האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
יתכן ומכפ"ס יצליחו לרדת, עם גמר
ההכפלה וההפרדות המפלסיות לא רק ל-27 דקות אלא אולי גם 24 או 25 דקות מסוקולוב לסבידור. 25 דקות למרחק הזה, גם בשעות השפל זה כמעט כמו בפרייבט (כשאין תנועה בין 16 ל-20 דקות ממרכז ת"א למרכז כפ"ס בפרייבט). כמה זמן לוקח בגרמניה לרכבת פרברית לא מחושמלת אלא דיזלית (יותר נכון דיזל-חשמל כאשר החשמל הוא מהגנרטור של הקטר) לעשות מרחק דומה עם כמות תחנות דומה? אל תשכח שרוב רכבות הפרברים בעולם המערבי הן חשמליות כך שהתאוצה שלהן הרבה יותר טובה.
המסילה בין מוצקין לחוף הכרמל מוכפלת וחסרת
מפגשים לגמרי? אם כן, ואם אתה אומר שאחרי ההכפלה והפרדה של כ"ס תל אביב יגיעו ל25 דקות כלומר מהירות ממוצעת של 60 קמ"ש, אין סיבה שכבר היום לא יעשו את קו מוצקין חוף הכרמל ב19 דקות..(כיום המהירות הממוצעת היא 42 קמ"ש) עברתי על כל מערכת הSBAHN בגרמניה, רק ב3 מהן קיימים קווים יחידים עם דיזלים. ריין-רוהר - קו קצר, ישן, ומוגבל במהירות שפועל בו מערך אחד של קרונוע דיזל..אין מה להשוות. רוסטוק - קו באורך 12.5 ק"מ עם 6 תחנות עם מערך קרנוע דיזל(Desiro Classic) ב18 דקות. מינכן - קו באורך 29.5 ק"מ עם 10 תחנות ופועלים בו מערכי דיזל טילטינג מסדרה 628 ב41 דקות כמובן שרוב הפרבריות חשמליות ועם ציוד מתאים..רשמתי כבר שבתנאים שקיימים היום בארץ זה לא אפשרי.
 

אורי404

New member
יתכן ומכפ"ס יצליחו לרדת, עם גמר
ההכפלה וההפרדות המפלסיות לא רק ל-27 דקות אלא אולי גם 24 או 25 דקות מסוקולוב לסבידור. 25 דקות למרחק הזה, גם בשעות השפל זה כמעט כמו בפרייבט (כשאין תנועה בין 16 ל-20 דקות ממרכז ת"א למרכז כפ"ס בפרייבט). כמה זמן לוקח בגרמניה לרכבת פרברית לא מחושמלת אלא דיזלית (יותר נכון דיזל-חשמל כאשר החשמל הוא מהגנרטור של הקטר) לעשות מרחק דומה עם כמות תחנות דומה? אל תשכח שרוב רכבות הפרברים בעולם המערבי הן חשמליות כך שהתאוצה שלהן הרבה יותר טובה.
אפשר להוריד, קובי
בשנת 2003, כאשר הקו החל לפעול, חלק מהרכבות מהוד השרון עם עצירה בכל התחנות, היו מגיעות לתל אביב מרכז במשך זמן של כעשרים דקות. זה היה, כאשר הייתה מסילה בודדת בקו. כיום המסילה כפולה וזמן הנסיעה מהוד השרון לכפר סבא הוא עוד כשתי דקות.\ שורה תחתונה היא, לכך שסבירות גבוהה, שניתן עם רכבת (דיזל או מחושמלת) להגיע למשך כעשרים וחמש דקות.
 

אורי404

New member
כמובן שאי אפשר להגיע לזה בתנאים של היום..
בקשר לקווים האחרים..במצב נורמלי זה אמור להראות ככה: מודיעין - ת"א סבידור מרכז 24 דקות ~ בית שמש - ת"א סבידור מרכז 36 דקות ~ כפר סבא - ת"א סבידור מרכז 22 דקות ~ רחובות - ת"א סבידור מרכז 25 דקות ~
השוואת זמני נסיעה
תודה ראובן על המידע. זה עניין אותי זמן רב. בקשר לקו בית שמש-תל אביב - לדעתי עם הכפלת קו הרכבת בקטע לוד-נען ויישור המסילה, קרוב לכביש 6, זמן הנסיעה צפוי לרדת. מעניינת אותי גם ההשוואה בין קווי רכבת בינעירוניים שונים. מהו מצב הנסיעה הנורמאלי, שאמור להיות מחיפה חוף הכרמל עם עצירה בבנימינה והגעה לתל אביב מרכז? כנ"ל לגבי הקו המשודרג לבאר שבע. שם אמור להיות זמן הנסיעה חמשים דקות. סביר להניח, שבין תחנות באר שבע-האוניברסיטה לתל אביב-הגנה. האם זהו מצב נורמאלי, או שגם שם זמן הנסיעה אמור להיות יותר קצר?
 

