונות לטעינת רב קו בתחנות מרכזיות וראשיות ולאפשר לטעון לרב קו גם נסיעות בודדות. (כן! בודדות! לפעמים בזמן ההמתנה לאוטובוס אפשר לטעון נסיעה ולחסוך את עיכוב האוטובוס ביציאה מהתחנה)
או פשוט לשים מכונות באוטובוס כמו בקו 1 בגוש דן
רצוי אפילו גם וגם.
 
פעם קרוב משפחה של נהג סיפר שהם מקבלים

האם זה חוקי ?
נהג הוריד ילדה מהאוטובוס בגלל חוסר של 90 אגורות
http://m.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4672318,00.html
פעם קרוב משפחה של נהג סיפר שהם מקבלים
מנקו כדי שאם מישהו יעלה בלי כסף- שהנהג יהיה חייב לשלם עליו.
הוא מספר את זה כל הזמן, ואני אף פעם לא מאמין לזה- אחרת כולם יעלו בלי כסף אז מה הקטע?
אשמח לשמוע אם זה נכון או לא
 

mister K

New member
הם מקבלים מנקו כדי לכסות טעויות בעודף

פעם קרוב משפחה של נהג סיפר שהם מקבלים
מנקו כדי שאם מישהו יעלה בלי כסף- שהנהג יהיה חייב לשלם עליו.
הוא מספר את זה כל הזמן, ואני אף פעם לא מאמין לזה- אחרת כולם יעלו בלי כסף אז מה הקטע?
אשמח לשמוע אם זה נכון או לא
הם מקבלים מנקו כדי לכסות טעויות בעודף
לא בשביל לשלם על נוסעים
 

kobimor549

New member
מנקו

הם מקבלים מנקו כדי לכסות טעויות בעודף
לא בשביל לשלם על נוסעים
מנקו
מס הכנסה התערב גם בזה ולקח חצי אחוז ומה שנשאר נכנס לתוך המשכורת.
בעבר היו מקבלים את המנקו מזומן ביד.
 

DanBus43Maalit72

Active member
האבא היה חייב לדעת את המחיר מראש לפני שנתן לה כסף לנסיעות!

האם זה חוקי ?
נהג הוריד ילדה מהאוטובוס בגלל חוסר של 90 אגורות
http://m.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4672318,00.html
האבא היה חייב לדעת את המחיר מראש לפני שנתן לה כסף לנסיעות!
הילדה יכלה גם לבקש את הסכום הנותר מנוסעים אחרים באוטובוס.
&nbsp
מי שלא משלם את המחיר המלא צריך להוריד אותו מהאוטובוס.
שתוציא רב קו ושלום על ישראל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה