האם התנועה צריכה לנקוט עמדה פוליטית

בצוני לדעת מה דעתכם על הועידה

לא יודע אם זו אדישות או שפשוט ישן אבל אני מאוד מעוניין לדעת מה דעתכם על ועידת הנוער של בני המושבים דבר ראשון בכלליות ודבר שני בתור מישהו שמכין איזשהו פרוייקט שקשור לועידה אני רוצה לפתוח בפעם המאה את הדיון הנצחי: האם התנועה שלנו צריכה להמשיך להיות לא ברורה פוליטית כמו היום או לנקוט קו יותר מעשי ושמאלני אשמח גם לתגובות כאן בפורום אבל מי שרוצה לשלוח לי תגובות מעמיקות יותר ולנהל באמת דיון מעמיק מוזמן להתכתב אית במייל : [email protected] טוקר
 
א-פוליטית

אחד הדברים היפים בתנועה שלנו, זה שלכל אחד יש מקום בה, ולא משנה מה הדעה הפוליטית שלו. תגידו מה שתגידו, לפי דעתי אנשים ימניים שנמצאים בתנועה לא משקרים לעצמם ואין להם ניגוד אינטרסים. יש אפילו גרעינרים ימניים שלא הייתה להם בעיה לחנך בתנועה. אני בטוחה שאם התנועה תכריז על עצמה כעל שמאלנית כמה חניכים יגידו שלום.
 
ומה רע בזה?

חוץ מזה, אני רק אומר שאם שומרים על זה ככה אז התנועה לא צריכה ללבוש חולצה כחולה. מה דעתך? אני אומר שזה בסדר שהתנועה תהיה א-פוליטית אבל שתעשה צעדים אמיתיים להיות כזו מה דעתך?
 
ומה יהיה במקומה?

חולצה ורודה ושרוך ירוק?
חחחחחחחחח
 

t h e windman

New member
אין שום בעיה בכך שהתנועה היא

א- פוליטית. ובטח שאני לא מוצא סיבה לוותר על החולצה בגלל זה. התנועה צריכה לעודד כל חניך שלה, לפתח עמדות פוליטיות שונות, כל עוד זה לא סותר את ערכי התנועה. וכן, טוקר, גם ימנים יכולים להיות בתנועה. זה שטות להגיד שאי אפשר להיות ימני בתנועה, כי יש כמה ימנים (סביר להניח שהם לא קיצוניים) שמדברים גם על שוויון, הם ציונים, הם בעד דמוקרטיה, ובטח שהם בעד יישוב הארץ ועבודה עברית. לעומת זאת, הקיצוניות, משני צידי הפוליטיקה עלולה לסתור את ערכי התנועה, (וגם כמה מהמרכז, אההמ, שינוי). עכשיו, מה זה אומר, התנועה תעודד חניכים לפתח דעה אישית, ולעשות הכל בנוגעה לזה, קודם כל, בכך שהתנועה לא תטיף לחניכים שלה על בדיוק מה הצעדים המדיניים שהממשלה צריכה לעשות כבר החניכים ירגישו יותר חופש מחשבה, לעומת זאת, קחו לדוגמא חניכים בשמוץ, שאל אותם מה היא האמירה של התנועה שלהם, הם יש יגידו, "אנחנו מאמינים שצריך לצאת משם, להכנס ךשם, לעשות ככה וככה", או במילים אחרות, הילד לא וידע על מה הוא מדבר, כל מה שהוא אומר, זה דברים ששכנעו אותו שהם נכונים, אותו ילד לא היה מודע לכך שבעצם הגיוני שהוא יחשוב בעצמו מה הדעות שלו. מה התנועה צריכה לעשות כדי לעודדד את החניכים שלה, דבר ראשון, מאז ומעולם, במהלך סמינרים שמים לב שהמדריכים מנסים לכוון אותנו לדעה אישית וכ'ו. אף פעם לא אומרים לנו בדיוק מה המצב המדיני והחברתי ומה לעשות אתו, אלא מציגים לנו אותו, ומבקשים שאנחנו נחשוב ונציג את הדעה שלנו. דבר שני, לדעתי, זה אולי סוג של חזון לעתיד, התנועה צריכה לבדוק כל מיני דברים, כמו, עצרות, הפגנות, עצומות וכ'ו, לבחון אותם, לראות מה אותם דברים אומרים, להחליט אם זה לא פוגע בערכים, ולהציג את כל אלה לחניכים שלהם. לדוגמא, אם מדובר בהפגנה, להציע ייצוג של התנועה באותה הפגנה, לעודד חניכים להגיע, לארגן הסעות, לעשות כמה שיותר, כדי שחניך שמסכים עם אותה הפגנה, יוכל להגיע לשם ולהראות נוכחות. דבר נוסף שאיכשהו קשור, שמעתי המון פעמים ששואלים, התנועה נוקטת בעמדה של שמאל חברתי, היא לא תנועה פוליטית. אז מה זה שמאל חברתי,? טוב, אז בקשר לחברה, לא הייתי מגדיר את זה כימין או שמאל, פה יש מקום לעזרה מכל כיוון אפשרי, כלכלי, חברתי וכ'ו. התנועה צריכה לעודד את החניכים שלה ליזום כל מיני אירועים, הפגנות וכ'ו שקשורים למצב הקשה של המדינה, לעודד פרוייקטים למען החברה. עכשיו, הבעיה שלנו היא כזאת, התנועה מעודדת את זה, אבל לא אומרת את זה בפירוש, או יותר נכון, אומרת לנו " תעשו", אבל לא אומרים, מה לעשות ואיך לעשות. ככה שחניכים אומרים, " ווואי, אנחנו חייבים לעשות שמהו בשביל החברה וכ'ו", אבל בגלל שמעולם לא היתה להם הכוונה שקשורה לאיך ליישם את הרעיונות שלהם, הם לא עושים כלום. אז לדעתי לפי המצב היום, התנועה צריכה לנסות לגרום לחניכים לפעול למען החברה, וזה הרבה הרבה לפני שנתחיל לחשוב על עמדות פוליטיות, כי אין שוםפ סיבה לעשות את זה, התנועה נועדה לפעול במושבים, זה המאפיין של החניכים שלה, שהיום קצת השתנה, אבל לא חשוב. זאת מראש ל א תנוהע פוליטית, אחרת אנחנו יכולים להגיד שום לרמת הגולן, ולעוד כמה חבר'ה אחרים. דבר נוסף שקשור לדעתי. בקשר להפגנות וכ'ו, יהיה יפה מאוד אם נארגן או נשתתף בכל מיני דברים כגון הפגנות וכ'ו שאנחנו יכולים להשמיע בהם את קול הנוער, אבל זה, רק כל עוד אלה הפגנות תמיכה, או הפגנות שבאות מהכיוון של לעזור, ולא מהכיוון של מחאה. כי מה יעזור לנו, אם נלך להפגנה שכל האמריה שלה יהיה, "לא לקיצוץ בקצבאות הנכים", מה עשינו בזה?, מה שיקרה זה שיבטלו את הקיצוץ, אבל זה על חשבון משהו אחר, וכמו שאנחנו שמים לב, יכול מאוד להיות שזה יבוא על חשבונינו, שבגלל שאין כסף, יקצצו קצת מתקציב תנועות הנוער, ויתנו לנכים. קיצר, מה שאני מנסה להסביר זה, שאם אנחנו רוצים להשפיע, אנחנו צריכים להציג פתרונות, ולא בעיות, כי כל אחד בארץ הזאת מכיר את הבעיות הכלכליות, כולל את ביבי נתניהו ושאר השרים הנלווים. אני בספק אם למישהו יש כח לקרוא את כל מה שכתבתי, אז בטח יש מעט מאוד אנשים שהגיעו עד הנה, אז תודה.
 
אני קראתי הכל

אני חושבת שאני מסכימה עם רוב מה שכתבת [אם לא עם הכל..]. אמרתי שאין לי בעיה לוותר על החולצה הכחולה בגלל שכמה כאן אמרו שהחולצה הכחולה מסמלת דברים מסויימים ואם התנועה לא תתנהג בהתאם לדברים האלה החולצה לא יכולה לייצג אותנו. יש לי שאלה אלייך ואל כולם- התנועה כמו שהיא עכשיו [תקן אותי אם אני טועה] יותר שמאלנית מכל דבר אחר [אפילו באתר של התנועה היא מיוצגת ככה]. אם זה יישאר ככה, או שהתנועה תחליט שהיא שמאלנית באמת, אתה חושב שלאנשים כמונו [שרוצים שהיא תהיה א-פוליטית] יש מקום בתנועה? מקווה שהשאלה מובנת...
 

fate spinner

New member
אני בעד א-פוליטיות.