Rubim88

New member
השוואת זמני נסיעה
תודה ראובן על המידע. זה עניין אותי זמן רב. בקשר לקו בית שמש-תל אביב - לדעתי עם הכפלת קו הרכבת בקטע לוד-נען ויישור המסילה, קרוב לכביש 6, זמן הנסיעה צפוי לרדת. מעניינת אותי גם ההשוואה בין קווי רכבת בינעירוניים שונים. מהו מצב הנסיעה הנורמאלי, שאמור להיות מחיפה חוף הכרמל עם עצירה בבנימינה והגעה לתל אביב מרכז? כנ"ל לגבי הקו המשודרג לבאר שבע. שם אמור להיות זמן הנסיעה חמשים דקות. סביר להניח, שבין תחנות באר שבע-האוניברסיטה לתל אביב-הגנה. האם זהו מצב נורמאלי, או שגם שם זמן הנסיעה אמור להיות יותר קצר?
זו לא ממש השוואה..כי התנאים לא שווים
וכשאני אומר מצב נורמלי אני מתכוון לקו מחושמל, בלי הפרעות, וציוד מתאים, כמו באירופה. לגבי הקווים הבינעירוניים, אני לא מכיר קווים דומים.. כי בעצם בגרמניה(שאליה אני משווה) הקווים(שאני מכיר) שנוסעים מרחק כמו חיפה-תל אביב בלי עצירות(או עצירה אחת במקום חשוב) הם קווים של IC או ICE כלומר ציוד של 200-300 קמ"ש אבל אפשר לעשות בערך, הקו לא סובל מפיתולים קשים ובהנחה שאין הגבלות כלשהן+זמן המתנה בתחנה של דקה, קרנוע חשמלי סטנדרטי יכול להאיץ ל160 קמ"ש תוך ק"מ\דקה~. וזה מבנה הקו : חוף הכרמל - בינימינה 32 ק"מ בינמינה ת"א אוניברסיטה 50 ק"מ אני מעריך שאפשר להגיע ל 36-37 דקות לגבי באר שבע, מה אורך התוואי החדש? אני זוכר שיש בו עדיין פיתולים..
 

אורי404

New member
זו לא ממש השוואה..כי התנאים לא שווים
וכשאני אומר מצב נורמלי אני מתכוון לקו מחושמל, בלי הפרעות, וציוד מתאים, כמו באירופה. לגבי הקווים הבינעירוניים, אני לא מכיר קווים דומים.. כי בעצם בגרמניה(שאליה אני משווה) הקווים(שאני מכיר) שנוסעים מרחק כמו חיפה-תל אביב בלי עצירות(או עצירה אחת במקום חשוב) הם קווים של IC או ICE כלומר ציוד של 200-300 קמ"ש אבל אפשר לעשות בערך, הקו לא סובל מפיתולים קשים ובהנחה שאין הגבלות כלשהן+זמן המתנה בתחנה של דקה, קרנוע חשמלי סטנדרטי יכול להאיץ ל160 קמ"ש תוך ק"מ\דקה~. וזה מבנה הקו : חוף הכרמל - בינימינה 32 ק"מ בינמינה ת"א אוניברסיטה 50 ק"מ אני מעריך שאפשר להגיע ל 36-37 דקות לגבי באר שבע, מה אורך התוואי החדש? אני זוכר שיש בו עדיין פיתולים..
שוב תודה, ראובן. למען הסדר הטוב (שלי) שאלות
ראובן תודה על המידע. הדברים הללו עניינו אותי וכעת יש מידע ואני שמח על כך. קודם חשבתי, שההשוואות שלך הן לרכבת מחושמלת בקווים הפרבריים השונים. בהמשך ראיתי, שגם קיימת השוואות לרכבות מונעות דיזל באירופה. לפיכך האם זמני הנסיעה הרצויים הם של רכבות דיזל או מחושמלות? בכל מקרה, כתבת על כחצי שעה מבית שמש לתל אביב מרכז ואני מניח, שכתבת את זה בקו הקיים. בעתיד, כאמור תהיה נסיעה כפולה עם הפרדות מפלסיות ומיושרת ואז זמן הנסיעה צפוי לרדת. שאלת הבהרה נוספת שלי היא על ההשוואה בין חיפה-תל אביב לקו מקביל על סמך מרחקים שהערכת. האם הכוונה היא שאפשר תוך 37 (נעגל את זה לארבעים דקות) מחיפה חוף הכרמל לתל אביב-האוניברסיטה עם עצירה בבנימינה או שאינני מבין נכון? על כל פנים לדעתי כאשר תסתיימנה הפרדות מפלסיות בקו עד לכדי מצב של ביטול כל המפגשים (ולדעתי בסופו של דבר זה יהיה, כולל מפגשון ברשפון), זמן הנסיעה צפוי במידת מה לרדת. לגבי קו לבאר שבע - אינני בקיא באורך שלו. אני מניח, שיש גולשים שיודעים
 

