האם השמנה מדבקת?

pattos

New member
האם השמנה מדבקת?

כתבה מעניינת. גורסת כי הסביבה משפיעה על המשקל של הבן אדם. אם לבן אדם יש קרובי משפחה שמנים, יש לו סיכוי גדול יותר להשמין גם הוא. רפרנס, למקרה שמשה יגיד שכתבה בעיתון לא מסתמכת על מחקרים. מה דעתכם? למה זה נגרם?
 

XגליהX

New member
עוד לפני שקראתי את הכתבה הספציפית הזאת

נשמע הגיוני בהחלט. גם מבחינה גנטית וגם מבחינת המודעות לאורח חיים בריא, מי שגדל וחי בסביבה שאין מודעות לתזונה נכונה, בסופו של דבר יגיע לאותו מקום.
 

pattos

New member
לפי המחקר... הדבר שהכי משפיע מבין סוגי האנשים

(למשל, משפחה, שכנות וכו') זה החבר הכי טוב. לפי תרשים מס' 4, אם החבר הכי טוב שלך obese, יש לך סיכוי ממש טוב להיות גם obese ציטוט: If an ego stated that an alter was his or her friend, the ego's chances of becoming obese appeared to increase by 57% (95% confidence interval [CI], 6 to 123) if the alter became obese. However, the type of friendship appeared to be important. Between mutual friends, the ego's risk of obesity increased by 171%
 

XגליהX

New member
שוב, לא קראתי את הכתבה שהבאת

אין לי כוח לאנגלית בשעה כזאת, וגם האותיות קטנות והחדר חשוב אז ממש לא בא לי להתאמץ אבל, נשמע עדיין הגיוני מאוד לא?! הרי עם החבר הכי טוב אנחנו מבלים הכי הרבה וביחד בוחרים גם את אופי הבילוי, מן הסתם. וגם כשאתה מסתובב עם אנשים שמנים, זה נותן לך לגיטימציה להיות גם שמן כי זה מה שאתה רואה מסביב.
 

stkachov

New member
כל ההסוואות שלך לא יעזרו !

תודה תודה... הבאת את הכתבה על סמך וואי נט(או ידיעות אחרונות)...
 

Elle Woods

New member
במבט ראשון הכותרת נשמעת לי הזויה

אבל כשחושבים על זה זה הגיוני. עם זאת זה מאוד תלוי בבנאדם. למשל אם אמא מחנכת את ילדיה לאכילה מסוימת, סביר שהם יצאו כמוה. אבל בשלב מאוחר יותר זה לא נכון. הסביבה - יש לי חברות רזות, במשפחה - אחי רזה. התחלתי השבוע עבודה חדשה ויש שם בנות שמנשנשות כל הזמן (אחת מאוד רזה, סביר להניח שזה גנים כי היא אחרי 2 לידות וכל הזמן אוכלת, והשניה בסדר), לכאורה הנשנוש המתמיד הזה יכול ל"דבק" ולהפיל אותי אבל אני מאוד חזקה ומסרבת בכל תוקף להתקרב. תלוי באופי.
 
למה מה נגרם? עזוב קרובי משפחה. הוא מדבר שם

(זה בכלל הוא או היא? לא שמתי לב ולסגרתי כבר ת'חלון. לא חשוב) אז הם (חח אילוצי הסניליות) מדברים שם על "קרובים" גם מדרגה שלישית, ולא משפחה אפילו: חברים של חברים של חברים שלך.. וטוענים גם שהריחוק הגיאוגרפי לא חייב להשפיע בכלל. בעצם הם טוענים שכל אחד יכול להשמין (או לא) וזה מה שקורה בפועל (או לא). ב נ ו ס ף לכל, מדובר שם על אנשים מעל גיל 32. כלומר המשתתפים במחקר. מה שאני מקבלת, סתם כי זה הגיוני מאוד, זה זה: 1. הסביבה שבה אתה נמצא (וזה מאוד וכן חשוב גיאוגרפית!) נותנת לך לגיטימציה כזו או אחרת להתנהג בצורה כזו או אחרת. כך לגבי לבוש, התנהגות בציבור, וגם אכילה. וגם התוצאות של האכילה. כך שאם אתה נמצא 50 אחוז מהזמן שלך, סתם דוגמא, בסביבת אנשים שמנים, אתה תרגיש יוצא דופן ולאו דווקא טוב ומקובל אם תהיה רזה, ואז יתכן שתרצה להשתייך לעדר ותשמין בלי שתתכנן זאת מראש, אלא באופן טבעי תאכל יותר ותגיע למימדים שיהפכו אותך *דומה* לסביבה. 2. דוגמא לההיפך מהשמנה - מלא חבורות של ילדות (בדרך כלל, וסליחה על ההכללה) צעירות, בגילאי הטיפש-עשרה (שוב סליחה, לא אני המצאתי את הביטוי) הולכות אחרי "המלכה" והאופנה שהיא מכתיבה. בין אם זה ביגוד ממותג איקס ובין אם זה איפור כזה או אחר, בין אם זה עישון או התחברות לאנשים מסוג מסוים, ובין אם זה דיאטות (כסאח בדרך כלל), העיקר להיות רזה יותר. מה שמפתיע אותי בכל הכתבה הזו, זה שלדעתם זה מפתיע. הממצאים האלה. זה כל כך טבעי והגיוני, מה יכול להפתיע בזה???
 

pattos

New member
את לא מבינה? שמנים מדבקים ../images/Emo6.gif

אסור להיות בחברתם
 

pattos

New member
אם ככה אז במקום לקחת אנורקסית לפסיכולוג

פשוט להכיר לה חברה שמנה!!! הן ישפיעו אחת על השניה בצורה הכי טובה עד שיתאזנו!
 
א-מן. הבעיה מתחילה שאצל ילדים, הרבה ילדים

שלאחרונה משום מה עולים לכותרות בחדשות ובתוכניות מיוחדות לנושא - שסובלים מהשמנה, טוענים שהחברים והחברה בכלל, בכיתה ובסביבתם, בעצם דוחים אותם ומקיאים אותם החוצה מהם, בגלל שהם שמנים. כך שאם אתה שמן ומנסה להתחבר לאנשים רזים כדי להדבק מהם, זה לא יעבוד כי הם מלכתחילה לא יקבלו אותך בקהלם. קודם תרזה, אחר כך פתאום תהיה מקובל. עצוב, אבל אמיתי.
 

pattos

New member
נו עכשיו ברור למה, לא?

הרזים לא רוצים להדבק ולהיות שמנים
 

nic nic

New member
לא, זה לא מצחיק.

הומור על סבל של מישהו לא מעיד יותר מדי טוב על זה שחווה אותו...
 

m0sh3

New member
בואו נתחסד יחדיו

חאלס עם הרגישות, הבן אדם סתם צחק.
 

Elle Woods

New member
זה נכון ועצוב מאוד ../images/Emo10.gif

שמנים לא מתקבלים בקרב רזים
 
למעלה