אני חושב שהעובדה שאנחנו תנועה א-פוליטית פותחת לנו המון אפשרויות. אנחנו יכולים להגיע להגשמה גם ברמת הגולן ואם נרצה גם בשטחים. נאי חושב שיש משהו טוב בזה כי יש לנו את האפשרות לעשות משהו טוב רק כי הוא טוב בלי שום מניע לקדם אינטרסים או דבריפ דומים
 

kedeman

New member
אז אם אני מבין

אנחנו מחנכים לחוסר דעה כלשהיא לא? כי כדי שנתאים לכמה שיותר אוכלוסיות אנחנו מוכנים לוותר על אמירה אמיתית כדי שהמושבים של רמת הגולן יקבלו אותי אני לא מביע דעה על הגולן וכדי שמושבים ביש"ע יקבלו אותי אני לא אתן דעה עליהם האם זה נכון שתחת אותה תנועה יהיו יישוב שמאלני לגמרי ויישוב ימני לגמרי ויתחנכו על אותם הערכים? אין פה סתירה כלשהי? כי בכל זאת - יש ערכים שהם אוניוורסליים אבל גם להם יש פירוש שונה (שוויון - זה בין כל בני האדם? בין כל תושבי המדינה בלבד?)
 

א מ ו ץ

New member
המטרה: חניכים בעלי דעה עצמאית!

שי קדם!! זה שהתנועה היא א-פוליטית לא אומר שאנחנו מחנכים לחוסר דעה. ההפך הוא הנכון!! תנועה א-פוליטית משמעה תנועה פלורליסטית שתקבל כל דעה כלגיטימית וכל אמירה כראויה להיאמר. אם היינו תנועה פוליטית בעצם אז היינו מחנכים לחוסר דעה- נוסיף ערך: "בוגר המחזיק בדעה שמאלנית שנכפתה עליו מהצמ"ר", במקום "בוגר בעל עמדה עצמאית וכושר חשיבה ללא הכתבה מלמעלה". חשוב מגידול חניכים שמאלנים, הוא החינוך לחופש מחשבה, דעה אישית. מדברים על דמוקרטיה, לא?!
 

kedeman

New member
החניכים יצאו עם דעה כלשהי

אלה שיתמידו בתנועה יושפעו ממנה ותהיה להם דעה שתיגזר מהחינוך שהם קיבלו אבל השאלה היא מה האמירה שלנו בתור תנועה לכל צעד פוליטי יש בעד ונגד למשל - לצאת לעצרת רבין ביחד בתור תנועה? האם זה נכון ללבוש חולצה כחולה בעצרת?? אם אני לובש חולצה כחולה אני מייצג את התנועה. אבל מישהו אחר בא ממושב ימני והוא מתנגד לעצרת הזו אבל אני מייצג גם אותו אם אנחנו מכריזים על עצמנו בתור תנועה א-פוליטית זה אומר שבין השאר אנו אוסרים על חניכים התנועה להביע דעה פוליטית בזמן שהם לובשים חולצה כחולה
 

fate spinner

New member
אז שלא יביעו דעה פוליטית

אני לא מבין מה כל כך רע בזה? הם רוצים להביע דעה פוליטית שיהיו גם בבני המושבים וגם בקבוצות הבחירה לדוגמה. או שפשוט יביעו דעה פוליטית כבני אדם עצמאיים. אני רוצה לשאול את החניכים שלי אם הם חושבים שיש לתת שיוויון זכויוץ גם לפלסטינאים וגם לערביי ישראל או אוליי לאף אחד מהם. ולהסביר להם מה אומר כל אחד מהדברים ושיחליטו לבד. אני לא באתי לתנועה להעביר שטיפת מוח לחניכים שלי ולהגיד להם צריך לעשות X Y Z אני רוצה שהחניכים שלי יחליטו לבד, עגבשו דעה פוליטית עצמית ויחליטו לבד מה הם עושים איתה. כמו שאני לא עברתי שטיפת מוח ולא אמרו לי בפעולות מה צריך לעשות אלא שאלו אותי מה אני חושב שצריך לעשות. ככה אני רוצה שיהיה גם לחניכים שלי
 

נופ123

New member
למה אתה לא חושב ש...

אנחנו אומרים להם "תהיה דעתכם אשר תהיה,כל עוד שהיא לא פוגעת באחר יש לכם את הזכות להביע אותה ולהיאבק עליה" או להגיד להם "אינני מסכים עם דעתך אבל אאבק על זכותך להביע אותה"...משפט חרוש אבל עם משמעות עמוקה.
 

roikeman

New member
אני גם בעד א-פוליטיות.

אני גם בחור טוב... אם תחשוב על זה, תגלה לדוגמא שגם הבית ספר שבו למדת הוא א-פוליטי, אבל יש לו נטיה לכיון מסוים. אותו הדבר יכול להיות פה. קשה לי להבין למה צריך שיהיה כיוון. בתנועה יש גורמים סוציליסטים וקפיטליסים ביחד ולדעתי, אין מה לעשות נגד זה.. או שאתה בפנים או שאתה בצופים.
 
למעלה