Rubim88

New member
שוב תודה, ראובן. למען הסדר הטוב (שלי) שאלות
ראובן תודה על המידע. הדברים הללו עניינו אותי וכעת יש מידע ואני שמח על כך. קודם חשבתי, שההשוואות שלך הן לרכבת מחושמלת בקווים הפרבריים השונים. בהמשך ראיתי, שגם קיימת השוואות לרכבות מונעות דיזל באירופה. לפיכך האם זמני הנסיעה הרצויים הם של רכבות דיזל או מחושמלות? בכל מקרה, כתבת על כחצי שעה מבית שמש לתל אביב מרכז ואני מניח, שכתבת את זה בקו הקיים. בעתיד, כאמור תהיה נסיעה כפולה עם הפרדות מפלסיות ומיושרת ואז זמן הנסיעה צפוי לרדת. שאלת הבהרה נוספת שלי היא על ההשוואה בין חיפה-תל אביב לקו מקביל על סמך מרחקים שהערכת. האם הכוונה היא שאפשר תוך 37 (נעגל את זה לארבעים דקות) מחיפה חוף הכרמל לתל אביב-האוניברסיטה עם עצירה בבנימינה או שאינני מבין נכון? על כל פנים לדעתי כאשר תסתיימנה הפרדות מפלסיות בקו עד לכדי מצב של ביטול כל המפגשים (ולדעתי בסופו של דבר זה יהיה, כולל מפגשון ברשפון), זמן הנסיעה צפוי במידת מה לרדת. לגבי קו לבאר שבע - אינני בקיא באורך שלו. אני מניח, שיש גולשים שיודעים
מחושמלות..
בקווים הפרבריים עם ציוד הדיזל שבדקתי המהירות הממוצעת הייתה 41-43 קמ"ש, דומה למהירות הממוצעת בקווי מוצקין חיפה וכ"ס ת"א. בקשר לשאלה השנייה, כן...אבל זה היה לגבי חשמל בנוסף לכל ההנחות.. במרחקים גדולים(ובלי עצירות) ההבדל בין חשמל ודיזל לא גדול כמו בקו פרברי..
 

אורי404

New member
מחושמלות..
בקווים הפרבריים עם ציוד הדיזל שבדקתי המהירות הממוצעת הייתה 41-43 קמ"ש, דומה למהירות הממוצעת בקווי מוצקין חיפה וכ"ס ת"א. בקשר לשאלה השנייה, כן...אבל זה היה לגבי חשמל בנוסף לכל ההנחות.. במרחקים גדולים(ובלי עצירות) ההבדל בין חשמל ודיזל לא גדול כמו בקו פרברי..
תודה, ראובן. יוצא גם שבקווי הדיזל
הפרבריים באירופה קיים יתרון מסויים על ישראל. תארו לכם: כעשרים דקות מקרית מוצקין לחוף הכרמל + כארבעים דקות (עם עצירה בבנימינה) עד תל אביב. בלי עצירה גם יורדות דקות מסויימות. בסך הכולל אמורה להיות פחות משעה נסיעה מקרית מוצקיןן לתל אביב ואז זה יהיה מעולה.
 

Rubim88

New member
תודה, ראובן. יוצא גם שבקווי הדיזל
הפרבריים באירופה קיים יתרון מסויים על ישראל. תארו לכם: כעשרים דקות מקרית מוצקין לחוף הכרמל + כארבעים דקות (עם עצירה בבנימינה) עד תל אביב. בלי עצירה גם יורדות דקות מסויימות. בסך הכולל אמורה להיות פחות משעה נסיעה מקרית מוצקיןן לתל אביב ואז זה יהיה מעולה.
המהירות הממוצעת דומה
לכן אין יתרון..היתרון הוא רק בקווי החשמל. עדיף לא לתאר, אלא לנסוע ככה במציאות
 

אורי404

New member
המהירות הממוצעת דומה
לכן אין יתרון..היתרון הוא רק בקווי החשמל. עדיף לא לתאר, אלא לנסוע ככה במציאות
אאלט כתבת על יתרון מסויים גם בקווי דיזל
בחו"ל, בהשוואה לישראל. יתרון מסויים, אך כמובן לא כמו יתרון החשמול.
 

Rubim88

New member
אאלט כתבת על יתרון מסויים גם בקווי דיזל
בחו"ל, בהשוואה לישראל. יתרון מסויים, אך כמובן לא כמו יתרון החשמול.
כנראה אתה לא זוכר נכון..
הדיזל הוא אותו הדיזל, איזה יתרון יכול להיות לדיזל בחו"ל? (חוץ מזה שהחברה המפעילה שלו לא נראית כמו ר"י)
 
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
יש הבדלים !
נא לא להשוות את הקו בין ת"א לחיפה בו נוסעים במהירות רבה, בקו הפרברי לקריות יש תחנות רבות, ומהירות הנסיעה בקטעים מסויימים איטית, כ-5 דקות לוקח לרכבת לצאת מרציף מס' 4 בתחנת חוף הכרמל, ונסיעה איטית מאוד על המסילה השלישית בתחנת חוף הכרמל [המקורית , מול חוף זמיר], עד שהרכבת עוברת למסילה הראשית בדרכה לתחנת בת גלים. גם קטע הנסיעה הקצר בין תחנת בת גלים לחיפה מרכז השמונה מהירות הנסיעה איטית, כך גם לאורך תחנת חיפה מזרח.
 

down under

New member
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
סליחה, אבל עפ"י הלו"ז אף רכבת לא עושה
את קרית מוצקין - חוף הכרמל ביותר מ-27 דקות. על איזה 35 דקות אתה מדבר, לכל הרוחות?
 

down under

New member
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
כפי שאמרתי, לפרברית מוצקין - חוף כרמל
זה 27 דקות וחלק מן הרכבות זה 21 דקות. איך הגעת ל-35 דקות הללו?!?!?!?!?!!????
 
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
אולי תעביר אלינו מכתב בנושא?
כאמור לפני שבועיים הכרזנו על יוזמה, במסגרתם חברי הכנסת מתנועת קדימה קוראים במליאת הכנסת, במסגרת "נאום הדקה", מכתבים והצעות של אזרחים. נשמח לקבל מכתב בנושא אם בא לך... [email protected]
 

down under

New member
אולי תעביר אלינו מכתב בנושא?
כאמור לפני שבועיים הכרזנו על יוזמה, במסגרתם חברי הכנסת מתנועת קדימה קוראים במליאת הכנסת, במסגרת "נאום הדקה", מכתבים והצעות של אזרחים. נשמח לקבל מכתב בנושא אם בא לך... [email protected]
מה דעתך לעוף מכאן, נניח לכל הרוחות???
זה לא פורום פוליטיקה ולא פורום כנסת ישראל ובטח ובטח שלא פורום קדימה או ציפי לבני (וגם לא פורום ביבי נתניהו או דב חנין)!!!
 
מה דעתך לעוף מכאן, נניח לכל הרוחות???
זה לא פורום פוליטיקה ולא פורום כנסת ישראל ובטח ובטח שלא פורום קדימה או ציפי לבני (וגם לא פורום ביבי נתניהו או דב חנין)!!!
הצעתי הצעה, לטובת הנושא.
לא אמרתי ולא הצגתי שום עמדה פוליטית...
 

tzvika pick

New member
האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
אני מסכים איתך לחלוטין, ויותר מכך
אני חושב שרכבת ישראל שכחה את הפתגם "תפסת מרובה לא תפסת". אותה התופעה בדיוק מתרחשת גם באזור המרכז ועושה רושם שמתחילה להתרחש גם באזור הדרום. אין סיבה שהרכבת מנהריה לב"ש תעצור בכל תחנות חיפה ובכל תחנות ת"א. זה מעקב את הנוסעים שנוסעים מקצה לקצה, זה יותר עומס מדומה בקווים וזה מאוד לא יעיל. הפיתרון צריך להיות דומה לזה שציינת - הרכבות המהירות עוצרות בשתי תחנות נבחרות וגדולות, ורכבות פרבריות קצרות וזריזות שמתוזמנות איתן מפזרות את הנוסעים לשאר תחנות הביינים. מצחיק אותי כל פעם מחדש לשמוע על העומס בקווי האיילון, כשהפיתרון נמצא מתחת לאף של רכבת ישראל ובעלות אפסית.
 

אורי404

New member
אני מסכים איתך לחלוטין, ויותר מכך
אני חושב שרכבת ישראל שכחה את הפתגם "תפסת מרובה לא תפסת". אותה התופעה בדיוק מתרחשת גם באזור המרכז ועושה רושם שמתחילה להתרחש גם באזור הדרום. אין סיבה שהרכבת מנהריה לב"ש תעצור בכל תחנות חיפה ובכל תחנות ת"א. זה מעקב את הנוסעים שנוסעים מקצה לקצה, זה יותר עומס מדומה בקווים וזה מאוד לא יעיל. הפיתרון צריך להיות דומה לזה שציינת - הרכבות המהירות עוצרות בשתי תחנות נבחרות וגדולות, ורכבות פרבריות קצרות וזריזות שמתוזמנות איתן מפזרות את הנוסעים לשאר תחנות הביינים. מצחיק אותי כל פעם מחדש לשמוע על העומס בקווי האיילון, כשהפיתרון נמצא מתחת לאף של רכבת ישראל ובעלות אפסית.
כנראה, כדי לשפר זה מצריך תנאים מסויימים
סביר מאוד להניח, שכדי שתהיה יותר יעילות של רכבת מהירה מנהריה לבאר שבע, שתעצור בשתי תחנות בלבד בחיפה ובתל אביב, בצירוף תיאום עם רכבות פרבריות מתבקש אחד או יותר מן התנאים הבאים: 1. סיום הכפלת קטעים. למשל הכפלת קטע קצר יחסית מקרית מוצקין לנהריה, הייתה משפרת את המצב, אבל לא רק הוספת נסיעות שם. 2. הוספת ציוד נייד. לאלה ניתן להוסיף חשמול רכבות, שהיה מגביר את הגמישות התפעולית.
 

easylivin

New member
אני מסכים איתך לחלוטין, ויותר מכך
אני חושב שרכבת ישראל שכחה את הפתגם "תפסת מרובה לא תפסת". אותה התופעה בדיוק מתרחשת גם באזור המרכז ועושה רושם שמתחילה להתרחש גם באזור הדרום. אין סיבה שהרכבת מנהריה לב"ש תעצור בכל תחנות חיפה ובכל תחנות ת"א. זה מעקב את הנוסעים שנוסעים מקצה לקצה, זה יותר עומס מדומה בקווים וזה מאוד לא יעיל. הפיתרון צריך להיות דומה לזה שציינת - הרכבות המהירות עוצרות בשתי תחנות נבחרות וגדולות, ורכבות פרבריות קצרות וזריזות שמתוזמנות איתן מפזרות את הנוסעים לשאר תחנות הביינים. מצחיק אותי כל פעם מחדש לשמוע על העומס בקווי האיילון, כשהפיתרון נמצא מתחת לאף של רכבת ישראל ובעלות אפסית.
צריכה להיות חלוקה ברורה בין תחנות פרבריות
לתחנות המעבר הראשיות, שבהן עוצרות הרכבות הבין-עירוניות. לפי ההגיון המקובל בעולם רכבת בקו נהריה - חיפה - ת"א לא אמורה לעצור בכל תחנות הביניים בקריות. לשם כך יש (או אמור להיות) שירות פרברי בין נהריה לחיפה. כעת הוא משמש רק כ"תגבור" באזור הקריות, וגם הרכבות הבין-עירוניות עוצרות בכל התחנות או ברובן. וחבל שכך (מי שלא גר תקופה ארוכה במדינה עם תחבורה מסילתית מפותחת, לא בהכרח יבין זאת. מצטער).
 

אורי404

New member
צריכה להיות חלוקה ברורה בין תחנות פרבריות
לתחנות המעבר הראשיות, שבהן עוצרות הרכבות הבין-עירוניות. לפי ההגיון המקובל בעולם רכבת בקו נהריה - חיפה - ת"א לא אמורה לעצור בכל תחנות הביניים בקריות. לשם כך יש (או אמור להיות) שירות פרברי בין נהריה לחיפה. כעת הוא משמש רק כ"תגבור" באזור הקריות, וגם הרכבות הבין-עירוניות עוצרות בכל התחנות או ברובן. וחבל שכך (מי שלא גר תקופה ארוכה במדינה עם תחבורה מסילתית מפותחת, לא בהכרח יבין זאת. מצטער).
אריק אני מסכים עמך, אבל מה לעשות
כל עוד יש עיכוב בהכפלת קטע קצר יחסית מקרית מוצקין עד לנהריה, הרי שצפויים לראות את אותה מתכונת שירות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה