האם הרכבת התחתית צפויה להבנות גם בבאר יעקב?(קו כחול)

מצב
הנושא נעול.

סנוי

New member
לא בדיוק אותו הדבר, אבל זאת דוגמה מספיק טובה:

אז אם ככה מה ההבדלים בין קלה לתחתית ?
קיבולת בעיקר ? אורך קרונות ?
לא בדיוק אותו הדבר, אבל זאת דוגמה מספיק טובה:
אתן לך דוגמה מאמסטרדם, בה יש מערכת חשמליות בהיקף נרחב, וכן מערכת "מטרו", אשר מקצתה מתחת לפני האדמה ורובה מעל פני האדמה, ומתוכה רק קו אחד, מספר 51, פועל ב'גובה הרחוב' (at grade). בכך קו זה מזכיר את הקו האדום המתוכנן.
בנוגע להבדלים בין רכבת קלה ומטרו אין לי מושג מאחר ואיני מעורה בפרטים טכניים, רק מתעניין בתחום.
למרות זאת אציג את קו אמסטלפיין, אשר על מסילתו נעים במשותף קו חשמלית נמוכת רצפה (וקצרה באורכה) וכן קו המטרו הנ"ל. שני קווים אלה נוסעים בקטע משותף לאורך מספר קילומטרים בפרבר אמסטלפיין, ובקטע זה ישנן כעשר תחנות אשר להן רציפים ארוכים מאוד המותאמים בחצייםם לגובה החשמלית, ובחציים השני לגובה הרכבת הקלה. ישנן מדרגות ורמפה לנכים ולאופניים בין הפרשי הגבהים.
מניסיון אישי (ביקרתי שם כבר כמה פעמים) ישנם גם הבדלים ברכבות עצמן, וייתכן גם הבדל באופן הזנת החשמל אליהן, אך שוב, איני מתיימר לדעת זאת מאחר ואני מתעניין פחות בתחום. עם זאת, חיפשתי בשבילך תמונות להמחשה, ואני מפרסם אותן כאן.
למידע נוסף על ההבדלים ביניהם כנס לויקיפדיה, שם יש פירוט רב אודות ההבדלים הטכניים, או לעמוד ממנו לקחתי את שתי התמונות המצורפות: (שם אין פרטים טכניים, רק תמונות יפות מאוד של סוגי תח"צ שונים מרחבי אמסטרדם)
[URL]http://randomstreets.blogspot.co.il/2013/10/amsterdam-netherlands.html[/URL]



 

Rubim88

New member
המקרה של קו 51 באמסטרדם הוא לא דוגמא טובה

לא בדיוק אותו הדבר, אבל זאת דוגמה מספיק טובה:
אתן לך דוגמה מאמסטרדם, בה יש מערכת חשמליות בהיקף נרחב, וכן מערכת "מטרו", אשר מקצתה מתחת לפני האדמה ורובה מעל פני האדמה, ומתוכה רק קו אחד, מספר 51, פועל ב'גובה הרחוב' (at grade). בכך קו זה מזכיר את הקו האדום המתוכנן.
בנוגע להבדלים בין רכבת קלה ומטרו אין לי מושג מאחר ואיני מעורה בפרטים טכניים, רק מתעניין בתחום.
למרות זאת אציג את קו אמסטלפיין, אשר על מסילתו נעים במשותף קו חשמלית נמוכת רצפה (וקצרה באורכה) וכן קו המטרו הנ"ל. שני קווים אלה נוסעים בקטע משותף לאורך מספר קילומטרים בפרבר אמסטלפיין, ובקטע זה ישנן כעשר תחנות אשר להן רציפים ארוכים מאוד המותאמים בחצייםם לגובה החשמלית, ובחציים השני לגובה הרכבת הקלה. ישנן מדרגות ורמפה לנכים ולאופניים בין הפרשי הגבהים.
מניסיון אישי (ביקרתי שם כבר כמה פעמים) ישנם גם הבדלים ברכבות עצמן, וייתכן גם הבדל באופן הזנת החשמל אליהן, אך שוב, איני מתיימר לדעת זאת מאחר ואני מתעניין פחות בתחום. עם זאת, חיפשתי בשבילך תמונות להמחשה, ואני מפרסם אותן כאן.
למידע נוסף על ההבדלים ביניהם כנס לויקיפדיה, שם יש פירוט רב אודות ההבדלים הטכניים, או לעמוד ממנו לקחתי את שתי התמונות המצורפות: (שם אין פרטים טכניים, רק תמונות יפות מאוד של סוגי תח"צ שונים מרחבי אמסטרדם)
[URL]http://randomstreets.blogspot.co.il/2013/10/amsterdam-netherlands.html[/URL]
המקרה של קו 51 באמסטרדם הוא לא דוגמא טובה
כי הוא לא ממש דומה למה שיהיה בגוש דן, הוא למעשה מקרה יוצא דופן(ואולי יחיד בעולם). מדובר בציוד רק"ל ברוחב 2.65 מטר עם רצפה גבוהה והזנה עילית אבל היחוד בו זה שהוא יכול לנסוע במסילות של מערכת המטרו ולהיות מוזן גם ממסילה שלישית(בדומה לציוד מערכת המטרו) ולשרת את רציפי המטרו(רוחב הקרונות של המטרו הוא 3 מטר) ע"י מדפים שיוצאים באזור הדלתות ומגשרים על הפער הקיים(ניתן לראות בתמונה הזו).
עריכה: אם מחפשים דוגמא טובה למה שיהיה בקו האדום - קו 15 ברק"ל של העיר קלן.
 

