האם זה חוקי לצלם לתוך בית של מישהו?

Just 1 Guy

New member
האם זה חוקי לצלם לתוך בית של מישהו?

שלום, שכן שלי שמשפץ הורס חלקים תומכים של הבניין. אני רוצה לצלם זאת, אפשר לראות בקלות מחדר המדרגות ואפילו מהרחוב, כדי ללכת לעירייה ובהמשך להכין תביעה נגדו. השאלה אם זה חוקי לצלם לתוך בית של מישהו דרך חלונות ודלתות שפתוחים לרווחה וכל אחד יכול לראות פנימה. תודה.
 
יש לך סיבה טובה

חוק הגנת הפרטיות מטפל בסוגיה זו . אמנם יש בצלום בית השכן שמץ קל של פגיעה בפרטיות אך כפי הנראה פעלת כחוק. חוק הגנת הפרטיות נועד למנוע בילוש או התחקות אחרי "אדם" או צילומו כשהוא ברשות היחיד ופרסום התמונה בצורה שתבזה ותשפיל אותו . לא כך המצב במקרה שתארת. כמו כן מוענקת לך הגנה בחוק הגנת הפרטיות אם מדובר במעשה של מה בכך ואם הפגיעה נועדה לצורך הגנה על זכות לגטימית שיש לך ( יש הגנות נוספות ..אבל זה נראה לי מה שרלוונטי לגביך )
 

מלאך2

New member
אתה יכול לטעון שאלמנטי בניה כאלו..

הם קירות נושאים או עמודים שמהוים חלק מהרכוש המשותף בבנין.
 
אם מדובר בבית משותף

ואתה חושש שעבודות הפינוי של השכן פוגעים בבית המשותף אתה רשאי לפנות למפקח על המקרקעין באזור מגוריך ולבקש צו מניעה כאמור הצילומים במקרה זה, גם אם מדובר בפגיעה מסויימת בפרטיות הם עפ"י חוק ויש לך הגנות לעניין זה בחוק הגנת הפרטיות
 

Just 1 Guy

New member
תודה לכל המשיבים

זה נעשה והיה כדאי. בעירייה כמעט נפלו מהכסא כשראו מה הוא עושה ושלחו פקח באופן בהול כדי לעצור את ההריסה וזה רק התחלת הסיפור מבחינתם. גם התביעה האזרחית של שאר הדיירים בדרך.
 

אלבה

New member
גם מבחינתכם זה רק ההתחלה

אתם לא יכולים לישון בשקט כשהקונסטרוקציה של הבניין נפגעה.
 
וגם ערך הנכסים יירד

כי זה ירשם בתיק הבניין בעיריה וכל רוכש פוטנציאלי יראה את זה. תזכרו את זה כשתתבעו אותו בתביעה אזרחית. לא לשמוח מהר מדי, גם אם בית המשפט יפסוק לטובתכם, לא תמיד קל להוציא ממנו את הכסף.
 
למעלה