david80

Member
מבחינתי זה רכבת תחתית, מי אמר שרכבת תחתית חייבת להיות כבדה?

לקו האדום יש שני קטעים על הקרקע וקטע תת-קרקעי
הוא לא יהיה סטייל מטרונית, מכיוון שקווי המטרונית הם קווי אוטובוסים רב-קיבולת ולא רכבת קלה.
הוא גם לא יהיה בדיוק כמו הרכבת הקלה בירושלים שכולה על פני הקרקע. הוא יהיה שילוב של קטעים על פני הקרקע ומתחת לקרקע.
בכל מקרה לא מדובר ברכבת תחתית, מכיוון שרכבת קלה אינה רכבת תחתית.
מבחינתי זה רכבת תחתית, מי אמר שרכבת תחתית חייבת להיות כבדה?
 
כפי שברכבות עיליות מבדילים בין רכבות כבדות לרכבות קלות

מבחינתי זה רכבת תחתית, מי אמר שרכבת תחתית חייבת להיות כבדה?
כפי שברכבות עיליות מבדילים בין רכבות כבדות לרכבות קלות
כך גם ברכבות תחתיות. וכשאומרים רכבת תחתית הכוונה המקובלת היא לרכבת כבדה תחתית.
רכבת קלה תחתית היא עדיין רק"ל גם אם היא נוסעת מתחת לקרקע.
 

Rubim88

New member
סטייל רק"ל כמו בי-ם

והאדום כן יהיה רכבת תחתית? או סטייל מטרונית?
סטייל רק"ל כמו בי-ם
אך עם מערכים ארוכים מעט יותר ותדירות גבוהה יותר, כשבערך בחצי מאורכו הרכבות ינועו מתחת לפני הקרקע עם תדירות גבוהה עוד יותר.

עריכה: נראה שהייתי צריך לרענן לפני..
 

S o l l y

New member
מעולה, וזה יהיה חשמלי כן ?

סטייל רק"ל כמו בי-ם
אך עם מערכים ארוכים מעט יותר ותדירות גבוהה יותר, כשבערך בחצי מאורכו הרכבות ינועו מתחת לפני הקרקע עם תדירות גבוהה עוד יותר.

עריכה: נראה שהייתי צריך לרענן לפני..
מעולה, וזה יהיה חשמלי כן ?
ובנוסף, ראיתי בעבר איזשהי הערה לגבי למה לא לעשות את הרציפים יותר ארוכים, כהכנה לרכבת תחתית בעתיד.
אז מה ההבדל בין קלה לתחתית? קיבולת ואורך בעיקר ?
 

Rubim88

New member
אכן חשמלי, התכנון לקו האדום - הזנה עילית ב1500 וולט זרם ישר

מעולה, וזה יהיה חשמלי כן ?
ובנוסף, ראיתי בעבר איזשהי הערה לגבי למה לא לעשות את הרציפים יותר ארוכים, כהכנה לרכבת תחתית בעתיד.
אז מה ההבדל בין קלה לתחתית? קיבולת ואורך בעיקר ?
אכן חשמלי, התכנון לקו האדום - הזנה עילית ב1500 וולט זרם ישר
לגבי ההבדלים, בהודעה שלי למעלה.
 

amit1270

New member
בוודאי חשמלי

מעולה, וזה יהיה חשמלי כן ?
ובנוסף, ראיתי בעבר איזשהי הערה לגבי למה לא לעשות את הרציפים יותר ארוכים, כהכנה לרכבת תחתית בעתיד.
אז מה ההבדל בין קלה לתחתית? קיבולת ואורך בעיקר ?
בוודאי חשמלי
ההבדל בקיבולת בין רכבת תחתית לקלה נובע בעיקר (לא רק) מכך שהרכבת התחתית (יכולה להיות גם עילית) מופרדת לחלוטין ולא חוצה רחובות. זה לא המקרה כאן בקטע העילי של הקו האדום שיהיה בגובה הקרקע עם צמתים ומפגשים כביש-מסילה רבים (כמו בירושלים). בקטע התחתי לא יהיו הפרעות כאלה ולכן תתאפשר בו תדירות כפולה.
 

S o l l y

New member


בוודאי חשמלי
ההבדל בקיבולת בין רכבת תחתית לקלה נובע בעיקר (לא רק) מכך שהרכבת התחתית (יכולה להיות גם עילית) מופרדת לחלוטין ולא חוצה רחובות. זה לא המקרה כאן בקטע העילי של הקו האדום שיהיה בגובה הקרקע עם צמתים ומפגשים כביש-מסילה רבים (כמו בירושלים). בקטע התחתי לא יהיו הפרעות כאלה ולכן תתאפשר בו תדירות כפולה.

ומזה שתהיה בו תדירות כפולה (בתחתי כמובן) אני מבין שיהיו קווים חלקיים שיתחילו ויגמרו בחלק התחתית ולא יסעו "בכל" הקו ?

ושוב תודה על כל המידע :)
 

amit1270

New member
הקו יתפצל במחלף גהה


ומזה שתהיה בו תדירות כפולה (בתחתי כמובן) אני מבין שיהיו קווים חלקיים שיתחילו ויגמרו בחלק התחתית ולא יסעו "בכל" הקו ?

ושוב תודה על כל המידע :)
הקו יתפצל במחלף גהה
מבני ברק מזרחה - לקטע העילי בפתח תקווה וצפונה בתוואי תת-קרקעי לדיפו בקרית אריה, עם תחנה נוספת במחלף אם המושבות.

ראה מפה מצורפת מאתר govmap

 
בשלוחת הדיפו תהיה תחנה גם ליד הדיפו בסמוך לתחנת הרכבת

הקו יתפצל במחלף גהה
מבני ברק מזרחה - לקטע העילי בפתח תקווה וצפונה בתוואי תת-קרקעי לדיפו בקרית אריה, עם תחנה נוספת במחלף אם המושבות.

ראה מפה מצורפת מאתר govmap
בשלוחת הדיפו תהיה תחנה גם ליד הדיפו בסמוך לתחנת הרכבת
קרית אריה.
מכרז הביצוע של הדיפו כולל גם את הקמת התחנה.
 

GLSRA

Active member
אם תהיה בקרית אריה תחנה, יש צורך להקים גשר מעל המסילות ר"י

בשלוחת הדיפו תהיה תחנה גם ליד הדיפו בסמוך לתחנת הרכבת
קרית אריה.
מכרז הביצוע של הדיפו כולל גם את הקמת התחנה.
אם תהיה בקרית אריה תחנה, יש צורך להקים גשר מעל המסילות ר"י
אחרת, איך תתבצע החלפת נוסעים מתחנה אחת לשניה וממילא איך יעברו נוסעים מתחנת הרק"ל לכיוון פתח תקווה / האיצטדיון ?
 
תחנת הרק"ל בקרית אריה נמצאת עדיין בתכנון

אם תהיה בקרית אריה תחנה, יש צורך להקים גשר מעל המסילות ר"י
אחרת, איך תתבצע החלפת נוסעים מתחנה אחת לשניה וממילא איך יעברו נוסעים מתחנת הרק"ל לכיוון פתח תקווה / האיצטדיון ?
תחנת הרק"ל בקרית אריה נמצאת עדיין בתכנון
יש יותר מאפשרות אחת שאפשרות הגשר מעל המסילות היא רק אחת מהן.
שתי אפשרויות נוספות:
1. בניית יציאה צפונית מתחנת רכבת ישראל לכיוון תחנת רק"ל במתחם הדיפו ואיפשור מעבר חופשי דרך תחנת רכבת ישראל לצד הדרומי.
2. בניית תחנת הרק"ל והמסילות אליה מדרום למסילות רכבת ישראל וממערב לתחנת קרית אריה.
תסתכל בשקף 31 במצגת , יש רצועה בין פארק אזורים (כיום עופר) לבין תחנת הרכבת הכבדה שיכולה לשמש לתחנת רק"ל ומסילות אליה.
התחנה לא חייבת להיות בתוך מתחם הדיפו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה